Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miiej

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:31

Ik ben ook opzoek in de omgeving Dronten mocht iemand iets weten!.

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:35

Een bijrijdster vinden is niet super moeilijk, maar een geschikte is echt heel erg moeilijk.
Het ligt ook wel aan waar je woont, ik woon in Eindhoven dus daar zijn juist te weinig verzorgpaarden en teveel verzorgers.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:49

Miranda, zou je even in mijn profiel willen kijken voordat je begint te smijten met zulke achterlijke opmerkingen. Als je dan nog denkt dat ik "penny" ben je bij deze uitgenodigt om bij mij te komen kijken. Mijn hemel zeg. Jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. En een beetje vriendelijker mag ook wel.
Ik ben veeleisend. Maar je krijgt er ook een hoop voor terug. En ik ben dan ook zeer zuinig op mijn paard.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:04

Een bijrijder zoeken is inderdaad heel lastig, we hebben drie pony's, en ik heb toch een drama langs zien komen.. Poeh.. Ik laat echt niet zomaar meer mensen aan mijn paard!

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:45

Navanja ik heb je profiel bekeken voordat ik reageerde ..en zelf vind ik jouw reactie naar mij toe ook helemaal niet vriendelijk.
Waarom zou ik er geen kaas van gegeten hebben ? omdat ik geen eigen paard heb ?
of omdat ik niet mijn "cv" op mijn profiel heb staan ?
Je weet dus helemaal niet of ik er wel of geen kaas van gegeten heb want dat kun je niet van mijn profiel af lezen,maar mijn reactie bevalt je niet en dus ga je met "kaas" gooien..
Maar in ieder geval heb ik wel mensenkennis want je bent veeleisend dat geef je zelf toe en hoe je op mijn berichtje reageert dat toont wel degelijk pennygedrag .

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:06

Ik denk dat het er ligt aan welke ervaringen je hebt met verzorgers, en ja als die slecht zijn kan ik me voorstellen dat je wat meer eisen gaat stellen;) en dat mag misschien veeleisend lijken voor anderen maar vanuit het oogpunt van de eigenaar is het misschien gewoon nodig..

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:16

Tja wat is nodig ? wordt het paard er gelukkiger van dat de bijrijdster 100 euro per maand betaald om haar te verzorgen ? of zou het paard niet liever een bijrijdster hebben waar hij/zij een klik mee heeft ?
Ik zorg heel goed voor mijn verzorgpaard en hij is dol op me en ik heb nog nooit afgebeld omdat ik ziek was ik ben er altijd en hij krijgt veel aandacht en liefde en ik rijd erg netjes op hem,ben zuinig op de spullen van het paard en ze kan me altijd bellen als ik een keer extra moet komen en toch betaal ik niets dus ja zou het nou werkelijk zo bijdragen aan het welzijn van het paard als ik dat wel zou doen ?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:36

nou, ik ben er een beetje klaar mee zo, ik begrijp totaal niet waarom ik word aangevallen op het feit dat ik het beste voor mijn paard wil. En bovendien verplicht ik helemaal niet. En als jij dat als CV ziet?! je komt op mij over als een erg onaardig persoon, die zich niet verdiept in iemand maar gelijk oordeelt.
Ik voel mij echt afgedaan aan wie ik ben en wat ik voor mijn paard over heb. En je weet helemaal niet wat ik wil vragen aan bijdrahe.
En ik weet niet wat voor les jij hebt gehad dat jij je bekeken zou voelen?
-k heb een ontzettend gevoelig paard, en ik ben heel zuinig op haar. En dus niet een recreatief iemand die er een beetje op wil rondrijden.

