Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:51

Tja ik rijdt altijd paarden bij.. Ik heb een paar jaar geleden best even naar een leuk bijrijdpaard in de buurt gezocht, maar alles was ver weg (heb ook een tijdje paardjes bijgereden die op een uur reizen stonden) of ze vroegen een bijdrage van 150 euro in de maand voor 1 dag in de week en dan moest je ook nog uitmesten. Nou vind ik het absoluut geen probleem om de stal uit te mesten en alles, maar ga er dan niet ook nog 150 euro in de maand voor betalen, zeker niet als je alleen in een bak mag rijden (als arme student had ik dat toen ook helemaal niet)! Steeds als ik een bijrijdpaard had kwamen andere mensen naar me toe of ik hun paard ook wou doen! Ik ben er ook zo een die door weer en wind komt en als mensen dat dan zien..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:55

Heb je haar ook weer :+ Ben je me aan het volgen >;)
Jij bent idd een bikkel wat betreft het bijrijden, jij had alles over voor de paardjes. Jammer dat de eigenaar er minder voor overhad en er niet naar om keek :x maakte het voor jou erg moeilijk......

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:29

hihi ja! stalken!
Helaas heb ik vaker te maken gehad met eigenraren die hun paarden of niet op tijd lieten bekappen, of ze teveel eten gaven, of te weinig (of alles afwisselend ook leuk..), allemaal erg frustrerend. Gelukkig worden mn huidige bijrijdpaardjes WEL goed verzorgd.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:32

:\ Hoe ís het mogelijk. Ben echt al 2 jaar op zoek naar een verzorgpony. Ben dan nog maar 13, (in mei 14 :') ) maar reken maar dat ik serieus ben. Ik hoef niet eens te rijden, kan makkelijk zonder...Al is het maar een beetje helpen de stal uit te mesten ofzo, en maar niet denken dat er íemand een verzorger zoekt hier in Goes...

Die leuke penny-reacties zijn natuurlijk altijd leuk om te lezen :') Beetje raar, voor zoiets stuur je tch ook een net, goed mailtje?!

Maarja. Snap best dat mensen bij mij zeggen ''Je bent te jong'' Maar hoe kan je nou te jong zijn om een stal uit te mesten :p?
Ben ooit eens met een vriendin heel Goes en omliggende dorpen afgereden...Kregen we bij één iemand de reactie ''Eeh...Deze paarden verzorgen zichzelf :+ '' Slechtste smoes ooit!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:10

Het is voor de verzorgers net zo moeilijk om een paardje te zoeken als andersom.
Meestal doordat er wordt gezegd, "te jong",'"te onervaren" enzovoort.
Maar als niemand de kans krijgt ervaring op te doen, dan leer je het nooit? :P

Ik woon zelf in katwijk, en had bijna een leuk fjordje gevonden, maar die stond helemaal in oud wassenaar.
Net wat te ver voor mij, en ik ben al zo slecht in wegen onthouden xD. ( ik was niet verdwaald ofzo.. :o )
Het ligt er gewoon net aan in welke regio je woont, in principe staan er best veel stallen rond Rijnsburg, en noordwijk enzovoort.
MAar ik heb nog geen pony gevonden! D=

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:21

BaileyMix schreef:
:\ Hoe ís het mogelijk. Ben echt al 2 jaar op zoek naar een verzorgpony. Ben dan nog maar 13, (in mei 14 :') ) maar reken maar dat ik serieus ben. Ik hoef niet eens te rijden, kan makkelijk zonder...Al is het maar een beetje helpen de stal uit te mesten ofzo, en maar niet denken dat er íemand een verzorger zoekt hier in Goes...

Die leuke penny-reacties zijn natuurlijk altijd leuk om te lezen :') Beetje raar, voor zoiets stuur je tch ook een net, goed mailtje?!

