bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:51

Ojajoh schreef:
Veriye schreef:
Vanaf april mag ik het paard van mijn instructeur bijrijden. Zij vraagt wel een bijdrage van 100 euro per maand voor zo vaak ik wil rijden per week. Les is extra. Ik vind het prima en heb het er ook over..Hij is een top getrained paard en ik ben herintreedster en beginner op het gebied van western, ik kan dus heel veel van hem leren. Ook zijn de spullen duur en ik snap als ze zeker wil zijn, dat er zuinig mee omgegaan wordt.

100 euro voor eigenlijk alle dagen is niet duur

Zeker en vooral omdat het een paardje is van iemand die er goed mee getraind heeft.
Meestal betekend dit wel alleen bak rijden en zijn de mogelijkheden vaak toch wel erg beperkt. Maar als je juist zo'n ruiter bent is het ideaal/ Heb het ook gehad met de eerste verzorgpaarden moest dan 150 betalen maar de stalling alleen al daar was 375 per maand in de randstad. En voor 150 mocht ik voor luxe paarden begrippen veel. Maar niet naar buiten. En de lessen komen ook voor eigen rekening alleen vrij rijden in de bak is toch wat saai m.i en dan zit je toch al snel op een veel hoger bedrag. Ik was zelf meer een vrije ruiter die lekker de bossen in wilde dus uiteindelijk ben ik uit dat luxe wereldje gestapt als waren die mensen ook super aardig maar dat paste niet bij mij.

Veriye

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:02

Ik mag voor de 100 euro ook de bossen in. Dus ben er helemaal vrij met wat ik doe! Paardje vindt bosritten ook leuker dan alleen werken in de bak, dus ga lekker afwisselen met bos, bak en grondwerk :D

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:12

Anke schreef:
Een echte paardengek ervaart dat niet als "sloof"
Die geniet ervan om ze in schone stallen terug te kunnen zetten. Nagenietend van het knabbelend geluid bij het hooi eten.

Zeker heb je gradaties.
De meest voorkomende 'paardengek' is gauw opzadelen.....RIJDEN....gauw afzadelen en weer weg.
Ja een nieuwe versie die echt een "aanwinst" is.
Nee doe mij maar de verouderde versie.

Wat moet er in verhouding staan volgens jou?

hier herken ik wel wat van bij sommige meiden.... ik mag pas vanaf april bijrijden, dus tot nu toe hele dagen met mijn moppie geknuffeld en gepoetst...
het is dat het uitmesten op stal al voor mijn verzorgpony gedaan word, anders had ik het met veel liefde gedaan <3 wat is er nou lekkerder dan een fris bedje stro?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:40

Veriye schreef:
Ik mag voor de 100 euro ook de bossen in. Dus ben er helemaal vrij met wat ik doe! Paardje vindt bosritten ook leuker dan alleen werken in de bak, dus ga lekker afwisselen met bos, bak en grondwerk :D

Nou perfect en 100 euro is heel netjes.
Heerlijk zeg.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:21

_Ezra schreef:
IJsco_Love schreef:
Ik vind het prettiger om een (kleine) vergoeding te betalen, dat geeft mij meer gemoedsrust. Ook zeg ik het nu makkelijker als ik vind dat bijvoorbeeld een van de twee toe is aan nieuwe ijzers of dat de staldeur klemt of wat dan ook, dan als ik niet zou betalen en het 'liefde werk, oud papier' van de eigenaar was. Niet dat ik vaak wat te zeuren heb, ze worden uitstekend onderhouden, maar omdat ik er de meeste weken vaker ben dan de eigenaar vind ik het wel fijn om te kúnnen zeggen.

Hier staat letterlijk dat ze, doordat ze meebetaald, het idee heeft wat te zeggen te hebben over het paard.

