Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:52

Gefeliciteerd Lianne goed zeg!
Is het dat meisje wat je pbde?
(als je die vervelende maar niet naar mij stuurt hahaha)
Vind het echt super fijn voor je dat je iemand gevonden hebt.

@Marocje, ik heb zelf wel een auto maar vind 20 km ook te ver......

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:09

Nee, dat meisje heeft alweer iets gevonden....

Ow dat vervelende meisje wil sowieso geen "koudbloeden of haflingers enzo" :') Dus je bent safe ;) (Die zijn kennelijk niet goed genoeg, want ja, als je Deurne doet en zo geweldig rijdt... Had het moeten filmen, je had je dood gelachen ;))

20 km is 15-20 minuten met de auto? Op zich te doen... Hangt eraf wat je er voor terug krijgt :) (Ik fietste eerst 15 km ;) dus dan is 20 met de auto zeker te doen :D)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:12

Lianne86 schreef:
Ow geloof me, als je je zadel opeens op een ander paard ziet liggen en dan de vraag krijgt "dat mag toch wel"... je de volgende keer een zadel dat helemaal onder het gras zit terug krijgt (voor die stal was wel gras, je eigen stal heeft een ophangdingetje) dan ga je je ook ergeren :+

De rest... Ehm... Geen idee... Hier gaat in het begin er altijd iemand mee, tot ik het idee heb dat het goed gaat...

Op een ander paard :oo Als ze op onze andere pony zou gaan zitten zou het direct exit zijn. En de paarden van onze stalbaas hoeft ze al helemaal niet aan te komen. Maar dat lijkt me erg logisch.

Ja ik wil ook een aantal keren meegaan nog hoor. Ze is pas een keer geweest :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:16

Haha, ze mocht ook het paard rijden van een ander stalgenootje... (Ken ik toevallig) en die had eerst het zadel van een vriendin van mij geleend, wilde ze terug, dus hij had voor het ene paard geen zadel meer :') (Toen we nog samen op 1 stal stonden, geen andere mensen erbij, gebruikte die ook mijn spullen soms... 1x zelfs half van mijn paard afgeschreeuwd door een arrogante bijrijdster want ik had HAAR hoofdstel en zij had zo les :') Het was gewoon mijn eigen hoofdstel... en nu hing alleen het bitloze hoofdstel in de kast (ik reed in die tijd bijna altijd bitloos, reed ik 1x met bit :')) Dus achteraf zal het wel zo zijn gegaan "Ow, ik ken Lianne heel goed, dus dat mag wel van haar"... Maarja.. fijn dat ze het ook echt vragen dan :')

(Toevallig was daarna het zadel "kapot" en ging het mee naar huis... meisje die week dat het zadel thuis lag ook niet geweest, wel lief geappt dat ze hem ging longeren etc :'))

Ik ben meer bang voor mensen dat ze niet komen terwijl ze het zeggen :+

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 08:52

Ik ga zo maar een nieuwe advertentie maken.

Vragen jullie een bijdrage?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:23

Met bijdrage heb je minder kans op reacties. Je kan er natuurlijk wel bijzitten dat je als er iets kapot gaat, of een keer iets gekocht moet worden dat je het fijn zou vinden als ze een bijdrage meebetalen :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:25

Ja mijn ouders zeggen voor 1 / 2 keer in de week vragen we een bijdrage van 40 euro.
Ik heb sowieso heel vaak dat ik zeg hoow morgen proefwerk ik kan niet naar stal dan mag ze ook

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:26

Beste Bokkers.

Ik vraag mij iets af. Ik heb een 3,5 jarige ruin staan waar ik een bijrijder voor zoek. Ik heb zelf 2 paarden en met het studeren heb ik af en toen geen tijd voor bijde. Daarom zoek ik een verzorger of bijrijder.

Ik heb al overal en nergens advertenties neergezet, en overal hoor je mensen dat ze opzoek zijn naar een bijrijdpaard, of wel iemand weten die op zoek is. Maar waarom krijg ik nu dan helemaal geen reacties?

Hij heeft er een half jaar eerder ook al op gestaan, toen werd ik overspoeld me reacties en zijn er een aantal mensen komen kijken. Maar veelal zijn dit of hele jonge meisjes of mensen met zeer weinig ervaring fie hun kundigheid beter inschatten dan werkelijk zo is.

