Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:12

De afstand, het OV, ligging vooral in deze donkere dagen :j ben je toch afhankelijk van.
De plek waar mijn paarden nu staan is ook niet geweldig in de donkere dagen daarom verhuizen ze ook binnen 3 weken :j
Heeft ook wel te maken met de gezondheid van paardje maar daarin hoop ik dat het nu makkelijker word

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:13

Racefietsje :$ dat maakte het makkelijker ;), maar met mijn gewone fiets zit ik ook rond de 25-30.. En kan ook goed met een paardrijbroek :') (andersom was het heel maf, in mijn fietsbroek paardrijden :D)

OV was het nog 10 minuten fietsen, qua tijd maakte het niet uit (was zelfs iets langer); maarja voor 50 euro heb je een oude fiets op het station :)

Toen ik mijn auto had, ging ik mijn verzorgster nog wel eens ophalen :D Maar haar vader had als het heel slecht weer is ook altijd zo iets van "Ik breng je wel even naar huis met de auto"

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:15

kirstenm87 schreef:
Bij mij wilden ze idd ook niet komen, 14 km van de stal af en ze heeft een rijbewijs!
Maarja dan moeten ze maar verder gaan zoeken naar een paard.

Met een rijbewijs zelfs niet?? :roll: Naja..Graag of niet.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:15

Golden_Angel schreef:
Hihi wil je zeggen dat je nu oud bent dan :')

Jaa :')

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:17

NienSCHaap schreef:
De afstand, het OV, ligging vooral in deze donkere dagen :j ben je toch afhankelijk van.
De plek waar mijn paarden nu staan is ook niet geweldig in de donkere dagen daarom verhuizen ze ook binnen 3 weken :j
Heeft ook wel te maken met de gezondheid van paardje maar daarin hoop ik dat het nu makkelijker word

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik geen rijbewijs had, ook niet naar stalling/bijrijdpaard zou gaan als het afgelegen ligt. Je hoort zulke enge verhalen soms :') :o
Ik hoop het ook voor je, meid. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:19

Ik heb eens iemand bij mijn paard gehad die zo'n anderhalf of 2 uur moest reizen om bij mijn paard te komen. Schrok me dood. Dacht die komt met de auto. Kwam die met de trein, dan de bus en dan nog zeker een half uur lopen. Vond wel knap want dat heb ik er zelf niet voorover. Ben je gewoon een groot deel van je dag kwijt.
Ik vindt 13 km fietsen ook best een eind hoor. Dat is bij ons op stal ook ligt nogal landelijk. Bus is niet echt vlakbij en je moet het dan echt hebben van mensen die ook achteraf wonen maarja die hebben dan weer vaak een eigen paard. Jongere meiden zijn hier nooit echt geweest. Zijn er nu 2 die gewoon met de auto komen maar met die fiets is gewoon lastig.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 31-10-12 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:21

Ik moest eerst een stuk door het bos fietsen, dan hadden we gewoon "Stal en weiland" dus ook niet echt iets in de buurt... Vond het heerlijk altijd! (Laten we het zo zeggen: Het station is 's avonds enger ;))

Snap wel dat het niet de meest ideale plekken zijn dan. Die van mij komt straks achter een woonhuis te staan. De weg er naar toe is ehm... gewoon buiten bebouwde kom 60km weg :)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:25

13 km vind ik ook ver. Vooral als je nog zit met school.

Ik ben de meeste dagen om 3u uit. Voordat ik thuisben half 4, snel wat drinken, evt omkleden en dan gassen. Kwart over 4 daar? En dan om max 5u weg, vaak eerder ivm avond eten.