Sorry, maar jij hebt mij écht verkeerd begrepen :+ Ik snap nu ik het teruglees hoe jij het opvat maar zo zit het absoluut niet!!!! Sterker nog, ik verzorg juist omdat ik geen eigenaar wíl zijn van een paard, want ik zou eigen paard ook kunnen betalen, maar ik vind het op de manier dat nu gaat prettiger. Ik hoop dat je mijn uitleg leest ondanks dat lang verhaal is want ik wil je graag uitleggen wat ik bedoel, want het is bij mij precies andersom dan jij denkt: ik betaal juist omdat ik mij GEEN eigenaar wil voelen, maar mij gewoon de verzorger van wil voelen. Hoe betalen daar invloed op heeft? Bij mij hierdoor:

Om mijn beredenering te snappen moet je denk ik weten dat ik van mijzelf super schuw ben...Ik zeg niet snel wat ik vind, vind ook niet snel iets ergens van, en ben erg bang altijd dat mensen mij niet aardig vinden/boos worden, en daarbij ben ik enorm loyaal naar andere, meer dan ik naar mijzelf luister...Mijn vorige verzorgpaard deed ik gratis, en dat begon allemaal leuk, lief en aardig. Maar toen de eigenaar chronisch ziek werd, werd het paard verwaarloosd en ook de andere die van haar waren. Ik voelde mij loyaal naar de eigenaar, want tenslotte mocht ik paard gratis verzorgen etc., dus zo sloop het er in dat ik na verloop van tijd (jaren hoor, niet ineens) 24 uur per dag en zeven dagen in de week klaar stond om op willekeurig door eigenaar gekozen momenten (aan eind bijna elke dag) haar negen paarden te verzorgen, dingen te repareren etc..

Ik deed álles voor haar, rijden kwam ik nauwelijks tot niet meer aan toe (er was daar geen verlichting dus in de winter was het al donker als ik uit school, later werk, kwam en de meest nodige dingen als voer maken en mesten voor alle paarden had gedaan). Die vrouw deed zelf bijna niks meer. Mensen zeiden mij wel dat het niet normaal was maar ik had medelijden met haar door haar ziekte en ook met de paarden waar anders niet goed voor gezorgd werd...maar het werd van kwaad tot erger...op gegeven moment waren de hoeven veel te lang, het voer was constant op en ze braken elke keer uit omdat het hek van de wei gammel was en er geen materiaal was om te repareren...Als ik dan al mijn moed verzamelt had en voorzichtig vroeg of het niet tijd werd voor de hoefsmid omdat het écht verkeerd ging met de hoeven kreeg ik te horen: 'wat zeur je nou? Je mag ze gratis verzorgen, dus dan moet je je er bij dat soort zaken buiten houden. Je betaald toch niet? Dan kan je ook niet verlangen dat het allemaal geregeld is'...en ik geloofde dat met mijn stomme kop :=

Het heeft heel lang geduurd voor ik uit de manipulatie van die vrouw wist te komen en ondertussen weet ik dat ze dat kon doen omdat ik niet van mij af beet en mij te schuldig voelde over het gratis verzorgen, ik stond altijd bij haar in het krijt voor mijn gevoel. Zij had mij geholpen door mij gratis haar paard te laten verzorgen, dus ik kon haar niet in de steek laten. (Ik heb 1 jaar voor het paard gezorgd in normale omstandigheden, daarna 6 jaar voor al haar paarden waarvan zeker de laatste twee jaar echt élke dag...wat twee keer op een dag was want ze stonden niet op pension stal dus ik voerde ze zelf voor en na school/werk).

Het was mijn eigen schuld dat ik bleef hoor. Maar ik was zó bang voor haar dreigementen...Ik durfde niet weg daar. Tot het zó de spuigaten uit liep dat ik, dankzij andere, toch de moed had het bijltje er bij neer te gooien en te vertrekken. Zelfs dat deed ik niet van de ene op de andere dag, maar ik bouwde het af zodat die vrouw ruim op tijd wist dat ze een andere oplossing moest zoeken (wat ze niet deed, maar dat is een ander verhaal).

Ik was helemaal klaar met paarden na dit voorval, ook nog steeds bang voor de dreigementen van die vrouw, maar ik kende de eigenaar van mijn huidige verzorgpony's al heel lang van buiten de paardenwereld, en zij haalde mij over een keer mee te gaan. Zij, haar stalgenoten en haar pony's leerde mij weer dat paarden een hobby moeten zijn. Dat het leuk kan zijn. En dat je je eigenwaarde nóóit moet verliezen aan de wanhoop van een ander...

