Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:01

@ zoek: ik heb jou advertentie even gelezen.. was wel benieuwd.. maar onze advertentie lijken wel heel erg op elkaar ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:14

Het blijft zo moeilijk iemand te vinden die het ook echt leuk vind....
Heb vanmorgen een nieuwe advertentie op MP gezet en nu ook hier wat aangepast, hopen maar dat het wat opleverd :D

Sorry tekst aan gepast aangezien het geen advertentie topic is :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:24

hier zelfde probleem zoek.. jong paardje waarmee ik graag iemand erbij heb zodat het inrijden goed perfect gaat, maar mensen hebben vaak te weinig ervaring, vinden het teveel tijd en geduld kosten om echt te kunnen rijden etc :( apeldoorn en omstreken alleen maar jonge pubers , en de ervaringen ermee laat ik dat liever niet meer komen..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:36

Ja rijden staat boven aan het lijstje tegenwoordig....als ik dit vroeger kon doen dan had ik dat geweldig gevonden maar niets dan alleen maar jonge meiden die reageren. Vrijdag een hele leuke jongen langs gehad met heel veel ervaring maar helaas kwam hij op de fiets en zei direct al "pfff dit is een eind fietsen" tja dan weet je het al. Ik heb wel een meisje van 13 jaar rondlopen die echt haar best doet want idd met jonge meiden heb ik ook slechte ervaringen maar deze doet haar best maar kan voorlopig niet rijden want ze heeft veel te weinig ervaring en of ze dat gaat volhouden dat betwijfel ik :o

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:38

Mioux schreef:
hier zelfde probleem zoek.. jong paardje waarmee ik graag iemand erbij heb zodat het inrijden goed perfect gaat, maar mensen hebben vaak te weinig ervaring, vinden het teveel tijd en geduld kosten om echt te kunnen rijden etc :( apeldoorn en omstreken alleen maar jonge pubers , en de ervaringen ermee laat ik dat liever niet meer komen..

jammer dat ik te ver uit de buurt woon anders hadden we elkaar gewoon kunnen helpen :Y) ik jou helpen met inrijden en andersom.. als ze dan eenmaal braaf lopen is een bijrijder/verzorger vinden ook makkelijker ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:40

ja t rijden is zo'n groot punt tegerwoordig... vroeger reed ik mijn pony nie eens elke dag ! even wandelen of longeren en lekker troetele en wassen vond ik al fijn... en nu rijd ik ook al 2 jaar niet omdat t paardje te jong was, terwijl ik rustig op de andere mag rijden die erbij staan maar vind verzorging net zo leuk !

en @RGBrink haha ja was grappig geweest, maar sommige afstanden zijn mij ook te ver ;)

zie trouwens dat evenver is als naar mijn verzorgpaardjes!! 25minuutjes haha maar das vanaf mijn woonplaats :P naar mijn verzorpaardjes vanuit jouw is het 35min, denk beetje ver?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:44

Ik ook al een paar jaar niet meer gereden maar de verzorging en het opvoeden is op de grond zo leuk dat ik het niet eens mis het rijden! tja misschien zijn wij de enige :o

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:10

Nee hoor.. soms vind ik het ook heerlijk alleen lekker te wandelen en te tutten.. NET zo belangrijk als het rijden!! Alhoewel ik jullie probleem wel herken.. veel bijrijders doen het echt om het rijden..

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:23

Toch kan ik het me goed voorstellen dat veel bijrijders willen rijden. Ik heb jarenlang veel verschillende pony's gereden, maar ook veel alleen maar verzorgd en stallen uitgemest in een weilandje ergens achteraf. Dat heb ik bijna 10 jaar lang met veel plezier gedaan, maar nu ben ik een aantal jaren verder en wil ik ook graag voor mijzelf doen wat ik echt leuk vind om mijn engergie in te stoppen, en dus graag rijden. Maargoed dat weet ik van mijzelf en daarom reageer ik ook alleen op advertenties waarbij dat kan.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:37

Bij mij kan je ook gaan rijden maar dat duurt even, samen een band opbouwen en helpen met inrijden. dus nu nog even veel op de grond maar over een aantal maanden kan er echt wel gereden worden maar het lijkt wel of dat te lang wachten is....

