Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wHoogendoorn

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:55

Helaas, ik heb die mogelijkheid niet. Al zou ik de mogelijkheid hebben om te werken, zou ik dat opzij zetten voor mijn studie wiskunde. Jij zegt: prioriteiten stellen. Dat klopt! Mijn studie heeft voor mij prioriteit. Anders kan ik later nog niet rijden XD

Mijn eisen bijstellen ga ik niet doen. Ik heb een hele erge rugblessure gehad, dus ik wil geen paard dat door blijft bokken tot ik er naast lig (de andere verzorgster was er al meerdere keren van af gevallen in korte tijd). Mijn rug ben ik zuinig op.

Ik ga het advies van Robijn opvolgen en het voorlopig uit mijn hoofd zetten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:06

Er wordt gezegd goede paarden zonder bijdrage zijn schaars, maar ze zijn er wel. En hou in de gaten dat in potentie een goed paard niet zegt dat het paard fatsoenlijk te rijden is. (Die kennen jullie allemaal denk ik ook wel, op papier kan ie GP lopen, maar in het echt komt eigenaar er geen B proef mee door of is alleen te rijden met slof oid als je niet wilt verongelukken of niet een armblessure wilt oplopen omdat is zo in je klauwen hangt).
Vind het ook altijd wel hilarisch voor wat voor bijdragen sommige bijrijders op een paard rijden, waarvan ik denk???????????????

Nou heb ik op papier geen leuke paarden met potentie, maar durf te beweren dat menig ruiter nog heel veel van ze kan leren en als je ze correct rijdt je er zelf ook wel lol aan kunt hebben, ben gelukkig met mijn 2 bijrijders en afgelopen weekeind gewoon iemand op mijn zwarte gemikt (ze mocht kiezen op welke ze wou rijden) en buitenrit mee gemaakt.

Blijf erbij als je als bijrijder netjes kan rijden (niveau doet er niet toe) en verantwoordelijkheidsgevoel hebt en netjes bent met paard en spullen, dan komen de paarden vanzelf wel. Hier vechten we om de goede verzorgsters.
(moet eerlijk zeggen die paar die ik heb gezien die betaalden, mogen van mij ook betalend niet op mijn paarden rijden, dan maar geen geld en of bijrijder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:10

Prima, dus als je prioriteiten bij je studie liggen (begrijpelijk) kan je er niet van uit gaan dat een eigenaar jou dan maar "gratis" laat rijden. Die suggestie wek je wel met je berichten namelijk ;)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:12

En na de studie komt vaak de prio te liggen op zelfstandig wonen/huisje kopen/huren, dat blijkt dan ook flink geld te kosten.

Vervolgens blijkt dat fulltime werken (plus soms overwerk) met reistijd en eigen huishouden zoveel tijd kost dat er geen tijd meer is voor een bijrijdpaard. :P

wHoogendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:20

Klopt, een paard met potentie op papier zegt niet alles. Een goede ruiter kan elk paard rijden.
Dit vond ik heel inspirerend: https://www.horses.nl/sport/fynn-slacht ... rix-paard/
(Niet dat mij dat gaat lukken hahaha)
Al zou ik een netjes gereden niet-sportpaard aangeboden krijgen, vind ik dat ook prima! Voor mij niet persé een sportpaard.
Maar hetzelfde geld voor verzorgsters. Ik ben door meer dan 5 mensen afgewezen omdat ik geen wedstrijdervaring had, nog voordat ze me hadden zien rijden.
Vandaar ook dat ik in dat andere topic vroeg naar succeservaringen. Ik was heel benieuwd of er mensen waren wie het wel gelukt was om een tof verzorgpaard te vinden en of die tips hadden.

@_Dreamer: Ik vind het zelf logisch dat mensen een bijdrage vragen. Maar ik hoopte nog dat iemand me goed genoeg vond om geen bijdrage te vragen. Ik realiseer me nu, dat het verstandiger is te stoppen met zoeken.

@cobiie: Klopt, en dan is er ook nog een vriend die aandacht wil. Maar ik vind hobby'en wel belangrijk, daar zou ik later gewoon tijd voor maken. En geld is dan geen issue meer (als het huis eenmaal is gekocht)
Laatst bijgewerkt door wHoogendoorn op 23-05-18 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:20

cobiie schreef:
En na de studie komt vaak de prio te liggen op zelfstandig wonen/huisje kopen/huren, dat blijkt dan ook flink geld te kosten.

