Seksuele intimidatie door eigenaars

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:15

Wauw da's echt heel lief van die vrouw! :j

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:16

Jha, zij was er van begin af aan bij en eigenlijk vielen die jongens mij al eerder lastig maar in de trein merkte ik pas dat zij er de hele tijd bij zat.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:58

Ik heb zelf gelukkig niks meegemaakt maar een vriendin van school vertelde dat op haar basisschool de leraar zich ee nkeer ging opdrukken BOVENOP een vriendin van haar uit de klas!! dat is toch belachelijk! :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:02

AGarcia schreef:
Jha, zij was er van begin af aan bij en eigenlijk vielen die jongens mij al eerder lastig maar in de trein merkte ik pas dat zij er de hele tijd bij zat.

das echt heel lief van die vrouw :D Ik zou die jongens echt vet hatelijke (en geloof me, als blikken konden doden kon ik het wel :') ) blikken geven als ze ook maar denken om aan me te zitten :Y) Ik zou waarschijnlijk iets te heftig reageren dus het is mogelijk dat ik dan toch maar ergens anders ga zitten voor mezelf :o Maar vind het echt fijn om te horen dat vrouwen dat doen :D

Ik moet wel zeggen dat sommige verhalen wel een beetje over the top zijn. Ik vind een schouderklopje nou absoluut niet aanranden en ook niet als iemand even een hand op de been legt tijdens een gesprek (ja ik voel me er wel ongemakkelijk bij maar dat heb ik bij elke aanraking :+ ) en dat kan ook liefkozend bedoeld zijn en hoeven niet meteen foute gedachtes achter te zitten...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:44

met hand op het been bedoel je dan mijn verhaal?
Ik was toen 12 en die jongens zeker wel 20 en ze zagen er nog ouder uit door half geschoren baarden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:44

Lante schreef:
hafjesliefde schreef:
als ik naar een nieuwe (mogelijke) verzorgpony ga, gaan m'n ouders altijd mee voor de eerste keer...

Je kunt het niet zien aan iemand dat die verkeerde bedoelingen heeft helaas. Hij gaat echt niks proberen als je ouders erbij zijn.

Nee, maar het kan wel schelen als hij weet dat die ouders hem kennen en weten te vinden op het moment dat er wel wat gebeurd... Dat schrikt toch wel af en zo'n meisje is met betrokken ouders minder kwetsbaar dan een meisje dat altijd zichzelf moet redden... Over het algemeen zoeken ze wel het liefst een zo kwetsbaar mogelijk persoon uit...

Angel_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:29

Brr, de verhalen die ik hier lees doen me wel kriebels krijgen hoor,
ik ben nu 16, en ik ben van plan om aan iemand met een paar pony's, niet ver van mij te gaan vragen of ik eventueel zijn pony's mag gaan verzorgen. Ik heb er een topic over aan gemaakt.
Maar nu ik dit hier allemaal lees wordt ik toch wel een beetje bang, de eigenaar is een man van rond de 50, maar ik weet totaal niet of hij al dan niet getrouwt is, je ziet bijna nooit niemand lopen bij zijn stallen, en eerlijk gezegd, vindt ik het er een klein beetje eng uitzien, die gedachten zijn nu niet onstaan door jullie verhalen, hoor, maar ik wou het gisteren al eens gaan vragen met mijn moeder, maar durfde niet zo goed.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:34

Hmm ik heb het nog niet meegemaakt, wat een verhalen zeg..
Ik heb wel een advertentie gezet op kapaza waarin ik m'n vorige paardje zoek, krijg ik net een mailtje van een man (!) 'mooi paard ik wil je wel helpen zoeken' met z'n telefoonnummer erbij en daarachter 'wel smsen want ik krijg m'n mails niet open'. Bah heb er een slecht gevoel bij, meteen verwijderd! :\

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:39

Toen ik 13 was heb ik een advertentie geplaatst op marktplaats omdat ik graag een verzorgpony wilde. Ik had gewoon alle gegevens ingevuld, dus ook mijn telefoonnummer (van mijn mobiel). Toen werd ik een paar dagen later midden in de nacht ineens gebeld door een onbekend nummer. Stom als ik was nam ik mijn telefoon op en kreeg een hele aardige man aan de telefoon die mij vertelde dat hij een hele leuke D-pony had staan die ik wel mocht komen rijden, maar hij had nog wel een paar vragen. Eerst waren het hele normale vragen zoals; hoelang rij je? hoe oud ben je? enzo. Dus ik vond er niks vreemd aan, ook niet toen hij vroeg of ik in hemdjes of in t-shirts ging paardrijden. Dus ik zei dat ik meestal in gewone t-shirts naar de paarden ging. En toen vroeg hij ineens: Heb je haar op je ...? Nou, toen schrok ik me dood.. Gelijk opgehangen, en ben midden in de nacht die advertentie van marktplaats gaan verwijderen.. Dan maar geen verzorgpony dacht ik..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:43

