Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaikiemike

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:08

Ik heb een reactie!
EINDELIJK!!!
Heb haar uitgenodigd om eens te komen kennismaken, keep u posted!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:11

nouuu succes!!!!

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:34

Succes!!! :) Mioux.. jammer is te ver weg voor mij!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:35

zag het ja is 40min haha

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:37

Haha ja... en heb helaas niet altijd de auto bij de hand.. dus dat is niet te doen.. of je moet willen verhuizen natuurlijk ;) hahahaha

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:38

Spannend!!! Succes!

chuckychucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:52

beauisvancie schreef:
Okee dan stel ik mezelf even voor :D

Ik ben Charlotte en heb een eigenwijze haflinger van 6 jaar lil, voor haar ben ik dus al 3,5 jaar bezig om een verzorgster te zoeken en ik word er echt niet goed van, ik heb inmiddels het iedee dat ik iedereen uit de omgeving wel een beetje gehad heb..
Er zaten ook echt wel leuke meiden tussen die goed konden rijden maar lil is niet de makkelijkste helaas :n

waar staat die haflinger dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:14

Ik besefte vandaag ineens dat ik mijn verzorgster helemaal nog niks had laten weten deze week, en het is al weekend }:0 Heb haar dan maar een berichtje gestuurd .. Heb het sowieso op zondag gezet, want morgen wil ik echt zelf met hem aan de slag. Ze voorspellen wel regen zondag, maarja, misschien valt dat wel mee :Y)

Weet nog steeds niet wat ik moet doen .. maar ik vrees dat ik echt iemand ga moeten zoeken die ouder is en die mij ook echt kan helpen .. de voorbije week is echt een héél zware week geweest voor mij, lichamelijk (en mentaal). Is nu ook wel door die verhuis, dat heeft me echt geen deugd gedaan (die pony's was het probleem niet, maar die rommel die je altijd verzameld :') ) en dan was zelfs het voeren (hooinetten vullen) zwaar := Maarja, dit is hopelijk maar even een dipje, zal wel weer beteren :j

Maar dus, ik heb me voorgenomen om ze zondag nog te laten werken met hem, en als het weer echt niet gaat moet er toch maar eens een gesprekje volgen ... maar dat is zo moeilijk ... :=

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:23

Pffff gesprekjes zijn altijd moeilijk.... Maar het beste voor je paard!! Heel veel succes :(:)

mavosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:39

SuperLiesje schreef:
Oh dat is jammer! Dapper doorzoeken :) Ik ben ook nog steeds op zoek, op de 1 of andere manier zijn er in mijn hoek van de provincie weinig mensen die wat hulp kunnen gebruiken en het is voor mij nu gewoon niet haalbaar om veel verder te reizen dan ongeveer 20 km :)

Jaa, ik zoek nog altijd, maar ik vind steeds niks..
Ik vind het echt jammer van die paarden uit Bedum, want ik zag ze al wel eens en dan aaide ik ze, ik weet waar ze staan en dat is echt harstikke dichtbij mij! iets van 5 min :)
maarja, stiekem hoop ik dat ze mij nog een keer een mailtje stuurt dat ik de paardjes mag verzorgen :D
maar dat denk ik niet.. ;(

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:56

Vandaag met de 5 leasers mama en zusje hherlijk buiten gereden. :))

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:58

Lekker!! en gezellig uiteraard!

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:31

Vlak nadat ik me hier ook had gemeld kreeg ik op facebook een berichtje van een vrouw die vroeger met der paarden bij ons op de manege stond of ik nog een verzorgpaardje zocht, ben vandaag even wezen kijken en het klikte super! Ik ben in ieder geval weer helemaal gelukkig!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:57

Gefeliciteerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:37

Nog even kleine update van deze kant uit ..

Vandaag is ze dus weer geweest, het werken met [***] ging weer echt niet. Toen ze hem in de weide wilde vangen draaide hij al weg van haar, doet hij in principe niet, dus hij wist ook meteen wie het was. Dus het werken (gewoon los in de roundpen) ging ook weer niet. De ene kant ging vrij goed, maar ze kreeg hem niet de andere kant op. Ik heb dan eens geprobeerd om haar alleen te laten (misschien dat ze dan meer durfde) maar dat bleek geen verschil. Heb haar dan eens bij mij geroepen, heb haar uitgelegd hoe het in elkaar steekt en waar het naartoe kan gaan (zij is heel goed op weg om [***] zover te krijgen dat hij eens letterlijk over haar heen gaat lopen) maar ook dat maakte geen verschil voor haar streng zijn. Dus hebben we eens gepraat waar het probleem zat, en eigenlijk durfde ze gewoon niet. Ze wilde wel grondwerk met [***] doen maar ze durfde hem niet aanpakken. En ja, dan zit je bij [***] dus verkeerd .. [***] moet je niet doodslaan ofzo, maar je moet hem wel laten merken dat je het echt meent en dat je wel bereidt bent om een mep te verkopen als het nodig is (is dan zelden nodig want [***] weet dan wel dat hij gewoon moet meedoen ;) ). Dus dat zag ik niet goedkomen ....

