Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:47

lifaya schreef:
Ik verzorg nu 2 paarden, bijrijden doe ik niet :P ik mest de stallen uit, natte plekken weghalen en opstrooien, voeren enzovoort, voor 1 a 2 dagen per week. ik doe de paarden samen met 2 andere meiden, de eigenaar die zit in het buitenland. Ik vind het zelf niet zo'n probleem om niet te rijden en wel de "rot"klusjes te doen, dat hoort er nou eenmaal bij :+ er waren nog 2 andere die ook verzorgde maar die zijn beide afgelopen week gestopt op een asociale manier, ze vonden namelijk dat zij alleen maar rotklusjes moesten doen en als ze iets vergaten dat ze dan een sneer krijgen :+ vind je het gek dat je een sneer krijgt, 2 maanden geleden waren zij op de hoogte gesteld van ALLES dat er moest gebeuren. het is heel netjes verdeeld door de eigenaar zodat iedereen 1 dag per week naar stal kan gaan en evenveel werk heeft als de andere. Zij vonden dus dat ze betaald moesten krijgen en het niet leuk vonden dat ze niet konden rijden :+ Ja sorry hoor, maar die moeten dus echt NOOIT een eigen paard nemen, tenzij ze die op een vol-pension zetten en slaafjes hebben :+ Nee ik doe ook graag de vieze klusjes, hoort er nou eenmaal bij :') al moet ik zeggen dat hengsten-urine echt VRE-SE-LIJK stink :')

Woooooow! Die heeft een goede aan jou! Zo gek ben ik niet hoor, alleen stallen uitmesten en voeren. Zou dan wel willen poetsen, wandelen, of iets dergelijks.. Voor wat komt wat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:48

oh poetsen doe ik ook hoor :j :P en wandelen ook wel :P afentoe ook longeren :j maar ik besteed de meeste tijd aan het opruimen etc :P en de paarden moeten natuurlijk schoon zijn :P Ik vind het gewoon leuk om lekker bezig te zijn, het is een prachtige omgeving

Rennie89

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:50

Hier staan ze :P zeg eerlijk, het is mooi :+:

Afbeelding

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:50

Prachtige omgeving heb je dan toch geen zak aan? ;p

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:51

Tuurlijk wel :) het is leuk om er heen te fietsen en als ik dan een keertje wandel met 1 van de 2 is het ook heerlijk :D
Weetje wat het ook is, ik vind rijden heerlijk, maar alleen buitenritten :P Zo nu en dan als ik tijd heb op donderdag dan
heb ik een paard dat ik kan bijrijden, gaan we met zen 3en naar het strand en duinen :) dat vind ik al supertof :D
Edit: Daarbij vind ik het ook belangrijk dat ik de rest ook leuk leer te vinden rondom paarden heen :P de verantwoordelijkheid,
uitmesten, opstrooien, voeren, longeren etc :)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:30

Mijn verzorgers zouden nooit alleen maar de rot klusjes hoeven te doen, ik vind dat daar tegen over minimaal toch wel een paar keer rijden staat.
Poetsen en wandelen is leuk maar ik vind dat niet de moeite waard om daar al die klusjes voor te doen.
Ik behandel mijn verzogers liever niet als slaafje maar gewoon als bijrijder.
Mijn vorige verzorgster heeft echt nog nooit een stal uit hoeven te mesten ookal bood ze het een aantal keer aan, ik was al blij zat dat zij mijn paard kon rijden op de dagen dat ik niet kon.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:33

Wij zijn ook absoluut geen slaafjes hoor :') ik vind vegen en uitmesten etc nou niet echt een ramp om te doen en vind het leuk om bezig te zijn. De eigenaar zit in het buitenland voor een aantal maanden, als zij gewoon hier was geweest hoefde dat uitmesten waarschijnlijk ook niet hoor en misschien dat rijden er dan wel in zit :P Ik vind niet dat rijden het belangrijkste moet zijn. het bezig zijn met paarden en jezelf bezighouden vind ik ook erg belangrijk :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:46

Peer_hvj schreef:
Volgens mij heb ik je advertentie wel eens gezien, kruizing fjord volgens mij of niet?
Vlak voordat ik die fries vond, zat ik er nog aan te denken.
Het leek me namelijk erg leuk, alleen de locatie was niet echt ideaal voor me (had toen nog even geen rijbewijs)
En ik wist niet zo goed of ik het aandurfde om met zo'n groen beestje te werken (dan heb ik het over rijden en mennen) aangezien ik er zelf geen ervaring me heb.
Had 't wel tegen iemand gezegt die een verzorgpony zocht maar, blijkbaar heeft ze dus niet gereageerd..
Op hyves kan je trouwens tegenwoordig ook een advertentie gezet, ik weet niet of je dat al heb geprobeerd?
zie je meteen wat je in huis haald!

