Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:19

moelly schreef:
jillie1994 schreef:
Haha frieslanders zijn de beste! (ik woon ergens dichtbij drachten := )

haha inderdaad! woon zelf in Bakkeveen(onbekend voor de meesten)

haha dat ken ik, fietsafsafstand :D
Rij jij toevallig bij bosmanege bakkeveen?

silas

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:20

jullie wonen allemaal te ver weg anders had ik ook wel een bijrijder wat kunnen bieden...

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:22

jillie1994 schreef:

ik ben een deeltijdfries telt dat ook?:P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:22

miekel92 schreef:
jillie1994 schreef:

ik ben een deeltijdfries telt dat ook?:P

Ja dat mag ook wel hoor xd

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:24

Maar ligt het aan mij of valt het in Friesland soms tegen om een bijrijdpaard te vinden?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:27

Nee valt wel mee,
Heb tot nu toe altijd een verzorgpaard gevonden,
Maar scheelt wel als je in een dorp woont of stad.
En als je wat mensen kent, heb nu steeds eigenlijk heeeel veel geluk gehad.
Ik zou eigenlijk verder niet weten hoe je aan een verzorgpaard moet komen, misschien bij mensen langsgaan en vragen?
Of via via proberen?

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:28

Tja ik probeer het nu via bokt, marktplaats en rondvragen aan mensen die eigen of verzorg- paarden hebben (maar daar ken ik er niet heel veel van)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:31

Veel succes er dan mee!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:33

Ik heb idd ook vooral problemen een verzorgpaardje te vinden, niet zozeer een bijrijder :P. Maar ik heb nu ook wel een beetje een lastige eis (fietsafstand vanaf centrum Eindhoven). Maar ja, op mijn salaris kan ik helaas geen auto betalen...

Overigens heb ik het idee dat sommige eigenaren ook wel moeilijke eisen hebben. Vaak loopt het stuk op afstand (paard staat ergens in the middle of nowhere), op prijs (200 euro per maand betalen is voor veel mensen toch wel veel) of op niveau (ja, als je iemand zoekt om je paard tot Z2 niveau op te leiden moet je daar voor betalen denk ik ipv betaald krijgen).

Maar er zitten ook hele lieve/leuke/goede mensen tussen gelukkig! Hoop dat ik snel weer tegen zo iemand aan loop :).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 00:37

moelly schreef:
jillie1994 schreef:

haha inderdaad! woon zelf in Bakkeveen(onbekend voor de meesten)

Hahaha, grappig, allemaal zo in de buurt.
Ik woon tussen jillie1994 en Moelly in :P

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:24

Ik heb waars. een nieuwe verzorgpony.. wel 40 min. heen fietsen! en 40 terug.. maar okee..

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:43

Meiden even een vraag:

Ik zoek iemand die drie dagen mijn paard verzorgd. twee dagen rijd, en diegene krijgt elke week les van mij t.w.v. 25 euro. Dus 1 dag doen wat je wilt, maar niet rijden, twee dagen rijden waarvan 1x in de week les. (les in grondwerk, longeren met dubbele longe of klassieke dressuur) 1x in de twee weken paddock ruimen en op we mesten 1x samen de stal uit, of ikdoe het zelf als ik je kom lesgeven dan.
Wat vraag je voor kosten daarvoor?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:49

Je betaalt dan de les als bijrijder?
En verder geen kosten denk ik dan,

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:55

Nee ik geef elke week les, voor niks in princiepe, maar ik wil een maandelijks bedrag er aan vast hebben. En ja voor het rijden en verzorgen van mijn paard wil ik een bijdrage. Ik lig er zelf immers ook krom voor, en ik ben geen liefdadigheids instelling. Een manege is ook niet gratis, en bij mij leer en mag je meer.

Dus voor niks doe ik het zeker niet! :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:14

Nou als je elke week die les zou hebben van 25 euro heb je dus 100 euro in de maand.
Maar vind zelf (is maar mijn mening ) dat echt veel...

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:21

Navanja schreef:
Nee ik geef elke week les, voor niks in princiepe, maar ik wil een maandelijks bedrag er aan vast hebben. En ja voor het rijden en verzorgen van mijn paard wil ik een bijdrage. Ik lig er zelf immers ook krom voor, en ik ben geen liefdadigheids instelling. Een manege is ook niet gratis, en bij mij leer en mag je meer.

Dus voor niks doe ik het zeker niet! :P

Ik bedoel dit niet aanvallend hoor. Maar het komt op mij over of je een verzorger wilt, zodat je een bijdrage krijgt. Maar niet om dat het beter is voor je paard, waar het in mijn ogen júíst om moet draaien.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:27

Ik vraag om wat voor bijdrage ik hier voor kan vragen.
Mag ik vragen waarom je dat denkt?

Ik heb mijn paard al 10 jaar, ze krijgt alleen het beste van het beste. Ik laat nooit iemand anders op haar. Maar ik ben drie dagen van de week niet in heerhugowaard. Dus ik moet wel iemand zoeken.