Vervolgens blijkt dat fulltime werken (plus soms overwerk) met reistijd en eigen huishouden zoveel tijd kost dat er geen tijd meer is voor een bijrijdpaard. :P

Dat is vaak wel hoe het gaat ja!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:23

Wendy_Segaar schreef:
Klopt, een paard met potentie op papier zegt echt helemaal niks. Een goede ruiter kan elk paard rijden.
Dit vond ik heel inspirerend: https://www.horses.nl/sport/fynn-slacht ... rix-paard/
(Niet dat mij dat gaat lukken hahaha)
Al zou ik een netjes gereden niet-sportpaard aangeboden krijgen, vind ik dat ook prima! Voor mij niet persé een sportpaard.
Maar hetzelfde geld voor verzorgsters. Ik ben door meer dan 5 mensen afgewezen omdat ik geen wedstrijdervaring had, nog voordat ze me hadden zien rijden.
Vandaar ook dat ik in dat andere topic vroeg naar succeservaringen. Ik was heel benieuwd of er mensen waren wie het wel gelukt was om een tof verzorgpaard te vinden en of die tips hadden.

@_Dreamer: Ik vind het zelf logisch dat mensen een bijdrage vragen. Maar ik hoopte nog dat iemand me goed genoeg vond om geen bijdrage te vragen. Ik realiseer me nu, dat het verstandiger is te stoppen met zoeken.

@cobiie: Klopt, en dan is er ook nog een vriend die aandacht wil. Maar ik vind hobby'en wel belangrijk, daar zou ik later gewoon tijd voor maken. En geld is dan geen issue meer (als het huis eenmaal is gekocht)

Ik vraag niet eens naar wedstrijd ervaring :') _O- ik vraag of ze onafhankelijk kunnen zitten zonder te hotsen en klotsen en of ze met zachte hand kunnen rijden, zet ze vervolgens gewoon op mijn paard (Beiden braaf, vorige ook..dus kan ik gewoon doen) en dan zie ik wel of ze dat wel of niet kunnen.
Leukste vond ik die die niet snapte waarom Sjol steeds in de "verkeerde" galop ging.. ehhh, tjaaaa, omdat jij de verkeerde hulpen geeft?????? Je geeft hulpen voor contra en Sjol was braaf dus sprong dan keurig contra aan.
ps.. ze had ook niet door dat ze in de verkeerde zat, dat moest ik melden.

wHoogendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:28

Zo heb ik 2 weken terug op een 7-jarige merrie van riant x lancet mogen rijden. Een onwijs gave ervaring! Die eigenaresse heeft voor iemand gekozen die veel meer jaren ervaring had (begrijpelijk), maar ik heb haar wel enorm bedankt. Zij gaf echt iedereen de kans. Ze ging wel zelf eerst rijden zodat mensen zagen hoe het paard was.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:29

Wendy_Segaar schreef:
Zo heb ik 2 weken terug op een 7-jarige merrie van riant x lancet mogen rijden. Een onwijs gave ervaring! Die eigenaresse heeft voor iemand gekozen die veel meer jaren ervaring had (begrijpelijk), maar ik heb haar wel enorm bedankt. Zij gaf echt iedereen de kans. Ze ging wel zelf eerst rijden zodat mensen zagen hoe het paard was.

Dat is bij sommige paarden wel zo fijn en dan weet je als bijrijder ook dat je allicht niet meteen gelanceerd wordt :+ want die paarden zitten er ook wel eens bij. Jammer dat je het niet geworden bent.

wHoogendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:34

Ja erg jammer!
Ohja, wat jij zegt over de verkeerde galop (schaam schaam)
Dit was een paard van Jazz, dus alles luisterde mega nauw. Al zat ik iéts teveel in de mond, dan merkte ik dat direct. Beenhulpen moest ik ook heel nauwkeurig geven.
Toen zette ik haar in de verkeerde galop. Ik vond het wel een beetje raar voelen, maar besefte me nog niet dat het de verkeerde galop was. Ik heb namelijk nog nooit een paard gereden dat in balans liep in contra-galop. Mijn eigen pony bonkte enorm in de verkeerde galop, dus dan wist ik het meteen.
Maar verder liep ze leuk en ik heb er ook nog van geleerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:36

Of je "goed genoeg" bent heeft imo vrij weinig met een bijdrage te maken. De bijdrage die ik vroeg ging in ieder geval naar mijn spaarrekening en werd gebruikt voor hoefsmid, kapotte spullen of DA kosten. Ik baseer een bijdrage dan ook niet op "hoe goed" iemand kan rijden, want eerlijk is eerlijk, in mijn ogen is er niemand die mijn paard beter rijdt dan ikzelf uiteraard ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:42