jup dat is m idd! ja groen is ie wel, maar wel heeeeel makkelijk.......dus ik durf het best aan met een verzorgster
tja hyves......nou ik had iemand die reageerde, daarna ook op hyves gelijk met elkaar zodat ik idd kon zien hoe en wat
maar ook zo 1 die meegaat, en daarna ineens bedenkt dat ze er geen tijd voor heeft >;)

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:42

lifaya schreef:
Wij zijn ook absoluut geen slaafjes hoor :') ik vind vegen en uitmesten etc nou niet echt een ramp om te doen en vind het leuk om bezig te zijn. De eigenaar zit in het buitenland voor een aantal maanden, als zij gewoon hier was geweest hoefde dat uitmesten waarschijnlijk ook niet hoor en misschien dat rijden er dan wel in zit :P Ik vind niet dat rijden het belangrijkste moet zijn. het bezig zijn met paarden en jezelf bezighouden vind ik ook erg belangrijk :)

Laten we het zo stellen, ze heeft gewoon heel veel geluk met jou :j !
En wat betreft wandelen/fietsen in mooie omgeving heb je zeker gelijk in!

Maar ik zie wel wat die (ex)-verzorgers vinden en hun willen wel rijden en meer leren. Als je dan steeds klusjes komt doen en wat jij graag wilt gebeurd niet, snap ik wel dat je op een gegeven moment teleurgesteld bent en geen zin meer hebt.
Maar ik snap jou ook hoor! Lekker poetsen, knuffelen, etc. is vaak ook voldoende.

Bij mij kunnen ze altijd op me rekenen en ik kom door weer en wind. Ik vind het ook niet erg om klusjes te doen, dat hoort er natuurlijk gewoon bij! Maar het moet wel in verhouding staan. Natuurlijk zou ik nog komen, als ik het paard niet meer zou kunnen rijden. Maar dan zou ik wel de vrijheid willen om er andere dingen mee te doen!

Maar ik moet eerlijk bekennen.. In december met de sneeuw begon het na 2 weken al te kriebelen dat ik er weer op wilde! (terwijl ik soms ook periodes heb, dat ik paar weken niet rijd omdat ik geen zin heb! :o )

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 01:00

Evelli schreef:
Ook ik heb het moeilijk met het zoeken van een verzorgstertje. Gaat dan wel om twee shetten waar je niet op kan rijden maar goed.
Meisjes die het helemaal prachtig vonden en niet konden wachten om kennis te maken...... en daarna nooit meer wat van zich lieten horen/met allerlei rosmoesjes afzeggen......
Of meisjes die heel enthousiast zijn, afspreken met je en op een forum verkondigen dat ze twee verzorgponys hebben en dan toch afzeggen :+

Komt morgen een moeder met een dochtertje kijken of het wat is. Het gaat bij mij alleen om tutten, poetsen en wandelen enzo. Pony's staan in volpension, dus alles wordt geregeld.
Eventueel wil ik wel dat haar dochter met mijn pony gaat lessen bij de stalhoudster, op eigen kosten.

Hee die heb ik gezien op mp! Ik had het heel leuk gevonden met twee jongeren meisjes te begeleiden alleen zou het zonder rijden wel druk worden met z'n drieën. Ook vinden hun dat heel leuk. Helaas te groot en te zwaar... Ik vind het juist leuk lekker bezi met zulke pony's.
Heb alleen een tijdje geleden besloten dat ik nog even moet wachte. Eerst een scooter en m'n examen. Dan heb ik weer tijd en geen excuus om af te zeggen.

Natuurlijk staan er nu vier advertenties op marktplaats :(

Succes met zoeken. Waar staan de pony's eigenlijk als ik vragen mag? Is het daar bij de witte pomp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 01:16

Ik heb besloten met mijn bijrijdster te stoppen,heb er echt geen goed gevoel meer bij.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:12

lifaya schreef:
Ja sorry hoor, maar die moeten dus echt NOOIT een eigen paard nemen, tenzij ze die op een vol-pension zetten en slaafjes hebben :+ Nee ik doe ook graag de vieze klusjes, hoort er nou eenmaal bij :') al moet ik zeggen dat hengsten-urine echt VRE-SE-LIJK stink :')

Die moeten inderdaad geen eigen paard nemen! xD
Ikzelf vind klusjes doen zelfs leuk, dan heb ik het gevoel dat ik echt wat gedaan heb *D
Tis natuurlijk heel leuk en aardig als je een verzorgster heb die goed met je paard omgaat, maar 't lijkt me lekker als ze niet bang zijn voor vieze handen.
Ik doe nu een pony op een doe-het-zelf- stal.
Daar hoef ik maar 1x in de week te komen, maar ik kom vaak tussendoor, om gewoon uit te mesten water bij te vullen of binnen/buiten zetten.
Dat is gewoon leuk!, dan help je tenminste goed. (naar mijn mening)
Helaas nog geen ponytje erbij gevonden D: (heb teveel tijd over! dus dan maar eentje zoekn :') )

