Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:35

bij mij ook
krijg via via een berichtje
probeer een afspraak te plannen
niets meer gehoord
denk pppffff
zeg dan ik doe het toch niet of zo

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:21

Anoniem schreef:
ik weet het ook niet zo goed...
mijn bijrijdster mag alles,buitenrijden,bak rijden....ze hoeft niets te betalen.
alleen af en toe de weide uit te mesten,dat moeten wij allemaal volgens rooster.
heb dr gevraagd met cap te rijden,dit vind ze niet nodig maar zal ze dan alleen buiten doen(voor mij),
les vind ze ook niet nodig.
en ik dus wel...

verder doet ze het leuk,en netjes,maar ik heb alleen die 2 eisen(cap en les...en dan gewoon 1x per maand ofzo)....
zo raar is dit toch niet??

Helemaal niet raar! Maar als ze valt en ze heeft een hersenschudding dan word er waarschijnlijk naar jou gewezen...
Waar ik rij mocht ik niet eens proberen erop te zitten zonder cap, ( ook al hebben zij met beleren ook nooit een cap op xd )
Maar wil ik zelf ook niety het zal je maar gebeuren dat je er wel afvalt wat altijd kan, ernstig hoofdletsel en je kan niet meer goed leren moet niveau's omlaag op school en daar gaan je toekomstplannen ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:47

we hebben nu een emailwisseling waarin ze eea wel uitlegt...maar ik weet even niet meer of ik nog wel verder wil met een bijrijdster.
lastig.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:20

Succes in ieder geval, hoop voor je dat je er of met haar uit komt, of een goede andere vind, of zelf toch genoeg tijd kan vrij maken :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:25

Weetje, het aller leukste is van de bijrijders die niet komen, is dat de andere sireuse niks meer kunnen vinden en in het begin vaak een wantrouwen is

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:31

Romana01 schreef:
Weetje, het aller leukste is van de bijrijders die niet komen, is dat de andere sireuse niks meer kunnen vinden en in het begin vaak een wantrouwen is

Dat is ook erg vervelend ja!
Maar het is maar goed dat de eigenaren voorzichtiger zijn geworden, beter dan dat je zomaar iedereen op je paard laat! :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:12

amyyy55 schreef:
Romana01 schreef:

Dat is ook erg vervelend ja!
Maar het is maar goed dat de eigenaren voorzichtiger zijn geworden, beter dan dat je zomaar iedereen op je paard laat! :P

Ja, das wel zo, moet er niet aan denken wat voor persoon anders mijn verzorgpaarden zou doen :brr:. Het is gewoon balen dat mensen van hun zelf gewoon niet kunnen inzien dat ze het in zekere zin "niet aankunnen".

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:07

wel grappig dat er nog zoveel mensen zijn die iemand voor hun paard of pony zoeken terwijl er hier bij mij in de buurt echt suuuuuper veel mensen een verzorg paardje zoeken. :P

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:13

anoukkk. schreef:
wel grappig dat er nog zoveel mensen zijn die iemand voor hun paard of pony zoeken terwijl er hier bij mij in de buurt echt suuuuuper veel mensen een verzorg paardje zoeken. :P

Ja dat is toch altijd het probleem, goede verzorgsters zijn altijd in de verkeerde plaats te vinden ;)!
Ik ben al veel te lang op zoek naar eentje in de buurt van Gorinchem!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:24

original schreef:
anoukkk. schreef:

Ja dat is toch altijd het probleem, goede verzorgsters zijn altijd in de verkeerde plaats te vinden ;)!
Ik ben al veel te lang op zoek naar eentje in de buurt van Gorinchem!