Wendy_Segaar schreef:
Ja erg jammer!
Dit was een paard van Jazz, dus alles luisterde mega nauw. Al zat ik iéts teveel in de mond, dan merkte ik dat direct. Beenhulpen moest ik ook heel nauwkeurig geven.
Toen zette ik haar in de verkeerde galop. Ik vond het wel een beetje raar voelen, maar besefte me nog niet dat het de verkeerde galop was. Ik heb namelijk nog nooit een paard gereden dat in balans liep in contra-galop. Mijn eigen pony bonkte enorm in de verkeerde galop, dus dan wist ik het meteen.

Ha ha, dat was denk ik haar probleem ook bij Sjol, die kon volte 5 meter in contra, tja.. mega doorgereden... dus die kreeg je niet gek, u vraagt zij draaide.

En dat met alles heel nauw komt, ach joh, dat heb ik nog met mijn eigen paarden, zat van de week met knakpolsjes op Toobs en ja hoor dan loopt ie niet niet goed, doe je dan je pols netjes met je hand netjes rechtop, hopla, hebbes.. en dan denk je ook, zucht.. ik leer het nooit...

Anoniem schreef:
Of je "goed genoeg" bent heeft imo vrij weinig met een bijdrage te maken. De bijdrage die ik vroeg ging in ieder geval naar mijn spaarrekening en werd gebruikt voor hoefsmid, kapotte spullen of DA kosten. Ik baseer een bijdrage dan ook niet op "hoe goed" iemand kan rijden, want eerlijk is eerlijk, in mijn ogen is er niemand die mijn paard beter rijdt dan ikzelf uiteraard ;)

Hier wel, mijn instructrice kan veel beter op mijn zwarte rijden dan ik, maar ja.. die betaal ik er dan ook voor :+ . En hier gaat goed zijn en betrouwbaar zijn voor het paard nog boven heel goed kunnen rijden, ik zou me dood ergeren aan iemand die allicht goed rijdt, maar geen afspraken nakomt of zo.

wHoogendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:48

Sjolvir schreef:
En dat met alles heel nauw komt, ach joh, dat heb ik nog met mijn eigen paarden, zat van de week met knakpolsjes op Toobs en ja hoor dan loopt ie niet niet goed, doe je dan je pols netjes met je hand netjes rechtop, hopla, hebbes.. en dan denk je ook, zucht.. ik leer het nooit...

Maar dat is ook juist het gave! Mijn eigen pony was ook best kritisch (niet zoals dat paard van jazz). Hij wilde écht alleen zakken als ik het juist vroeg. Maar áls ik het dan juist vroeg, dan deed hij het wel! Ondanks dat ik het eerst fout deed.
Dat is het verschil tussen paarden en mensen. Paarden vergeven zó makkelijk. Zelfs al doe je het 10 keer fout en daarna goed, dan doen ze het die 11e keer alsnog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:16

Sjolvir schreef:
Wendy_Segaar schreef:
Ja erg jammer!

Ha ha, dat was denk ik haar probleem ook bij Sjol, die kon volte 5 meter in contra, tja.. mega doorgereden... dus die kreeg je niet gek, u vraagt zij draaide.

Anoniem schreef:

Hier wel, mijn instructrice kan veel beter op mijn zwarte rijden dan ik, maar ja.. die betaal ik er dan ook voor :+ . En hier gaat goed zijn en betrouwbaar zijn voor het paard nog boven heel goed kunnen rijden, ik zou me dood ergeren aan iemand die allicht goed rijdt, maar geen afspraken nakomt of zo.

Dat dus, ik heb ook nog nooit gehoord dat een bijdrage afhankelijk is van hoe goed iemand rijdt :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:47

Wij hebben hier een "doe het samen" concept op stal.
De eigenaren betalen meer of minder pensiongeld naar gelang ze minder of meer beurten draaien.

Omdat ze grotendeels in groepshuisvesting staan ruim je ook de mest op van andere paarden (staat geen naamkaartje bij), voer je ze allemaal tegelijkertijd en haal je ze als groep uit de wei of breng je ze als groep weg.

Toch betalen ze nog steeds pensiongeld. Dus ik kan me goed voorstellen dat wanneer iemand jouw paard 2x per week tot zijn beschikking heeft diegene toch ook een evenredig deel meebetaalt naast ook een verzorgbeurt overnemen of meehelpen met wat er moet gebeurden als diegene er is.