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:52

bij mij precies hetzelfde Zoek.. vind ook de omgang met mijn paard zo van belang.. leer eerst maar eens correct met elkaar om gaan (paard en bijrijdster) en dan mag je erop.. mijn aapje is namelijk vrij dominant en vind het gewoon belangrijk dat hij op de juiste manier gecorrigeerd wordt.. dus eerst op de grond aan de slag en dan erop..

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:59

Ik vind het erg leuk dat jullie dat zeggen want bij mij is het in de praktijk echt zo!! :) Ik rijd mijn lieftallige fries vanaf november.. Nu ben ik de laatste maand erachter gekomen dat het zadel helemaal niet goed ligt en dus daardoor last heeft van dr rug (zadelmaker komt donderdag) dus ben haar nu lekker aan het loswerken aan de longe en lekker met dr aan het tutte.. lekker even vakantie vakantie voor dr!! en ze is echt een stuk liever en vrolijker geworden.. ze komt nu naar me toe en vind het heerlijk als ik dr poets.. dat had ze voorheen een stuk minder!

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:15

Ik ben nu ongeveer een maand opzoek naar een verzorgpaard! Maar lijkt wel of hier niemand nodig is..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:42

RGBrink schreef:
bij mij precies hetzelfde Zoek.. vind ook de omgang met mijn paard zo van belang.. leer eerst maar eens correct met elkaar om gaan (paard en bijrijdster) en dan mag je erop.. mijn aapje is namelijk vrij dominant en vind het gewoon belangrijk dat hij op de juiste manier gecorrigeerd wordt.. dus eerst op de grond aan de slag en dan erop..

Maar dat lijkt teveel gevraagd....die van mij is juist wat angstig en terug houdend naar vreemde maar leert hij je kennen dan is het echt een schat en kan je alles met hem, dit vind ik heel belangrijk voordat er gereden wordt anders heb je een angstig paard onder je kont en dat lijkt me voor beide niet fijn!

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:50

Zoek schreef:
RGBrink schreef:

Maar dat lijkt teveel gevraagd....die van mij is juist wat angstig en terug houdend naar vreemde maar leert hij je kennen dan is het echt een schat en kan je alles met hem, dit vind ik heel belangrijk voordat er gereden wordt anders heb je een angstig paard onder je kont en dat lijkt me voor beide niet fijn!

Ik vind het echt juist leuk om een jong/angstig paard te verzorgen, dan is het alleen maar leuker als je het vertrouwen van zo'n paardje kan winnen!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:27

Ik vind het goed hoe sabine het aanpakt, Ik denk dat als ze met je halfblinde het vanzelf beter kan ze het vertouwenen krijgt om het ook bij Cobe te doen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:55

Blijf ook maar aan het zoeken naar een bijrijdster, had ik een mail gehad van iemand waarvan ik dacht dat het best iets kan worden.....hoor ik er helemaal niks meer van!
Laat dan even wat weten als het toch niks voor je is......
Ik word er een beetje moe van om iemand te vinden......

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:19

justdiesel schreef:
Blijf ook maar aan het zoeken naar een bijrijdster, had ik een mail gehad van iemand waarvan ik dacht dat het best iets kan worden.....hoor ik er helemaal niks meer van!
Laat dan even wat weten als het toch niks voor je is......
Ik word er een beetje moe van om iemand te vinden......

Dat hoor ik vaker ja, dat iemand ineens niet meer reageert! Dat vind ik echt raar, als je het niks vind oke, maar meld dat dan wel even!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:30

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet op iedere mail heb gereageerd hoor.. ik heb zat mailtjes van 11 / 12 jarige penny's terwijl duidelijk in mijn advertentie staat dat ik een 20+ zoek met bakken ervaring voor het mede-inrijden van mijn paard.. en dan komen dr berichtjes als: ik ben 11 en heb voldoende ervaring want ik rij al 4 jaar in de gevordenles.. is er een bijdrage??????
verder geen tekst en uitleg en meestal in msn taal..
Ja sorry.. maar daar heb ik soms gewoon geen zin in om netjes te reageren.. :o

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:31

RGBrink schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet op iedere mail heb gereageerd hoor.. ik heb zat mailtjes van 11 / 12 jarige penny's terwijl duidelijk in mijn advertentie staat dat ik een 20+ zoek met bakken ervaring voor het mede-inrijden van mijn paard.. en dan komen dr berichtjes als: ik ben 11 en heb voldoende ervaring want ik rijd al 4 jaar in de gevordenles.. is er een bijdrage??????