Gelukkig is t van mij een shet (minder lang aan t werk) en een half uurtje fietsen maar als je zou willen rijden is het niet te doen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:26

Ik werkte eerst tot half 6, ging dan bij de supermarkt wat te eten/drinken halen, ging naar mijn paard toe.. tot half 9 bezig, dan met de fiets of met OV naar huis (met de fiets --> 9 uur thuis maar door het bos) met OV --> 10 uur thuis.. eerst naar het station in Eindhoven, dan de trein :') dus 3x raden waar ik altijd voor koos :p

Dat deed ik ook gewoon doordeweeks. Dus als je nog op school zit, kun je ook na het eten nog, dan heb je nog de hele avond?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:35

Serendip90 schreef:
Ik werkte eerst tot half 6, ging dan bij de supermarkt wat te eten/drinken halen, ging naar mijn paard toe.. tot half 9 bezig, dan met de fiets of met OV naar huis (met de fiets --> 9 uur thuis maar door het bos) met OV --> 10 uur thuis.. eerst naar het station in Eindhoven, dan de trein :') dus 3x raden waar ik altijd voor koos :p

Dat deed ik ook gewoon doordeweeks. Dus als je nog op school zit, kun je ook na het eten nog, dan heb je nog de hele avond?

Ja, maar als je op school zit, heb je ook huiswerk? :p
Ik kom tenminste om in het werk, en als ik niet druk bezig ben ben ik weer eens ziek -O-

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:35

Ik werk hier tot 18.00 uur, als ik thuis ben en gegeten heb is het zo 19.30 uur voordat ik naar de paarden kan en dan nog twee paarden doen dus meestal pas 22.30 / 23.00 uur thuis.....en dan gaat de wekker weer om 6.15 uur.

Je moet er wat voor over hebben :=

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:37

Ik ga eigenlijks altijd op de fiets naar de paarden nu is dat 9,5 kilometer maar overal achterlangs bij boerderijen, geen tot amper straat verlichting ik steek 1 doorgaande weg over maar veder is het afgelegen.
Me paarden staan dan ook vrij buiten het dorp en de plek waar ze staan komt opzich wel verkeer langs, met name recreatie verkeer en omwonende maar het is absoluut geen fijne plek.
straks staan ze 10,5 km ver, dus moet ik 1 km veder fietsen maar hierbij kan ik kiezen achterlangs dat is 9,5 dus in princiepe staan ze even ver dan, maar ook afgelegen fietspaden en donker of ik fiets langs de hoofdweg en dorpjes en daarbij voel ik me dus wel veiliger :j
Ik fiets er in een rustig tempo zo'm 30 km over met winterse weer en tegenwind misschien 40 minuten :=
Ook met het OV nog redelijk te bereiken, bus stopt in de hoofdstraat dan moet je nog 1,2 km lopen naar stal (15min?) of je zet er een oude fiets neer ;)
Waar ze eerst heel erg dorp gelegen lagen hebben we straks ook een grotere "stad" (tussen haakjes) in de buurt dus wie weet levert dat iets op :9

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:40

Safiera schreef:
Serendip90 schreef:

Ja, maar als je op school zit, heb je ook huiswerk? :p
Ik kom tenminste om in het werk, en als ik niet druk bezig ben ben ik weer eens ziek -O-

Ik studeerde toen ook nog :$ Ik werkte 3 dagen, andere dagen zat ik in Tilburg... Het is te doen, de dagen 2-3 die ik doordeweeks reed, was ik ook echt van 7 tot 9 weg :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:25

Mijn paarden staan zo'n 8 km vanaf centrum van [plaatsnaam], en een bushalte zo goed als voor de deur (naast het weiland van de buren) maar toch vinden sommige mensen het nog te ver.. Vanmiddag komt er een meisje kijken die tot nu toe erg enthousiast is, ik hoop zo dat het wat wordt!

De vorige die is komen kennis maken (en er toch wel spoed bij heeft zitten leek mij, ze had een bijrijdpaardje nodig voor school) heeft helaas afgehaakt, en een andere die zou komen kijken maakte (bewust?) dubbele afspraken en is dus niet gekomen. Dan denk ik, het is graag of niet.

IK heb nog nooit zoveel mensen gehad die reageerden haha! En dan ben ik niet eens veeleisend wat betreft leeftijden ofzo..
Maar aan alleen reacties heb je niks.. Ze moeten in het echt ook willen en het moet klikken natuurlijk..

Eclips15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:24

_Kiki_ schreef:
Volgens mij bedoelt ze dat ook niet :) Maar de combinatie van leeftijd EN ervaring.