Ik vind het een beetje een rare conclusie eerlijk gezegd. Vraag mij daarom dus ook af waar je deze op baseerd, ik ga diegene elke week les geven, dus hoezo niet goed voor mijn paard.

En sorry, ik ken bijna niemand die met mijn paard om kan gaan nee. Dus echt beter kan het niet zijn, daarom zal ik ook begeleiding moeten geven en zal het iemand moeten zijn die wel een beetje weet hoe je met een paard om moet gaan, en niet rechtstreeks van de manege af komt.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:31

kim345 schreef:
Nou als je elke week die les zou hebben van 25 euro heb je dus 100 euro in de maand.
Maar vind zelf (is maar mijn mening ) dat echt veel...

Ik heb zelf elke week les van 75 euro per uur. Reken maar uit per maand...
Als je 14 bent is 100 euro inderdaad veel geld, maar als je een eigen paard hebt niet hoor, wat denk je dat dat kost per maand?

Maar wat ik dus vraag, wat zou ik hier voor kunnen vragen?!? Ik vraag geen oordelen over wat veel is of wat niet, ik vraag wat reeel is!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:35

Nou toevallig heb ik dus sinds kort een eigen pony,
En ik ben wel voor minder dan 100 euro per maand uit ;p
75 euro per uur?

Nou mijn mening is dus dat 100 euro sowieso echt heel veel is. Dus minder dan 100 euro, vind de helft wel redelijk 50 euro dus, misschien 60

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:36

ik heb een bijrijdster die €70 in de maand bijlegt, voor 2x in de week rijden (springen, dressuur, longeren, wandelen, ze mag zelf kiezen). dan vind ik €100 én 1x per week les niet erg veel hoor! mijn bijrijdster hoeft dan niet te ruimen/mesten, maar krijgt ook niet standaard iedere week les. Af en toe krijgt ze een lesje van mij of neemt ze zelf een privéles waar ze dan weer een paar weekjes mee vooruit kan.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:36

Dan zou ik graag willen weten hoe jij voor minder dan 100 euro uit komt :D Leer mij dat eens?

Ja, 75 euro per uur, en ik heb in het verleden wel voor 90 per uur gelest.

Dankjewel voor je mening :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:40

Smurf staat bij mensen die we kennen en waar we haar ook van gekocht hebben, en dat zijn ook kenissen dus staat ze daar voor bijna niks, en ontzettend gezellig,
En sowieso is bij ons in de buurt stalling veel goedkoper dan in de randstad of ergens die richting,

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:44

Tammy_ schreef:
ik heb een bijrijdster die €70 in de maand bijlegt, voor 2x in de week rijden (springen, dressuur, longeren, wandelen, ze mag zelf kiezen). dan vind ik €100 én 1x per week les niet erg veel hoor! mijn bijrijdster hoeft dan niet te ruimen/mesten, maar krijgt ook niet standaard iedere week les. Af en toe krijgt ze een lesje van mij of neemt ze zelf een privéles waar ze dan weer een paar weekjes mee vooruit kan.

Dankjewel voor het delen :)

Ja in het begin zal elke week les zeker nodig zijn, Jolanda heeft een apart en moeilijk karakter, en sowieso wil ik dat ze correct gereden word, dus op zit en met lichte teugelvoering. Dit is voor veel meiden die bijrijden denk ik nieuw. Dus daar zal veel tijd in gaan zitten. Jolanda heeft een moeilijk lijf, dus moet geregeld naar de tandarts, fysio, hoefsmid (elke 8 weken). Enzovoorts. Dus ik wil niet dat er iemand op gaat zitten rijden op een manier dat het averechts werkt.
Ik heb alle spullen, als je wat roept wat je nodig hebt of wat dan ook, dan haal ik het voor je.

Ik weet dus alleen echt niet wat ik hiervoor nou eventueel kan vragen. Ik wil graag iemand die ook in het algemeen dingen over paarden wil weten. Dus niet alleen maar een beetje wil rondhobbelen. Want ik kan iemand gewoon heel erg veel leren in dat stuk! Dus het zou zonde zijn als er iemand komt die alleen maar een beetje haar rondje wil rijden. (dat kan ook eigenlijk niet voor Jolan, die moet dressuurmatig gereden worden, ivm haar lichaam)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:46

kim345 schreef:
Smurf staat bij mensen die we kennen en waar we haar ook van gekocht hebben, en dat zijn ook kenissen dus staat ze daar voor bijna niks, en ontzettend gezellig,
En sowieso is bij ons in de buurt stalling veel goedkoper dan in de randstad of ergens die richting,

Oh dat is al heeel handig ja :D

Maar moet jou paardje niet naar de hoefsmid, en een zadel en andere spullen en eten, en af en toe naar de tandarts, en een wormen kuur, enzovoorts?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:50

Ja, hoefsmid is gratis, is de vader van die mensen, zadel mag ik lenen, voer is niet zo duur bij de welkoop en wormenkuur hoeft niet heel erg vaak :D
Wel heb ik veel spulletjes voor haar maar dat is eenmalig aanschaffen zegmaar, en veel spullen had ik al.