Maarja. Snap best dat mensen bij mij zeggen ''Je bent te jong'' Maar hoe kan je nou te jong zijn om een stal uit te mesten :p?
Ben ooit eens met een vriendin heel Goes en omliggende dorpen afgereden...Kregen we bij één iemand de reactie ''Eeh...Deze paarden verzorgen zichzelf :+ '' Slechtste smoes ooit!

Ben jij degene die ik ooit eens een PB heb gestuurd naar aanleiding van dit topic om het te proberen bij de ponyclub? Daar zijn de meeste meiden van jouw leeftijd en vaak staan ze juist te springen om serieuze verzorgers. Ik heb er jarenlang met heel veel plezier verzorgd. Het valt niet te erkennen dat er op sommige gebieden nog vooruitgang mogelijk is naar boktnormen, maar ik heb zoveel te danken gehad aan de club.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:33

Narya schreef:

Ben jij degene die ik ooit eens een PB heb gestuurd naar aanleiding van dit topic om het te proberen bij de ponyclub? Daar zijn de meeste meiden van jouw leeftijd en vaak staan ze juist te springen om serieuze verzorgers. Ik heb er jarenlang met heel veel plezier verzorgd. Het valt niet te erkennen dat er op sommige gebieden nog vooruitgang mogelijk is naar boktnormen, maar ik heb zoveel te danken gehad aan de club.[/quote]

Nee, dat ben ik niet :P Maar rij nu wel op de ponyclub, en hebhet er heel erg naar mn zin. Tenminste, ik denk dat je die in Kapelle bedoelt? Met Bailey, Twister, Cyrille, Quast, Diddy etc.? Ga zo weer lekker uitmesten enzo :Y)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:36

Nee, nee, ik bedoel de ponyclub in Goes. Die in Kapelle ben ik niet heel bekend mee, maar volgens mij is dat zo'n beetje hetzelfde systeem. Waarom heb je dan een verzorgpony nodig, als je er daar al hebt?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:26

amyyy55 schreef:
Het is voor de verzorgers net zo moeilijk om een paardje te zoeken als andersom.
Meestal doordat er wordt gezegd, "te jong",'"te onervaren" enzovoort.
Maar als niemand de kans krijgt ervaring op te doen, dan leer je het nooit? :P

Ik woon zelf in katwijk, en had bijna een leuk fjordje gevonden, maar die stond helemaal in oud wassenaar.
Net wat te ver voor mij, en ik ben al zo slecht in wegen onthouden xD. ( ik was niet verdwaald ofzo.. :o )
Het ligt er gewoon net aan in welke regio je woont, in principe staan er best veel stallen rond Rijnsburg, en noordwijk enzovoort.
MAar ik heb nog geen pony gevonden! D=

Onzin! Mijn laatste bijrijdster was een jonge meid en had niet veel ervaring. Wel een grote mond, dat ze al heeeel veel had gedaan met paarden. En een mentaliteit..Gewoon niet komen als het wat slechter weer is en liegen tot en met...Dus dit gaat echt niet altijd op.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:24

[/quote]
Onzin! Mijn laatste bijrijdster was een jonge meid en had niet veel ervaring. Wel een grote mond, dat ze al heeeel veel had gedaan met paarden. En een mentaliteit..Gewoon niet komen als het wat slechter weer is en liegen tot en met...Dus dit gaat echt niet altijd op.[/quote]

Dat is natuurlijk altijd jammer dat ze zeggen heel erg veel gedaan te hebben, en dan erachter te komen dat dat niet zo is.
Tja, helaas zijn veel van de verzorgers zo om te zeggen dat ze alleen in de zomer komen, omdat het dan lekker weer is.Of zogenaamd in de winter alleen maar ziek zijn. Dat is minder. D:

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:33

Als je niet nat wilt worden en niet eens een keertje wat kou kunt hebben, dan moet je niet de paardensport als je sport/hobby nemen. Ga dan lekker zwemmen in een subtropisch zwembad..

