Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:53

Dan heb en doe jij het inderdaad heel minimalistisch, ! Wat fijn zeg, dat zou met mijn paardje niet kunnen helaas..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:03

Hoezo zou dat niet kunnen?
Maar het is idd wel helemaal super geregeld voor mij :D

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:11

Omdat die van mij niet bij iemand staat die ik ken :P, en omdat zij elk jaar nieuwe dekens nodig heeft, omdat ze elke 8 weken naar de hoefsmid moet, omdat ze moeilijke hoeven heeft. Ook moet ze elk half jaar naar de tandarts, omdat ze al wat ouder is, en dat is nogal duur, want ik wil altijd alleen het beste. Regelmatig naar de fysio, zodat ze niet scheef word, of ergens pijn krijgt. Nu ben ik toevallig weer bezig met een nieuw zadel.. ook een hoop geld.. Pff.

Maar ik doe het graag hoor :D. Ik heb ook elke twee weken wortels voor haar, en ze krijgt meusli erbij.

*volgens mij heb ik een heeeeel erg verwend paard.. hahahaha.

En ja natuurlijk de lessen. Ik les met haar iets minder, want ik heb haar al 10 jaar, En met haar les ik voor 30 per uur af en toe.

En ja, spullen gaan stuk enzo, en moeten vervangen enz. enz. (oooh en ik ben koopziek :P)

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:12

Ik volg dit topic al langer en ik heb meerdere berichtjes, volgens mij, voorbij zien komen over hoeveel je voor de verzorging van je paard kan vragen. Daarom vroeg ik het mij af..

In jouw situatie zou ik geld vragen voor het lessen, maar niet voor het verzorgen. Ik ben van mening, dat als ik een paard zou hebben, dat ik ook verantwoordelijk ben voor de kosten. Als iemand mijn paard komt verzorgen, zou ik al heel erg blij zijn met de hulp die zij mij uit handen neemt. Zij heeft plezier met het rijden en ik word geholpen, omdat alle klusjes al gedaan zijn. Hoe groot de inhoud van jouw klussen zijn weet ik niet, dus misschien dat je die zou moeten vergroten.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:13

Navanja schreef:
Omdat die van mij niet bij iemand staat die ik ken :P, en omdat zij elk jaar nieuwe dekens nodig heeft, omdat ze elke 8 weken naar de hoefsmid moet, omdat ze moeilijke hoeven heeft. Ook moet ze elk half jaar naar de tandarts, omdat ze al wat ouder is, en dat is nogal duur, want ik wil altijd alleen het beste. Regelmatig naar de fysio, zodat ze niet scheef word, of ergens pijn krijgt. Nu ben ik toevallig weer bezig met een nieuw zadel.. ook een hoop geld.. Pff.

Maar ik doe het graag hoor :D. Ik heb ook elke twee weken wortels voor haar, en ze krijgt meusli erbij.

*volgens mij heb ik een heeeeel erg verwend paard.. hahahaha.

En ja natuurlijk de lessen. Ik les met haar iets minder, want ik heb haar al 10 jaar, En met haar les ik voor 30 per uur af en toe.

En ja, spullen gaan stuk enzo, en moeten vervangen enz. enz. (oooh en ik ben koopziek :P)

Hahaha jouw paard is inderdaad heeeeeeeeeel verwend. Elk jaar een nieuwe deken pfoepfoe!!!!! :+
Dat een fysio kan zorgen dat je paard niet schreef wordt is voor mij nieuw. Hoe kan die daarvoor zorgen?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:21

Het is een fysio/Osteo dus spieren en botten. En spieren kunnen de botten scheef trekken.

Met rijden kun je natuurlijk het meest verhelpen qua niet scheef worden. Maar daarnaast wil ik graag zeker weten, dat wat ik doe, ook goed werkt.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:22

Oh, en ja ik heb een verwend paard, maar ik vind het belangrijk dat ze gezond is, en zich lekker voelt :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:29

Haha ik ben wel koopverslaafd (A)
En ze heeft ook altijd wortels, appels, brood, ze eten nu ook roggebrood en oranjekoek xd
haha smurf is ook wel een klein beetje verwend haha

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:33

@ Navanja, Ik vind het trouwens wel bewonderingswaardig hoeveel jij voor je paard over hebt/doet!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:43

@shirley, dankjewel :). Had trouwens over je vorige berichtje heen gelezen. Ja ik vind het moeilijk te bepalen wat reeel is, ook vanuit de bijrijder/verzorger.

De klusjes die je moet doen is 1x in de twee weken de paddock ruimen (poep scheppen, maar dit word elke dag gedaan, is zwaar als het regent, maar anders valt het mee) En ik moet op zaterdag altijd mesten, en dan dacht ik dat we dat wel samen konden doen, is niet zoveel werk, en gezelliger met zijn tweeen. Als ik er wel ben op donderdag, help ik natuurlijk met het ruimen van de paddock.