Nu zijn mijn advertenties toch redelijk ongecompliceerd en duidelijk (imo) en mag ereenhelehoop als het eenmaal zo ver is.

Nash is een heel erg leuk en vlot paard om te rijden, en toch krijg ik het gevoel dat mensen hem inschatten als een dooie dodo. Zo heb ik eerder een meisje gehad die ervaring had met quarters inrijden, maar toen ze er was schrok ze wel van hoe druk hij was. Ja,hijis fris, maar echt superbraaf!

Ben ik nou echt zo moeilijk? Is mijn advertentie van te hoog niveau? Willen mensen geen Haflinger rijden?

Waar ligt het aan?

Het zal best aan mij liggen

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:28

Het is ook winter he .. krijg je veel minder reacties. In de zomer krijg je veel meer mensen voor het lekkere rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:29

Ik had ook iets leuks gevonden, toen moest ik 40 euro betalen. Daardoor kon het niet doorgaan omdat dat toch bijna de helft van het stalgeld is... Tenminste bij haar :))

Ik zelf vind het een beetje veel. Doe dan 20 euro. Voor dat geld kun je ook 2 lessen nemen op de manege. Of wel 4! Terwijl ze maar 1/2 dagen mogen komen.

@Peelie, ik zal zo even je advertentie doorlezen! Waar ergens sta je? :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:31

Peelie ,

Ik heb je advertentie even bekeken..
Veelte lang vind ik.

Ik denk dat je meer in je advertentie moet zetten.

Klein verhaaltje over je haf , met hoe die is

Wat de bijrijder mag

Wat JIJ zoekt / Wat jij verwacht

En dan mijn pony staat daar en daar , voor meer informatie of een afspraak stuur een pbtje!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:31

Deetjeeuh schreef:
Ik had ook iets leuks gevonden, toen moest ik 40 euro betalen. Daardoor kon het niet doorgaan omdat dat toch bijna de helft van het stalgeld is... Tenminste bij haar :))

Ik zelf vind het een beetje veel. Doe dan 20 euro. Voor dat geld kun je ook 2 lessen nemen op de manege. Of wel 4! Terwijl ze maar 1/2 dagen mogen komen.

@Peelie, ik zal zo even je advertentie doorlezen! Waar ergens sta je? :)

Oh maar ik betaal wel 250 haha..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:35

Ik krijg idd het gevoel.dat het temaken heeft met het seizoen. Een half jaar geleden was hij ook nog niet onder het zadel.en "wild".

Ik sta in bunschoten op een grote manege met alles wat je je kan wensen.

En ja.... Ik vraag een bijdrage per maand. Mensen blijken daar toch vaak geen zin of geld voor.te hebben. Een paard is nou eenmaal niet gratis. Ik kan er niks aan veranderen.

Er zijn idd mensen die het te lang vinden..dat snap ik. Maar omdat ik toen veel reactie kreeg heb ik de andertentie zo gelaten. Ij ben liever duidelijk dan dat ik 20 mensen krijg en ze denken hem te moeten temmen oid dan dat ik 2 of 3 serieuze mensen krijg :-)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:04

nvds: Ik had in mijn advertentie gezet bijdrage notk. Wilde wel iets vragen. Heb toch het idee dat er serieuzer met mijn pony wordt omgegaan wanneer ze iets betalen, bovendien hoeft 'poetsen-zadelen-rijden' zonder klusjes of wat ook niet gratis te zijn vind ik. Maar het bedrag wat we overeen zijn gekomen is niet zo hoog, omdat ik ook graag wil dat mijn bijrijdster lessen neemt. En privéles op locatie kost ook al behoorlijk wat.

Nu gaat ze 40 euro betalen voor 3-4 keer per week rijden, maar daarnaast betaalt ze haar lessen.

Peelie: misschien toch een andere stijl advertentie proberen? Wat vlotter te lezen maken zeg maar. Dit leest voor mij alsof je je paardje wilt verkopen (zwart/wit gezegd) en ik begrijp dat je iemand zoekt die net zo blij is met je paardje als jijzelf. Maar wellicht inderdaad korter en bondiger formuleren wat de bedoeling is, wat voor prachtige faciliteiten je bied en hoe jij je paardje gereden wilt zien?