En je hoeft nooit extra te komen, en bovendien, ik HOEF geen verzorger, want ik sta op een stal waar ik die dagen niet heen zou hoeven. Maar het lijkt mij leuk voor mijn paard dat ze dan wel aandacht krijgt, En dan lijkt het mij leuk dat ik iemand van alles kan leren, en dat is voor iemand ook een kans. De dagen dat ik weg ben namelijk, rijd ik paarden en krijg ik lessen op 't Balingehof.
En iemand hoeft niet verpkicht elke week les, dat ligt heel erg aan iemand zijn ervaring. Maar ik heb al Jolanda al tien jaar, en heb veel ervaring en lessen en kennis in haar zitten. Dus nee, ik laat er niet zomaar iemand op. En over netjes rijden zijn de meningen verdeeld he, dus ik zoek iemand die bij mijn mening past.

Ik begrijp je reactie totaal niet.
Laatst bijgewerkt door Navanja op 23-01-11 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:39

*geknipt*
Laatst bijgewerkt door Navanja op 23-01-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:43

miekel92 schreef:
Ik denk dat het er ligt aan welke ervaringen je hebt met verzorgers, en ja als die slecht zijn kan ik me voorstellen dat je wat meer eisen gaat stellen;) en dat mag misschien veeleisend lijken voor anderen maar vanuit het oogpunt van de eigenaar is het misschien gewoon nodig..

Ik heb al heel wat bijrijders gezien, waarvan er 1 is geweest die alles echt naar wens deed, ze is begonnen op mijn shetlander, en is uiteindelijk doorgeschoven naar mijn pony. Ik vertrouwde haar blind, zij was ontzettend lief, en zou nooit wat verkeerds doen met mijn paard. Ze is een jaar geleden gestopt met regelmatig rijden. Verder zijn er meiden die heel erg lief en betrouwbaar zijn, maar die voor geen meter kunnen rijden. Dat kan niet op Jolanda, want door haar verleden gaat zij als je niet goed kunt zitten, heel erg hoog met haar hoofd lopen.. geen pretje voor jou en voor haar.

Mensen willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang, ik vind dat moeilijk, iedereen begint altijd meteen over rijden, terwijl ze vaak niet eens kunnen longeren.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:52

@ Navanja, Je hoeft je niet te verdedigen.

Respecteer elkaars mening/standpunt aub!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:53

@Shirley, dankjewel. Weet ik eigenlijk ook wel, maar het kwetst, omdat ik zoveel tijd en geld in mijn passie steek..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:53

Hier in de buurt is het ook lastig om een goede bijrijder te vinden. Althans wel voor mijn pony...

Is een pony van maar 1.30, dus kom al gauw bij de jongere meiden uit. Die vaak nog onvoldoende rijervaring hebben... de pony geeft het allemaal niet kado en is voorwaarts.

We staan bij een luxe stal met binnenbak, dus er kan altijd gereden worden en er hoeft niet uitgemest te worden. Ik ben niet de lastigste eigenaar geloof ik, zolang alles gebeurd met voldoende verantwoordelijkheidsgevoel van wat wel en niet kan vind ik het prima. Ik wil graag meiden de mogelijkheid bieden om wat te leren, qua tijd red ik het wel en het is niet noodzakelijk dat er iedere dag gereden wordt, want staat ook lekker buiten en heeft voldoende water/eten. Maar een bijdrage van 35,- per maand is dus waar alle ouders in de omgeving over vallen :')

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:56

Ja myrthe, gek eigenlijk he.. want zoveel is dat toch niet.. ? Of ligt dat aan mij? Maar bij mij is het wel altijd bespreekbaar.. als iemand er helemaal krom voor moet liggen of iets dergelijks.. Als ik blij ben met iemand, valt er altijd wel een mouw aan te passen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:02

Ja.. hier denkt men nog heel erg dat een "verzorgpony" gratis is... ik moet er zelf ook hard voor werken, dus kan helaas niet een ander een "gratis" hobby bezorgen; dat voelt gewoon niet eerlijk.
Die 35 euro is maar 10% van wat ik maandelijks kwijt ben, en zij mogen er 2x per week voor rijden(of longeren, grondwerken, wat ze willen).