Ik zie namelijk dat veel mensen al 80 euro vragen voor twee dagen, en dan moeten mensen nog les nemen.. Dat is duur!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:57

lastig navanja. 100 euro klinkt mij als veel.
maar ja ze krijgen er dan ook wel wat voor terug.
zelf hoeft mij bijrijder(s) niets te betalen.( ja ik heb er inmiddels 2 )
wel verlang ik van de jongste (13) dat ze les neemt met mijn paard. a 15 per les om de week kom je dus op 30 per maand. maar daar vang ik dus zelf niets voor het geld is voor mijn juf.
verder wel kusjes doen zoals drollen scheppen en hooi net vullen en ophangen.
af en toe tuig invetten enz.

ik zou op 80,- gaan zitten dan klinkt het net even minder.
al snap ik prima je argumenten.
succes

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:59

Dankjewel Kvika. :) Ik neem het mee.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:26

Navanja schreef:
@shirley, dankjewel :). Had trouwens over je vorige berichtje heen gelezen. Ja ik vind het moeilijk te bepalen wat reeel is, ook vanuit de bijrijder/verzorger.

De klusjes die je moet doen is 1x in de twee weken de paddock ruimen (poep scheppen, maar dit word elke dag gedaan, is zwaar als het regent, maar anders valt het mee) En ik moet op zaterdag altijd mesten, en dan dacht ik dat we dat wel samen konden doen, is niet zoveel werk, en gezelliger met zijn tweeen. Als ik er wel ben op donderdag, help ik natuurlijk met het ruimen van de paddock.

Ik zie namelijk dat veel mensen al 80 euro vragen voor twee dagen, en dan moeten mensen nog les nemen.. Dat is duur!

Ik hoop dat ik het goed begrijp en ga proberen een indiciatie te geven..
Ik zou rond de 40/50 euro voor het verzorgen vragen en voor de les een 'vriendenprijsje' van 20 euro. En dan zou ik er vanuit gaan dat je 2 keer per maand les geeft. Je komt dan maandelijks uit op een bedrag van 80/90€. Als diegene het bevalt om vaker les van jou te krijgen, zou ik de prijs wel omhoog doen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:06

kim345 schreef:
Smurf staat bij mensen die we kennen en waar we haar ook van gekocht hebben, en dat zijn ook kenissen dus staat ze daar voor bijna niks, en ontzettend gezellig,
En sowieso is bij ons in de buurt stalling veel goedkoper dan in de randstad of ergens die richting,

Maar als je heel goedkoop bij vrienden of kennissen staat, dan snap je hopelijk wel dat dat niet de normale gang van zaken is en dat je andere stalling daar niet op die manier mee moet vergelijken?

Verder zit hier les bij in.

Ben je gediplomeerd instructrice Navanja en rijdt je zelf op hoger niveau? (Z-niveau of hoger)
Zo ja, dan is een bedrag van €20 a 25,- per uur priv'eles voor je verzorgster een heel reëel bedrag. Alleen rijden de meesten maar 1x in de 2 weken voor zo'n bedrag les omdat het anders snel te duur wordt.
Snap ook niet helemaal hoe je het wilt doen. Ze krijgt 1x per week les van jou, ze mag 1xzelf rijden en 1x wat anders doen dan rijden.Waar blijft jouw 3e vrije dag dan?

Misschien kun je haar €75,- per maand vragen, en dan 1xper 2 weken priv;eles geven en dat ze de ene week 1xvoor zichzelf rijdt, en de andere week 2x. Dan heeft ze ook meer tijd om het geleerde te oefenen. En kost het jou iets minder tijd en krijg je toch een redelijk bedrag voor de 2x per week dat ze mag rijden... De keer dat ze pers'e wat anders moet doen, vind ik niet dat je dat mee moet rekenen in de kosten. want het had ook zo kunnen zijn dat je iemand had moeten betalen om je paard los te laten, te longeren, in de stapmolen te zetten of er mee te wandelen...
Als ze uit zichzelf mag kiezen wat ze doet (3x per week serieus rijden/buitenritten maken, of desnoods 3x wandelen aan de hand) dan is dat een ander verhaal, want dan is het eigen keuze...

edit: ik zie dat je gediplomeerd bent. En ik heb je advertentie ook gelezen en vind die €35 euro voor 1xin de week met moeten uitmesten te duur. Dan zet je eronder dat 3x per week ook kan voor dezelfde prijs, maar dan met af en toe les nemen.
Ik zou je advertentie dan liever helemaal veranderen.
Gelijk (laten) kiezen uit 2 of 3x per week, en dan 1x in de 2 weken les er bij met wat korting op je normale tarief. zodat je op een redelijk totaal bedrag uit komt.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:35

ja ik weet dat,
Maar bij osn in de buurt zijn er ook veel pensionstallingen waar bij je paard goedkoper dan 100 euro per maand staat. En ik vergeleek het daar ook niet meer wat ze daarvoor moet vragen.
ikz ei alleen dat 100 euro per maand voor een paard wat niet eens van jou is vrij duur is,

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:56

Dankjullie wel voor jullie adviezen. De advertentie is een oude advertentie. Ik moet nog een nieuwe maken. Daarom vraag ik er hier even om..

