renee16 schreef:Ik vind eigenlijk wel degelijk dat je rechten krijgt zodra je betaald. Dat je vaste dagen vrij gehouden worden, komt het paard langdurig kreupel te staan, dat je niet betaald (tenzij mede eigenaarsschap is afgesproken).
Dit is bij iedere andere sport toch ook het geval? Vallen de lessen langdurig uit, hoef je niet te betalen.. Daar wordt je vaste dag toch ook niet zomaar weggegeven of vervangen?
Ik ben zelf meer van mening dat een bijrijder vaak een ons helpt ons idee is, waardoor ik een bijdrage niet altijd even goed begrijp. Zelf (ik ben een bijrijder) stop ik dit bedrag liever in lessen, spullen voor het paard en andere nuttige zaken mbt tot het paard. Eventueel een keer mee betalen aan hoefsmid oid.
Het viel mij ook op toen ik laatst zonder bijrijdpaard kwam te zitten dat vrijwel alle advertenties het belangrijker vinden dat er betaald wordt dan dat er een match is. Lease werd me echt op iedere hoek van de straat aangeboden.. En dan inderdaad voor halve/hele stalkosten. Maar ook bijrijden, paarden totaal niet op niveau of waar heel veel werk aan is, waar geld BIJ gevraagd wordt, maar wel 'verwacht' wordt dat het probleem verminderd. Iets klopt daarin niet lijkt me.
Les is bij mij niet verplicht dus als je dat wil, prima maar dat is dan jouw keuze, dat hoef ik niet in mindering te brengen op de gevraagde bijdrage. En spullen kopen voor mijn paarden? Asljeblieft niet, iig geen voer, dekens of tuigage e.d., een keer een borsteltje prima maar voor de rest zorg ik
.
Daarbij, ik rij mijn paarden zelf meer dan de bijrijders, de kans dat ik ze zelf (ik heb privéles) dus beter rijd dan mijn bijrijders, is groot
.