Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7324
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:41

Voor de regio en accommodatie vind ik de prijs niet raar.

WannabeAnky
Berichten: 384
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:44

Olympia schreef:
Alleen het verschil met een bijrijder. Die is geen eigenaar en jij wel. Dat is een keuze.

En ik vind soms echt dat bijrijders financieel uitgekleed worden. Evenrefig meebetalen maar niks te zeggen over het paard..


Dat begrijp ik. En daarom heb ik het ook 3 jaar al elke dag zelf gedaan :)
En jij ziet het misschien als uitkleden, maar ik zie het gewoon als een reeele bijdrage in het onderhoud van mijn paard en zijn spullen. Daarbij zoek ik een volwassen persoon en zou er in het algemeen toch een inkomen moeten zijn. Dan vind ik 100 euro (ik bekijk het nu even excl. lessen want dat is hun keuze) voor wat ze er voor krijgen niet onrealistisch.

Ik ga in ieder geval de tips meenemen. Andere foto's en wellicht vanaf 16 jaar kijken dan. Thanks! :)

hiphorse

Berichten: 1039
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:45

Ik vindt het ook niet heel gek
Als ik geen eigen had, had ik gereageerd.

0000
Berichten: 5491
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:45

Ik ben niet bekend in jouw omgeving dus vind het lastig om echt iets zinnigs te zeggen over je bijdrage. Op gevoel vind ik 100 euro voor 2x per week recreatief rijden aan de hoge kant, ik vermoed dat juist de ruiters met wat meer ambitie bereid zijn meer te betalen.

Verder is je aantal potentiële kandidaten gewoon niet enorm groot. Leeftijd, gewicht, de vaste dagen en bijdrage maakt je vijver gewoon klein. Maar ik denk dat je die punten wel heel bewust gekozen hebt dus dan is het waarschijnlijk het wachten wel waard.

Oh en ik heb met Facebook en marktplaats qua reacties ook betere ervaringen dan bokt.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:47

Voor mij zou het incl. lessen te duur worden, maar ik zit in een andere regio ook. Voor wat je ervoor krijgt qua accomodatie en paard en vergeleken met wat jij betaalt, vind ik het geen raar bedrag.

Ik zou inderdaad de foto's veranderen. Maar ook door de maximale lengte en het gewicht (kun jij natuurlijk niets aan doen, ook zeker niet veranderen!) zit je toch in de jongere groep. Ik ken eerlijk gezegd maar weinig volwassenen die onder de 65 kilo zitten.

plutolover

Berichten: 11715
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:01

Ik vind 65 kg ook vrij weinig vooral als diegene 175 max lang is.

Heel goed dat je wel op gewicht let.

Ik zelf ben 1.60 en weeg 62 kg (mag 5-7kg eraf) maar te dik ben ik zeker niet.

Kwa bedrag vind ik denk ik wel Oke.

WannabeAnky
Berichten: 384
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:08

plutolover schreef:
Ik vind 65 kg ook vrij weinig vooral als diegene 175 max lang is.

Heel goed dat je wel op gewicht let.

Ik zelf ben 1.60 en weeg 62 kg (mag 5-7kg eraf) maar te dik ben ik zeker niet.

Kwa bedrag vind ik denk ik wel Oke.


Ik blijf wel bij de lengte en het gewicht denk ik. Hij is gewoon niet heel breed en stevig gebouwd, dus ik moet daar wel voor waken. Jij zou er gewoon op mogen hoor :)

Ik heb gewoon niet veel rij-fotos. Andere foto tips?

----

Ik heb de advertentie aangepast, andere fotos, 80 euro ipv 100 euro en 16+ ipv 18+. Ben benieuwd of er nu wel iemand op af komt die misschien geschikt is :) Thanks voor de meningen!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:00

Denk inderdaad dat het een combinatie is van meerdere dingen. Als we heel reëel kijken is 65 kilo toch vrij laag voor een volwassen persoon. Dat je dat als max hebt prima maar daardoor vallen natuurlijk ook best wat mensen af. De regio ken ik ook niet maar ik denk dat 80 euro toch aantrekkelijker is als 100 euro. Het is ook maar 2 dagen. Daarnaast ook nog dat de dagen al vast staan. Naar mijn idee hebben mensen het al best druk en passen de al vastgestelde dagen wat moeilijker in hun schema.