Ik ga er even goed over na denken, het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven.

eliseko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:34

ik vind het ook moeilijk om een verzorgpony te vinden en zeker in rotterdam. want anders zijn ze allemaal vanf 16 jaar of 18 jaar.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:40

Zo de nieuwe advertentie is erdoor :D 16 is bij mij een pre, mits je voldoet aan mijn "eisenlijstje", en of mijn gevoel goed is.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:40

Gelukkig ben ik nog wel even voorzien.
Mocht ik weer op zoek zijn, wens me succes want hier is het zó schaars.
En tegenwoordig moet haast elke verzorgster 16 zijn.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:57

Eigenaren vergeten volgens mij dat een volwassen iemand vaak minder bereid is om hard te werken op stal, om in ruil daarvoor te kunnen paardrijden. Die heeft een baan en wil in zijn vrije tijd graag genieten. Toevallig vandaag een mooi voorbeeld van gezien in de vorm van een andere bijrijder op de stal waar ik nu bezig ben :D

@navanja: zoals jij het brengt ben je op zoek naar iemand die je wat werk uit handen neemt. (verplicht stalwerk, 1x komen voor de verzorging van het paard). In feite kan de betreffende persoon dus maar 1x per week vrij rijden. Dat vind ik niet veel.

Misschien kun je jouw voorstel meer aanbieden in de zin van een geweldige kans om te leren, in de vorm van een les en één keer in de week zelf rijden (dit is een geweldige kans voor iemand om sprongen vooruit te gaan in zijn/haar rijkunst van alleen privéles ga je minder hard vooruit) en daarnaast vraag je om een beetje hulp op stal en één keer in de week je paard verzorgen (ja, dit zie ik als een klusje). Als bijrijder zou ik voor deze regeling echt niet meer dan EUR 80,- per maand willen betalen.
Laatst bijgewerkt door mrs_ed op 22-01-11 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:06

kim345 schreef:
Drachten, haha niet dat ik fries kan of zo, dat is de enige zin die ik ken ;p

Welke stallingen ken jij in onze regio die beneden de 100 euro zijn? Heb heel lang in Drachten gewoond en woon nu er 12 km vandaan en dacht dat ik wel aardig wat adresje ken in de omgeving. Maar daarvan ken ik alleen 24/7 weidegang beneden de €100,- per maand, en heb over 1 adresje in Kortehemmen gehoord bij een oude man. Maar dat was ook exclusief stro in de winter en 's zomers dag en nacht weidegang. mag ook via pb als je geen namen wilt noemen in het openbaar ;)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:58

Ben ik ook wel even benieuwd naar waar je zo goedkoop kan staan in Friesland?

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:55

haha ik kan juist geen verzorgpaard vinden, terwijl ik toch een beetje soort van in de polder woon (zuidland, omgeving spijkenisse, rotterdam)
ik heb ook nog 2 vriendinnen, die zoeken er ook nog 1, haha
ik denk dat het gewoon aan de plaats ligt waar je woont?
liefs.x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:40

Ik heb er sinds vandaag weer een nieuwe bij! :D

Een verzorgpaard dan. En nu heb ik er 3 :D
Naja wel op de zelfde plaats hoor :P

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:17

Ik vind het verplichte " iets anders doen dan rijden" geen fijn "iets"
En dan ben jij er ook nog 1 van de dagen om haar les te geven en voelt ze zich ook bekeken ..dan heeft ze 1 dag over waarin ze vrij kan rijden op een moeilijk paard met een moeilijk karakter en een moeilijk lijf ..ik vind dat buiten de priveles die je geeft je bijna niets ervoor mag vragen.
Ik heb zelf een verzorgpaard die ik één dag in de week verzorg ,wat ik doe mag ik zelf bepalen; rijden,longeren,buiten rijden of alleen verzorgen als de bak te bevroren is.
Ik mest de stal uit en zet voer klaar,veeg de boel aan rijd/longeer "mijn" paard.
In de zomer als de eigenaresse op vakantie gaat kom ik 3 x per week .
Ik betaal er niets voor en zij zegt zelf ; ik heb een paard en ik ben blij als ik een dagje niet hoef te komen en dan zou jij ook nog ervoor moeten betalen om mij een dienst te bewijzen ?
Zo helpt de één de ander ,ik haar door haar een vrije dag te bezorgen en zij mij om een leuke dag in de week te bezorgen.
Ik zou eerlijk gezegd niet graag met jou willen werken ,je komt op mij nogal veeleisend over en een beetje penny,want waarom moet een bijrijdster ervoor bloeden dat jij zelf zo gek bent dat je 75 euro voor een les betaald?(heb er nog nooit van gehoord trouwens maar dat terzijde)