joyce B schreef:Ik heb het trouwens nog sterker meegemaakt bij mijn recente oproepje. Iemand die reageerde op mijn advertentie, erg enthousiast leek om lekker met paarden bezig te zijn en mee te gaan als groom op wedstrijd etc. had 2x meegeholpen en net de eerste keer gereden bedacht ineens dat ze betaald wilde worden a 10 euro per uur met een minimum van 2 uur per keer...
En ze wilde wel iemands paard bij rijden, maar dan wel betaald.
Ik ben benieuwd hoeveel "klanten" ze gaat krijgen. Misschien moet ik ook maar zo iets gaan doen... De brutalen hebben de halve wereld zeggen ze toch?
Ik kom nog uit de tijd dat je 15 stallen uitmest van drie dagen achterstallig werk en trots bent dat je mag helpen voer klaar maken en uitdelen en thee mag drinken met de eigenaresse en als bedankje 1 of meerdere keren per week gratis mee mag rijden in de les of mee mag op buitenrit of een keer vrij mocht rijden.
Als 12/13/14 jarige werd er flink lichamelijk werk verricht door de tieners daar. En wij kregen een behoorlijke verantwoordelijkheid op onze schouders want wij zorgden ook voor de paarden bij dagjes en weekendjes weg van de eigenaresse.
Op de manege was je de held als jij een privepaard mocht uitstappen of zelfs verzorgen! Het is duidelijk dat het tegenwoordig financieel allemaal makkelijker kan dan zeg 25 jaar geleden...
Dat zie je terug in de houding en het doorzettingsvermogen van sommige mensen/kinderen...
Ik kom idd ook uit die tijd.
Tegenwoordig is dat blijkbaar heel anders.....
Laat die zelf maar een paard kopen