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:35

ik ben denk ik 2,5 jaar opzoek geweest naar een verzorgpony. ja je bent te klein ja te weinig ervaring er was altijd wel een reden om nee te zeggen! tuurlijk mensen willen het goed hebben voor hun paarden maar als wij nooit de kans krijgen om ervaring op te doen dan hebben we ook geen ervaring nee. maargoed na die 2,5 jaar wachten toch een vrouw gevonden die mij de kans gaf. ik ben zo BLIJ dus mensen er is nog steeds hoop!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:38

Ik heb altijd heel erg veel jonge meiden een kans gegeven, maar daar ben ik vaak op terug gekomen.. het kost heel erg veel tijd namelijk.. Maar er zitten ook goede tussen, maar dan moet je goed zoeken!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:39

Pff, wij hebben het ook lastig.
Ik heb mijn hengst alles zelf geleerd en uitgebracht op concours, maar inmiddels ben ik 18.
Uiteindelijk hebben we wel een leuke ruiter gevonden, maar de gaat constant het gevecht aan, wat gewoon niet veilig is op een hengst, ook al gaat het hier om een hele brave hengst.
We hebben wel iemand anders op het oog, maar die moet eerst haar punten halen voordat zij een hengst mag starten.

Vind maar iemand die leuk kan rijden, goed inzicht in de inrijdbak heeft, zachthandig is en een paard niet afdwingt.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:47

Zammie schreef:
Als je niet nat wilt worden en niet eens een keertje wat kou kunt hebben, dan moet je niet de paardensport als je sport/hobby nemen. Ga dan lekker zwemmen in een subtropisch zwembad..

Ik ben het hier helemaal mee eens! ='O

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:45

Narya schreef:
Nee, nee, ik bedoel de ponyclub in Goes. Die in Kapelle ben ik niet heel bekend mee, maar volgens mij is dat zo'n beetje hetzelfde systeem. Waarom heb je dan een verzorgpony nodig, als je er daar al hebt?

Deze heb ik pas sins de zomer :D Maar je bedoelt het Hummeltje?! Daar hoor ik echt niets dan slechte verhalen over :n Geen idee of dat werkelijk zo is...Maar heel veel zijn van Hummeltje naaronze overgestapt , met slechte verhalen :p Maar het is er geloof ik best gezellig :o

Marlien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:56

Ik heb vorige week weer even een oproepje geplaatst hier op het forum en ik krijg heel veel reacties van paardeneigenaren! Tegenover 1 een jaartje geleden, met dezelfde advertentie :+

Ik merk wel dat het hier moeilijker is een bijrijdpaard te vinden dan in alkmaar. Maar dat heb ik volgens mij al een keer gezegd...

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:09

@BaileyMix ; ik hoor anders over Summerland ook niet alleen maar goede verhalen. Het is er wel gezellig hoor, daar niet van, maar ik vraag me toch af waarom er steeds weer mensen weggaan.. Maar daar hoeft verder geen discussie over te gaan, bij t Hummeltje is het geloof ik ook niet heel leuk als ik dat zo hoor :j

Verder heb ik 'gelukkig' nooit problemen gehad om een verzorgpony te vinden, ze werden me altijd aangeboden xd
En gelukkig heb ik een paar super lieve paarden vriendinnen, dus als ik voor mijn paard een bijrijdster nodig heb, weet ik wie ik moet vragen :)

Een vriendin van mij heeft wel met dit probleem te maken gehad, ze had te weinig tijd voor haar paard om elke dag te gaan, het heeft haar 3 maanden gekost iemand te vinden die met haar paard om kon gaan, en die zij vertrouwde ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:12

ik weet het ook niet zo goed...
mijn bijrijdster mag alles,buitenrijden,bak rijden....ze hoeft niets te betalen.
alleen af en toe de weide uit te mesten,dat moeten wij allemaal volgens rooster.
heb dr gevraagd met cap te rijden,dit vind ze niet nodig maar zal ze dan alleen buiten doen(voor mij),
les vind ze ook niet nodig.
en ik dus wel...

verder doet ze het leuk,en netjes,maar ik heb alleen die 2 eisen(cap en les...en dan gewoon 1x per maand ofzo)....
zo raar is dit toch niet??

