Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:07

Als je geluk hebt zijn er wel wat hoor. Ik ken iemand van 12 en is 1.35m klein. Die rijd ook nog gewoon op een shetlander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:15

Pff, ik heb nu een berichtje gehad van iemand waarvan ik al was wezen kijken, maar dus €40,- kostte. Ze is €10,- gezakt en vroeg of ik het nog wou. Ik vind het nog steeds behoorlijk veel, maar als ze misschien nog verder zakt... :D

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:43

Wat mag je allemaal doen Desiree ?
Ik vind 30 best veel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:45

Nja, eigenlijk alles wel :')
Maar, ik vind het toch behoorlijk veel! Misschien kan ik er namelijk ook wel een gratis vinden xD
Dus, wat zou ik doen? Het is wel een heerlijk beestje met aardige eigenaar, toch nog best dicht bij (school)..
Of nog even verder zoeken, en zeggen van ja das nu te veel. Ik zoek nog even verder naar iets gratis, maar als je je bedenkt mag je pb'en?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:59

Persoonlijk, ow ik ben een trut daarin, vind ik niet dat je in alle situaties geld kunt/mag vragen :+ Als ik weet dat iemand het financieel niet breed heeft of wat dan ook... Tjah, waarom zou ik dan moeilijk gaan doen, ik word ermee geholpen :) (Nog even en ik ben zo wanhopig dat ik een verzorgster ga betalen :')) Van de vriendin van mams ook niets gehoord :(

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:04

Ik heb nog een verzorgpony in de aanbieding! Staat ook op de bokt markt.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:26

Desiree, ik vind 30 euro per maand voor alles kunnen doen ècht niet veel! Voor hoe vaak per week zou het zijn? Voor één keer per week is het misschien nog wel een beetje veel, maar voor twee keer per week zou ik het niet veel vinden hoor! Moet je het zelf betalen of betalen je ouders (mee)?

Wat is het verder voor paard? :)

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:28

joann123 schreef:
Dat zijn jodhpor
AnikaTje

Ok(?) Sorry, hoe komen Nederlanders op jodhpor? Niet arrogant/slecht/brutaal/.. bedoeld! :D :D

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:43

Kenyada schreef:
Ik heb nog een verzorgpony in de aanbieding! Staat ook op de bokt markt.

mag ik vragen waar? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:57

rw10 schreef:
[naam], ik vind 30 euro per maand voor alles kunnen doen ècht niet veel! Voor hoe vaak per week zou het zijn? Voor één keer per week is het misschien nog wel een beetje veel, maar voor twee keer per week zou ik het niet veel vinden hoor! Moet je het zelf betalen of betalen je ouders (mee)?

Wat is het verder voor paard? :)

Nee, het valt wel redelijk mee. Maar ik betaal zelf ook al ongeveer de helft. En dat is bijna al mijn zakgeld (sws van wat ik van me ouders krijg). En daarnaast rij ik ook nog paard, krijg ik feestjes/drinken/eten op school., Ook als ik naar de bios ga betalen ze alles. Dus dan al bij al is het best wel vaak. Ik zou volgens mij vooral doordeweeks moeten komen. Voor €20,- wil ik het wel doen. Maar waarom betalen als je er ook een gratis kan vinden? :))

Het is trouwens een welshje, ze hebben er ook een bak waar je kan rijden. Mag ook VD'en etc. Maar naar buiten kan dan weer niet..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:09

AnikaTje schreef:
joann123 schreef:
Dat zijn jodhpor
AnikaTje

Ok(?) Sorry, hoe komen Nederlanders op jodhpor? Niet arrogant/slecht/brutaal/.. bedoeld! :D :D

Volgensmij is dat de engelse naam hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:15

Het merk heet Jodphur _O-

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:15

het is Jodphur....en idd engelse naam voor rijschoen ;) (geen stalschoen)
Hoe noemen jullie dit dan in België? en Chaps?

Nee hoor is geen merk maar een benaming voor de schoen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:18

Zoek, ik heb stalschoenen van het merk Jodphur dacht ik hoor... Het is een stalschoen maar het is ook een merk.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:21

Het is een algemene benaming voor de schoenen en de broeken. Als je net een paar hebt van dat merk heb je geluk. De meeste zijn van andere bekende merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:21

Zal dat het zijn, ik gebruik ze toch nooit meer :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:22

hihihi rij ook nooit met jodphurs en chaps....

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:23

Maar zijn jullie dan ook zo hard dat je om wat voor reden dan ook een bijdrage vraagt (ik vind sowieso dat je als je dat nodig hebt, iets heel fout doet ;) maar dat is een andere discussie) daar zo zwart wit in? Stel je krijgt iemand die goed is, maar echt moeite moet doen om het (kleine ivm een eigen paard hebben) bedrag op te brengen... Diegene doet hartstikke goed zijn best voor jouw paardje, komt door weer en wind, als jij je een keer niet lekker voelt weet je dat alles netjes gedaan wordt etc. Dan ga je er toch geen bijdrage voor vragen? (Sowieso niet voor mensen onder de 15 die niet eens werken...)

Ik vind leeftijd namelijk heel wat uit maken ;) Aan een 12 jarige een bijdrage van 50 euro per maand vragen is "meer" dan aan een 30 jarige hetzelfde bedrag vragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:28

Ben ik het helemaal met Lianne eens! Ik ben 12, moet het doen van me zakgeld, waar ik óók nog gewoon andere dingen voor moet betalen. Ik heb geen eigen paard, gewoon omdat we het niet kunnen betalen (ja, het kan wel. Maar dan gaan er zo veel andere dingen weg. En het is nu gewoon niet te doen..).
En, bij deze heb ik echt het gevoel dat het om het geld ging. Maar, die mensen helpen jou toch alleen maar? Waarom dan betalen? :))

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:30

Ik blijf er nog steeds bij dat verzorgpaarden gewoon gratis moeten zijn :') Tis voor mijn gevoel nog steeds een win-win-situatie :) maarja... Dan krijg ik half bokt over me heen en niet kloppende vergelijkingen over "maneges" --> ik hoef niet aan mijn paard te verdienen, of ie nu in de wei staat of iemand gaat iets met hem doen... tjah :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:31

Haha inderdaad.. Ben het wel met je eens :j
Sommige mensen vragen gewoon de helft van het stalgeld! Dan doe je inderdaad iets verkeerd xD

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:32

Ik vraag ook geen bijdrage en heb ik geen verzorgster doe ik ze zelf dus er maar staan doen ze niet....een verzorgster is alleen maar mee genomen maar voor mij zeker niet noodzakelijk!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:34

Nog even en ik ga verzorgsters betalen :') ik kan zonder bijdrage niet eens iemand vinden... (Nouja, nog steeds in afwachting van...)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:39

Ik vraag ook geen bijdrage maar heb ook moeite met iemand vinden. Mijn pony staat op stal de zandkant in biezenmortel, iemand interesse hier? ;-)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:41

moeilijk is het zeker, met of zonder bijdrage....