Mocht de bijrijdster nou echt mijn pony kunnen verbeteren dan ontstaat er een andere situatie. Maar zo'n bijrijdster ben ik nog niet tegengekomen...

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:06

Nee ik ook niet helaas, ik moet meestal zeer intensief begeleiden, waardoor ik er meestal nog meer tijd aan kwijt ben ook.. Dus ja, ik vind het idee van "gratis verzorgpony", ook een beetje moeilijk. Ik begrijp het wel, alleen ja, het kan bij mij gewoon niet, net wat jij zegt.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:22

ik begrijp allebei de standpunten over wel/geen bijdrage. Maar ik kan het gewoon niet betalen, en m'n ouders willen het echt niet voor mij gaan betalen.(dat vraag ik gewoon niet van ze, ze doen als zo veel:))
Maar ik moet wel zeggen: sommige mensen vragen een bijdrage omdat ze eigenlijk zelf het paard niet meer kunnen betalen. dan denk ik wel van hmmm

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:28

Dat zou ik niet zo erg vinden, maar dat moeten ze dan wel duidelijk zeggen, zovan, anders kan ik haar niet houden, dus dan heb je eigenlijk een half eigen paard :P

Ja geld blijft altijd een moeilijk punt..

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:48

Navanja schreef:
Dat zou ik niet zo erg vinden, maar dat moeten ze dan wel duidelijk zeggen, zovan, anders kan ik haar niet houden, dus dan heb je eigenlijk een half eigen paard :P

Ja geld blijft altijd een moeilijk punt..

Echt van een eigen paard kun je niet spreken aangezien je dan ook mee mag beslissen en denk dat de eigenaar toch echt dat beslissingsrecht niet afgeeft ook al betaal je genoeg. Dus bij verkoop of andere belangrijke dingen heb je meestal niks te zeggen.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:20

MyrtheJ ik denk dat als je bij mij in de buurt zou wonen je massa's meiden zou krijgen die het ervoor wilde betalen hoor,jeetje met binnenbak nog wel !
In jouw geval zou je er hier nog wel meer voor kunnen vragen dan 35,00..
Maar ik ben gewoon heel eerlijk ,als ik moet mesten,voer klaar zetten en verzorgen dan vind ik dat ik wel gratis mag rijden in ruil daarvan.
In jouw geval hoeft er alleen maar gereden te worden en heel normaal dat je daar dan geld voor vraagt.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:08

ik ben het met miranda1967 eens... Maar de manier waarop jullie op elkaar reageren mag best wat vriendelijker ;)

@Navanja: daarom zei ik op de vorige pagina (weet niet of je gelezen hebt?): presenteer het eens anders. Als jij bereidt bent om een bijrijder zo intensief te begeleiden, dan zijn zij gerust wel bereid om daar wat voor te betalen. Maar dan ben je niet op zoek naar iemand die jou werk uit handen neemt, dan bied jij dus een dienst aan: een leermogelijkheid voor iemand die geen eigen paard heeft, maar wel de insteek heeft om vanaf een bepaald niveau (B, L, in te vullen door jou) verder te komen.
Ze betalen dus voor jouw les en de klussen vallen weg tegen de ene dag rijden.

Ik denk dat je dan al veel realistischer reacties krijgt en ook beter kunt aangeven waarom je deze eisen stelt. (Ik twijfel alleen of iemand ook bereid is om te komen als ze weten dat er niet gereden mag worden.)

Als ik als bijrijder op zoek zou zijn om even "lekker te rijden" zou ik niet reageren op jouw advertentie. :o

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:29

Ik verzorg nu sinds 3 maanden ook een leuke D-pony. Vind het wel opvallend hoeveel mensen hier ervaring hebben met bijrijders die alleen maar wouden rijden.

Ik betaal 50 p/m mag alle dagen dat ik wil komen. Heb beschikking tot 2 binnenbakken 2 buitenbakken en een bos. Moet alleen wel zelf mesten.

