Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyHu

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:10

Te ver :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:56

Als je een auto heb is het niet ver, maar neem aan dat je met de fiets gaat dan..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:06

Safiera schreef:
Een raar verhaal vind ik het, Lianne86! Rare verhalen en leugens moet je niet hebben, al is het misschien ook zinvol om haar verhaal te horen. Maar ik geloof niet dat ik het helemaal snap. Jij liet iemand anders een ruiter regelen die jij niet kent en die op jouw paard reed?

Maar als je er geen goed gevoel bij hebt, gewoon zeggen. "Het voelt voor mij niet goed als je komt verzorgen door alle verhalen die de ronde gaan" of zoiets. Hou het bij jezelf en ga inderdaad geen welles nietes discussie aan. Het blijft jouw paard en jij beslist.

Ik had mijn paard bij een vriend staan die stal/wei huurde. Omdat ik elke dag van 8 tot half 6 werkte) en nog geen auto had, was ik op z'n vroegst om 7 uur op stal. Hij zat in de ziektewet en was dus overdag veel op stal te vinden. Ook omdat er van hem jonge paarden stonden die ingereden/doorgereden moesten worden. Hij zocht voor zijn jonge paarden iemand, maar dan was het sowieso "proefrijden" op die van mij, omdat dat de enige was die ingereden was. En als ie dan iemand tegen kwam die geschikt was voor die van mij, dan stond ik daar wel voor open (aangezien we geen verlichte bak hadden, dus hij anders veel stil stond in de winter en het was makkelijk, want dan konden ze met z'n 2en naar de binnenbak toe, eindje verderop) Maarja, ik had toen ondertussen iemand gevonden... Hij zocht nog iemand voor zijn paard, dus dat meisje was komen proefrijden... Doet die eikel net of het zijn pony is en zegt haar dat ze wel op mijn paardje kon rijden... Toen had ie dus ruzie met mij en mijn bijrijder. Pony werd toen 4-5x per week gereden en dat kind wilde in het weekend rijden en dan was ie van ons! (Ik ben bijrijder waren vaak voor de gezelligheid samen :D want dat was gewoon leuker... 1 op de fiets mee, andere op het paardje en de buurt onveilig maken.) Dat meisje is toen uiteindelijk met moeite weggestuurd (bleef hem lastig vallen volgens hem...) Maarja, kwam ze vandaag aan en begon ze te vertellen dat ze hem vooral op zondagen reed... Hoe kan iemand bij de spullen en op de dag komen dat wij er vaak ook heel de dag te vinden waren? Niet dus...

Dus dat had ze al verzonnen... Op mijn pony heeft een meisje van 6 gelest... Gaat ze tegen het "lieve meisje" zeggen dat de pony te pittig is, en dat ze niet eens hoeft te komen want ze maakt toch geen kans want zij kent hem al zo lang... (Ja, 2-3 jaar geleden er op proefgereden 2x omdat de eerste keer in de wei niet zo goed te doen was (te nat))

Ik kwam dat dus te weten... en toen nog een heel verhaal dat het lieve meisje niet goed kon rijden, en zij wel, want ze zit in Deurne op school... Ik had dus al voorspelt hoe het ging --> bewijzen, meteen naar beneden willen rijden en dat is dus iets wat NIET werkt... (Gewoon lekker los teugeltje losstappen, lang en laag rijden, ontspannen rijden, maar niet focussen op meteen aan de teugel...) Maarja.. toen ze zo begon op te scheppen, andere meisje "af zat te kraken"/bang zat te maken was ik het beu. Het lieve meisje uitgelegd hoe ik het wilde zien (zit daarmee gelukkig met haar op 1 lijn) en ze vandaag allebei laten komen...

Gevolg: Ga een paard maar eens voor tegenhouden omdat ie per se aan de teugel moet en dan zeuren dat ie niet voorwaarts is... (Had gezegd dat zijn conditie slechter is, hij staat namelijk al 2 maanden vrijwel stil) dus dan lag het gewoon daar aan ;) Andere meisje erop... Hij liep zo super, niet perfect aan de teugel, maar ze liet hem zelf zoeken, netjes over zijn rug, netjes voorwaarts, geen tegenstrijdige hulpen, ging echt boven verwachting goed! En het kind maar commentaar geven "hij loopt niet aan de teugel bij haar" Nee, maar wel netjes ontspannen, voorwaarts en hij zoekt netjes haar hand op.

Daar sta je dan met je opschepacties, afkraakdingen en je geweldige paardenopleiding... Andere meisje voelde hem echt goed aan, vooral in het begin omdat hij even zat te etteren (tjah, begrijpelijk als iemand der handen vast zet en je er 10x iets van zegt en 3 sec. later weer, dus ze kon er ook snel vanaf...) Ging gewoon netjes stappen en gooide de teugeltjes los als hij te gespannen ging lopen, dat ie weer even rust nam etc. