Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:44

Kenyada, ik zal even op google maps kijken :))

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:45

Ik heb nog iemand die komt proefrijden iig.... Van mij mag ze het sowieso gaan doen, maar ze zit nu met een blessure... En ik verwacht niet dat ik deze week nog veel reacties krijg :') Dus ik wacht maar braaf af... (Aan de ene kant wel fijn, kan ik hem dit weekend nog een keertje even goed laten lopen :D want hij staat weer even 2 weekjes stil (nouja... stil... hij geeft zichzelf beweging in de wei en hij wordt uitgelaten...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:47

Haha, ik hoop het voor je! :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:51

Ik ben het met jullie eens hoor, eigenlijk zouden verzorgpaarden en -pony's gewoon gratis moeten zijn. Verzorger levert een dienst aan de eigenaar, en zo ook andersom. Éigenlijk zou de verzorger zelfs geld toe moeten krijgen, aangezien het meer in het belang is van de eigenaar dat zijn/haar paard wordt verzorgd. Maar goed, helaas is het tegenwoordig heel normaal om als eigenaar een bijdrage te vragen, ik heb echt nog niks gezien waar je gratis heen kan (als je naar wat groters zoekt dan een shet). Mijn ouders betaalden ook altijd de lessen op de manege, en betalen nu ook mijn verzorgpony (met manege ben ik hiervoor gestopt). Per maand is dat ongeveer hetzelfde bedrag, ben iets meer kwijt voor de verzorgpony waar ik tegenwoordig heen ga, maar dat is dan wel voor drie keer per week rijden en ik mag alles doen wat ik wil. Ik weet dat ik de helft van het stalgeld betaal en ik weet dat de eigenaresse het allemaal maar net kan opbrengen, aangezien zij onder de ziektewet valt, niet kan werken dus weinig inkomsten heeft... Aangezien ik er veel voor terug krijg, vind ik het niet erg om een bijdrage te betalen. Een wat kleinere bijdrage zou mij natuurlijk ook heel goed uitkomen, maar ik denk dat het gewoon niet anders is.

@ Desiree
Kan je ook niet in de toekomst naar buiten, als jullie beter gewend zijn, of is er gewoon geen bos in de buurt? Ik denk dat je dit maar niet al te snel moet afwijzen, maar als je de bijdrage niet kan opbrengen, gaat het natuurlijk niet. Maar je was er al eerder geweest toch? Was het verder wel allemaal leuk, ondanks de bijdrage?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:58

Betaald worden om een paard te rijden vind ik ook weer zoiets... Trainen --> Ok... maar betaald lekker gaan ontspannen met een bosritje ;) tjah... dat gaat me weer te ver.. (en eerlijk is eerlijk, kijk wat het kost, als je dan een simpel recreatiepaardje hebt, is het een heel duur grapje als je ook nog eens iemand moet gaan betalen... (Zit er wel over na te denken, maar dan niet zoals sommige mensen doen, per uur 15-20 euro betalen... 30-40 euro per week, 120-160 per maand extra kwijt zijn.... tjah... Gaat mij te.. Misschien als ik een wedstrijdruiter was en ik had een super goede ruiter die mijn paard kwam trainen.. Ander verhaal... Maar voor nu. NEE... Ik neem iig aan dat iemand dat voor de lol doet en ook happy ermee is dat ie een leuk paardje en alle benodigde spullen tot zijn/haar beschikking heeft :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:16

Als ik een advertentie zie waar ze een bijdrage vragen, reageer ik nieteens :o
Ik vind dat een verzorgpaard een win-win sitiatie is. (mijn mening) maar ook nu vooral omdat ik 2 baantjes heb om voor een scooter te sparen. Ik zoek liever even verder naar iets en over een tijdje een scooter waardoor ik nog iets uitgebreider kan zoeken.

Ik hoef trouwens niet te zoeken want ik heb al iets gevonden :+
Maar het was even om mijn mening te vertellen over bijdrages.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:18

Tja.. Bij een leasepony vind ik het nog wel kunnen. Maar bij een een vp moet je het zelf weten. Ik zou het nietdoen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:20

Deetjeeuh schreef:
Ben ik het helemaal met Lianne eens! Ik ben 12, moet het doen van me zakgeld, waar ik óók nog gewoon andere dingen voor moet betalen. Ik heb geen eigen paard, gewoon omdat we het niet kunnen betalen (ja, het kan wel. Maar dan gaan er zo veel andere dingen weg. En het is nu gewoon niet te doen..).
En, bij deze heb ik echt het gevoel dat het om het geld ging. Maar, die mensen helpen jou toch alleen maar? Waarom dan betalen? :))

Voor 30 euro zal het echt niet om het geld gaan hoor, volgens mij verkijk jij je een beetje op wat een paard kost :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:21

Ik vind 30 euro nog best veel eigenlijk... Vooral voor iemand van 12; dat is een heel ander verhaal als je het aan iemand van 30 vraagt. Maarja, dat is mijn mening :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:09

Leefdtijd maakt niet uit lijkt mij? je vraagt een bijdrage of niet?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:13

Dat is in winkels etc ook, toch is voor kinderen vaak paardrijden goedkoper dan voor volwassenen... Maarja, is voor iedereen anders wat "veel" is natuurlijk, maar snap wel dat iemand van 12 zegt "30 euro is veel" :) Heeft niets met de kosten te maken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:17

Omdat ze vertelde dat er op die stal iok mensen waren die er een keer per week komen. Maar, voor iemand die werkt s het weinig. Voor iemand (zoals ik) die het zou moeteb doen van je zakgeld. En met wat je ouders een beetje meebetalen id het tovh echt geel veel!

Sor voor yfouten, zit op foon en gaat een beetje noeilijk.... xD

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:20

Paardrijden op de manege kost ook veel en daar wordt wel geld voor betaald....