En juist doordat ik betaal geeft mij dat een stukje zekerheid. Zoals ik al schreef heb ik op deze stal in al die jaren nog nooit iets gehad waarvoor ik de eigenaren heb aangesproken. Maar het feit dát ik betaal is voor mij een stok achter de deur om te onthouden dat het mijn hobby is. Dat mocht er ooit iets zijn met bijvoorbeeld een hoefprobleem en ze zouden er niks aan doen, ik kan zeggen: 'goh, misschien moet de hoefsmid er eens naar kijken?'. Want ik betaal nu om te rijden, en als dat niet kan, kan ik vragen of ze er iets aan willen laten doen. (Niet nodig nu hoor, ze wonen daar op fluwelen bedje, komen niks te kort. Maar mócht het ooit nodig zijn...). Ik ben enorm veranderd sinds de ellende op de vorige stal jaren geleden. Maar ik heb er wel een deuk van opgelopen. En het mee betalen geeft mij net dat beetje zekerheid wat voor mij nog steeds belangrijk is. En bovendien kosten ze de eigenaar ook geld, dus ik vind het doodnormaal om mee te betalen.

Ik betaal juist omdat ik NIET vind dat ik de eigenaar ben. Ik betaal de eigenaar om te mogen rijden, net als je een manege betaald (want die betaal je heus niet alleen voor de les zoals je zei, vrijrijden kost ook geld, hier in de buurt tenminste wel :+ ). En daarvoor terug verlang ik dat de eigenaar er voor zorgt dat ik kan doen waar voor ik kom: de dagelijkse verzorging en rijden, zonder dat ik mij druk hoef te maken om zadelpassers, inentingen, hoefsmeden etc.

Ik betaal niet omdat ik mij eigenaar wil voelen maar juist omdat ik mij verzorger/bijrijder wil voelen en níks meer dan dat! Ik ben bijna dertig, ik ben heus niet zo stom te denken dat de vergoeding die ik betaal ook maar een klein beetje de kosten dekt van het hebben van een eigen paard :+ Ik wìl naast mijn gezin en werk ook geen eigen paard. Ik wil een hobby.

Als ik op een tennisvereniging ga, betaal ik ook. Niet omdat ik dan denk dat de tennisbaan van mij is, wel om lekker ongestoord te kunnen tennissen en er vanuit te kunnen gaan dat de baan goed wordt onthouden.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik wil graag dat je begrijpt dat dit nìks te maken heeft met eigenaar over verzorgpaard voelen...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:20

Ik heb gelezen dat in Engeland[paardenland bij uitstek] niet zoiets bestaat als gratis verzorgpaarden.Voor alles wat je daar wilt doen met een paard, ook alleen borstelen,moet je er gewoon een huren en dus betalen.Ze vinden het Nederlandse fenomeen "verzorgpaard" daar heel erg vreemd.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:34

misschien in Engeland dan maar solliciteren naar een baantje als stalhulp/groom. Dan krijg je betaald ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:09

Ik heb er wel eens wat van gezegd als er iets was met een paard wat niet ok leek in mijn ogen. Dat had ik ook gedaan als ik er niet voor betaalde. Simpelweg omdat ik vind dat dat je plicht is als je ziet dat er iets niet goed gaat. En soms zien eigenaren dat zelf niet.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:17

waxmeltsenzo schreef:
Ik heb er wel eens wat van gezegd als er iets was met een paard wat niet ok leek in mijn ogen. Dat had ik ook gedaan als ik er niet voor betaalde. Simpelweg omdat ik vind dat dat je plicht is als je ziet dat er iets niet goed gaat. En soms zien eigenaren dat zelf niet.

Vind ik ook hoor, maar tegelijk vind ik het ook moeilijk door dat er vroeger zo naar op is gereageerd...klinkt stom, en ik weet best dat deze eigenaren nooit zo reageren zouden, maar toch blijf ik het moeilijk vinden (niet alleen bij paarden hoor, heb ik in mijn werk en privé leven ook |o ziekelijke faalangst zeg maar...Ik weet dat het niet reëel is zo te denken, maar toch doe ik het...)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:21

IJsco_Love schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Vind ik ook hoor, maar tegelijk vind ik het ook moeilijk door dat e vroeger zo naar op is gereageerd...klinkt stom, en ik weet best dat deze eigenaren nooit zo reageren zouden, maar toch blijf ik het moeilijk vinden (niet alleen bij paarden hoor, heb ik in mijn werk en privé leven ook |o ziekelijke faalangst zeg maar...Ik weet dat het niet reëel is zo te denken, maar toch doe ik het...)

