Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:35

@Navanja:
misschien moet je een beetje meer geduld hebben. Haast is nooit een goede uitgangspositie om iemand te zoeken/vinden.

Mijn ervaring is dat het al moeilijk is om gratis een goede bijrijder te vinden die naast leuk rijden ook nog betrouwbaar is in het komen met slecht weer en het uitvoeren van de taken die moeten gebeuren.

En als zo iemand het dan niet zo ruim heeft, dan zal die persoon zeker liever voor een gratis paard gaan dan voor 1 waar allemaal vaste kosten aan zijn verbonden. Af en toe vrijblijvend lessen is dan beter op te brengen. Je kunt vast houden aan al je eisen, maar het is maar net hoe hard je om hulp zit te springen,of dat het je echt om de financiën gaat.

Gaat het om de financiën kun je misschien beter les (rijden/longeren/dubbele longe/grondwerk/zitles) aanbieden op jou pony 1 of 2xper week. En als zo´n lesser dan binnen is, en jou en je pony en lessen erg leuk vind, dan wil diegene misschien ook wel 1 of 2x extra in de week je pony voor je verzorgen en dankun je zeggen dat diegene dan gratis mag rijden. Dan is het gratis rijden een extraatje en heb jij je vergoeding voor de les al binnen...

Mijn advies is dus: Draai het om. Misschien moet je wel overwegen je leskosten iets naar beneden bij te stellen. Je hebt wel een opleiding gedaan, maar ik kan niet terugvinden of je in de sport ook echt je rijkunsten bewezen hebt. Bovendien is €10 of €12,50 per keer beter op te brengen dan €25,- De duur van je les kun je eventueel terugbrengen tot 30 a 45 minuten zodat je er niet te veel op hoeft in te leveren in verhouding.

Succes

loisbr96

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:37

Goed idee joyce. Zo verlaag je de drempel

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:50

Navanja schreef:
Het komt er eigenlijk een beetje op neer, dat niemand wil betalen. Maar wel allemaal drie dagen willen rijden. Ik rijd Jolanda maar 4 dagen per week, dus dan kan ik nog maar 1 dag rijden. Op mijn eigen paard..
Ik moet altijd iemand begeleiden. Dus dat kan ik gratis doen natuurlijk, dat iemand heel erg veel leert van mijn paard en mij, omwille van mijn paard, maar ik heb haar al tien jaar, dus zo goed als ik haar ken, evenaar je gewoon nooit, en al helemaal niet in bijvoorbeeld een half jaar.

Klussen heb ik inmiddels omgezet, en die zijn er ook niet meer. Je hoeft echt he-le-maal niks meer te doen. Geen voer klaar zetten, niet binnen buiten zetten, niet voeren, niet mesten NIKS. (ze staat ook de hele dag buiten in de paddock, dus om beweging gaat het ook niet)

Ik weet dus nu even niet meer hoe ik het moet doen, ik ben blijkbaar te veeleisend, maar ik ga daar denk ik niet van af stappen. Ik ga niet als een filantropische instelling iemand zijn hobby financieren, terwijl ik daar zelf gewoon hard voor moet werken.

Zelfs les nemen is voor de meeste mensen heel raar merk ik, (niet perse hier, maar wel in mijn krijgende reactie's op mijn advertentie)

Verzorgers/bijrijders vinden die echt weten waar het over gaat, is zo moeilijk.. De meeste mensen doen maar wat, en dat wil ik gewoon niet. Als je op mijn paard rijd en je doet iets, wil ik dat je weet waarom je dat doet. Zo rijd ik ook.

Voor mijn gevoel zit ik dus heel erg klem nu, want een penny meisje vragen, vind ik ook te gevaarlijk. Ik heb een gevoelige merrie.

Maar hetgeen wat ik prefereer, lijkt niet te bestaan.

Miranda, ik vind het erg jammer dat je niet meer reageert op mij.

