Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:43

Je kan het niet echt gaan vergelijken met de manege Deetjeeuh, op een manege leer je veel minder en mag je veel minder dan met een verzorgpaard (als het goed is dan hè :D )

Ik vraag ook geen bijdrage omdat ik vind dat een verzorgster mij helpt en ik de verzorgster met 2 leuke paarden. Wel wil ik dat er les genomen wordt minimaal 2x in de maand en een les bij mijn instructrice kost € 30.- voor een uur. Dus ben je ook € 60.- per maand kwijt. Dit is veel geld omdat het op de manege minder kost maar dit is wel priveles met een privepaard en doe je hele andere dingen dan met een manege paard en leer je veel meer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:45

Dat is ook weer waar! :D Al moet ik dan zeggen dat ik hier veel leer, en veel mag doen. Bij ons op de manege mag je ook regelmatig als je goed helpt een keertje extra rijden :)

Maar dat is ook weer overal anders natuurlijk, en je leert waarschijnlijk ook meer op een prive paard. Al denk ik het dat het heel veel zal zijn met 1x in de week :))

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:49

Als je maar 1x per week naar een verzorgpaard mag komen dan leer je minder snel van dat paard dan dat je 4x per week mag komen. Ik wil dan ook dat iemand minimaal 2x per week komt mocht ze vaker willen is dit geen enkel probleem zodat er een band opgebouwd kan worden met de paarden en dat de paarden de verzorgster ook gaan leren kennen. Vind ik erg belangrijk ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:50

Zoek schreef:
Je kan het niet echt gaan vergelijken met de manege Deetjeeuh, op een manege leer je veel minder en mag je veel minder dan met een verzorgpaard (als het goed is dan hè :D )

Ik vraag ook geen bijdrage omdat ik vind dat een verzorgster mij helpt en ik de verzorgster met 2 leuke paarden. Wel wil ik dat er les genomen wordt minimaal 2x in de maand en een les bij mijn instructrice kost € 30.- voor een uur. Dus ben je ook € 60.- per maand kwijt. Dit is veel geld omdat het op de manege minder kost maar dit is wel priveles met een privepaard en doe je hele andere dingen dan met een manege paard en leer je veel meer.....

Zo denk ik er ook over hoor.
Nu is mijn instructrice iets goedkoper dan de jouwe (€20.- p/u) maar ik ben van mening dat een bijrijder hier ook zelf profijt van heeft, en hierdoor ook in zich zelf inversteerd.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:11

Wat een rare meid joh Lianne!

Hier even een update, dat meisje is echt super leuk voor Bando! Bando gedraagt zich zo super braaf, echt een leuke combi.
Vandeweek appte ze me, ze had een goed rapport, dus ze mocht met wat eigen centjes erbij een setje kopen voor bando, of dat goed was :P ZO lief!
Ze is echt helemaal verliefd op hem, en ik heb er een heel goed gevoel bij. Gun het zo iemand ook gewoon, ze zit helemaal te stralen als ze aan het rijden is! Ze heeft vandeweek les gehad, en morgen heeft ze weer les.
Ze reed al op de stal naast ons, en vroeg heel voorzichtig, dat áls het goed zou gaan allemaal, of ze dan misschien mee mocht doen eind van de maand aan een onderlinge wedstrijd daar. <3 Maar natuurlijk!
Heb foto's gemaakt vandeweek, zal er wel eentje posten als ik ze op de laptop heb :P

Hier een foto toen ze aan het opzadelen was enzo, mét haar nieuwe setje natuurlijk :))

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7107_n.jpg
(Springschoenen die ze erbij had waren helaas te klein, dus die gaat ze ruilen :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:14

Waauuuww! :D
Echt super fijn voor je! Hopelijk krijg de rest hier ook iets leuks :))

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:39

kiki1976 schreef:
Zoek schreef:

Zo denk ik er ook over hoor.
Nu is mijn instructrice iets goedkoper dan de jouwe (€20.- p/u) maar ik ben van mening dat een bijrijder hier ook zelf profijt van heeft, en hierdoor ook in zich zelf inversteerd.