Op andere momenten verzorgen de andere eigenaren namelijk dat paard ook gewoon mee.

Bij 150,-per maand en 2 verzorgbeurt zou het bij 2 dagen (1 rustdag) kunnen gaan om 50,- per maand plus een verzorgbeurt of beide keren helpen waar nodig...

Tot nu toe werd er geen geld gevraagd. 1 van de eigenaren heeft sinds vorig jaar wel haar paard verleast aan haar bijrijdster. Zij delen de stalkosten. En de bijrijdster doet extra beurten waarmee haar deel stalkosten omlaag gaat.

Ik zou een volgende keer ook een bijdrage vragen. Maar dat dan grotendeels om de lessen voor de bijrijdster uit te betalen. Nu te vaak meegemaakt dat men toch niet serieus en regelmatig les neemt. En wat er overblijft kan dan in het potje voor Antiklit, vliegenspray, Paardensnoepjes of wortels etc. Want dat wordt wel van mij gebruikt en opgemaakt maar nooit eens nieuw gekocht. Heb besloten dat ik dat niet meer wil vanaf nu.

Maanlicht schreef:
Het is voor mij als bijrijder heel simpel: óf ik betaal een bijdrage, óf ik doe stalklussen.
En dan ben ik echt niet de moeilijkste en wil ik met het betalen van een bijdrage echt wel eens een hooinet of twee vullen, of wat paarden van of naar de wei/paddock brengen. Maar ik ga niet 4 stallen uitmesten en dan ook nog flink betalen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:56

Anoniem schreef:
Wendy_Segaar schreef:
Mijn doel is alleen om te adviseren om als eigenaar niet té veel te eisen.

Daar mogen een behoorlijk aantal bijrijders anders ook wel is mee stoppen, met hun lijsten vol met eisen ;)

+1 helemaal gelijk in

Ik zit in een facebook groep voor bijrijders waar laatst een oproep voorbij kwam wat mn oren deed klapperen.

Meisje zocht een paard. Mocht geen koudbloed zijn daar had ze niks mee. Rijden was een vereiste, wedstrijden een pre. Had ‘enkele’ jaren ervaring en wou geen bijdrage betalen. Was wel bereid om klusjes te doen, alleen wel niet teveel. En buitenrijden alleen met goed weer :') ik zou me doodschamen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:08

Gizeppie schreef:
Als ik dit verhaal lees, heb je haar dan echt nodig? Ik zou het denk ik zonde vinden om tijd te gaan investeren in een ander persoon. Daarnaast vraag ik mij ook af of je hiermee meer ellende op je hals haalt of niet..

Als je haar het initiatief wilt bieden, zou ik eerst zelf het initiatief aanbieden bij haar en afwachten wat voor reactie zij daarop geeft. Dat merk je al gauw genoeg of je hier echt tijd in moet investeren of dat je het liever zelf moet gaan doen/oppakken.

Het kan twee kanten op of je merrie en het meisje groeien of je houdt er ellende aan over ivm niet correct rijden..

Bedankt, ook Sjolvir bedankt.
Ik heb ook liever niemand er op dan iemand die haar verpest. Ik merk wel dat ze iets strakker en minder gevoelig op de hulpen wordt als ik zelf minder rijd en zij meer maar als dat andersom is dan hoop ik dat ik dat wel kan compenseren. Ik heb haar al aardig wat geholpen met rijden zodat ze meer en bewuster met haar zit en benen en gewichtverplastsing is gaan rijden. Hoe dat uitpakt als ze ook mag draven is afwachten. Met mijn pony kon ze best netjes rijden. Helaas is hij al een tijdje wat aan het kwakkelen qua kreupelheid achter. Hij wordt echt ouder (27 geworden vorige week)

Ze begon uitzich zelf al over een tweede keer komen in de week omdat het langer licht is, en toen heb ik voorzichtig het onderwerp les aangezwengeld als ze echt wil gaan rijden, en dan les van iemand anders omdat ik anders net zo goed er zelf op kan stappen en omdat het voor haar misschien ook prettiger is van een "neutraal" iemand les te krijgen. Ze begreep het wel en zou het overleggen.

Ik wacht het nog maar even af wat er uit komt en hoe het gaat. Het stappen onder het zadel is in elk geval weer opgepakt en kan ze zelfstandig.