Angel_Eyes schreef:
Brr, de verhalen die ik hier lees doen me wel kriebels krijgen hoor,
ik ben nu 16, en ik ben van plan om aan iemand met een paar pony's, niet ver van mij te gaan vragen of ik eventueel zijn pony's mag gaan verzorgen. Ik heb er een topic over aan gemaakt.
Maar nu ik dit hier allemaal lees wordt ik toch wel een beetje bang, de eigenaar is een man van rond de 50, maar ik weet totaal niet of hij al dan niet getrouwt is, je ziet bijna nooit niemand lopen bij zijn stallen, en eerlijk gezegd, vindt ik het er een klein beetje eng uitzien, die gedachten zijn nu niet onstaan door jullie verhalen, hoor, maar ik wou het gisteren al eens gaan vragen met mijn moeder, maar durfde niet zo goed.

Niet elke man met paarden is per definitie een viespeuk. Gewoon overleggen met je moeder, eventueel samen heen.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:31

Helaas verdomd herkenbaar..en dan kan het ook nog gewoon je familie zijn hoor!!
Meiden doen alles voor de paarden, beter gezegd, ze houden hun monden wel voor de paarden!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:03

misschien kan iemand me hier helpen dan!

Ik heb ook al 6 jaar een verzorgpony.
Man en een vrouw allebei wat ouder in de 65 jaar.
Maar sinds kort raakt die man me aan, soms zelfs aan me kont&buik en fijn is het niet.
zelfs ben ik bang als ik er alleen ben, zonder dat die vrouw er is.
Ik hoorde - niet of het waar is - dat die ook bij me vriendinnen aan hun kont, en buik ect zat (hierwasiknietbijdan).

Zolang er verder niets gebeurd, ga ik er ook niet op in en loop lekker verder en negeer het.
Maar toch vind ik het niet fijn.

chicominora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:47

hoihoi,

ik loop al een hele tijd bij mensen rond, vooral bij oudere mannen, en ook vaak verschillende.
eerste paar weken vind ik het altijd wel spannend met wat ze doen, en als ze je dan aanraken op verkeerde plekken wordt ik niet gelijk achterdochtig, maar wacht tot ik ze langer ken.
Sommige maken ook aparte opmerkingen maar dan probeer ik er altijd eerst achter te komen of ze het echt menen, en wat de ervaringen van andere verzorgers bij die mensen zijn.
Tot nu toe heb ik eigenlijk nog nooit last gehad van echt vervelende mannen..

xx

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:11

ZEG ER WAT VAN! zeg hem dat jij je er niet prettig bij voelt en dat je niet wilt dat hij dat doet en vraag hem dat niet meer te doen. Heel simpel heel duidelijk. Het probleem kan alleen maar erger worden als jij niet je grenzen aangeeft.

Net als de rest van de meiden GEEF JE GRENZEN AAN! vrouwen vinden dat zo wie zo lastig, bang dat ze vervelend gevonden worden maar zo geef je wel 'toestemming' voor iets dat je niet wilt. Geef aan die grens! zeg dat je het niet wilt hebben omdat je het vervelend vind en vraag of ze dat niet weer willen doen.

Saaams schreef:
misschien kan iemand me hier helpen dan!

Ik heb ook al 6 jaar een verzorgpony.
Man en een vrouw allebei wat ouder in de 65 jaar.
Maar sinds kort raakt die man me aan, soms zelfs aan me kont&buik en fijn is het niet.
zelfs ben ik bang als ik er alleen ben, zonder dat die vrouw er is.
Ik hoorde - niet of het waar is - dat die ook bij me vriendinnen aan hun kont, en buik ect zat (hierwasiknietbijdan).

Zolang er verder niets gebeurd, ga ik er ook niet op in en loop lekker verder en negeer het.
Maar toch vind ik het niet fijn.

