Alexandra_ schreef:Deetjeeuh schreef:Inderdaad, dat is hetzelfde als op de manege lessen. Maar ben je ook ongeveer zo'n 40 euro, misschien iets meer, kwijt voor 4x per maand.
In die verhouding vind ik het dus veel... Als je nou elke dag mag komen, er alles maar dan ook alles mee mag doen. Is het weer iets anders..
Denk dat meiden zoals jij inderdaad op een manege moeten gaan rijden, schijnbaar geen enkel verstand van eigen paarden!
Wat leer je op een manege? bijna niks. van een eigen paard kan je véél meer leren
Op een manege ook, hangt er net af van op welke manege je rijdt/komt. En of je er alleen komt om te rijden of ook om te helpen. Wil niet veel zeggen, maar heb op de manege toch echt wel heel de basis geleerd die later van pas kwam. Kan niet zeggen dat ik qua verzorging en alles zo veel bijgeleerd heb van een verzorgpaard. Natuurlijk leer je meer door de jaren heen en kom je zelf meer tegen, maar het is niet zo dat er een wereld van verschil hoeft te zijn...
Dus dat vind ik nergens op slaan, ken ook menig manegeruiter die een stuk meer feeling hebben en netter rijden, beter weten wat er met een paard is dan mensen met eigen paarden of die een opleiding doen met paarden of wat dan ook.
En zeg tegen mij niet dat ik maar lekker op een manege moet blijven rijden dan

Dat 40 euro duur is, dat is gewoon een mening.... Ik zeg ook dat mijn max 50 euro zou zijn en dan wel voor minimaal 2 dagen per week omdat je aan 1x per week op een "eigen paard"(jippiejee