We geven het in elk geval een kans. Een betrouwbaar iemand vinden die netjes dressuurmatig kan rijden en ook helpt op stal, is ook hier een lastige zoektocht.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:51

@Wendy-segaar

Je hoeft de hoop niet op te geven, je kunt voor jezelf de druk er af halen en gewoon regelmatig blijven kijken wat er aangeboden wordt.

Ook kun je er voor kiezen je aan te bieden als stalhulp voor een paar uurtjes per week op een grote stal. Als mensen je kennen rol je er makkelijker tussen. Dat soort dingen kun je vaak gratis doen. Op je eigen voorwaarden. Dat rijden komt dan vaak wel weer.

En ik zou wel een bijdrage kunnen laten schieten bij een erg goed rijdende en/of veel meehelpende verzorgster/bijrijder.

Ik heb die bijdrage namelijk niet nodig (wel welkom uiteraard) maar kan wel echt goede hulp gebruiken. Iemand die je bijvoorbeeld ook kunt vertrouwen als oppas voor vakantie en weekendjes weg. Die weet hoe alles hier thuis werkt met de paarden en alles keurig netjes houdt. Die bij springt als groom op wedstrijd, die speciaal vrij neemt om te helpen pakjes hooi binnen te halen voor het gaat regenen.... Dat heeft voor mij echt meerwaarde!

Dat zo iemand zich echt medeverantwoordelijk voelt alsof het een eigen paard en stal zou zijn.

Zo iemand krijgt eerder eens een les cadeau dan dat ik een bijdrage vraag.

Maar er zijn zoveel meiden die veel beloven en het niet waarmaken dat je dan de instelling krijgt van "eerst zien, dan geloven"...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:10

Er zijn idd mensen waarbij ik geen bijdrage zou vragen, mijn juf betaal ik gewoon om mijn paardje te rijden wanneer ik dat nodig vind en ik heb kennissen die rijtechnisch echt fijn kunnen sturen waarvan ik het fijn zou vinden als die gratis zouden willen rijden als ik in tijdnood zit of ik voor langere tijd niet kan rijden.

Ook mijn bijrijder van mijn andere paard mag zo op dit dier, hij heeft het nu zelf extra druk na het krijgen van een gaaf eigen paard (waarbij ik zijn ouders heb bijgestaan met advies en tijdens proefrijden).

Maar een onbekend persoon staat minder hoog op mijn lijst qua gunfactor, laat die zich eerst maar eens bewijzen. Velen doen zich anders voor bij kennismaking dan ze in werkelijkheid blijken te zijn.

wHoogendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:17

@joyce B
Dat is inderdaad wat ik hoop tegen te komen. Ik heb al meerdere mensen dat horen zeggen, dat een écht betrouwbare hulp gewoon onbetaalbaar is.

Helaas zijn er inderdaad veel mensen die alleen maar beloftes doen.

Maar ik weet van mezelf dat ik het kan waarmaken. Voor mijn eigen pony moest ik 7 kilometer fietsen (ook met regen en kou), er was geen warme kantine om op te warme na het fietsen en rijden kon alleen buiten. Ik heb regelmatig met hem in de stromende regen gereden (toen hij nog goed was). Daarna afdrogen en omkleden in de stal. En dat was het waard! Toen hadden we elke week wisselende dagen. Ik heb hem zelfs een tijdje 4 keer in de week gedaan. En het laatste half jaar kon ik niks meer met hem, omdat hij een blessure had. Maar ook toen moest ik blijven gaan. Elke keer een half uur wandelen, stal uitmesten en heen in weer fietsen, totaal: 2 uur per keer. Ook dat heb ik gedaan, ondanks dat mijn ouders véél te veel geld voor hem vroegen (gezien de blessure) en de verkoop daardoor vreselijk lang duurde.
Hij is uiteindelijk gratis weggegeven aan mensen die hem gaan revalideren. Hij heeft het nu héél goed!!! Lekker op de wei met een maatje

Ik hoopte ook op die stal iets te vinden, want inderdaad: Eerst bewijzen. Dat was bijna gelukt. Er was een nieuw iemand op stal met een gaaf paard. Er waren zelfs mensen die een goed woordje voor me deden! Maar helaas... Ik was alleen nog langs geweest om kennis te maken en de stal te mesten en ik zou nog gaan rijden. Meteen de eerste keer met les. Maar in de tussentijd was er iemand anders komen kijken met een grote mond die bleek niet te kunnen rijden en viel er af. Hierdoor besloot de eigenaresse om mij maar af te zeggen en verder te zoeken :(
Misschien heb ik gewoon hele vette pech

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:21

Maureen_M schreef:
Anoniem schreef:

Daar mogen een behoorlijk aantal bijrijders anders ook wel is mee stoppen, met hun lijsten vol met eisen ;)

+1 helemaal gelijk in

Ik zit in een facebook groep voor bijrijders waar laatst een oproep voorbij kwam wat mn oren deed klapperen.