Komt van het weekend een moeder met dochter kijken voor mijn ponys. Anders zoek ik iemand in Krommenie :)

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:43

Na een tijd zoeken toch een heerlijk bijrijdpaard gevonden!
Het is een prachtige en onwijs lieve fries van 4,5 jaar.
Ik mag nu alleen nog met hem in de bak rijden maar binnenkort mag ik met hem naar buiten.
Ik wou les met hem nemen, maar het werd mij ten strengste verboden omdat zelf te betalen xD
Ik heb echt enorm geluk gehad zowel met eigenaar,paard als locatie en ik hoef helemaal niks te betalen.
Daarvoor zat ik veel op marktplaats waar ik echt dingen zag die ik niet helemaal tja.. hoe zal ik 't zeggen..
Er staan bij mij inde regio 2 veulens die een verzorgster zoeken, en ze vragen daarvoor 50 pm.. dat vind ik nogal wat voor een veulen! Daarnaast staan er ook paarden waar je 2 a 3x per week mag komen en dan een bijdrage van 150 a 200 euro vragen en dan nog mag je niet vanalles met dat beest doen (wedstrijden of buitenrijden bijv.)
Zo snap ik ook wel dat sommige mensen geen verzorgster kunnen vinden...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:54

Peer_hvj schreef:
Ik mag nu alleen nog met hem in de bak rijden maar binnenkort mag ik met hem naar buiten.
Ik wou les met hem nemen, maar het werd mij ten strengste verboden omdat zelf te betalen xD
Ik heb echt enorm geluk gehad zowel met eigenaar,paard als locatie en ik hoef helemaal niks te betalen.
Daarvoor zat ik veel op marktplaats waar ik echt dingen zag die ik niet helemaal tja.. hoe zal ik 't zeggen..
Er staan bij mij inde regio 2 veulens die een verzorgster zoeken, en ze vragen daarvoor 50 pm.. dat vind ik nogal wat voor een veulen! Daarnaast staan er ook paarden waar je 2 a 3x per week mag komen en dan een bijdrage van 150 a 200 euro vragen en dan nog mag je niet vanalles met dat beest doen (wedstrijden of buitenrijden bijv.)

goh had ik jou maar gevonden! weet jij niet nog een vriendin ofzo :P

ik heb weliswaar een 2,5 jarige maar ze hoeven niks te betalen! (alleen binnenbak bijdrage als ze gebruik maken van de binnenbak)
ze krijgen zelfs 2 x per maand les van mij (gratis)
en ik zoek iemand die dus met hem wil groeien, dus nu gaat verzorgen en straks dan ook lekker met hem kan gaan rijden/buitenrijden/mennen ect..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:13

Nou ik heb dan vandaag toch een mailtje gekregen, voor een driejarige gelderse ruin. Vanavond even bellen, ben benieuwd. :D
Zal dan mischien maar voor een maandje zijn, maar goed.

Wie zocht er nu trouwens een bijrijder in belgie? Ik verhuis namelijk over een poosje naar daar dus wie nog op zoek is...

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:25

Dames! Bij mij is het net anders om, ik kan maar geen bijrijdpaard/pony in de buurt van Nijmegen vinden. Mochten jullie tips hebben, dan hoor ik het heel graag. (liefst via PB!)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:59

ik heb hier een hele simpele oplossing gehad...

ik heb voor winoa een meisje en die komt altijd met haar moeder en zusje..
nu wilde ik voor pepper ook een verzorgstertje om lekker te poetsen en af en toe buitenritje onder zadel.
pepper is echter wel een pony die niet zo verzot is op kinderen en pepper heeft een beetje een gebruiksaanwijzing.
eerst nooit bij nagedacht maar zusje van dat meisje voor winoa was altijd met pepper bezig.
er was wel een hele goede klik tussen die 2,pepper slaat helemaal om als ze met haar bezig is.
kreeg ineens het idee om haar te vragen of ze pepper als verzorgpony wilde.

meisje was dolgelukkig,en kwam mooi uit dat het het zusje is van het meisje wat winoa rijd

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:03

Evelli ik hoop dat t wat wordt!

Ik vind het niet meer dan logisch dat je je bijrijd(st)er vraagt een cap te dragen! En les laten nemen bij je eigen instructuur vind ik ook zeer begrijpbare eis.
Als je smelt van regen en je bang bent bent dat je nagels breken bij het uitmesten, moet je inderdaad niet aan een verzorgpaard beginnen!

Grappig zeg dat er aan de ene kant zoveel mensen eeuwen op zoek zijn bijrijders/ verzorgers en aan de andere kant er juist zoveel op zoek zijn naar een verzorg paard.