Dat je eisen stelt is prima maar daardoor dun je de boel natuurlijk best wel uit. Ook met betrekking tot het gewicht heb je misschien best mensen die afhaken omdat ze richting de 65 gaan.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:45

Ik ben 1,63 en woog na mijn zwangerschappen ook rond de 65, dat viel nog onder normaal gewicht.

Nu zit ik met moeite doen rond de 60-62 kg en ben absoluut niet dik. Rijd een Smalle nrpsser die net uit de E pony maat gegroeid is.

Ik vond de bijdrage ook hoog voor2x per week. Dan nog plus kosten les en geen wedstrijdambitie. 18+ en dus niet te lang en zwaar. En twee vastedagen die maar net moeten passen. Dat beperkt je mogelijkheden.

Ik denk dat met een lager bedrag je meer kans maakt iemand te vinden. En ook een iets ruimer gewicht.

Gizeppie

Berichten: 2793
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:54

Wannabeanky schreef:
Iemand een mening over mijn advertentie? Ben benieuwd waarom het niet echt de juiste mensen aantrekt (alleen diegene die dus niet 18+ zijn helaas...). De reden dat ik een bijdrage vraag is omdat ik van mening ben dat ik anders net zo goed een stalgenootje van mij kan vragen (heeft zelf ook een eigen paard en betaalt logischer wijs dus niets extra) die ik al jaren ken ipv een vreemde. Voor tijdelijk en af en toe prima, maar als ik op lange termijn iemand erbij zoek, dan is een vaste bijrijder meer iets waar je op kunt bouwen dan iemand die het af en toe erbij kan doen. Verder ben je als eigenaar altijd diegene die spullen moet vervangen etc. dus ben ik van mening dat hier een bijdrage voor betaalt kan worden.

Maar correct me if I'm wrong! Ik ben trouwens qua geld totaal onafhankelijk van een betalende bijrijder en qua tijd eigenlijk ook. Alleen zou ik graag wel die 2 dagen vrij hebben indien mogelijk.

https://www.bokt.nl/markt/ad/472328/bij ... n-den-rijn


Ik vind het bedrag die je vraagt veel te hoog. Ik heb zelf ooit ook 140 euro in de maand betaald. Maar ik reed hem toen volledig zelf voor iemand en kreeg daar ook les voor om de week. Daarnaast zou ik andere foto's erbij plaatsen en misschien 16+ doen ipv 18 +. Ik denk dat de juiste ruiters afknappen op het hoge bedrag. Daarnaast vind ik persoonlijk dat een bijrijder niet verantwoordelijk is voor jouw paard, dus ook niet voor het vervangen van spullen. Tenzij deze moedwillige kapot zijn gemaakt toen zij er gebruik van maakte.. Ik zelf zou afknappen op het bedrag. Ik vind het niet in verhouding met wat je ervoor kan doen.

Raamzicht
Berichten: 1371
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:54

Ik denk ook dat de dagen die al vast staan (en doordeweeks zijn) erg beperkt in hoeveel vraag je krijgt

Gizeppie

Berichten: 2793
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:58

Wannabeanky schreef:
plutolover schreef:
Ik vind 65 kg ook vrij weinig vooral als diegene 175 max lang is.

Heel goed dat je wel op gewicht let.

Ik zelf ben 1.60 en weeg 62 kg (mag 5-7kg eraf) maar te dik ben ik zeker niet.

Kwa bedrag vind ik denk ik wel Oke.


Ik blijf wel bij de lengte en het gewicht denk ik. Hij is gewoon niet heel breed en stevig gebouwd, dus ik moet daar wel voor waken. Jij zou er gewoon op mogen hoor :)

Ik heb gewoon niet veel rij-fotos. Andere foto tips?

----

Ik heb de advertentie aangepast, andere fotos, 80 euro ipv 100 euro en 16+ ipv 18+. Ben benieuwd of er nu wel iemand op af komt die misschien geschikt is :) Thanks voor de meningen!