Nee bedoelde inderdaad niet dat je niet kunt rijden haha, de amazone (mijn dochter) is ook 15 en rijd dit paard normaal 5 a 6 keer per week maar door een blessure aan haar knie is dit nu beperkt tot 2 keer per week, vandaar dat we een bijrijder zoeken met enige ervaring want de hulpen en dergelijke moeten wel nog goed bevestigd worden bij haar paardje en dan kan je er geen beginneling op gaan zetten omdat het paardje nog zo groen als gras is maar verder wel heel braaf. Leeftijd heeft niks met het rijden te maken maar de nodige ervaring wel.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:48

Ook ik vind 13 km toch best ver... Maar ik heb hetzelfde probleem alleen net anders; paard staat 5 minuten fietsen vanaf het centrum van Alkmaar, echt dichtbij dus, maar het is wel een half uur stappen naar het duin/strand (al heb je daarvoor ook al een heel park en bos), veel vinden dat hier te ver, en zien er dan al vanaf :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:53

Hihihihi nou dan kunnen ze bij mij hun lol op....sta midden in een dorp en geen water of bos te vinden hier := wel een trailer die ze mogen gebruiken maar dan moet ik ze wel voor 100% vertrouwen!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:00

Ja lekker dan, wij hebben niet eens strand of zee :Y)
Waar ik nu sta is misschien prettiger aan ruiterroutes over de heide (dwingelderveld en drents friese woud) maar ook straks hoef ik de straat nog niet uit of we hebben bos, een beetje water en zandvlakte :=
en op iets grotere afstand nog steeds het drents friese wold :j maar geen strand en dat wil ik nog een keer graag doen met haar :=

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:48

Ik zocht naar max 15 km en dat leek al onmogelijk, en nu heb ik er een op 10 minuten afstand.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:57

dancer_ schreef:
Ik zocht naar max 15 km en dat leek al onmogelijk, en nu heb ik er een op 10 minuten afstand.

Dan heb je geluk!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:01

Jup en ben ook onwijs blij ermee; lekker verzorgen en niet rijden, maar er zit geen bijdrage aan of vaste dagen. Merk ook wel dat hier in de randstad er veeel verzorgers worden aangeboden, maar weinig paarden, en wat er qua paarden is is veel hoge bijdrage..

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:01

Ik ben een keer heel erg boos geweest op mijn ouders, toen ik niet een fjord mocht verzorgen 25 km verder op :') zie nu wel in waarom niet, maar toen was ik helemaal pissed-off :P (en die avond kreeg ik ook nog te horen dat de hond van vrienden van ons een spuitje zou krijgen (heen gaan dus :P ) dus extra boos) Maar heb nu ook iets heel erg moois, dus ben wel blij :)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:02

criollolover schreef:
_/-\o_

Zelfs 13 kilometer is te ver weg, het is toch triest...... kreeg als antwoord: dan moet ik fietsen of met de bus komen en dat is toch echt te veel...

Echt???? :roll:[/quote]

Ze kon ook kruipend gaan :')

Maar wat wil ze dan? Dat het beest in haar achtertuin staat?[/quote]

Ja ik denk het wel. Ik vraag me af: Een paard wat je 2x per week gratis dressuurmatig mag trainen op L niveau. Je betaald helemaal niets, geen stallingskosten geen dierenartskosten, het enige wat ik vraag om af en toe met mij mee te gaan naar wedstrijden.
Daar moet je dan 13 kilometer voor reizen..... Naar mijn idee ben je toch niet voldoende gemotiveerd. Het moet op een presenteerblaadje aangeboden worden....

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:09

Wij hebben wel het bos en de zandverstuiving dichtbij...15/20 min stappen? Maar geen strand haha en het betreffende paard is nog niet verkeersmak.

Tja...het moet lekker makkelijk gaan/zijn...het liefst dichtbij..niets hoeven doen qua verzorging/mesten en gratis zijn en het paard moet z lopen. Heb toenstraks ook een advertentie gezien van iemand die op zoek was naar een Z of ZZ paard..zij rijd M, maar dan kon ze het leren. Uiteraard gratis <<) :=

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:10

Ojee wat een eisen :r