Succes met zoeken allemaal!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:05

leuk stelletje toch?
ben blij dat ik ze gevonden heb

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:07

Iedereen die op mijn ponys stapt of bij mij op de kar meerijdt moet een cap op :) willen ze dat niet, dan ga je toch niet mee :)

Ik ga gewoon Jorretje charteren :D ze staan vlakbij het station O:) O:) O:) O:)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:11

wie weet...
Mooi plaatje zo hoor inowa

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:14

aaaah wat leuk zo die 2 zusjes!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:18

ja he,en buitenritten maken vinden we allemaal heel erg leuk.
hun moeder heeft vroeger zelf M dressuur gereden.
ze zijn 11 en 9 jaar en heel klein voor hun leeftijd dus ze kunnen wel even vooruit

plezier maken we genoeg maar we doen tussendoor ook serieuze dingen,grote zus heeft van de zomer een paar keer gelest bij mijn instructrice....was toen 1 x per 2 weken en dan 3 kwartier ongeveer.
dat is wel genoeg voor die 2 voorlopig

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:30

Leuke meisjes en leuke pony's!
je ziet dat ze het hartstikke leuk vinden!!

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:13

Als iemand nog een verzorgpony in Sprang-Capelle zoekt? reageer alsjeblieft, ik raak echt hopenloos er zijn geen goede verzorgers te vinden hier in de omgeving.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:30

ikdoemaarwat schreef:
Peer_hvj schreef:

goh had ik jou maar gevonden! weet jij niet nog een vriendin ofzo :P

ik heb weliswaar een 2,5 jarige maar ze hoeven niks te betalen! (alleen binnenbak bijdrage als ze gebruik maken van de binnenbak)
ze krijgen zelfs 2 x per maand les van mij (gratis)
en ik zoek iemand die dus met hem wil groeien, dus nu gaat verzorgen en straks dan ook lekker met hem kan gaan rijden/buitenrijden/mennen ect..

Volgens mij heb ik je advertentie wel eens gezien, kruizing fjord volgens mij of niet?
Vlak voordat ik die fries vond, zat ik er nog aan te denken.
Het leek me namelijk erg leuk, alleen de locatie was niet echt ideaal voor me (had toen nog even geen rijbewijs)
En ik wist niet zo goed of ik het aandurfde om met zo'n groen beestje te werken (dan heb ik het over rijden en mennen) aangezien ik er zelf geen ervaring me heb.
Had 't wel tegen iemand gezegt die een verzorgpony zocht maar, blijkbaar heeft ze dus niet gereageerd..
Op hyves kan je trouwens tegenwoordig ook een advertentie gezet, ik weet niet of je dat al heb geprobeerd?
zie je meteen wat je in huis haald!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:37

Ik verzorg nu 2 paarden, bijrijden doe ik niet :P ik mest de stallen uit, natte plekken weghalen en opstrooien, voeren enzovoort, voor 1 a 2 dagen per week. ik doe de paarden samen met 2 andere meiden, de eigenaar die zit in het buitenland. Ik vind het zelf niet zo'n probleem om niet te rijden en wel de "rot"klusjes te doen, dat hoort er nou eenmaal bij :+ er waren nog 2 andere die ook verzorgde maar die zijn beide afgelopen week gestopt op een asociale manier, ze vonden namelijk dat zij alleen maar rotklusjes moesten doen en als ze iets vergaten dat ze dan een sneer krijgen :+ vind je het gek dat je een sneer krijgt, 2 maanden geleden waren zij op de hoogte gesteld van ALLES dat er moest gebeuren. het is heel netjes verdeeld door de eigenaar zodat iedereen 1 dag per week naar stal kan gaan en evenveel werk heeft als de andere. Zij vonden dus dat ze betaald moesten krijgen en het niet leuk vonden dat ze niet konden rijden :+ Ja sorry hoor, maar die moeten dus echt NOOIT een eigen paard nemen, tenzij ze die op een vol-pension zetten en slaafjes hebben :+ Nee ik doe ook graag de vieze klusjes, hoort er nou eenmaal bij :') al moet ik zeggen dat hengsten-urine echt VRE-SE-LIJK stink :')