Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:25

Ik zou nog een foto plaatsen :D

Afbeelding
In haar nieuwe setje haha!

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:28

Agg ziet er hartstikke leuk uit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:35

Super leuk joh! :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:21

Leuk! Lekker kleurtje op zo'n licht paard!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:27

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:07

Duidelijke advertentie vind ik

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:18

Peelie schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/131166/bijr ... spakenburg
Ik heb mijn advertentie aangepast.
Is het beter zo?

Leest veel sneller, denk dat dat al scheelt. Lekker duidelijk :) En het lijkt er niet meer op alsof je je paardje 'verkoopt' in de zin van, overdreven aanprijst zeg maar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:14

Ik heb nu 2 reacties, van mensen die al langere tijd (enige jaren) niet meer gereden hebben. Zou je zo iemand de kans geven?
lastig hoor. Ik heb gemaild dat ze me maar moeten bellen, dan weet je in ieder geval een beetje of je een klik zou kunnen hebben.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:39

Waarom niet? Paardrijden verleer je niet zomaar :P

Ik had tot 2 weken terug ook al zeker 2.5 jaar niet meer gereden, maar was voor mij ook gewoon opstappen en wegrijden. Was dan wel een redelijk ongecompliceerd paard, maar toch. Als je een paard hebt zonder een gebruiksaanwijzing van 10 pagina's en niet iemand zoekt die je paard naar een flink hoog niveau rijdt zou ik 't best aandurven. En dan als voorwaarde stellen dat ze regelmatig gaan lessen, om 't toch weer een beetje op te pakken?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:19

Ik knap daar ook op af ;)

2. Redenen: weer beginnen is leuk, maar je bent er even uit dus zal allemaal niet te "natuurlijk" gaan... Je verleert het niet, maar ik krijg dan elke keer het excuus "ja zo lang niet meer gereden" --> meer tijd voor mij om er nog in te gaan streken... Reden 2: Stel dat het weer even een bevlieging is, weer voor even leuk want het mooie weer komt er aan, ik ben dan te bang voor een niet "die hard" mentaliteit ;)

Annabel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:11

Heb ook een advertentie geplaatst met duidelijke omschrijving en wensen erbij maar tot nu toe geen reactie, snap er niks van....En als er dan iemand reageert, willen ze er nog geld bij hebben ook....

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:24

Terugmailen of ze niet gewoon heel je paard willen hebben met een strikje er omheen :+

Herken het hoor... Vriendjelief zei ook al "je zou hier eens een paard gratis moeten aanbieden, dan staan ze in de rij"... Weet niet waar je woont, maar met een beetje pech zit jij ook met een "paardenoverschot" :p

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:53

Ik knap niet af op mensen die langere tijd niet gereden hebben, dit kan door zoveel dingen komen.. Ben allang blij als er iemand goed overweg kan met mijn eigenwijze haf..het rijden is toch op ieder paard weer anders.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:06

Hangt ook van de reden af ja, maar ik kreeg een mailtje van "Ja toen vond ik het niet meer leuk.." Of een "Toen vond ik het toch te ver" (opeens?! Spontaan?!)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:36

Ja dat zijn de verkeerde redenen..

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:33

Zelf ben ik ook 2 x gestopt met rijden, de 1e x omdat ik de eigenaren van het beestje écht niet aardig meer vond. Bovendien groeide ik er ook vanaf, maar ze gingen echt heel vervelend tegen me doen zodat ik gewoon bijna bang was om er naar toe te gaan als meisje van 11/12 jaar.
Een aantal maanden geleden weer ''gestopt'' en ga het nu weer langzaam oppakken, maar dat komt door ziekte. Ik baal hier heel erg van dus als iemand mij hierop zou afwijzen zou ik dat zelf vrij vervelend liggen :')

Het ligt dus inderdaad aan de reden..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:37

Als je doorvraagt en je krijgt een ongemotiveerde reden... dat heb ik wel zoiets van ehm... (Maarja als je die mensen nazoekt dan krijg je ook te lezen dat ze er niets meer aan vinden blabla, en dan is het mooi weer en zoeken ze opeens weer :'))