:(:) nee hoor, ik ben best bereid te betalen (maar al voorzien :D ), maar het moet wel in verhouding staan.
Als je én verwacht dat er op stal geholpen wordt (ok, inmiddels niet meer) én iemand verplicht les te nemen (van jou) én ook verwacht dat iemand 1x per week komt zonder te rijden én aangeeft dat jouw paard niet makkelijk is om op te rijden, dan denk ik dat mensen daar niet voor willen betalen.

Maar als je het aanpast zoals je nu doet dan heb je best wat meer kans dat mensen daarvoor willen betalen. Heb je trouwens al over mijn suggestie nagedacht om het anders te presenteren: als een leerkans voor iemand? Ik denk niet dat je daar meer tijd in hoeft te stoppen dan je nu van plan bent.

*edit* toevoeging: voor mijn vorige paard betaalde ik het volle pond: stalling, hoefsmid en les, maar daarvoor kon ik het paard beschouwen als de mijne en het was echt een paard waar ik veel van kan leren; dan vindt ik dat best tegen elkaar opwegen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:26

Er zijn best wel mensen die willen betalen.
Maar het moet hobby blijven denk ik dan.
Ik had ene verzorgponby ( is nu me eigen :D ) en daar hoefde ik niet voor te betalen, was ontzettend gezellig altijd en was totaal geen druk. Mocht komen waneeer ik wilde en doen wat ik wilde. De ene keer lekker rijden de andere keer poetsen en wandelen.
Maar ik weet ook dat als je per maand dan moet betalen, dat je eigenlijk wel wara wilt voor je geld, kijk als je dan voor les betaalt vind ik vrij logisch. Maar dan zou je dus ook moeten betalen om alleen te mogen poetsen. En dat vind ik vrij krom.
Ik snap het ook ergens wel dat mensen er geld voor willen, maar ik blijf toch erbij dat ik dan vind dat die mensen gewoon geld willen zien..... terwijl je eigenlijk elkaar dan helpt, de rijder wil graag lekker rijden en leuk met paarden bezig zijn jouw paard krijgt dan aandacht en word lekker beziggehouden, een win win situatie dan. Maar wanneer je er geld voor gata vragen is het zegmaar niet meer in evenwicht.
Dit is helemaal niet aanvallend bedoeld op iemand of zo, gewoon mijn mening. Dus niemand hoeft zich aangesrpoken te voelemn!!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:32

ja ik was ook niet van plan om rond de 100 euro te gaan zitten hoor, voor het geval mensen dat dachten. Ik heb het momenteel even op een lager pitje gezet. Zodat ik mij even kan focussen op mijn werk, en stage. Wie weet komt er wel iemand op z'n tijd waar ik een goed gevoel bij heb.. :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:39

Kim, een eigen paard kost ook geld en nog meer als je hem vol pension neerzet.En je moet er hard voor werken om hem te verzorgen en om het geld bij elkaar te verdienen.

Dat mensen die al die kosten wel hebben en zelf bij elkaar moeten verdienen (en dan gaat het vaak om enkele honderden euro's in plaats van enkele tientallen, en je minder tijd hebt voor je paard omdat je zoveel moet werken om hem te kunnen betalen, dan is het begrijpelijk dat je dan als je je paard voor je gevoel voor de helft van de week ter beschikking stelt aan iemand, dat diegene daar ook wel een beetje aan mee mag betalen. Probeer je maar eens te verplaatsen in zo'n persoon ipv vergelijken met een eigen situatie...

Ik vraag zelf ook geen geld, maar kan wel begrijpen dat iemand dat doet. Had ik zelf geen eigen paarden gehad, dan had ik het ook wel willen overwegen om mee te betalen, maar nu kan ik dan al snel beter hier thuis een paard in bruikleen nemen op eigen kosten (of er bij kopen), dan ergens anders half stalgeld betalen en ook nog reiskosten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:01

LoveUggs schreef:
Maar als ik het goed begrijp, heb je een eigen paard en een verzorg paard? En voor je eigen paard zoek je dan nu een verzorger?