Maar het komt bij mij geregeld voor dat ik een aantal dagen niet rij hoor. En ga dan gewoon lekker knuffelen wandelen poetsen ect. Terwijl ik wel iedere dag mag rijden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:47

Navanja schreef:
nou, ik ben er een beetje klaar mee zo, ik begrijp totaal niet waarom ik word aangevallen op het feit dat ik het beste voor mijn paard wil. En bovendien verplicht ik helemaal niet. En als jij dat als CV ziet?! je komt op mij over als een erg onaardig persoon, die zich niet verdiept in iemand maar gelijk oordeelt.
Ik voel mij echt afgedaan aan wie ik ben en wat ik voor mijn paard over heb. En je weet helemaal niet wat ik wil vragen aan bijdrahe.
En ik weet niet wat voor les jij hebt gehad dat jij je bekeken zou voelen?
-k heb een ontzettend gevoelig paard, en ik ben heel zuinig op haar. En dus niet een recreatief iemand die er een beetje op wil rondrijden.

En je hoeft nooit extra te komen, en bovendien, ik HOEF geen verzorger, want ik sta op een stal waar ik die dagen niet heen zou hoeven. Maar het lijkt mij leuk voor mijn paard dat ze dan wel aandacht krijgt, En dan lijkt het mij leuk dat ik iemand van alles kan leren, en dat is voor iemand ook een kans. De dagen dat ik weg ben namelijk, rijd ik paarden en krijg ik lessen op 't Balingehof.
En iemand hoeft niet verpkicht elke week les, dat ligt heel erg aan iemand zijn ervaring. Maar ik heb al Jolanda al tien jaar, en heb veel ervaring en lessen en kennis in haar zitten. Dus nee, ik laat er niet zomaar iemand op. En over netjes rijden zijn de meningen verdeeld he, dus ik zoek iemand die bij mijn mening past.

Ik begrijp je reactie totaal niet.

Ik vind eigenlijk dat je groot gelijk hebt wat betreft je paard! Als jou paard zo gevoelig is, snap ik dat je iemand wil hebben die er goed op kan rijden enzoo, en een lesje kan dan echt geen kwaad, want ook zo leer je het paard beter kennen. Ik heb ook heel lang gezocht naar een verzorg paardje, en aangezien ik niet veel verdien kon ik ook geen grote bijdrage betalen. En aangezien mijn moeder er eigenlijk op tegen was dat ik een verzorg paardje wou, wou ze liever ook dat ik er niet voor betaalde. Er werd mij ook verteld dat het normaal was, dat je rond de 150 euro betaalde voor een verzorgpaard. Maar na even door zoeken heb ik van sfsmarijke (hier op bokt) een berichtje gekregen. Ze heeft 2 haflingers en zocht nog iemand die wou helpen met verzorgen en rijden. Aangezien ze in haar eentje 2 paarden moet doen, en dat toch iets te veel was. Ik ben langs gegaan, en hoef er niks voor te betalen. Het zijn echt 2 leuke paardjes. Maar het is eigenlijk gewoon een beetje 2 zijdig... Vaak ziet een bijrijder het zo van: Ik help jou met het verzorgen van je paard, en jij helpt mij omdat ik het zo naar mijn zin heb. Maar ziet een eigenaar het vaak zo: Jij mag op mijn paard rijden, en hebt voor een aantal dagen je eigen paard, dus dan mag je ook aan de kosten mee dragen. Dat is vaak zo vervelend met bij rijden. Daarom had ik een limiet op gestelt, van uiterlijk betaal ik 50 euro per maand. Als je een gevoelig paard hebt, snap ik dat je een goede bijrijdster wilt, en dat een lesje geen kwaad kan, maar dan zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen, van; ik wil dat je 1 keer perweek een lesje met haar neemt, en dat je die dan zelf betaald. Zo zou ik het in elk geval doen, als ik een eigen paard had. Want het is tenslotte wel zo, dat JIJ een paard neemt, en dan weet je van te voren dat er kosten aan hangen...(niet specifiek op jou gericht, maar in het algemeen) Als je het dan te druk zou hebben met werk of school, zou je of je paard moeten verkopen als je er geen tijd voor hebt of een bijrijdster moeten zoeken. Maar in dat geval is het ook weer zo; de bijrijdster helpt jou, zodat jij je paard niet weg hoeft te doen.