Deetjeeuh: Persoonlijk vind ik 40 euro niet veel :o Zeker als je niet verplicht bent daarnaast lessen te nemen. Bij ons is het 'weidegeld' ook niet zo veel, maar daar komen nog veel kosten bij. Denk aan hooi, brok, hoefsmid, wormkuur, inenting. Ik betaal dubbel zoveel aan hooi dan aan weidehuur!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:09

Ik vraag geen bijdrage maar ik wil wel dat ze met mijn paardje op les gaan.
Maar goed dat is ook een investering in hun zelf vind ik.

Wat ik wel merk is dat mensen bv al afhaken omdat het een kruising tinker (x welsh cob) is. Maar in haar gangen is het meer welsh cob en kan leuk lopen.
En we hebben natuurlijk ook de tijd van het jaar tegen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:24

Ik zal.dan toch de advertentie eens aanpassen. Kijken of dat helpt.

De manege beschikt over 2 binnenbakken waarvan de een 30x75 en de ander 20x40. Ook een enorme buitenbak van 50x60. Solarium, warm koud wasplaatsen, 1x per 2 weken springles en carrouselles. Je hoeft alleen te komen rijden. Uitmesten, voeren ed word allemaal gedaan.

Graag zoek ik wel iemand die dressuurmatig aan de gan gaat en les gaat nemen. Het is toch mijn toekomstige wedstrijd paard. En hij staat ondanks zijn leeftijd zo fijn aan de hulpen. Dat wil ik graag zo houden.

Verder ben ik redelijk makkelijk. In overleg kan bijna alles, wedstrijden ed zijn geen probleem.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:24

Ik heb ook dezelfde kosten als ie gewoon in de wei staat ;) dus waarom een bijdrage vragen?

+ Het feit dat in de buurt veel paarden gratis worden aangeboden omdat we een bijrijdertekort hebben (goede bijrijders dan ;))

Moet wel eerlijk zeggen dat ik spijt had van geen bijdrage toen het kind puur en alleen maar kwam om te rijden, het liefst mijn zusje het paard liet poetsen/uitstappen/afzadelen en toen het zadel "kapot" (Lees: mee naar huis om te kijken of ze zonder te rijden uberhaubt zou komen) was, kwam ze dus niet ;) Toen had ik wel zoiets van "waar ben ik aan begonnen?" Maar iemand die leuk met mijn paard om gaat, hem goed aandacht geeft, hem ook netjes en goed rijdt... Tjah, vind ik dat er niet per se iets tegenover hoeft te staan.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:26

Ik heb net een advertentie gemaakt.

Ik vraag 40 euro per maand , dat willen mijn ouders.
Ze zeggen ja .. (ik heb migraine) je hebt vaak last van migraine dus je bent er vaak op donderdag dan weer niet. En soms op maandag weer niet.

En met Jewel kan je best veel aangezien ze veel moet leren , dus een leuke uitdaging.

Helaas loopt ze nu wel kreupel :(

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:27

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:28

Ik vind persoonlijk 40 euro voor 1 dag heel duur :S

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:29

Misschien moet je even lezen wat er boven staat

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:31

Ik vraag 80 voor 2a3 dagen per week... Ik vind het nog wel gaan dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:35

Nja, 40 euro valt mee als je alles vergelijkt. Maar als je het ziet over een heel jaar is het toch al gauw 500 euro :)

En mensen willen daarnaast ook andere dingen blijven doen. Mensen nemen vaak een verzorgpaard omdat ze een eigen ofzo niet kunnen betalen. Dus ik zou nooit veel willen betalen. Het liefste helemaal niet, en dat doe ik dan ook niet. :))

Maar dat zou per persoon wel verschillen :D

@Peelie, 80 euro is wel veel hoor! Laten we het eens uitrekenen. Stallingsgeld per maand : aantal keren dat diegene mag komen per maand. Dan word het bedrag toch vaak al een stuk minder. En ik vind dat bedrag altijd wel goed :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:36

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:39

Oef, ik zou eerder afknappen op die slof en die sporen.. :o

Kan mij voorstellen dat sommigen je advertentie wat lang vinden, Peelie, maar als potentiële geïnteresseerde vind ik veel informatie alleen maar positief :j