Meisje zocht een paard. Mocht geen koudbloed zijn daar had ze niks mee. Rijden was een vereiste, wedstrijden een pre. Had ‘enkele’ jaren ervaring en wou geen bijdrage betalen. Was wel bereid om klusjes te doen, alleen wel niet teveel. En buitenrijden alleen met goed weer :') ik zou me doodschamen

Wanneer iemand zo’n oproepje plaats heb ik er niet zoveel moeite mee, wel als ze ook steeds reageert op advertenties van anderen die niet in haar eisenpakket vallen.

Ik verbaas mij soms meer over mensen die met een groot eisenpakket een paard zoeken om te kopen en dan een budget van 1500 blijken te hebben. Ik vraag mij altijd af met wat die thuis gaan komen of dat ze hun eisen bij gaan stellen (of budget natuurlijk). :+

Ik heb meerdere jonge pony’s verkocht en de nutteloze penny reacties die je dan soms kreeg waren echt tenenkrommend. :7

wHoogendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:28

Als je niet genoeg geld hebt voor de aanschaf, dan helemáál niet voor het onderhouden. Je betaald per jaar onderhoud bijna een tweede pony

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:43

Wendy_Segaar schreef:
Als je niet genoeg geld hebt voor de aanschaf, dan helemáál niet voor het onderhouden. Je betaald per jaar onderhoud bijna een tweede pony

Daarom verbaas ik me ook altijd over mensen die via de paard zoekt baas opvang een pony zoeken met de enige reden: "ik kan geen eigen pony betalen -O- "

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:57

cobiie schreef:
Ik heb meerdere jonge pony’s verkocht en de nutteloze penny reacties die je dan soms kreeg waren echt tenenkrommend. :7

lol er komt toch opvallend weinig af op die dikke pony's van je :p denk dat k haar iets teveel als een project heb omschreven in een gebied met veel paarden :')

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:17

Wendy_Segaar schreef:
Van de verzorgsters kant:
Een goed verzorgpaard vinden is écht onmogelijk.
Ik ben 19 jaar, sta serieus in het leven, al 11 jaar ervaring (zelfs eigen pony gehad 3 jaar), ik heb alle tijd om 2 keer in de week te komen + bijspringen, goede lessen betaal ik zelf, eventueel bijdrage, klusjes ook no problemo. Maar nee...

Het is een kwestie van kiezen voor het paard waar je het minst snel van af ligt.

Of een bijdrage van 100 per maand. Maar ik ben ook maar student + dat geld steek ik liever in lessen

Of een extra paard dat je ook 'mag' (lees: moet) verzorgen en uitmesten, waar je niks mee kan en wat je aanvalt...

Of je mag alleen bijspringen en krijgt helemaal geen vaste dag

Of je mag alleen wandelen ivm blessure

Of er is maar een heeeele kleine rijbak die 9/10 keer te nat is om te rijden.

Of je moet m-niveau hebben. Maar helaas was het te duur om met mijn pony te starten, mede daarom ook de verkoop.

Ik word hier echt droevig van. Mijn pony hebben we moeten verkopen en daarmee is ook mijn mogelijkheid om veilig paard te rijden verkocht.

En dan zegt mijn vader dat ik niet te kritisch moet zijn...
Ben ik niet!
-Soort paard/pony of ras maakt niet uit
-Niveau paard/pony ook niet
-Binnenbak? Ik reedt met mijn pony gewoon in de regen!

Mijn advies aan eigenaren:
Kijk goed naar wat jij de verzorgster kunt bieden. Moet je verzorgster ook nog een extra paard verzorgen waar ze niet op mag rijden? Zoek je iemand die het paard beleerd? Is er weinig luxe en moet je veel klusjes doen? Vraag dan geen heel hoge bijdrage...

Naar mijn idee zit ik in jouw regio en voldoet mijn pony aan alles. De enige bottleneck kan zijn dat je te lang/zwaar bent aangezien ze niet zo groot is. Op welk niveau rijd je zelf? Aangezien je aangeeft dat er geen veilige paarden zijn. Ik heb een prima paard, maar een onervaren ruiter ligt er wel zo naast.