Dat snap ik wel. Voorheen had ik er ook moeite mee.
Maar uiteindelijk heeft een eigenaar een verzorger/bijrijder nodig en ik vind het ook een taak van de bijrijder om op bepaalde punten te letten zoals de hoeven, maar ook een rugblessure bijvoorbeeld, of een scherp randje ergens in de wei. Dekjes dat versleten is, slecht gebit. Eerste plaats is het de eigenaar zijn of haar verantwoordelijkheid maar als het je opvalt is het echt niet erg om er wat van te zeggen. Als dat ongewenst is moeten ze zelf maar zorgen dat het in orde is.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:36

Wow... IJsco_Love... Wat een verhaal, zeg!!! Ongelooflijk, wat een smerige manier van misbruik maken van jouw goedheid... Mijn complimenten voor de manier waarop je het nu allemaal duidelijk en helder ziet, hoe dat toen zo heeft kunnen gebeuren. En dat je nu weer zorgeloos kan genieten van je hobby!
Laat je nooit zomaar iets wijsmaken door iemand, hoor!
Respect +:)+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:39

Quellian schreef:
Voor mij was het met paarden bezig zijn, of alles eromheen, belangrijker dan het rijden. Dus ik vond het geen probleem om 6 stallen te mesten, paarden binnen en buiten te zetten, te voeren, mee te wandelen, mee op wedstrijd, etc. etc. En ik kan op 1 hand tellen hoe vaak ik daar op de paarden heb gezeten (en dan nog niet eens gereden). Heb het nooit als uitbuiten gezien.

Maar over het wel/niet betalen door bijrijders... ik heb een geweldig leuk paard met potentie in d'r kont, paard staat volpension, ik rij niet, alles is aanwezig, alles wordt verzorgd, hoef er geen cent voor, maar zelfs dán vind je niemand. Ik vraag een serieuze en verantwoordelijke houding, een betrouwbaar persoon, maar die lijken uitgestorven. Dát was vroeger echt wel anders...

Ik ben zelf bijrijder en heb een geweldig paard (wat me ook geen cent kost) maar er staan er nog wen paar. This echt een werk om een goed rijdend en fanatiek/consequent iemand te vinden.

Nu moet ik toegeven dat ik altijd heb gereden voor anderen en de paarden me vaak aangeboden werden, maar toch vind ik een paard vinden ook niet makkelijk. Het moet klikken met het paard, de eigenaar, in de buurt zetten, eventueel nog op de pensionstalling etc. Ik zoek nu voor eventueel nog erbij een paard maar heb daarbij ook nog een wensenlijst, en dat is ook echt niet makkelijk :D

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:48

IJsco_Love schreef:
-hele lap tekst-

Ik begrijp dat je wilt betalen omdat je anderen anders makkelijk over je heen laat lopen omdat je het idee hebt dat je hen iets schuldig bent. Als je betaald heb je het idee dat je ze niks meer schuldig bent, waardoor je je minder snel uit laat buiten. Ik kan nog wel even doorgaan over waarom ik vindt dat mijn oorspronkelijke standpunt nog steeds klopt, maar daar is vast iemand van gediend dus daarom laat ik het hierbij.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:58

Pocca_Locca schreef:
Wow... IJsco_Love... Wat een verhaal, zeg!!! Ongelooflijk, wat een smerige manier van misbruik maken van jouw goedheid... Mijn complimenten voor de manier waarop je het nu allemaal duidelijk en helder ziet, hoe dat toen zo heeft kunnen gebeuren. En dat je nu weer zorgeloos kan genieten van je hobby!
Laat je nooit zomaar iets wijsmaken door iemand, hoor!
Respect +:)+

Wat een lieve reactie, dank je wel! :D Word ik echt blij van want ik vond het moeilijk om het verhaal op te schrijven, ik weet dat ik ook over mij heen liet lopen :p, maar wou graag recht zetten dat ik dus absoluut niet denk dat ik ook maar een beetje eigenaar ben door te betalen, waar iemand hier op het forum wel direct vanuit ging. Dat ik juist vind dat door te betalen de scheidingslijn duidelijker is tussen eigenaar en degene die de pony mag verzorgen. Ik werk er de laatste jaren hard aan, en ben gelukkig al veel veranderd. Gelukkig nu ook toppers van verzorgpaarden met eigenaren die zorgen dat dingen echt goed in orde zijn.