Ik krijg NH les, Parelli, vandaar dat het wat duurder is :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:52

Ja dat is idd wat duurder hahah. Ik gewoon dressuurles van een diplomeerde Z2 instructrische, dus heel wat anders.
Maar wat ook heel belangrijk is, het klikt tussen ons en we denken over veel dingen hetzelfde.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:54

Ach, zelfs gratis is er al niet iemand te vinden die serieus is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:55

Dat ligt echt aan per persoon. Ik ken genoeg mensen die wel serieus zijn :)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:56

Ik ook. Maar ze wonen niet allemaal in de buurt.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:14

germie schreef:
Ach, zelfs gratis is er al niet iemand te vinden die serieus is.

_/-\o_

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:15

Dahlia schreef:
Wat een rare meid joh Lianne!

Hier even een update, dat meisje is echt super leuk voor Bando! Bando gedraagt zich zo super braaf, echt een leuke combi.
Vandeweek appte ze me, ze had een goed rapport, dus ze mocht met wat eigen centjes erbij een setje kopen voor bando, of dat goed was :P ZO lief!
Ze is echt helemaal verliefd op hem, en ik heb er een heel goed gevoel bij. Gun het zo iemand ook gewoon, ze zit helemaal te stralen als ze aan het rijden is! Ze heeft vandeweek les gehad, en morgen heeft ze weer les.
Ze reed al op de stal naast ons, en vroeg heel voorzichtig, dat áls het goed zou gaan allemaal, of ze dan misschien mee mocht doen eind van de maand aan een onderlinge wedstrijd daar. <3 Maar natuurlijk!
Heb foto's gemaakt vandeweek, zal er wel eentje posten als ik ze op de laptop heb :P

Hier een foto toen ze aan het opzadelen was enzo, mét haar nieuwe setje natuurlijk :))

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7107_n.jpg
(Springschoenen die ze erbij had waren helaas te klein, dus die gaat ze ruilen :P )

Aaah wat super lief! Echt heel leuk

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:46

Ik heb een eerste reactie gehad, maar ik weet niet wat ik er van moet denken.
Eerste mail was: zoekt u nog een bijrijder voor uw paard?
Niet meer en niet minder stond er in, geen naam, niets. Dus ik mail terug van ja, maar kun je iets meer over jezelf vertellen?
Komt er een reactie terug van ik ben XX oud en rij dressuur op l/m niveau en springen op b niveau, waar ik graag mee verder zou willen.

Weer geen naam, en volgens de mail zou ze dus volwassen moeten zijn. Dus ik mail terug van zou je me dan even kunnen bellen, nr 1234567890, En hoe denk je te komen, fiets, auto, want een bus stopt niet bij stal.

Komt er weer een reactie terug: Me vriend brengt me, hij heb auto.

Tja, wat moet ik hier mee, mijn telefoonnr heeft ze. Ik weet nog geen naam, en deze mailwisseling toont ook geen hoog intellect natuurlijk. Zou er dan wel of niet een serieus persoon achter zitten? Bovendien, zou zo'n vriend het leuk vinden om in de regen te blijven toekijken hoe z'n vriendin gaat rijden, en dit dan meerdere keren per week?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:52

Hoe wanhopig ben je? :P
Voor mij zou dit een no go zijn, maar ik heb geen bijrijder nodig :P

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:55

Mag ik ook meekletsen?
Ben sinds een week ook op zoek naar een bijrijder :)
Heb geen haast, heb 2 x eerder een bijrijdster gehad en moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind. Er gaan toch altijd weer dingen niet zo als ik zou willen.
Ben benieuwd of ik iemand kan vinden :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:58

Rare mailtjes --> no-go ;)

Interesse moet er meteen getoond worden anders is het sowieso exit.

