Veel te duur

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JuudKaas

Berichten: 866
Geregistreerd: 11-02-11
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:58

Ik heb ook verzorgpony's. Die eigenaresse deed het eerst echt om de paarden en het rijden, die werden alleen verkocht en er zijn welshes voor de kar voor gekomen, toch vroeg ze of we wilde blijven voor de gezelligheid en omdat ze ons zo aardig vind! En natuurlijk ga ik nu ook mee met mennen, ik hoef overigens niks te betalen! En ik mest daar uit, zet ze buiten, poets ze en span ze in! ( ze staan op een jachthaven van haarzelf)

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:59

Ik heb het geluk, dat ik 8 sportpaarden mag verzorgen en sommigen berijden, maar hoef niets te betalen :D Het is 5 minuutjes fietsen van mij vandaan, ideaal ? +:)+

Pumbaa_

Berichten: 481
Geregistreerd: 13-10-10
Woonplaats: België, Gent

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:48

ik heb mesen gekent die de eerste week het eten kochten voor de pony ,
de tweede week betaalde de eigenaar dat weer enzo door...
vond dit wel een goede ''deal''.

JudithBerkel

Berichten: 61
Geregistreerd: 31-07-11
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:14

zo te horen heeft iedereen een eigen mening over dit onderwerp, grappig.
Mijn mening is vooral dat de verzorgster niet hoeft te betalen voor het bijrijden van het paard.

Een verzorger zorgt er namelijk voor dat het paard voor de eigenaar bereden wordt, hij of zij zorgt dat de stal gemest word van het paard, dat het voer klaarstaat, dat er dingen gebeuren zoals de mest uit te bak ruimen etc. water bijvullen, vegen.
dan vind ik dat voor al die vrije tijd die de verzorger erin stopt met het verzorgen dat het rijden etc gratis kan zijn.

Ik snap wel dat de eigenaar het dan wel leuk vind om een keer wat leuks voor het paard te ontvangen zoals een zak wortelen, een nieuwe frontriem of een zweep of een deken/dekje voor het paard als een soort van dank dat hij of zij het paard mag verzorgen.

Helaas hoor ik de laatste tijd verhalen dat veel verzorgers die '' gratis '' een paard mogen verzorgen niet komen opdagen, het paard niet doen omdat het een beetje regent of wat er gevraagt wordt niet gedaan wordt en door dit soort acties van verzorgers gaan eigenaren een bijdrage vragen als vooral dat diegene komt zodat de eigenaar zekerheid heeft dat het paard gedaan wordt. Dit is logisch.

een bijdrage vragen vanwege stalling, hoefsmid, medicijnen.dierenarts etc vind ik totaal niet logisch omdat de eigenaar zelf kiest voor een paard en daarmee ook de volledige kosten moet betalen.
Als dit al niet zelf betaald kan worden, neem dan ook geen paard want als de verzorger dan een keer stopt, wat dan?

Mandarijn
Berichten: 9074
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:11

Ik heb verzorgsters voor mijn Shetlander, ik vraag geen maandelijkse bijdrage maar wel een bijdrage in de kosten qua hoefsmid, wormenkuren en entingen.
Dit zijn totaal de kosten niet en ik wil/kan het prima allemaal zelf betalen, maar voordat ik dit deed heb ik te vaak meegemaakt dat de 'gratis' verzorgers niet kwamen omdat het maar een beetje slecht weer was of ze gewoon puur geen zin hadden om te fietsen.
Sinds ik het zo doe gebeurd dit veel minder vaak, zal dus toch wel ergens een 'drijfveer' voor ze zijn om toch te gaan - ze betalen er immers toch wel iets voor.

Ik hoor hier in de buurt soms wel bedragen voorbij komen die echt de pan uit rijzen, sommige vragen meer dan de helft van het stalgeld dat ze betalen en zoeken dan een bijrijder voor 2x per week :n .

paqune

Berichten: 110
Geregistreerd: 30-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:57

moeten jullie betalen als je een verzorgpaardje hebt
dat is ook raar
ik hoef helemaal niets te betalen
alleen als ik spullen nodig heb dan maar voor de rest niets *D

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:16

IK BETAAL 40 EURO IN DE MAAND EN MAG MINSTENS DRIE KEER IN DE WEEK KOMEN EN MAG ALLES DOEN MAAR IK MAG ALLEEN OP MIJN VERZORGPONY RIJDEN MAAR MET DE ANDERE PAARDEN/PONY,S MAG IK HEELVEEL DOEN BEHALVE RIJDEN DUS EIGENLIJK HEB IK HET HEEL GOED VOOR 40 EURO IN DE MAAND
GROETJES ESMEE

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:06

esmee_2001 schreef:
IK BETAAL 40 EURO IN DE MAAND EN MAG MINSTENS DRIE KEER IN DE WEEK KOMEN EN MAG ALLES DOEN MAAR IK MAG ALLEEN OP MIJN VERZORGPONY RIJDEN MAAR MET DE ANDERE PAARDEN/PONY,S MAG IK HEELVEEL DOEN BEHALVE RIJDEN DUS EIGENLIJK HEB IK HET HEEL GOED VOOR 40 EURO IN DE MAAND
GROETJES ESMEE