Dit heb ik ook een tijdje gehad.
Mijn eigen pony kon niet meer echt in de sport lopen (spat en chronische bronchitis, dus minder achterbeengebruik en minder uithoudingsvermogen) en heel fanatiek getraind worden, maar nog wel recreatief dressuurmatig en buiten gereden worden, en ik wilde meer.
Toen ben ik paarden van anderen bij gaan rijden om daar fanatiek mee te trainen en lessen rijden voor wedstrijden. Voor een ruiter die van een manege af kwam of een recreatieruiter was mijn pony nog wel een uitdaging en ze konden er nog genoeg van leren.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:03

@loveuggs was die opmerking voor mij? Nee we hebben drie pony's lopen. En ik rijd verschillende paarden bij voor de eigenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:10

Zo he ben ff een tijd niet in dit forum aanwezig geweest, mis ik de katpartijtjes _O-

Maar goed, kijk doordat ik nu in Alkmaar woon heeft mijn zus een bijrijdster nodig geacht en ook logisch want ze wil na een dag hard werken ook wel eens gezellig naast manlief op de bank zitten in plaats van direct door te pezen naar de stal, als ik straks weer in die omgeving woon en werk, dan kan zij er gewoon blijven mijn inziens, want zij heeft het in zich om zich verder kwalificeren in de ruitersport, ik heb dat doel niet, ik wil wel netjes leren paardrijden en daarmee bedoel ik dat ik dusdanig wil leren paardrijden dat ik paardlief niet steeds uitbalans breng door mijn onbalans daarom wil ik zodra ik weer home sweet home in Fryslân ben met centered riding beginnen, waardoor ik o.a. een goede rompbalans zal ontwikkelen en een goede zit!

(de manege waar ik nu les bied dit helaas niet aan, ik ben al een eind op weg maar zie nu eenmaal graag echt goed resultaat en zoals ik het nu bekijk is mijn rijhouding een 6 en ik ga voor de 9!)

Goede bijrijdsters vinden is cker geen makkelijk iets, cker niet als er barbies op afkomen en pennymeisjes ook wel evergreen girly's, meisjes die vergeten dat een paard een dier is!

Die afspraken niet nakomen of afmelden zodra het regend of sneeuwt, wil je het paard verzorgen/rijden van een ander dan moet je toch op zijn minst de afspaken kunnen navolgen!
En een bijdrage in de kosten vind ik niet meer dan schappelijk!

Haffie_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:18

Dat een bijdrage in de kosten wenselijk (en soms zelfs noodzakelijk is) begrijp ik als verzorger/bijrijder wel. Ik denk ook dat het moeilijk is om een geschikte verzorger/bijrijder te vinden..Je wilt toch het beste voor je paardje! :)

Het vinden van een verzorgspaardje wat echt bij je past en waarbij je aan de wensen/eisen van de eigenaar voldoet, is echter ook een hele opgave!! Ik denk dat zowel de eigenaar van het paardje als een potentiele verzorger/bijrijder meteen eerlijk moet zijn over zijn/ haar verwachtingen. Uit mijn ervaring blijkt dat hier, achteraf gezien, niet altijd genoeg duidelijkheid over is geweest, ook vanuit mezelf hoor! :+
Ben nu veel duidelijker over mijn manier van rijden en wat ik zelf te bieden heb (heb weinig tijd, rij recreatief en niet op hoog niveau etc.) Ik denk dat veel verzorgers/bijrijders vaak in het begin zoooo ontzettend graag een paardje willen rijden (echt veel keuze in verzorgspaardjes is er niet, iig niet in mijn directe woonomgeving) dat ze graag aan alle eisen/afspraken willen voldoen. Uiteindelijk val je dan toch door de mand en dan krijg je inderdaad verzorgers die geen afspraken nakomen ed.

Denk dat het slim is om altijd even een soort proefperiode af te spreken van een maand ofzo en dan samen kijken of het bevalt voor beide partijen...Misschien dat je als eigenaar het beste even wat meerdere opties open kunt houden qua verzorgers (als je die luxe hebt tenminste! :D )
En ja, die bijdrage in de kosten, ik vind dat nogal afhankelijk van wat je kunt bieden. Als je op een dure pensionstal staat en je als verzorger vaak en veel mag rijden, kan ik me wel voorstellen dat je een bijdrage vraagt. Maar als je je paardje in de wei aan huis hebt staan en gewoon graag wilt dat je paard wat meer beweging krijgt, vind ik niet dat je daar een bijdrage voor hoeft te vragen...