Toen dacht ik: ach, waarom niet, we proberen het gewoon .. En we hebben de andere pony genomen (de halfblinde), die gepoetst en de roundpen in en zowaar .. na even zoeken ging die mooi in stap & draf in beide richtingen. Ze kon er heel leuk mee overweg, en ze vond het ook een stuk leuker zo. Dus hopelijk was dit geen beginnersgeluk, maar dat zullen we de volgende keer zien. Op dit moment hebben we dus even van pony geruild :Y) Ergens toch wel moeilijk, omdat ik [***] zelf ook eigenlijk totaal nog niet ken .. Maarja, we zullen wel zien waar het schip strand, belangrijkste is dat ze toch iets met een pony kan doen, in plaats van enkel maar vruchteloos proberen hem in gang te krijgen ...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:23

Moderatoropmerking:
Oproep/advertentie voor verzorgpony/paard verwijderd, met daarbij de reacties.

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:32

Ik vind het wel grappig om te lezen over de bijdrage's
Er komt hier heel veel naar voren dat het normaal is dat een bijrijder betaalt aan de eigenaar zeg maar..
Maar dan vraag ik me nu af ik heb namelijk een adv. hier en op mp enzv. waarom krijg ik bijna alleen maar reactie's van mensen die geld van mij vragen???
weet je waar is de tijd gebleven dat ze in de rij stonden om je paard te rijden??
Ik heb zoiets van je mag mijn paard rijden mijn tuig gebruiken en alles wat er maar in mijn kast hangt en staat gebruiken je hoeft verder niks te doen want sta op pension dus het is paard poetsen en rijden en het paard staat naast een enorm bos waar je erg lang kan rijden hahah en dan moet ik gaan toebetalen... :?
toen ik een jong meisje was waren er paarden in overvloed en je ging gewoon lekker rijden en je dacht niet eens aan geld..
Ik zoek eigenlijk ook gewoon iemand waar het goed mee klikt met haar / hem en mijn paard en die zelf geen paard heeft maar mijn paard wel wil rijden..
maar op de een of andere manier lukt dat niet echt..
maarja wie weet komt er zomaar ineens een berichtje om de hoek haha...
succes aan iedereen die op zoek is

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:46

Wat eigenlijk heel vreemd is, is dat er heel veel eigenaren zijn die geen (geschikte) verzorgster kunnen vinden, maar tegelijkertijd ook heel veel meiden die geen (geschikt) verzorgpaard kunnen vinden..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 05:56

kimdegroot schreef:
Wat eigenlijk heel vreemd is, is dat er heel veel eigenaren zijn die geen (geschikte) verzorgster kunnen vinden, maar tegelijkertijd ook heel veel meiden die geen (geschikt) verzorgpaard kunnen vinden..

Nou, zo vreemd vind ik dat niet, want het moet toch klikken met je verzorgpaard én met de eigenaar. Vergelijk het maar met een relatie waarbij je goed moet kunnen opschieten met je vriendje zelf en met zijn schoonmoeder. Dat is ook een heel karwei ;)

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:12

x_spekkie_x schreef:
kimdegroot schreef:

Nou, zo vreemd vind ik dat niet, want het moet toch klikken met je verzorgpaard én met de eigenaar. Vergelijk het maar met een relatie waarbij je goed moet kunnen opschieten met je vriendje zelf en met zijn schoonmoeder. Dat is ook een heel karwei ;)

haha, daar zit wel wat in ja!

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:17

Hahaha ja.. en krijg je een leuk aanbod.. is het qua afstand in de praktijk niet te doen.. zucht & steun! haha

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:29

even update, nog steeds geen reactie op mijn oproepje op de bokt markt, waarom is er nooit iemand in de buurt van apeldoorn te vinden? ze wonen allemaal zo ver weg

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:46

Haha ik snap het.. heb dat probleem met Arnhem!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:59

ik heb een super paardenrijke omgeving waar mijn paard staat (minstens 6 grote stallen in de directe omgeving, straal van 1 a 2 km) maar bij mij is er veel meer aanbod van paarden en er bijrijders zijn.. ik heb dus na 4 maanden zoeken nog niemand.. wel wat mensen langs gehad maar de meeste realiseren zich toch slecht wat er komt kijken bij een jong paard..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:51

Hihihi vier maanden is nog niets!! Ik ben al ruim zeven maanden op zoek en zo moeilijk ben ik niet maar tja een jong paard waar idd veel bij komt kijken.....