Adawii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:13

Wat er allemaal gebeurt...
Bij mij is er vroeger ook wel eens 'wat' gebeurd:

Ik was 13 jaar, en had net zoals de meeste een advertentie op marktplaats staan..
Ik werd 's ochtends gebeld, rond een uur of 10 (?) en toen vroeg een man of ik die middag wou komen kijken naar een pony die hij had staan.
Ik reageerde meteen zovan: O leuk! Om hoe laat?
We spraken om 2 uur 's middags af...
Ik ging naar het adres dat hij me had opgegeven..
Eerst gingen we naar de pony kijken, ik mocht ook meteen proefrijden..
Daarna kwamen we weer terug bij zijn huis, en hij vroeg: Wil je voor de pony zorgen?
Ik meteen van Ja ja, ik vind 'm hartstikke leuk!
Hij zei: Voor het rijden moet je wel wat terug doen, en omdat je daarnet al hebt gereden, moet je nu ook wat terug doen..
Hij greep me stevig vast, ik kwam niet meer weg.... ;(
Ik ben toen zwaar misbruikt,... |(
Maar nu zit hij gelukkig nog steeds vast!

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:47

BonitaLovee schreef:

Ik was 13 jaar, en had net zoals de meeste een advertentie op marktplaats staan..
Ik werd 's ochtends gebeld, rond een uur of 10 (?) en toen vroeg een man of ik die middag wou komen kijken naar een pony die hij had staan.
Daarna kwamen we weer terug bij zijn huis, en hij vroeg: Wil je voor de pony zorgen?
Hij zei: Voor het rijden moet je wel wat terug doen, en omdat je daarnet al hebt gereden, moet je nu ook wat terug doen..

wow heftig heb je nog iets aan over gehouden ik bedoel geestelijk

paardjepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:43

ik heb twee verzorgshetjes bij een vrouw die we kennen van school. is heel aardig en let ook gewoon op onze veiligheid en hoe het gaat enzo.
heb nog nooit zo iets meegemaakt, gelukkig! ik snap niet dat mensen zo ver kunnen gaan.....
:(

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:42

Ooo!
wat heftig!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:45

Jemmig ik schrik hier eigenlijks best wel van, ik heb in mijn jonge jaren ook altijd alles verzorgd en bijgereden wat los en vast zat.
kwam op veel verschillende stallen en dus veel eigenaren maar zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt (gelukkig).
Echt verschikkelijk als iemand zoiets doen en je moet ook zekers niet je lichaam verkopen om op een paard te mogen rijden.
bah!!!
Geen enkel mens heeft het recht ook om maar even aan je lichaam te zitten, tenzij het je het natuurlijk zelf wilt :+ haha.
Dat er zulke mensen rond lopen, vind het goed dat zo'n topic is geopend want kennelijk gebeurd er nog wel eens wat..

Adawii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:38

Wiesiesisi schreef:
BonitaLovee schreef:

wow heftig heb je nog iets aan over gehouden ik bedoel geestelijk

Nouja, bij elke man ben ik nu erugghh op mijn hoede ...
Het is wel echt balen...
Ik heb nu al een tijdje geen vzpony's gezocht (4 jaar lang)

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:45

ik snap het

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:27

Bonitalovee; Danis het ook wel fijn dat je een eigenpaardje hebt! :)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:34

Ik ben al ouder maar ik had een stalhouder die vriendschappelijk zijn hand op de verkeerde plek neerlegde (borst) zo verschrikkelijk vervelend. Ik kon alleen nooit plaatsen hoe hij het bedoelde was het naif en gewoon dom of met voor bedachte rade. Ik heb heel erg mijn afstand gehouden en verder is er nooit meer wat gebeurd.

Ook ben ik op stage ooit betast door een patient. Ik was een arm massage aan het geven. Ik ben opgestaan heb gezegd zo meneer ik ben er klaar mee gaat u nog maar even een 20 minutjes flinke krachttraining uitvoeren dat is goed voor uw arm.

Mijn stagebeleidster was erg geschrokken maar heeft hartelijk gelachen om mijn reactie.

Ik vind vooral bovenstaande man echt heel eng. Waar haal je het lef vandaan je fysiotherapeut te betasten tijdens je behandeling (iemand probeert je te helpen) en trouwens waar haal je zoiezo het lef vandaan.... En het engst idee is als hij dat bij mij doet god weet wat die kerel nog meer op zijn kerfstok heeft brrrr

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:50

jeetje wát een verhalen

Adawii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:51

@WendyP: Het is zeker fijn om een eigen paardje te hebben!
Vz-Pony's zie ik nu niet zo zitten :\