Ik dacht altijd dat het voor bijrijders/verzorgers moeilijk was om een leuk verzorgspaardje te vinden, maar het blijkt dat het vanuit de eigenaars dus ook best een lastige opgave is!
Communicatie is het toverwoord denk ik :+

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:05

Hier in Nieuwegein is het ook drama!
Ik heb best wel lang moeten zoeken, uiteindelijk ene leuk paard gevonden.

Ligt zoals meeste zeggen aan de eisen die iedereen stelt. Begrijp me niet verkeerd, snap heel goed dat er eisen worden gesteld. Zou zelf ook mijn eisen hebben in jou geval.
Meestal is leeftijd ook een probleem.. Weet niet of jij een eis stelt daarvoor.
Maar veel eigenaren hebben een bepaalde leeftijd in ogen, en opzich begrijpelijk maar zal daar toch niet altijd aan vast houden
Iemand van 16 kan net zo goed verantwoordelijk zijn als iemand van 18.

Als je niemand kan vinden kan het helpen om sommige eisen iets te versoepelen, misschien kan je dan toch iemand vinden waarvan je van te voren had gedacht dat het niks zou worden.

Bij iemand die minder goed kan rijden kan je als eis zetten dat diegene les neemt, de meeste bijrijders zijn daartoe bereid. Tenslotte ben jij dan blij en de bijrijder, jij hebt iemand die je paardje rijd en tegelijk ook les neemt, en je bijrijder leert bij!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:05

wat grappig om de verhalen te lezen! Ik ben zelf nu ruim een half jaar intensief op zoek naar een bijrijdpaard en heb er nu waarschijnlijk een gevonden. Dit is wel 9 kilometer fietsen maar ik heb het er voor over. Ik moet inderdaad een (flink) bedrag betalen maar manege lessen zijn duurder!

En rond Haarlem is het echt lastig om een paard te vinden! En als ze er zijn wordt er flink wat geld voor gevraagd.

En inderdaad de eisen, iedereen wil eigelijk iemand van 16+ als 14jarige zijn je kansen dan al verkeken. Zeker als je al een poosje (+/- een jaar) niet meer intensief hebt gereden.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:29

Bij ons in de omgeving: een verzorgpaard van 2,5 jaar aangeboden voor 2 dagen in de week: 60 euro. Band moet belangrijker zijn dan het rijden(Want dat rijden gaat de eerste tijd zeker niet gebeuren). En je moet hem verzorgen met een andere verzorgster..
:wow:

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:46

Shirley_ schreef:
Bij ons in de omgeving: een verzorgpaard van 2,5 jaar aangeboden voor 2 dagen in de week: 60 euro. Band moet belangrijker zijn dan het rijden(Want dat rijden gaat de eerste tijd zeker niet gebeuren). En je moet hem verzorgen met een andere verzorgster..

Ik zou hier echt serieus geen 60 euro voor neerleggen! Als ik dit zo lees, verleen in de eigenaar een dienst door iets met het paard te doen en dan moet ik daar ook nog geld voor neerleggen. Dan geef ik liever die 60 euro uit aan lessen!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:00

Mijn ervaring is ook dat het erg moeilijk is om aan de wensen van zowel de bijrijder als de eigenaar te voldoen.
Ik ben op mijn twaalfde (ben nu bijna vijftien) begonnen met mijn huidige bijrijdpony, en ik heb erg veel geluk gehad. Want als ik mijn eigen paard zou hebben, zou ik liever aan een wat ouder iemand mijn paard toevertrouwen dan aan een twaalfjarige. Dus ik heb wat dat betreft erg geluk gehad, en de kans gekregen het te proberen en zo zie je maar weer als je gewoon netjes met de spullen omgaat, eigenaar regelmatig inlicht over hoe het gaat, kan het allemaal prima.