Ziekte enzo kan iemand niets aan doen, hier is het ook zo dat als de oude verzorgster weer helemaal opgeknapt is, ze altijd terug mag komen ook al heb ik (ik zeg het pas over 2 maanden :') voordat iemand weer stopt) iemand... Maarja, ze wil graag, maar het kan nu niet helaas. Het is vooral de motivatie erachter... Dat iemand stopt met paardrijden omdat het te duur is, ok, snap ik nog... Dat diegene geen verzorgpaard kan vinden en daardoor er even uit ligt en niet naar een manege wil, vind ik ook nog acceptabel... Maar geen vage excuses ;)

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:41

Lianne86 schreef:
Als je doorvraagt en je krijgt een ongemotiveerde reden... dat heb ik wel zoiets van ehm... (Maarja als je die mensen nazoekt dan krijg je ook te lezen dat ze er niets meer aan vinden blabla, en dan is het mooi weer en zoeken ze opeens weer :'))

Ziekte enzo kan iemand niets aan doen, hier is het ook zo dat als de oude verzorgster weer helemaal opgeknapt is, ze altijd terug mag komen ook al heb ik (ik zeg het pas over 2 maanden :') voordat iemand weer stopt) iemand... Maarja, ze wil graag, maar het kan nu niet helaas. Het is vooral de motivatie erachter... Dat iemand stopt met paardrijden omdat het te duur is, ok, snap ik nog... Dat diegene geen verzorgpaard kan vinden en daardoor er even uit ligt en niet naar een manege wil, vind ik ook nog acceptabel... Maar geen vage excuses ;)

Haha ben het hier helemaal mee eens hoor!
Maar wilde toch eventjes mijn ervaringen delen :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:42

Ik heb van die 2.5 jaar twee keer een half jaar in het buitenland gewoond (en met plannen voor een extra half jaar), vandaar dat ik al zolang gestopt ben. Juist omdat ik niet na een half jaar een paard alweer gedag wilde zeggen ben ik een hele tijd paardloos geweest :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:02

Nog steeds maar 2 reacties van mensen die al langere tijd niet meer gereden hebben en 1 in msntaal wat ik niet begrijp. De 2 die langere tijd niet gereden hebben mogen mij bellen heb ik gezegd.
Is eigenlijk niet wat ik zoek en ergens heb ik zoiets van het heeft geen haast, mijn paard blijft wel. Maar ja, misschien wil je ook iemand weer een kans geven.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:00

Zolang ze een goede reden hebben (zoals tijdelijk in het buitenland enzo) is er niets mis mee... Maar ik ben blijf altijd een beetje bang voor "tijdelijke" mensen die dan denken "ow jaah, daarom was ik gestopt" :') Mijn tik hoor, misschien rijden ze wel super...

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:20

Deetjeeuh schreef:
Inderdaad, dat is hetzelfde als op de manege lessen. Maar ben je ook ongeveer zo'n 40 euro, misschien iets meer, kwijt voor 4x per maand. :)

In die verhouding vind ik het dus veel... Als je nou elke dag mag komen, er alles maar dan ook alles mee mag doen. Is het weer iets anders..

Denk dat meiden zoals jij inderdaad op een manege moeten gaan rijden, schijnbaar geen enkel verstand van eigen paarden!

Wat leer je op een manege? bijna niks. van een eigen paard kan je véél meer leren ;)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:33

ik heb nog helemaal 0 reacties :) dat is niet veel, hoop dat er nog wat komt.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:40

Adin schreef:
ik heb nog helemaal 0 reacties :) dat is niet veel, hoop dat er nog wat komt.

Ik nu ook niet meer.

Heb 2 reacties gehad. 1 meisje die ik ken van me school die kwam heel spontaan naar me toe ja jij bent toch van Jewel? Haha dat vond ik wel leuk alleen gaf ze toe dat ze het had op een leerpony en dat is denk dan niet wat ze zoekt.

Daarnet wel in het roze :') een berichtje gekregen of ik een leeftijds grens heb

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:43

haha dat schiet ook niet op dus, maar zelfs die heb ik niet.