Ik vind de klik het belangrijkste. Ik heb een onwijs goede klik met deze twee paarden, vooral met 1 van de twee maar de ander is ook echt een schat, en dat zou ik ook belangrijker vinden dan wat het kost.

Ik neem aan dat eigenaren het ook belangrijker vinden dat het paard een klik heeft met de verzorgster dan wat de verzorgster in het laatje brengt? En dat verzorgers liever betalen voor een paard waar ze goed mee klikken dan een paard dat minder bij ze past maar gratis te verzorgen is? Dat hoop ik in elk geval....

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:04

_Ezra schreef:
IJsco_Love schreef:
-hele lap tekst-

Ik begrijp dat je wilt betalen omdat je anderen anders makkelijk over je heen laat lopen omdat je het idee hebt dat je hen iets schuldig bent. Als je betaald heb je het idee dat je ze niks meer schuldig bent, waardoor je je minder snel uit laat buiten. Ik kan nog wel even doorgaan over waarom ik vindt dat mijn oorspronkelijke standpunt nog steeds klopt, maar daar is vast iemand van gediend dus daarom laat ik het hierbij.

Ik snap jouw punt ook wel heel goed :o Ik ken genoeg meiden die zo zijn. Maar dat is echt niet per definitie zo. En ik ken er ook genoeg die geen cent betalen en toch denken dat het paard (en de hele stal) hun eigendom is op de verzorgdagen. Dat zit in hun persoonlijkheid vrees ik en krijg je er niet uit met wel of niet betalen helaas...
Maar toen jij je reactie schreef snapte ik wel dat het zo overkwam op een forum, als je mij niet kent :+ sorry voor de verwarring en bedankt voor je eerlijke reactie :P

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:24

Hoewel ik niet vind dat een bijrijder dingen moet/mag beslissen, vind ik wel dat ze bepaalde rechten hebben. Betaalde of niet betaalde, in de meeste gevallen zoekt de eigenaar niet voor niets hulp.

Ik heb helaas het ongeluk gehad dat na 9 jaar particulier rijden, waar ik mega veel voor hun andere paarden deed, ik op stal kwam en het paard weg was. Verkocht.

De verkoop is hun beslissing en heb ik respect en begrip voor. Het feit dat het mij niet eens verteld is, vind ik onwijs respectloos na 9 jaar hulp.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:32

Dat is zeker respectloos.

Als ik het met het plan zou lopen om het paard te verkopen zou ik dat al melden.

Wel zo aardig.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:22

miramii schreef:
Hoewel ik niet vind dat een bijrijder dingen moet/mag beslissen, vind ik wel dat ze bepaalde rechten hebben. Betaalde of niet betaalde, in de meeste gevallen zoekt de eigenaar niet voor niets hulp.

Ik heb helaas het ongeluk gehad dat na 9 jaar particulier rijden, waar ik mega veel voor hun andere paarden deed, ik op stal kwam en het paard weg was. Verkocht.

De verkoop is hun beslissing en heb ik respect en begrip voor. Het feit dat het mij niet eens verteld is, vind ik onwijs respectloos na 9 jaar hulp.

In de meeste gevallen???
Ik durf dat te betwijfelen...

Maar het paard zomaar verkopen vind ik wel heel raar en idd respectloos. Of je het paard nu een maand of 9 jaar verzorgt/rijdt, dat moet de eigenaar gewoon netjes vooraf vertellen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:29

Ja ik denk eigenlijk in alle gevallen, alleen met andere beweegredenen: geen tijd, geen kennis, geen geld, geen zin..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:32

smurffie schreef:
Ja ik denk eigenlijk in alle gevallen, alleen met andere beweegredenen: geen tijd, geen kennis, geen geld, geen zin..