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:25

Ik neem aan, dat een 12 jarige blijft lessen ;) en dat is dus op een manege of op het vz-paard.. dus die kosten komen er dan ook nog bij. Ik ben toen in die tijd ook op de manege blijven rijden gewoon voor het lessen/gezelligheid/lievelingspony daar... En ik vind het op een manege ook wel iets anders, dan krijg je les, moet er iemand van leven. Ik ben daar misschien bot in hoor, maar een eigen paard is de verantwoordelijkheid van de eigenaar, wil diegene een bijdrage dat kan, maar voor iemand die per se een bijdrage nodig heeft om het paard te kunnen onderhouden (dagelijks onderhoud) ga ik nooit aan beginnen. Ik ga geen band met een paard opbouwen wat als het even tegenzit er uit moet (want dan zou ik mezelf in mijn handen vingers snijden... zou als het klinkt, door willen gaan dan ;)) Een bijdrage vragen mag dus wel, maar je moet (mijn mening) wel naar allebei de kanten kijken. Natuurlijk is het fijn als iemand betaald, maar zonder diegene moet je het ook kunnen redden :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:32

Zeker maar dan moeten lessen er wel tegenover staan. Ik vraag geen bijdrage omdat "ik" paarden heb en "ik" er voor gekozen heb en van € 30.- in de maand wordt ik echt niet rijk :D
Ik kan mijn paarden goed zelf doen en heb ook niet persee hulp nodig, al is het wel makkelijk als je altijd iemand hebt die je zou kunnen helpen als je met vakantie gaat of ziek bent. Heb ik niemand ook goed dan doe ik ze lekker zelf. Ook ben ik er toch elke avond te vinden ookal heb ik een verzorgster omdat het andere paard ook verzorging nodig heeft (of verzorgster moet veel tijd hebben voor twee)
Maar ik heb genoeg meiden gehad die geen les wilde nemen op mijn paard omdat ze dat niet konden betalen want ze reden nog op de manege en daar leerde ze genoeg om op mijn paarden te kunnen rijden en daar ben ik het dan weer niet mee eens!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:36

Hangt er af welke manege ;) Ken wel een paar manegeruiters en die rijden toch echt wel netjes. En waar ze lessen, maakt mij niet zo veel uit... Zolang het maar op 1 lijn zit met mij. Dus of er nu iemand een half uur komt voor 10 euro, of iemand een uur voor 15 euro (hier zijn de pv-lessen ongeveer even duur als een manegelesje ;)) dan vind ik het ook wel goed. Heb zelf ooit les gehad van een "duur" iemand, goede verhalen over via via... en ze kon iets simpels niet oplossen, dus heb een half jaar gedacht dat "helaas jammer" was dat hij zijn hoofd kantelde.. Kwam een meneer op een fietsje langs, die zei "doe dit en dit eens als ie z'n hoofd kantelt" en het werkte... Dus qua dat ben ik teruggekomen... Hier geeft iemand les die vraagt 15 euro per uur, kent mijn pony, weet hoe ik er over denk, ideaal dus :)

Lessen op mijn kosten doe ik alleen niet meer :') Want dan stoppen ze en dan is het wel een hele investering...

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:09

iemand eeen leuke shetlander verzorgen 50 per maand

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:19

joann123 schreef:

Hoe bedoel je?
Wil jij een shetlander verzorgen voor 50 euro per maand of bied je aan dat iemand je shetlander mag verzorgen voor 50 euro per maand?

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:37

Ik bied aan

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:57

joann123 schreef:

Ik heb je advertentie gelezen maar misschien moet je wat specifieker zijn in wat je aanbied. Hoe zijn de omstandigheden, is er begeleiding van jouw kant uit of moet iemand zelf zorgen voor die begeleiding. Het gaat om een shetlander dus dan kom je vaak bij jongere kinderen kun je die alleen laten of niet. Gezien je geld vraagt moet je wel wat te bieden hebben dus dat zou ik zeker wat meer uitbreiden. Is gewoon als tip hoef je niets mee te doen maar helpt wellicht om sneller een geschikt iemand te vinden.

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:04

Ik heb een verzorgpony gevonden nu nog aan me ouders vragen of het kan
:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:01

irisjhuuu schreef:
Ik heb een verzorgpony gevonden nu nog aan me ouders vragen of het kan
:)

Leuk! Duimen maar!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:49

Tigra_ schreef:
joann123 schreef:

Ik heb je advertentie gelezen maar misschien moet je wat specifieker zijn in wat je aanbied. Hoe zijn de omstandigheden, is er begeleiding van jouw kant uit of moet iemand zelf zorgen voor die begeleiding. Het gaat om een shetlander dus dan kom je vaak bij jongere kinderen kun je die alleen laten of niet. Gezien je geld vraagt moet je wel wat te bieden hebben dus dat zou ik zeker wat meer uitbreiden. Is gewoon als tip hoef je niets mee te doen maar helpt wellicht om sneller een geschikt iemand te vinden.

Hier sluit ik me bij aan. Je advertentie bestaat uit twee regels dus ik denk dat je meer reacties krijgt als je het wat uitbreidt door wat te vertellen over de pony (een foto bijvoegen zou ik ook doen, vind ik er ook altijd een stuk interessanter uitzien met een foto erbij) en over wat jij de verzorger allemaal kan bieden voor dat bedrag! En ook staat er nu nog 59 euro in je advertentie, terwijl je hem hier dus aanbied voor 50, dat dus ook nog veranderen :)

Alowaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:58

Ik sluit mij aan want het is gewoon niet te doen ik zou heel graag een verzorg pony willen in de omgeving haarlem

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:15

Iemand al reacties? :)