Caps Lock ? :+

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:22

sorry ik verander het wel

nannah

Berichten: 32
Geregistreerd: 02-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:24

Ik vind ook dat het verzorgen gratis moet zijn.
Verzorgen op zich is al een hele taak, laat staan trainen. Dat alles is al een hele bonus voor de eigenaar, ik vind niet dat een eigenaar dan ook nog geld kan vragen.

paqune

Berichten: 110
Geregistreerd: 30-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:32

nannah schreef:
Ik vind ook dat het verzorgen gratis moet zijn.
Verzorgen op zich is al een hele taak, laat staan trainen. Dat alles is al een hele bonus voor de eigenaar, ik vind niet dat een eigenaar dan ook nog geld kan vragen.


ben ik het mee eens!!:)
ik hoef er ook niets voor te betalen..
de mensen mogen blij zijn dat je komt helpen toch?

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:48

Tussen verzorgen en trainen en tussen verzorgen en trainen zit een groot verschil.
Afhankelijk hiervan is een bijdrage wel of niet op zijn plaats.
Ik heb bij de paarden ook een verzorger maar dat is ontstaan uit het feit dat zij niets te rijden had en ik er toevallig eentje had die niet bereden werd (fokmerrie). Deze merrie is inmiddels verkocht en zij heeft nu een jong paard ter beschikking. de paarden staan aan huis en voor de winter zou het gemakkelijk zijn (werkt en kan meestal alleen de avonden rijden ) om dit paard in pension te zetten met binnenbak.
Hiervoor vraag ik dan wel de helft van het stalgeld of in elk geval een bijdrage als de helft teveel is. Ze kan met het paard doen en laten wat ze wil (voor zover dit verantwoordelijk is) en op de dagen dat ze niet kan zorg ik voor de juiste beweging. Startkaart wordt betaald en zorg dat het paard daar komt waar de wedstrijden etc. zijn. heb ook de afspraak dat als dit paard verkocht mocht worden dat dit dan in overleg zal gebeuren.
Qua mesten en zo helpt ze soms mee maar dat is geen must. Ik wil heel graag iemand een plezier laten beleven met een paard die een eigen paard niet kan betalen maar dan moet de wil er wel zijn en een financiele bijdrage kan hierin best een blijk van wil zijn. Immers als er wel geld is om te stappen en te shoppen en het paard wordt gedaan wanneer het de verzorger uitkomt (als er zoveel vrijheid is) dan kan het vragen van een financiele bijdrage net wel eens de duidelijkheid geven over hoe iemand nu echt staat ten opzichte van je paard.

x_Mariska_x

Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:07

Ik ben het eens met JudithBerkel, niks aan toe te voegen.
Zelf betaal ik niks, en ik mag alles. Ik ben helemaal weg van het paard, zo'n schat. Ook met de eigenaar heb ik een klik. Daarom vind ik het ook leuk om dingen voor het paard en de eigenaar te kopen! We gaan ook vaak samen shoppen voor de paarden. Beter kan toch niet? +:)+

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:12

paqune schreef:
nannah schreef:
Ik vind ook dat het verzorgen gratis moet zijn.
Verzorgen op zich is al een hele taak, laat staan trainen. Dat alles is al een hele bonus voor de eigenaar, ik vind niet dat een eigenaar dan ook nog geld kan vragen.


ben ik het mee eens!!:)
ik hoef er ook niets voor te betalen..
de mensen mogen blij zijn dat je komt helpen toch?


Anderszijds mag je als verzorger blij zijn dat je een paard mag rijden toch? Het is ook jouw hobby die je dan voor niets uit oefent.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:59

ik vind eerder dat mensen zonder eigen paard blij mogen zijn dat eigenaars hun paard ter beschikking stellen en vind een kleine bijdrage niet meer dan normaal, voor niet gaat de zon op.
ik vind het van de zotte dat mensen vinden dat zoiets gratis moet zijn, eigenaars betalen iedere maand een hoop geld voor hun paard en dan zouden mensen zonder eigen paard gratis hun HOBBY (want dat is het) kunnen uitoefenen over de rug van een eigenaar.
en zeg nou niet ja maar ik train het paard, 9 van de 10keer word het paard daar niet beter op, of ja maar ik geef het paard beweging, doe je dat voor het paard of voor jezelf? het is jou HOBBY dat paardrijden, paardrijden zonder het paard beweging te geven kan nou eenmaal niet.

het is een ander verhaal als je ook voor de dingen in en om de stal zorgt, dan is paardrijden een beloning.
maar mijn ervaring is dat dat wel word beloofd maar uiteindelijk alleen het paard word gereden, en dat ze te lui zijn om een bezem vast te houden.

Equiine

Berichten: 463
Geregistreerd: 06-05-09

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:03

175 euro? Dat is érg veel.
Een kleine bijdrage, hmm, okee.
Maar 175 euro vind ik echt te veel. :)

dolllepeet
Berichten: 70
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:01

ik sta op een stal waar ik 205,- betaal per maand daar komt nog €84,- strooisel bij,
ik wil mijn paard verhuren/bijrijden voor €85,- per maand! dat valt toch mee?