Ik snap overigens wel dat je het gewicht en lengte niet wilt veranderen. Ik zelf ben ook een ukkepuk (1,60). Ik wil ook geen mensen boven de 70 kg erop hebben.. Dat is heel lastig zoeken.. Dan wordt het allemaal beperkter. Ook de vaste dagen maken het beperkter. Ik zelf heb een wisselend programma ivm werk en studie.. Dat zou voor mij ook al een reden zijn niet te reageren.

Lieszje
Berichten: 7187
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 00:14

Toevallig kom ik uit Ter Aar en was ik de advertentie van Jo1994 ook tegengekomen.

Voor de regio en de stalling is de bijdrage inderdaad niet heel gek.
Scheelt natuurlijk ook dat het een all in stal is (ik zou persoonlijk nooit veel betalen als er veel klusjes gedaan moeten worden).

Ik ben nu niet actief opzoek naar een bijrijd/verzorgpaard (al kriebelt het soms wel weer :+) maar zou ook niet reageren ivm de bijdrage..
Voor mij zou het gewoon niet haalbaar zijn, vooral niet om er ook nog naast de bijdrage lessen te betalen.
Dat zou ik persoonlijk belangrijker vinden dan de bijdrage zelf.

little_birdy
Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 04:38

Ik vind de bijdrage ook te hoog .
Je krijgt er ook wat voor terug en dat is 2 dagen vrij ;)
Ik heb een bijrijder nu en die betaald 50 per maand .
Hoeft alleen de stal te mesten verder gewoon genieten.
Super leuke meid van 17.
Ik had zelf een leasepaard een tijdje geleden voor 125 per maand en 3 dagen rijden .
Plus mocht doen wat ik wilde en ook wedstrijden geen bemoeiende eigenaar ivm bedrijf

Elisa2

Berichten: 37957
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:42

Wannabeanky schreef:
Olympia schreef:
Alleen het verschil met een bijrijder. Die is geen eigenaar en jij wel. Dat is een keuze.

En ik vind soms echt dat bijrijders financieel uitgekleed worden. Evenrefig meebetalen maar niks te zeggen over het paard..


Dat begrijp ik. En daarom heb ik het ook 3 jaar al elke dag zelf gedaan :)
En jij ziet het misschien als uitkleden, maar ik zie het gewoon als een reeele bijdrage in het onderhoud van mijn paard en zijn spullen. Daarbij zoek ik een volwassen persoon en zou er in het algemeen toch een inkomen moeten zijn. Dan vind ik 100 euro (ik bekijk het nu even excl. lessen want dat is hun keuze) voor wat ze er voor krijgen niet onrealistisch.

Ik ga in ieder geval de tips meenemen. Andere foto's en wellicht vanaf 16 jaar kijken dan. Thanks! :)


Ik denk voor E80,- of E100,- per week dat iemand net zo goed op een manege kan blijven rijden. Dan kunnen ze rijden incl les.
Het moet voor beide een win-win situatie zijn he?
Daarnaast zou ik lessen wel verplicht stellen voor behoud van je paard maar dat dus wel in de bijdrage verwerken al qua kosten.

Lieszje
Berichten: 7187
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:00

@Elisa
Ze vraagt het per maand, dus het is nog wel te doen.
Ik vind jouw idee wel goed van het lesgeld verwerken in de bijdrage :)

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:43

Ik zelf les graag elke week 1 a 2 x omdat ik het fijn vind een beetje vooruit te komen samen met het paard vooral in het begin. Bij jou zou ik dan voor 1x kiezen maar nadeel is dan wel dat het dan al oploopt tot minimaal 200 euro in de maand voor een paard waarvan het maar de vraag is hoelang je hem mag blijven rijden inprincipe.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:40

Ik vind persoonlijk €25 per maand X het aantal dagen dat je mag rijden per week een redelijke bedrag voor een recreatiepaard (of een paard met beperkte mogelijkheden) als lessen nog los bijbetaald moeten worden.
Dus:
1 dag p/w is €25 per maand
2 dagen per week is €50 per maand
3 dagen per week is €75 per maand en zo verder.

