hallo
welkom
(als je meer van ons wilt weten kan je denk ik het beste in ieders profiel kijken
)
zonder mij is het stil heh 
les ging echt fijn en goed
mocht gelukkig weer op dita
(niemand wil erop maar ik wel
) ze reed in de les voor me ook mee,,en dat haat ik zo he! die kindere rijde lager dan ons zegmaar
en laten haar niet doorlopen enz. maarja. (eerst reden wij met onze les voor hun en hadde we dat probleem nooit..maarja door school hebbe we de lessen omgeruilt
)
dus ik altijd aan het begin van de les losse teugel..ze mag ze langzaam stappen als ze wil maar wel in beweging blijven (en geloof me...dat is echt heel erg langzaam)
naja en dan als de lesgever weer komt en we de pony's echt gaan losrijden(sommige komen net van stal) laat ik haar ook direct doorlopen. teugels op maat = gasse 
ik pak nu altijd een lange dressuurzweep(is er maar eentje die daar altijd ergens ligt geloof ik.) en andere kindere zegge allemaal dat dita daar bang voor is enz. naja ik kan er wel op haar mee rijden en tjaah soms bokt ze dan misschien wel ja maarja..bang is ze er niet voor en anders moet ze maar beter reagere
)
terug naar de les
in stap en draf liep ze dus fijn door nadat ik steeds nadat ik been gaf en nog eens been..en ze reageerde niet tik!
en nou ben ik ff ete