Ik ook.
Als je de hulp niet nodig hebt ga je je paard niet uitlenen aan een ander.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:37

Ik heb ook een poosje bijgereden bij iemand. Ik zocht iemand die geen geld vroeg. Ik help iemand het kost me tijd en benzine geld. Ik wil juist bij een ander rijden zodat ik geen kosten heb maar toch iemand uit de brand kan helpen die omhoog zit.
Ik kan aardig sturen dus het paard werd er zeker niet slechter van zelfs misschien wel beter. Uiteindelijk ben ik ermee gestopt omdat ik minder tijd kreeg.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:47

waxmeltsenzo schreef:
smurffie schreef:

Ik ook.

Ik snap de gedachtegang wanneer je zelf geen paard hebt.

Maar bedenk eens...
Je rijdt minder dan vroeger. Paard kan prima stil staan - wordt hij niet slechter van. Maar zelf heb je ook vroeger een paard mogen verzorgen, dus wil je een ander ook die kans geven...
Dit is iets wat ik vaker heb gezien om mij heen, dan iemand die een bijrijder nodig had. Meeste die echt een bijrijder nodig hebben, is dat voornamelijk financieel. Dus paard staat op een relatief goedkopere doe het zelf stal, of men zoekt iemand die een deel van de kosten op zich neemt.
Maar dan nog kan het ook een vergoeding zijn, omdat je vind dat je de hobby van een ander niet hoeft te sponseren.
Als je gaat voor een win-win situatie, mag er imo wel wat tegenover mag staan -klusjes of geld.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:53

sneeuwpop schreef:
smurffie schreef:

Ik snap de gedachtegang wanneer je zelf geen paard hebt.

Maar bedenk eens...
Je rijdt minder dan vroeger. Paard kan prima stil staan
Als je gaat voor een win-win situatie, mag er imo wel wat tegenover mag staan -klusjes of geld.

Ik ben ook voor betalen en klusjes doen, dat had je kunnen lezen. En zoals ik jou post lees ben je het nog eens met mij eens. Je kunt als eigenaar minder rijden en je paard wordt er dan niet slechter op, wel als je hem stil zet. Je hebt de hulp dan nodig als je zelf wat rustiger aan wilt doen.

Als je iemand niet kunt gebruiken ga je je paard niet uitlenen. Dat deed ik met mijn paard ook niet.
Het, je paard uit besteden om een ander een plezier te doen daar geloof ik niet in ;)
Ja aan je zus, je broer, je tante, maar niet aan een willekeurige verzorger ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:01

waxmeltsenzo schreef:
smurffie schreef:

Ik ook.

Dat is toch niet altijd zo?

Ik heb hier een lief paard staan waar ik al een tijdje over twijfel of een bijrijder een idee is.

Ik heb wisselende diensten. Gezondheid speelt soms parten. Dus hij staat vaak stil.

Maar hij loopt al jaren in de wei met andere en dat bevalt hem ook wel.
Maar extra aandacht vind hij ook niet erg.
Maar moet het? Nee niet echt.
Daarom ook de twijfel of ik na een flink nare ervaring weer aan een bijrijder wil beginnen.

Betalen en klusjes heb ik nooit gevraagd.
Maar wel simpele afspraken na komen.
Zoals op tijd laten weten dat je die dag niet komt en een keer per maand les. Dat wel op eigen kosten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:24

waxmeltsenzo schreef:
Ik ook.

Nou dat is niet helemaal waar :n

ik heb de hulp niet nodig, kom 7 dagen in de week zelf en pony moet niet onder het zadel lopen
ik vind het leuk als ze dat doet en lekker gereden wordt dus ik kies ervoor de pony voor 2 dagen in de week te verhuren voor een vast bedrag per maand. En dat gaat niet om hoog niveau hoor want tis een pony van 1,01 en een meisje van 9. Poetsen en rijden en wandelen ect als ze dat willen, ik ben er sowieso bij, mest uit, voer ect ect..... en als ze rijd ga ik koffie drinken en erbij zitten. Ik moet mijn agenda er op aanpassen, en heb mij altijd aan bepaalde afspraken te houden want dat komt tenslotte van 2 kanten.
Dus nee, voor mij is het juist extra aanpassen, maar ik heb dat er voor over