Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:09

Ik heb wel eens gereageerd op: Ik ben op zoek naar een bijrijder paardje, ik zoek al langere tijd, wil zo graag, bla bla bla.....Kreeg ik als antwoord: och wat jammer nou, ik heb net wat anders aangeboden gekregen, je bent net te laat...
Bah, grrrrr

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:09

Jibbel schreef:
Wat ik nou écht niet begrijp, is dat ik nu met een paar meiden mailcontact heb gehad, ze willen dit en dat, zus en zo, maar vervolgens hoor je nooit meer wat als je een afspraak wilt maken. Nu heb ik inmiddels wel iemand gevonden, dus het maak niet uit, maar ik snap niet zo goed dat ze wel reageren, maar eigenlijk niet serieus van plan zijn om te komen.

Raar.... >;)

Lotte_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:24

Maar heelvaak willen mensen ook bijrijders van boven de 16 of 18 maar kinderen die jonger zijn die rijden ook niet altijd slecht hoor dat snap ik niet maar goed

Jibbel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:40

Ligt denk ik ook aan een stukje verantwoordelijkheid waarmee 13 jarigen meestal anders omgaan dan 18 jarigen. Daarbij voel ik me als eigenaar erg verantwoordelijk voor die jonge kids en wil ik dus absoluut niet dat ze in hun eentje aan de slag gaan met de paarden. Omdat sommige mensen uit tijdgebrek of om wat meer vrij te zijn een verzorger/bijrijder willen, is dat natuurlijk niet handig, want dan heb je nog geen vrij.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:45

xLottee98 schreef:
Maar heelvaak willen mensen ook bijrijders van boven de 16 of 18 maar kinderen die jonger zijn die rijden ook niet altijd slecht hoor dat snap ik niet maar goed

Nee maar veel willen niet verantwoordelijk zijn voor een jongere, of ivm gedrag paard, dat ze liever een volwassene hebben. En soms zoeken ze een leeftijdsgenoot :')

Lotte_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:46

Nicky84 schreef:
xLottee98 schreef:

Nee maar veel willen niet verantwoordelijk zijn voor een jongere, of ivm gedrag paard, dat ze liever een volwassene hebben. En soms zoeken ze een leeftijdsgenoot :')

Jaa ik snap het wel maar het is wel jammer want ik zoek al 4 jaar een verzorg pony / paard zonder resultaat en alle hier dicht bij de buurt zijn 16 of 18 +

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:50

En soms 'mag' het een jonger persoon zijn (mits voldoende rijervaring) en dan vind je iemand van 18 :)
Ik had 13 geen probleem gevonden, mijn eis was kunnen rijden. Ik wil er toch zelf bij zijn, hoe jong of oud mijn bijrijder is.

Mijn eigen ervaring met verzorgpony's is wel dat het bijna altijd goed gaat of goed komt, maar ik wil het risico niet lopen dat er wat gebeurt en ik er niet bij ben. Mijn pony is braaf, maar kan soms schrikken. Ja, en leeftijd van ruiter maakt dan niet uit vind ik. Als je er naast ligt en mijn pony de weg op rent... beter met z'n tweeën.

Ik hoop dat het irl ook klikt met de bijrijder die ik via bokt gevonden heb :)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:10

Hihi ik heb iemand van bokt een pb gestuurd 5 dagem geleden maar krijg geen antwoord helaas dus ik vrees dat ik moet verder kijken aangezien de persoon wel online is geweest in de afgelopen dagen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:38

Ik heb nu inmiddels ook op MP een advertentie staan.
Jongere kinderen vind ik geen probleem, ik vind het wel leuk om ze van alles te leren.
Maar ik ga niet de verantwoording nemen, dus als ze van het erf af willen dan moet paps of mams mee!

http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... st-er.html

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:31

@Silvia_b Goede advertentie! Duidelijk wat jij aanbied en wat hun kunnen verwachten. Ik zou zo bij je willen komen verzorgen, maar te ver weg. Je vind zo vast wel iets ;) succes! :)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:39

ik denk datik mijn advertenties eens ga aanpassen... wat zouden jullie in een advertentie willen zien als je een bijrijder zoekt en in zo'n advertentie kijkt??

Ik bied me namelijk aan als bijrijder.

dit is de advertentie tot nu toe
http://www.bokt.nl/markt/ad/79966/bijrijder-paard-pony

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:45

Safiera, hopelijk word het inderdaad wat, na 5 maanden heb ik dan misschien wat gevonden,
nu nog kijken of het klikt, tot woensdag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:45

Hippepony schreef:
@Silvia_b Goede advertentie! Duidelijk wat jij aanbied en wat hun kunnen verwachten. Ik zou zo bij je willen komen verzorgen, maar te ver weg. Je vind zo vast wel iets ;) succes! :)

Dank je!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:53

Ik ben er de laatste week wel echt van overtuigd geraakt dat het niet kunnen vinden van een bijrijdster, iets is wat volgens mij niet in de Randstad speelt. Of zal het ook met type paard en stal te maken? Waarschijnlijk beiden, gok ik. In één week tijd, is mij nu 3x zomaar gevraagd of ik iemand kon gebruiken als bijrijdster voor onze KWPN merrie, zonder dat ik op zoek ben! (nou hebben wij natuurlijk wel een héééééél leuk paard :+ :D haha)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:56

Hihi misschien helpt een briefje bij de voordeur plakken ofzo..???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:59

Tja, ik heb alleen maar een knorrige , lompe, kreupele, dikke haf. Maar die gaat toch echt niet weg om die reden dus graag of niet....
Overigens soms denkt ze dat ze een arabier is hoor en dan ziet niemand het verschil....

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:59

*valt even binnen.

Wat ik niet snap is dat er dus mensen zijn die totaal geen bericht terug geven als je ze mailt.
Dit is iets wat tegenwoordig overal speelt, werk,oppas,bijrijders,enz.
Ik kan er maar niet bij,waarom is het zo moeilijk om even iemand te bedanken voor zijn mail maar b.v. melden dat je geen interesse hebt. of al voorzien weet ik veel wat..

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:03

@kvika Hiermee ben ik het dus helemaal eens!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:07

Dat vind ik ook echt niet netjes nee, je kan toch gewoon op z'n minst een kort berichtje terug schrijven? Raar!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:13

Pff ik moest van de week een 12 jarig meisje (zusje van vriendin) afwijzen omdat ze gewoon te jong is dat is niet altijd leuk.
Het is zeker niet netjes dat mensen niet even de moeite nemen om een net berichtje terug te geven als is het maar heel kort dan weet de ander teminste zeker dat de mail gelezen is.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:15

Kan ik me voorstellen;o
Ik ben nog altijd hard zoekende :(

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:27

Ja ik ben echt hard zoekende, lastig inderdaad, heb ook nog nieuw werk dus straks eigenlijk nog wat minder tijd voor der :o

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:32

Daarom wou ik dus bij jou intrekken :')

mama is het er helaas wat minder mee eens :')

verplaats der maar naar almelo qqqq

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:40

Waar zoeken de mensen die zoekende zijn?
Ben ik wel benieuwd naar.
Ik zoek, een maatje die me helpen wil in alles wat er bij komt kijken paarden te houden en verzorgen.
Iemand van mijn leeftijd of iig 18+
Samen rondjes polder,maar ook alleen aan de slag kan.
Ik weet het, een zeer moeilijk opgaven...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:45

Haha wie weet komt zo toch in bornebroek te staan haha dat is al dichterbij ;) whaha