Moet wel zeggen dat sommige verzorgsters als slaven worden gebruikt, als ik sommige verhalen hoor. :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:19

Dat heb ik dus ook, dat ik mezelf dan nuttig voel :D Ik vind het heerlijk om met paarden bezig te zijn, maar vind de klusjes erbij belangrijker, vooral omdat het niet mijn eigen paard is en ik zo wel beter de verantwoordelijkheid heb over een paard en weet wat er bij komt kijken voor in de toekomst :j

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:07

lifaya schreef:
Dat heb ik dus ook, dat ik mezelf dan nuttig voel :D Ik vind het heerlijk om met paarden bezig te zijn, maar vind de klusjes erbij belangrijker, vooral omdat het niet mijn eigen paard is en ik zo wel beter de verantwoordelijkheid heb over een paard en weet wat er bij komt kijken voor in de toekomst :j

Haha, je ben net mij! ='D

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:11

Ja ik wil jou ook! Ik ben zo jaloers..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:20

Mijn bijrijdster deelde nog even een fikse sneer na via de email,vol met verwijten..
erg jammer.
ben er nu wel helemaal klaar mee.....weet niet of ik er ooit nog 1 wil.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:25

Dat is zeker jammer, darkchrystal! Maar niet iedereen is hetzelfde, en dus ook niet iedere bijrijdster. Hier in het topic zie ik er zo al genoeg die goed voor je paardje kunnen zorgen en zich aan de afspraken kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:29

Beloven en doen zijn 2 dingen...
Ze reed hem best okee,ze was lief voor hem(iets té lief wellicht)maar ze voelde zich veel te vrij en overlegde niks....en voor les was ze niet te porren.
Laat dan maar....dan ga ik zelf wel...
Hij staat 24.7 op de weide en komt niks te kort(al durfde zij me nog te mailen hoe ik het in mijn hoofd haalde mijn pony zijn extra beweging en aandacht te ontzeggen :n |o )

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:23

lifaya schreef:
oh poetsen doe ik ook hoor :j :P en wandelen ook wel :P afentoe ook longeren :j maar ik besteed de meeste tijd aan het opruimen etc :P en de paarden moeten natuurlijk schoon zijn :P Ik vind het gewoon leuk om lekker bezig te zijn, het is een prachtige omgeving

oh ok, dan 'mag' je wel iets! Maar toch zijn er veel mensen die het er neit voor over zouden hebben ;)
Ik zou zelf niet alleen uitmesten, ik hoef niet per se te rijden, maar wil wel iets met t paard kunnen doen.
Ik had vroeger een 2-jarig verzorgpaardje en dan voelde ik me ook altijd nuttig, als ik stal eens lekker uitgemest had en de stalkast opgeruimd, maar t was pas echt feest als je dan t paardje een fijne poetsbeurt had gegeven en dan afronden met een lekkere wandeling door t bos!
Laatst bijgewerkt door jorretje op 04-02-11 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:26

Bij mij hoeft er niet eens uitgemest te worden :+ pony's staan in volpension :D
Worden ook gevoerd, voer klaarzetten hoeft dus ook niet.
Alleen eventueel even helpen met vegen af en toe :D
Dus is echt alleen het leuke van de ponys...... en dat in de randstad zou je toch denken dat je meer reacties krijgt :)
Ben benieuwd dit weekend naar die vrouw met dochter. En anders dan hebben de ponys maar pech :D worden ze alleen af en toe gepoetst door de dochter van stalgenoot en een vriendinnetje van een lesklantje bij ons op stal. Ook goed

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:29

Nee tuurlijk, alleen uitmesten is ook niet leuk :P Maar ik heb tenminste een doel, de verantwoordelijkheid en iets om mezelf mee bezig te houden :P ik maak natuurlijk ook ontzettend veel foto's van de paarden, dat vind ik (en de eigenaar natuurlijk die in het buitenland zit) onwijs leuk :D Ik vind Tabor en Dino onwijs leuk, heb er nog niet een enorme klik ofzo mee, maar dat kan vast nog komen, daar maak ik me niet zo druk om :D