Seliennn

Berichten: 100
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:47

voor mijn verzorg paardje betaal ik niks ,
en verzorg hem 5 dagen in de week.
ook geen hoefsmit elke 5 weken .

maar ik koop wel zelf vaak nieuwe spullentjes.

de eigenaar zegt ; als je er goed voor zorgt hoef je niks te betalen .

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:18

Ik vraag niets.
Waarom niet?
- Mijn merrie kan als leerpaard mooi dienen voor een ander, en zelf heb ik niet genoeg tijd voor 5 keer per week rijden. Ik rij zelf nog wel een aantal keren per week.
- Ik wil zelf de baas blijven over m'n paarden. Ga je geld vragen, dan creeer je toch een verwachting. Als ik nu denk dat m'n paard een weekje vakantie nodig heeft, dan kan ik dat gewoon zeggen. Maar als iemand betaalt, tja, op een manege krijg je dan ook een ander paard.

Er zijn mensen die zeggen van ja, manege kost ook 50 euro per maand en dan leer je niets, op jouw paarden leer je wel wat. Maar ja, bij mij speelt ook mee dat ik zelf ook nooit wat betaald heb. Ik betaalde alleen les, wedstrijden en hoefijzers als die nodig waren.

Wat vraag ik van een bijrijder: dat die netjes met spullen en dieren omgaat. En afspraken nakomt. En ze moeten natuurlijk het paard met mij delen. Er zijn ook bijrijders die menen dat zoiets niet hoeft en willen het paard voor zichzelf houden.
Meisje wat nu op mijn paard rijdt had het nooit gedaan als ik geld ervoor gevraagd had. Tot nu toe lijkt het goed te gaan. Tuurlijk moet ze nog veel leren, maar ze krijgt zo wel een kans. Ik kan wel direct verlangen dat paard netjes aan teugel met stille hand gereden wordt, maar daar gaat bij mijn paard wel even tijd overheen, je moet er wel eerst een team mee vormen.

Maaikee43

Berichten: 2266
Geregistreerd: 21-05-10
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:00

nannah schreef:
Ik vind ook dat het verzorgen gratis moet zijn.
Verzorgen op zich is al een hele taak, laat staan trainen. Dat alles is al een hele bonus voor de eigenaar, ik vind niet dat een eigenaar dan ook nog geld kan vragen.

Hier ben ik het mee eens. Ik mag niet betalen voor een pony, ze moeten blj zijn dat de verzorgster alle taken willen doen!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:05

Maaikee43 schreef:
nannah schreef:
Ik vind ook dat het verzorgen gratis moet zijn.
Verzorgen op zich is al een hele taak, laat staan trainen. Dat alles is al een hele bonus voor de eigenaar, ik vind niet dat een eigenaar dan ook nog geld kan vragen.

Hier ben ik het mee eens. Ik mag niet betalen voor een pony, ze moeten blj zijn dat de verzorgster alle taken willen doen!


Ik snap dit echt niet hoor. Bedoel net of het een godsgeschenk is als je een verzorger hebt. Ik denk dat je als verzorger blij moet zijn dat je een paard mag rijden van een ander. En als dat voor niets kan moet je helemaal dankbaar zijn.
Het is toch de hobby van de verzorger? Anders deed je het toch niet. Nu is het net of verzorgers het als een last zien om een pony te rijden EN verzorgen.

yrsa_karlijn

Berichten: 758
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: waar mijn huis staat

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:13

Ik denk dat er ook een verschil zit in een bijrijder of een verzorgster. Ik zie een bijrijder als iemand die vooral het berijden van het paard als hoofdtaak heeft. Dat die ervoor betaald vind ik redelijk normaal. Een verzorger zie ik meer iemand die de verzorgende taken als hoofddoel heeft. Dus mesten, poetsen etc. Dat die geld moet betalen vind ik dan weer wat overdreven.

Noukie1
Berichten: 56
Geregistreerd: 05-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:39

Belachelijk, je helpt ze er toch ook alleen maar mee!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:48

Noukie1 schreef:
Belachelijk, je helpt ze er toch ook alleen maar mee!


Nou dat is niet altijd soms heb je er juist meer werk aan dan als je ze niet had. Bedoel ik ben niet van het afkraken en ben zelf ook zeker net perfect kwa rijden maar sommige rijden echt niet zo fijn laat staan dat goed optuigen een makkie is voor sommige. Kan me daar soms wel over verbazen hoor.

Hollowpoint

Berichten: 346
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:20

Ik vind het niet meer als normaal, dat als je wilt paardrijden je hier geld voor moet betalen. Voor niets gaat de zon op. Marktplaats staat vol met junior ponypoetsters die allemaal willen " helpen." Echter in 9 van de 10 gevallen willen ze maar 1 ding en dat is gratis rijden. Het bedrag wat je kan vragen hangt af van het type paard , niveau en waar je rijdt. Moet je ook uitmesten, mag je er les mee rijden enz.