En ja, sommige hebben wel vriendjes die zo goed afgericht zijn dat ze de hele tijd wachten :D mijn oude verzorgster had er 1... Super lief, die hielp mee met opzadelen, bleef braaf wachten als ze reed, ging bijna altijd mee als die kon. Die van mij is niet zo goed afgericht :( :p

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:57

nou ik ben nu in contact met een meisje van 14 , mn leefdtijds grens is eigenlijk boven de 16 omdat het zoon jong paardje is.
maar ze klonk zo volwassen via de mail dus wie weet.
vind het toch best spannend iemand van zoon jonge leeftijd
maar ja heb ook een x een volwassene als verzorger gehad maar dat was niet helemaal wat ik er van verwachte

iemand van jullie ervaring met jonge meisjes ?

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:03

Ik denk dat je niet kunt kijken aan de leeftijd. 14 is een beetje een "puberige" leeftijd. Er kunnen kinderachtige meisjes zonder inzicht bij zitten of juist doelgerichte meiden die écht graag wat doen.

Mijn vriendin heeft toen ze haar paard nog had een bijrijder gehad van 13, klikte tussen haar en het paard, hield zich aan de afspraken etc. (Hadden een boekje liggen waar ze alles eerlijk in opschreef) en vroeg altijd wat wel/niet mocht. Ervoor had ze een meisje van 16, en dat was juist dramatisch.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:14

Ik heb 2 meisjes van 13 gehad. Dat was drama. Die moest ik zelfs door het poetsen van het paard zelf het handje vast houden. Ik vond het verschrikkelijk.

Daarom heb ik een leeftijdsgrens van 16 ingesteld. Maar of dat wat word?!? :p

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:28

Het verschilt gewoon écht per persoon, en je komt er maar op 1 manier achter!

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:32

ja jullie hebben gelijk ! ben benieuwd of het wat word +:)+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:33

Geloof me, soms is 13 zo veel beter dan 30 :')

Het ligt echt aan de persoon, leeftijdsgrens wel ingesteld omdat ik een kindje van 10 niet alleen op stal wil hebben ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:10

Tot nu toe heb ik altijd van die onzekere meisjes. Dat in combinatie met een drukke toch wel een beetje dominante Haflinger, werkt dat niet...

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:51

germie schreef:
Ik heb een eerste reactie gehad, maar ik weet niet wat ik er van moet denken.
Eerste mail was: zoekt u nog een bijrijder voor uw paard?
Niet meer en niet minder stond er in, geen naam, niets. Dus ik mail terug van ja, maar kun je iets meer over jezelf vertellen?
Komt er een reactie terug van ik ben XX oud en rij dressuur op l/m niveau en springen op b niveau, waar ik graag mee verder zou willen.

Weer geen naam, en volgens de mail zou ze dus volwassen moeten zijn. Dus ik mail terug van zou je me dan even kunnen bellen, nr 1234567890, En hoe denk je te komen, fiets, auto, want een bus stopt niet bij stal.

Komt er weer een reactie terug: Me vriend brengt me, hij heb auto.

Tja, wat moet ik hier mee, mijn telefoonnr heeft ze. Ik weet nog geen naam, en deze mailwisseling toont ook geen hoog intellect natuurlijk. Zou er dan wel of niet een serieus persoon achter zitten? Bovendien, zou zo'n vriend het leuk vinden om in de regen te blijven toekijken hoe z'n vriendin gaat rijden, en dit dan meerdere keren per week?

Irritant zulke mailtjes :=

Over dat verhuizen trouwens, dat is mij ook gevraagd.. Of ik hem niet even kon verhuizen :=
Ik snap eerlijk gezegd niet eens dat mensen dat durven te vragen..
Tuurlijk joh, ik zet hem wel even een stuk verder van huis weg, wat meer tijd gaat kosten, meer (benzine)geld, etc etc zodat jij hem 2 dagen kan rijden :+

Wat jonge meisjes betreft, ik wilde eigenlijk ook 16+.. Maar ik denk dat het geheel aan de persoon zelf ligt. Heb nu dus een meisje van 13, en ben echt heel blij met haar! Haar moeder komt ook altijd mee, dat scheelt natuurlijk ook!
Ik ken meisjes van 16 of ouder die zich minder volwassen gedragen :')