Maar ik vind wel dat je wel je handen moet kunnen uitsteken zoals uitmesten enzovoort als je later misschien van plan bent om zelf een paard te nemen :) Ik heb een tijdje een paardje bijgereden, maar de klik was er niet echt helemaal, onwijs leuk beestje, maar in een bak voel ik mij onveilig gek genoeg :') en dan word mijn vertrouwen ook wat minder. Dus toen had ik met de eigenaar afgesproken dat ik dan alleen maar ging verzorgen, dus niet meer rijden, en vond dat ook erg leuk :D Ik ben meer iemand die van buitenrijden houd en vooral van stap en rengalop houd :+ En gelukkig heb ik daarvoor een Gelderse merrie gevonden bij Noordwijk waar ik afentoe lekker mee kan gaan crossen op het strand met de rest :D daar hoef ik verder niets te doen, enkel poetsen en opzadelen voor zover lukt (paard is ca 1.70 en ik 1.62 :') )

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:45

lifaya schreef:
Nee tuurlijk, alleen uitmesten is ook niet leuk :P Maar ik heb tenminste een doel, de verantwoordelijkheid en iets om mezelf mee bezig te houden :P ik maak natuurlijk ook ontzettend veel foto's van de paarden, dat vind ik (en de eigenaar natuurlijk die in het buitenland zit) onwijs leuk :D Ik vind Tabor en Dino onwijs leuk, heb er nog niet een enorme klik ofzo mee, maar dat kan vast nog komen, daar maak ik me niet zo druk om :D

Maar ik vind wel dat je wel je handen moet kunnen uitsteken zoals uitmesten enzovoort als je later misschien van plan bent om zelf een paard te nemen :) Ik heb een tijdje een paardje bijgereden, maar de klik was er niet echt helemaal, onwijs leuk beestje, maar in een bak voel ik mij onveilig gek genoeg :') en dan word mijn vertrouwen ook wat minder. Dus toen had ik met de eigenaar afgesproken dat ik dan alleen maar ging verzorgen, dus niet meer rijden, en vond dat ook erg leuk :D Ik ben meer iemand die van buitenrijden houd en vooral van stap en rengalop houd :+ En gelukkig heb ik daarvoor een Gelderse merrie gevonden bij Noordwijk waar ik afentoe lekker mee kan gaan crossen op het strand met de rest :D daar hoef ik verder niets te doen, enkel poetsen en opzadelen voor zover lukt (paard is ca 1.70 en ik 1.62 :') )

Haha, nou klinkt alsof je t zo goed voor elkaar hebt :j
Ikzelf ben ook meer van t buitenrijden en ben ook neit vies van een stevig galopje!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:55

Citaat:
Haha, nou klinkt alsof je t zo goed voor elkaar hebt :j
Ikzelf ben ook meer van t buitenrijden en ben ook neit vies van een stevig galopje!

Buitenrijden is inderdaad heel leuk, maar figuurtjes rijden in de bak is ook wel leuk!
zelf rijd ik af en toe op een shetje van 1.10 .. daar rijd ik altijd met een vriendin en haar shet naar buiten.
Lekker blokje om ofzoiets. ='D

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:00

[quote="lifaya"]Maar ik vind wel dat je wel je handen moet kunnen uitsteken zoals uitmesten enzovoort als je later misschien van plan bent om zelf een paard te nemen :) Ik heb een tijdje een paardje bijgereden, maar de klik was er niet echt helemaal, onwijs leuk beestje, maar in een bak voel ik mij onveilig gek genoeg :') en dan word mijn vertrouwen ook wat minder. Dus toen had ik met de eigenaar afgesproken dat ik dan alleen maar ging verzorgen, dus niet meer rijden, en vond dat ook erg leuk :D [quote]

Bij het laatste welshje dat ik verzorgt heb had ik dat ook.
Als ik haar verzorgde was het een SCHATJE, maar zodra ik erop stapte voelde ik me niet veilig.
Ik ben er 1x afgevallen(en blijven hangen aan m'n chaps..hoe krijg ik het voor elkaar) had gelukkig een cap op en was er weer op gegaan.
Maar ze bleef er maar vandoor rennen bij mij.
Naderhand had ik de hoop maar opgegeven om ongelukken te voorkomen, en hield het bij longeren e.d.
Ging super, maar uiteindelijk moest ik toch stoppen met haar, vanwege slechte cijfers op school.
Nu heb ik een goede balans tussen school en paarden, maar helaas geen pony meer!(afgezien van het shetje dat ik af en toe doe)
Ik mis het echt, het verzorgen en gewoon klusjes doen D:

(De welsh die ik verzorgde:

Afbeelding )

Ben blij dat ik haar nog wel regelmatig zie!, en vaak nog een dikke knuffel geef! *D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:05

Ik had laatst ineens een krabbel op hyves,
Of ze me pony mochten verzorgen, en misschien ook rijden ;p
Heb toen maar nee gezegd, maar vond het wel leuk om te horen dat me pony 'wauw' was hahaha