Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xJess schreef:Het was niet arrogant bedoeld. Ik bedoel ermee te zeggen dat ik vind dat het zo goed afgeweegt wordt, en ik zelf er gewoon niet voor zou betalen, en gelukkig denkt de eigenaresse daar hetzelfde over. Ze wil zelfs mijn lessen betalen, alleen dat vind ik dan te ver gaan. En ze kan inderdaad geen paard houden zonder een bijrijder. En natuurlijk is het mijn eigen keus om het paard zo vaak te rijden, maar ik voel me daar ook deels verantwoordelijk toe, als zij door medische redenen niets met het paard kan doen, kan ik het niet maken om dan niet te komen toch? Ik vind dat je als verzorger/bijrijder ook een grote verantwoordelijkheid hebt, en de eigenaar moet helpen als ze in nood zit omdat ze zelf haar bed niet uit mag komen. En in de vakanties ontlast ik haar gewoon, ze heeft het erg druk (eigen zaak) en zo vind ze het super fijn dat ik het dan kan doen.
kirach schreef:Vind ik ook. Veel eigenaars kunnen zelf maar 1 tot 2 keer met hun paard rijden per week, en met een bijrijder wordt het paard vaker bereden en is dan rustiger wanneer de eigenaar komt rijden. Vaak zijn het eigenaars die niet genoeg tijd hebben, of feitelijk een paard hebben dat ze niet aankunnen, die een bijrijder zoeken.
judith370 schreef:Waarom vindt iedereen het belachelijk? Paarden zijn nou eenmaal duur, jij verleend de verzorgers/bijrijders ook een gunst, namelijk jou dure paard
Suelza schreef:judith370 schreef:Waarom vindt iedereen het belachelijk? Paarden zijn nou eenmaal duur, jij verleend de verzorgers/bijrijders ook een gunst, namelijk jou dure paard
... en spullen, en lasten, en riscicos (blessure oid), en stalling en, niet te vergeten, de vrijheid van het niet verplicht tijdens een manegeles in de rondte moeten hobbelen...
ankie1999 schreef:Een vriendin van heeft sinds kort een verzorgpony die bij mij in de 'laan'
staat. Ze betaalt hier 100 euro per maand voor!
Dan vind ik dat ik zelf super bof, want ik verzorg 4 grandprix ()
paarden bij mn buurvrouw, en daar hebben ze ook een pony staan die ik voor ze rijd..
Maar verder vind ik het eigenlijk belachelijk als je geld vraagt om het verzorgen van je paard,
wees blij dàt je een verzorger heb!!
ankie1999 schreef:Een vriendin van heeft sinds kort een verzorgpony die bij mij in de 'laan'
paarden bij mn buurvrouw, en daar hebben ze ook een pony staan die ik voor ze rijd..
Maar verder vind ik het eigenlijk belachelijk als je geld vraagt om het verzorgen van je paard,
HalloDan schreef:ankie1999 schreef:Een vriendin van heeft sinds kort een verzorgpony die bij mij in de 'laan'
Maar verder vind ik het eigenlijk belachelijk dat je geen geld wil uitgeven aan het berijden van een gaaf privépaard waar je veel van kan leren , wees blij dat je een leuk privépaard onder je kont hebt!
Dahlia schreef:kirach schreef:Vind ik ook. Veel eigenaars kunnen zelf maar 1 tot 2 keer met hun paard rijden per week, en met een bijrijder wordt het paard vaker bereden en is dan rustiger wanneer de eigenaar komt rijden. Vaak zijn het eigenaars die niet genoeg tijd hebben, of feitelijk een paard hebben dat ze niet aankunnen, die een bijrijder zoeken.
Meen je dit nou serieus