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:21

Dat vind ik helemaal niet raar! jij bent toch denk ik de gene die wordt aan gekeken als zij zou vallen en hoofdletsel heeft? Zou dr ook verplichten die cap op te zetten ;)
En is die les echt nodig? Snap aan de ene kant wel dat zij dat liever niet heeft, waarschijnlijk weet ze het allemaal wel.. Heb zelf ook zo'n periode gehad, maar ben me nu wat meer aan het openstellen, en raad eens? Het gaat plots stukken beter! :D Hoor het ook van heel veel mensen dat [***] en ik énorm vooruit zijn gegaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:24

Mijn pony mag dressuurmatig wel wat bijgeleerd worden ja...en daarvoor is wel les nodig,ook voor mijzelf.
al zou ze maar 1x per maand een lesje nemen...
Zij vindt het niet nodig,ze vindt dat ze alles wel kan. Maar hij is dressuurmatig gewoon nog niet sterk,nogal scheef,moeite met inbuigen en dergelijke...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:15

Anoniem schreef:
Mijn pony mag dressuurmatig wel wat bijgeleerd worden ja...en daarvoor is wel les nodig,ook voor mijzelf.
al zou ze maar 1x per maand een lesje nemen...
Zij vindt het niet nodig,ze vindt dat ze alles wel kan. Maar hij is dressuurmatig gewoon nog niet sterk,nogal scheef,moeite met inbuigen en dergelijke...

Als jij dat echt graag wil dat ze les neemt en een cap draagt, dan eis je dat toch? En wil ze het niet dan zoekt ze maar een ander paard! Ikzelf rijd altijd met cap en meestal ook met bodyprotector omdat ik gewoon heel goed weet hoe fout het kan gaan. Helaas heb ik ervaring met bakrandkoppen, niet zo leuk :')
Het is toch tenslotte jouw paard, en ze heeft maar te doen wat jij wil. Anders helaas pindakaas:P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:29

ik ben ook al druk op zoek maar damn wat is het lastig
ik vraag duidelijk vanaf 16 jaar ivm vervoer, moet dus brommer of auto hebben
en 2-3 dagen beschikbaar , verders bergen van vrijheid!

of ik krijg 12-14 jarige die zo graag "hun droom willen vervullen"
of van die figuren die dus niet weten waar ze aan beginnen, want ik maak alles al via mail en telefoon duidelijk
dan zeggen ze ok ik heb tijd
dan gaan ze mee
en dan ineens hebben ze er toch geen tijd voor :7
en dat al 3 personen!!

reageer dan niet denk ik dan >;)
ik heb een hele uitgebreide advertentie waarin het niet kan missen wat ik precies vraag

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:41

Nog leuker:
Er reageerd iemand met een eigen paard. Dus je zegt: is het wel verstandig om er nog ponys bij te gaan verzorgen.
Was geen probleem en zo enthousiast e.d....... Afspraak gemaakt enzo.
Krijg je een week later bericht: toch geen tijd ivm eigen paard :+

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:27

Maar goed, waar vind je dan iemand die je paard/pony kan verzorgen. Heb 1 keer een fantastische bijrijder gehad. Paard werd verkocht en zij is daar op stal blijven hangen. En krijg haar nu niet meer terug..... Ik denk dat zij echt een lot uit de loterij was als ik zo alle verhalen hier lees. En nogmaals, het lijkt er echt op dat alle meiden in de polder die van paarden houden, zelf een paard hebben....
Mocht iemand nog tips hebben......graag!