joke1989 schreef:sneeuwpop schreef:Of een eigenaar als sponsor voor hun hobby?
Inderdaad...!!! lijkt me ook niet de bedoeling toch..
Ach waarom niet.
Mijn bijrijdster is super goed voor mijn pony en wat word ik er minder van als zij mijn pony meeneemt naar het bos?
Zadel, hoofdstel, borstels is al aanwezig, want die heb ik zelf ook gewoon nodig.
Doordat zij 1x per week naar het bos gaat, heb ik tijd en ruimte om een keer minder te rijden, dus harder slijten doet het ook niet.
Als ze niet kwam, zou ik dus exact dezelfde kosten hebben aan mijn pony als nu, maar veel meer werk (moet dan vaker zelf zorgen voor de beweging van mijn pony, alle dagen zelf uitmesten en voeren).
Waarvoor zou ik haar dan laten betalen? Zodat ik én minder werk heb, én minder kosten?
En omdat zij maar perse moet betalen omdat hobby's geld kosten?
Ik blijf bij mijn standpunt. Die pony is van mij, is mijn verantwoordelijkheid en dus draag ik ook de kosten. Ik deel graag in het plezier, heb een top bijrijdster (die overigens wel een bijdrage wilde betalen maar dat niet mag van mij), ik ben blij dat mijn pony aandacht krijgt, mijn pony is blij met de extra aandacht en mijn bijrijdster is blij dat ze haar hobby uit kan oefenen.
Win-wim-win situatie.
En ook ik snap dat andere mensen soms andere keuzes maken dan ik.
Maar niet-betalende bijrijders zijn niet per definitie slecht of verwend of verwaand of noem maar op. En ik subsidiëer liever de hobby van mijn bijrijdster dan door klusjes als uitmesten en voeren uit te besteden aan de pensionstal. Die doen dan nl het werk wel, maar het meest belangrijk vind ik dat mijn pony aandacht en beweging krijgt en dat doet de pensionstal niet.