Maar dan weten ze zelf al (als ze goed je advertentie lezen) dat ze niet geschikt zijn, dus dat is een ander verhaal!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:44

mag ik me ook melden?
ik ben nu zwanger en rijd niet meer,maar ben ook opzoek na een bijrijder voor mijn bonte,ik heb ik totaal vier paarden,drie grote en een shet,eentje word nu getraint door een lieve vriendin maar durf haar niet te vragen om onze bonte ook nog te doen vanwege dat ze zelf ook vier paarden heeft,heb al een paar keer via advertentie gezocht met de oproep graag serieuse ruiter gezocht met wedstrijd ervaring,nou bij de meeste moet je betalen,of er melden zich kinderen die al 3 jaar op een manege rijden ofzo,dit paard word nu 5 jaar,hij heeft vorig jaar enkele weddtrijden gelopen en staat nu al een half jaar op rust,ik ben dus echt opzoek na iemant die ervaring heeft met jonge paarden,helaas is ze de zoektocht niet makelijk.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:50

RGBrink schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet op iedere mail heb gereageerd hoor.. ik heb zat mailtjes van 11 / 12 jarige penny's terwijl duidelijk in mijn advertentie staat dat ik een 20+ zoek met bakken ervaring voor het mede-inrijden van mijn paard.. en dan komen dr berichtjes als: ik ben 11 en heb voldoende ervaring want ik rij al 4 jaar in de gevordenles.. is er een bijdrage??????
verder geen tekst en uitleg en meestal in msn taal..

Daar heb je ook gelijk in, maar ik bied een bijrijdpaard aan, er reageert iemand via de mail.
Ik stuur een bericht terug, diegene ook.
Daarna reageer ik weer terug en dan hoor je niks meer.......
Sowieso reageert er erg weinig op het moment, de afgelopen koude maanden kan ik het me nog voorstellen maar nu dat het weer warmer begint te worden?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:06

Hier ook hoor, is zelfs een dame geweest en heb haar gezegt dat ze er maar even over na moest denken en dat ik het graag hoorde wat ze wilde. Toen ze er was was ze erg enthousiast alleen nu al een week later en heb nog niets gehoord....en dat is dan 24, vind ik niet netjes!!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:15

Dat is balen dat je niemand kan vinden!!
Wel aardig dat je vriendin kan helpen misschien een bokker benaderen die je kent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:56

Heb nog even wat bijgelezen ... Veel mensen met jonge paarden hier, dat lijkt me inderdaad helemaal niet makkelijk := Moet je ook maar net willen natuurlijk (al zullen veel "jongeren" dat wel zien zitten, maar de mensen met ervaring ... ). Ik zie mezelf niet een jong paard in/doorrijden bv., terwijl ik het misschien wel zou kunnen. Het zegt me gewoon niks om het zo te zeggen, liever een paardje waar je van op aan kan en waar je gewoon plezier mee kan hebben (wel plezier op een serieuze manier natuurlijk ;) ) .. Dus die groep mensen heb je dan ook nog, die zullen ook niet op jullie advertenties reageren denk ik ;)

Heb verder zelf geluk dat ik er 2 heb inderdaad, nu het met [***] beter lijkt te klikken is er voor haar nog een optie, anders was het na zondag "jammer maar helaas geweest" (al had ik dan ook geen verzorgster gezocht). Met [***] gaat het echt niet, met [***] lijkt het wel te gaan. Ik vind het met [***] alleen moeilijk omdat ik hem zelf totaal niet ken, van [***] weet ik wat ik kan verwachten (had dus ook wel verwacht dat het niet zou lukken, maarja, je weet maar nooit dat zij net wel de persoon was .. ). Hoop dat het met [***] blijft klikken, dan werk ik gewoon met [***] .. dat doe ik diep vanbinnen toch ook liever, juist omdat ik [***] zo goed ken, kan met hem tenminste gewoon leuk spelen, met [***] moet je nog alles serieus & volgens het boekje doen (eigenlijk kan je hem vergelijken met een jong paard, alleen dan in iets oudere versie, maar alles moet geleerd of weer opgebouwd worden) :Y) :+