Dus mijn tip aan de wat jongere verzorgpony-zoekers: goed zoeken, ik had het geluk dat ik altijd gevraagd ben voor de paarden en pony's die ik bijgereden heb, maar als je goed zoekt en gewoon altijd netjes met het dier én spullen omgaat, altijd eerlijk bent... dan komt het wel goed. :)
En je moet er natuurlijk ook wat voor over hebben, ik moet er met de bus + trein heen en nog een stuk lopen.
Gelukkig vind ik Goldie veeeeelste leuk om dr op te geven haha.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:17

Ken het probleem...
Ik heb/had een aantal advertenties staan, als zoekende naar een bijrijder.
Hoeven niets te betalen, hoeven niet eens te mesten voeren enz. (alle hulp is uiteraard wel welkom :P)
Het zou dus alleen gaan om het paardje zelf; poetsen, rijden, longeren enz.
Grote maar: het gaat om pony's van 1.30m! En helaas kan ik daar geen beginner op zetten door de pony zelf.. Ook ben ik een beetje lengte en gewicht gebonden...
Ik heb ook geen tijd/zin om constant iemand te begeleiden. Ik ben er wel altijd bij, kan iemand (zeker in het begon helpen) maar wil uiteindelijk zelf ook wat doen. Me pony's staan aan huis dus als ze gereden worden kan ik het terrein opruimen zelf rijden enz.
Ik kom uit de omgeving van Den-Haag en daar was het inderdaad makkelijker dan hier.
Maar ach ik heb geduld, van stil staan krijgen ze gelukkig niets (komen elke dag buiten ongeveer 12 uur).
Op het moment heb ik twee meisjes die helpen, maar dat is naast hun eigen paarden, school werk vriendjes enz. wat inhoud dat ze soms een week niet kunnen bv.

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:21

ik had ooit een bijrijdster die toen ik een keer niet was mijn paardje zo hard heeft geslagen dat ze nooit meer dezelfde is geworden... ik begin er dus niet meer aan met een vreemde!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:53

Shirley_ schreef:

Serieus? Schandalig. 60 euro vragen voor een onbeleerd paard. Iemand is er achter gekomen dat een paard duurder is dan gedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:01

suusiesu schreef:
ik had ooit een bijrijdster die toen ik een keer niet was mijn paardje zo hard heeft geslagen dat ze nooit meer dezelfde is geworden... ik begin er dus niet meer aan met een vreemde!

Ja daar zou ik zo een twee drie ook niet aan beginnen daarom neemt dat zoeken ook zoveel tijd in beslag!

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:35

Sleeper schreef:
Shirley_ schreef:

Serieus? Schandalig. 60 euro vragen voor een onbeleerd paard. Iemand is er achter gekomen dat een paard duurder is dan gedacht?

Geen idee, maar ik vond het bizar veel geld. En ook het feit dat er daarbij nog een andere verzorgster is. Wanneer gaat die eigenaar zelf?

