Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anke schreef:Zich als sloof voelen. Wil zeggen dat het niet matcht.
De een voelt zich al sloof als de poep na het rijden uit de bak opgeruimd moet worden. De ander pas als er tig stallen gemest moeten worden. Is dus heel persoonlijk. Ieder zal dus een plek moeten zoeken die bij zijn persoonlijkheid past.
Ik ben geen sloof voor de verzorgsters. Ze moeten hun eigen spullen opruimen. Anders matcht het hier niet.
Magrathea schreef:Maar lieve paardeneigenaren: bekijk het ook eens van de andere kant. Ik heb een verzorgpaard gehad waar ik een klein beetje mee mocht rijden, daar betaalde ik voor, en er moest ook gemest worden (van oktober tot april ongeveer). Ik ben een student met weinig tijd en weinig geld. Ja, toen ik nog op de middelbare school zat was ik ook elk vrij minuutje op de manege te vinden, kijken, knuffelen, poetsen, helpen. Maar dat kan nu niet meer. Bij mijn verzorgpaard kwam dat er dus vaak op neer dat ik alleen tijd had voor het mesten en misschien wat beweging maar meer ook niet (want de dagen dat ik wel veel tijd had mocht ik niet komen).
Kijk dan pas je niet bij elkaar, allemaal prima. Maar ik heb zo het idee dat dit best wel eens vertaald zou kunnen worden als "zij wilde geen klusjes doen", en dat is gewoon niet waar. Voor de tijd die ik had en de dagen dat ik mocht (en gewoon deze specifieke situatie) had ik gewoon liever een paard op volpension gehad want dan had ik niet iemand betaald om een stal uit te "mogen" mesten.
sneeuwpop schreef:Magrathea schreef:Maar lieve paardeneigenaren: bekijk het ook eens van de andere kant. Ik heb een verzorgpaard gehad waar ik een klein beetje mee mocht rijden, daar betaalde ik voor, en er moest ook gemest worden (van oktober tot april ongeveer). Ik ben een student met weinig tijd en weinig geld. Ja, toen ik nog op de middelbare school zat was ik ook elk vrij minuutje op de manege te vinden, kijken, knuffelen, poetsen, helpen. Maar dat kan nu niet meer. Bij mijn verzorgpaard kwam dat er dus vaak op neer dat ik alleen tijd had voor het mesten en misschien wat beweging maar meer ook niet (want de dagen dat ik wel veel tijd had mocht ik niet komen).
Kijk dan pas je niet bij elkaar, allemaal prima. Maar ik heb zo het idee dat dit best wel eens vertaald zou kunnen worden als "zij wilde geen klusjes doen", en dat is gewoon niet waar. Voor de tijd die ik had en de dagen dat ik mocht (en gewoon deze specifieke situatie) had ik gewoon liever een paard op volpension gehad want dan had ik niet iemand betaald om een stal uit te "mogen" mesten.
Dan was dat niet de juiste plek voor je idd.
Verder vind ik het klagen.... Jij hebt weinig tijd en volgens eigen zeggen weinig geld. Prima, maar dat is niet het probleem van een ander..... Hoeft een ander niet op te lossen...
Magrathea schreef:Maar lieve paardeneigenaren: bekijk het ook eens van de andere kant. Ik heb een verzorgpaard gehad waar ik een klein beetje mee mocht rijden, daar betaalde ik voor, en er moest ook gemest worden (van oktober tot april ongeveer). Ik ben een student met weinig tijd en weinig geld. Ja, toen ik nog op de middelbare school zat was ik ook elk vrij minuutje op de manege te vinden, kijken, knuffelen, poetsen, helpen. Maar dat kan nu niet meer. Bij mijn verzorgpaard kwam dat er dus vaak op neer dat ik alleen tijd had voor het mesten en misschien wat beweging maar meer ook niet (want de dagen dat ik wel veel tijd had mocht ik niet komen).
joke1989 schreef:Magrathea schreef:Maar lieve paardeneigenaren: bekijk het ook eens van de andere kant. Ik heb een verzorgpaard gehad waar ik een klein beetje mee mocht rijden, daar betaalde ik voor, en er moest ook gemest worden (van oktober tot april ongeveer). Ik ben een student met weinig tijd en weinig geld. Ja, toen ik nog op de middelbare school zat was ik ook elk vrij minuutje op de manege te vinden, kijken, knuffelen, poetsen, helpen. Maar dat kan nu niet meer. Bij mijn verzorgpaard kwam dat er dus vaak op neer dat ik alleen tijd had voor het mesten en misschien wat beweging maar meer ook niet (want de dagen dat ik wel veel tijd had mocht ik niet komen).
Ik heb het zelf niet over kinderen van 12/13 jaar. maar over een volwassen vrouw van rond de 47 jaar!
anjali schreef:Sommigen willen voor niets rijden, en als hij dan ziek of kreupel wordt zie je ze niet meer. [Ik heb het hier natuurlijk niet over de goede verzorgers die wel echt van paarden houden! Maar die er niet veel meer zijnhelaas, en dan gaat het nog niet eens over wel of geen geld.]
Pocca_Locca schreef:anjali schreef:Sommigen willen voor niets rijden, en als hij dan ziek of kreupel wordt zie je ze niet meer. [Ik heb het hier natuurlijk niet over de goede verzorgers die wel echt van paarden houden! Maar die er niet veel meer zijnhelaas, en dan gaat het nog niet eens over wel of geen geld.]
Nou, ik heb het ook eens andersom meegemaakt, zo ontzettend sneu, mijn dochter van dertien had op een "manege" een verzorgpony wat inhield: ze reed een gewone les en een prive les, altijd op die pony. (a 170€ per maand) daarnaast ook de stal mesten op die dagen. Maar zij was er elke dag, en vond het leuk om vaker zijn stal te doen..( niet dat dat in de prijs scheelde, hoor)![]()
![]()
Pony was op een gegeven moment kreupel, dus reed ze tijdelijk op andere pony's. De hele zomervakantie heeft ze hem verzorgd, en de stal uitgemest met het zweet op d'r ruggetje.. Echt niet kinderachtig, hoor, wat ze voor werk deed. De belofte was(van eigenares) " na de zomerstop van de manege, dan mag je weer op hem rijden".
De laatste vrijdag voor die zomerstop,- ze had net weer zijn stal uitgemest-, Mocht er ineens toch wel iemand anders op hem! Kind verdrietig naar huis... Wat vinden jullie hier nou van?
Pocca_Locca schreef:Nou, ik ben de dag daarna naar de manege gegaan, om te praten hierover met eigenares, en kreeg als antwoord:" sorry, hoor, maar tja, de kachel moet blijven branden, hè..?"
![]()
en bovendien, geldt het alleen op de dagen dat jij les hebt
![]()
( tegen mijn dochter dus) die met een sip gezichtje nog zei:" ja, oké, ik begrijp het"...
Wel even vermeldenswaardig is, dat er zeker drie andere pony's die dag nog niet hadden gelopen, en dat degene die op de verzorgpony van mijn dochter mocht, juist een hekel had aan die pony, en dat ook een paar keer al had gezegd.
Het is best knap van mij, al zeg ik het zelf,dat ik toen om de goede vrede te bewaren, haar niet een
![]()
Geslagen heb