Aan de andere kant zou ik ook met de mening van miranda1967 mee gaan... Jullie hebben eigenlijk allebei een punt. Navanja, jij vanwege je paard en Miranda, jij vanwegen het feit over het betalen enz. Maar zo zie je maar weer, je kan van elkaar leren! Veel mensen hier op bokt zullen moeten leren om van anderen wat aan te nemen, aangezien velen elkaar niet in het echt kennen. Je weet niet wie je voor je hebt. Voor het zelfde geld is het iemand die echt onwijs veel verstand heeft wat betreft de paarden wereld, of heb je iemand die net begint... Maar zelfs een beginnend iemand kan op een goede oplossing komen. Leer inderdaad elkaars mening te accepteren, en er eens over na te denken. Niet iedereen heeft het bij het goede eind, maar ook niet iedereen heeft het bij het slechte eind. En wat betreft een probleem paard. Alles wat maar vriendelijk is voor het paard, zou je kunnen proberen, want misschien is het we het kleinste ding dat de oplossing is.. Leer dus elkaars mening respecteren, en als de manier van schrijven (in dit geval) van iemand, je niet aan staat, zeg dat dan op een normale manier. Van Joh, ik wil niet banketstaaf doen, maar zou je op een iets andere manier iets willen zeggen/ uitleggen, want het komt zo en zo op mij over, maar ik weet natuurlijk niet of dat juist is... Succes met deze verdere discussie haha.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:50

Het komt er eigenlijk een beetje op neer, dat niemand wil betalen. Maar wel allemaal drie dagen willen rijden. Ik rijd Jolanda maar 4 dagen per week, dus dan kan ik nog maar 1 dag rijden. Op mijn eigen paard..
Ik moet altijd iemand begeleiden. Dus dat kan ik gratis doen natuurlijk, dat iemand heel erg veel leert van mijn paard en mij, omwille van mijn paard, maar ik heb haar al tien jaar, dus zo goed als ik haar ken, evenaar je gewoon nooit, en al helemaal niet in bijvoorbeeld een half jaar.

Klussen heb ik inmiddels omgezet, en die zijn er ook niet meer. Je hoeft echt he-le-maal niks meer te doen. Geen voer klaar zetten, niet binnen buiten zetten, niet voeren, niet mesten NIKS. (ze staat ook de hele dag buiten in de paddock, dus om beweging gaat het ook niet)

Ik weet dus nu even niet meer hoe ik het moet doen, ik ben blijkbaar te veeleisend, maar ik ga daar denk ik niet van af stappen. Ik ga niet als een filantropische instelling iemand zijn hobby financieren, terwijl ik daar zelf gewoon hard voor moet werken.

Zelfs les nemen is voor de meeste mensen heel raar merk ik, (niet perse hier, maar wel in mijn krijgende reactie's op mijn advertentie)

Verzorgers/bijrijders vinden die echt weten waar het over gaat, is zo moeilijk.. De meeste mensen doen maar wat, en dat wil ik gewoon niet. Als je op mijn paard rijd en je doet iets, wil ik dat je weet waarom je dat doet. Zo rijd ik ook.

Voor mijn gevoel zit ik dus heel erg klem nu, want een penny meisje vragen, vind ik ook te gevaarlijk. Ik heb een gevoelige merrie.

Maar hetgeen wat ik prefereer, lijkt niet te bestaan.

Miranda, ik vind het erg jammer dat je niet meer reageert op mij.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:04

Maar als ik het goed begrijp, heb je een eigen paard en een verzorg paard? En voor je eigen paard zoek je dan nu een verzorger?