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:17

Ik ben zelf ook al enkele maanden op zoek naar een nieuwe bijrijdster en is idd niet zo simpel. Mijn pony is niet van de makkelijkste en wil er dus voor de veiligheid alleen een gevorderd ruiter op hebben.
De vorige bijrijdster was 17 jaar en heeft het een 5-tal maanden denk ik uitgehouden (was toen eigenlijk niet op zoek, maar wou dat meisje graag aan een nieuwe bijrijdpony helpen). Toen is ze gestopt omdat we een meningsverschil hadden over wie ik op mijn pony liet rijden en ze dus graag een eigen paard wou kopen. Ze deed mijn pony 3 keer in de week en op de dagen dat ik zelf reed liet ik er af en toe iemand anders op. Dit kon mijn eigen zus zijn, maar er is ook een meisje die helemaal zot is van mijn pony en er supergraag mee springt. Bijrijdster was geen springruiter, kon dit ook echt niet, en pony had zelf ook geen ervaring met springen dus dacht niet dat ik er kwaad mee deed om dat meisje er mee te laten springen, maar dat lag blijkbaar erg gevoelig (toen nam ze het besluit dat ze even goed manegepaard kon nemen want daar reed ook iedereen op, ik kreeg voortdurend berichten dat mijn pony echt veranderd was door dat andere meisje, dat ze echt vals geworden was, stuurdde ook naar dat andere meisje dreigberichten dat ze van mijn pony moest weg blijven enzo). Haar moeder heeft toen gebeld dat ze er mee stoptte als de maand om was, maar of ze na die maand eventueel wel nog 1 keer per week in de les met haar mocht rijden. Geen probleem, de maand was net bezig dus verwachtte wel dat ze haar afspraken bleef nakomen gedurende die maand. Echter kwam ze die maand amper 1 keer in de week, op de dagen dat ik er ook was verwittigde ze als ze niet kwam. Op maandagavond deed ze haar normaal gezien alleen en ben toen 2 weken langs geweest en 2 weken dat ik niemand gezien heb.
Daar kan ik dan echt wel kwaad van worden... Zeg dan gewoon dat je er geen zin meer in hebt, dat het niet past,... Maar laat de pony zelf er niet voor opdraaien.
Na die maand heeft ze dan ook nooit meer op mijn pony gezeten en ze heeft het ook nooit meer gevraagd trouwens. Met het meisje van 14 die er nu af en toe mee komt rijden zou ik dit nooit voorgehad hebben, want die vind het al super als ze haar gewoon mag komen poetsen (ookal is ze een echte draak in de stal die durft bijten en stampen bij het poetsen) en is helemaal in de wolken als ze er tijdens de srpingles mee mag rijden, leeftijd zegt dus niet alles vind ik...

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:22

Hoi, ik heb me hier al eens eerder gemeld..

Ik heb sinds een week een nieuwe bijrijdster! Heb mijn eisenlijstje even wat bijgewerkt..
Geen min. Leeftijd en geen bijdrage in de maand. Ik dacht nou zal wel wat reacties krijgen$. Nou heb in totaal 2 reacties gehad in een paar weken tijd. 1 meid van 11 jaar of zo en zij vermelde er bij dat ze liever niet wil mesten, want dat is niet leuk maaaaar natuuuurlijk wel rijden! Nou dan heb ik al geen zin om een afspraak te maken.

En een andere meid van 15 die nu dus tevens mijn bijrijdster is, is tot nu toe nog echt een serieuse meid. :) hopelijk is zij een blijvertje ! :d

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:25

Haha, ja je krijgt soms rare reacties!

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:27

Ik maar denken dat ik de enige ben met het probleem van het niet kunnen vinden van een bijrijd(st)er. Nu ik mij de afgelopen maanden een beetje heb verdiept hierin ben ik toch echt tot de conclusie gekomen dat bijna alle leuke meiden/jongens die echt van paarden houden, gewoon allemaal zelf paarden hebben gekregen. Althans, hier in deze buurt. Ik ben nu ook al een mooi poosje aan het kijken naar iemand die graag mijn paard wil bijrijden/verzorgen maar helaas niemand, maar dan ook echt niemand. Rara, ik sprong toch vroeger echt een gat in de lucht als ik ergens kon poetsen ed maar tijden zijn blijkbaar toch echt veranderd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:39

Ook ik heb het moeilijk met het zoeken van een verzorgstertje. Gaat dan wel om twee shetten waar je niet op kan rijden maar goed.
Meisjes die het helemaal prachtig vonden en niet konden wachten om kennis te maken...... en daarna nooit meer wat van zich lieten horen/met allerlei rosmoesjes afzeggen......
Of meisjes die heel enthousiast zijn, afspreken met je en op een forum verkondigen dat ze twee verzorgponys hebben en dan toch afzeggen :+

Komt morgen een moeder met een dochtertje kijken of het wat is. Het gaat bij mij alleen om tutten, poetsen en wandelen enzo. Pony's staan in volpension, dus alles wordt geregeld.
Eventueel wil ik wel dat haar dochter met mijn pony gaat lessen bij de stalhoudster, op eigen kosten.