Als een bijrijder trouw elke week les wil, dan komt die met 2 dagen per week nog aan €150

Maar goed, ik betaal dan ook niets voor mijn bijrijpaard en mag zo vaak rijden als ik zelf wil. Mijn lessen en nieuw harnachement betaal ik wel zelf, omdat de eigenaar zelf niet meer rijdt en dus niet meer inversteert in harnachement.

Sjolvir

Berichten: 25320
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:41

0000 schreef:
Ik ben niet bekend in jouw omgeving dus vind het lastig om echt iets zinnigs te zeggen over je bijdrage. Op gevoel vind ik 100 euro voor 2x per week recreatief rijden aan de hoge kant, ik vermoed dat juist de ruiters met wat meer ambitie bereid zijn meer te betalen.

Verder is je aantal potentiële kandidaten gewoon niet enorm groot. Leeftijd, gewicht, de vaste dagen en bijdrage maakt je vijver gewoon klein. Maar ik denk dat je die punten wel heel bewust gekozen hebt dus dan is het waarschijnlijk het wachten wel waard.

Oh en ik heb met Facebook en marktplaats qua reacties ook betere ervaringen dan bokt.

Ik denk dat juist diegenen met meer ambitie en beter rijdenden juist mindet of helemaal niets willen betalen, aangezien die ook meerwaarde kunnen hebben in rijtecnisch opzicht.

En ik had ook 65 kilo eis, maar daarmee beperk je je eel enorm, volwassenen zijn toch vaak zwaarder.

Pallatin

Berichten: 2543
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:26

Ik denk dat voor een tiener 80/100 euro in de maand een hoop geld is. Mijn ervaring is dat veel meiden wat klusjes in ruil voor een lagere bijdrage fijner vinden. Ik vind zelf het lessen wel een must, ik vraag een schijntje, maar verlang wel regelmatig les. En is het een must om die dagen zo vast te zetten? Dat schrikt misschien wat af? Ik vroeg toen om iemand voor 1 a 2 dagen in de week, dagen in overleg. Uiteindelijk komt mijn bijrijdster doorgaans 1 dag doordeweeks en 1 dag in het weekend. Maar we zijn beiden flexibel daarin als het zo uitkomt.

Lieszje
Berichten: 7187
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:32

Nou ik werk fulltime en voor mij is het ook nog een hoop geld hoor :o
Vooral omdat ik moet lessen omdat ik de laatste jaren weinig meer heb gereden..

WannabeAnky
Berichten: 384
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:43

Pallatin schreef:
Ik denk dat voor een tiener 80/100 euro in de maand een hoop geld is. Mijn ervaring is dat veel meiden wat klusjes in ruil voor een lagere bijdrage fijner vinden. Ik vind zelf het lessen wel een must, ik vraag een schijntje, maar verlang wel regelmatig les. En is het een must om die dagen zo vast te zetten? Dat schrikt misschien wat af? Ik vroeg toen om iemand voor 1 a 2 dagen in de week, dagen in overleg. Uiteindelijk komt mijn bijrijdster doorgaans 1 dag doordeweeks en 1 dag in het weekend. Maar we zijn beiden flexibel daarin als het zo uitkomt.


Er zijn bij mij dus geen klusjes te doen :') Is ook geen optie bij deze stal. All in is gewoon de standaard. Dus die optie is er niet.

De dagen zijn bewust gekozen ja. Op de andere dagen heb ik zelf genoeg tijd dus heeft het totaal geen zin om een bijrijder te nemen voor die dagen. Dan ga ik liever (alle dagen) zelf.

Ik zie wel of er wat op af komt en anders doe ik het met alle liefde gewoon zelf elke dag :)

Lieszje
Berichten: 7187
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:34

Mocht ik toevallig iemand tegenkomen die een bijrijdpaard zoekt laat ik je het weten jo1994.

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:32

Voor mij zou het top zijn over een tijde jo1994, alleen in de verkeerde omgeving.

WannabeAnky
Berichten: 384
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:10

Lieszje schreef:
Mocht ik toevallig iemand tegenkomen die een bijrijdpaard zoekt laat ik je het weten jo1994.


Lief dankjewel! :o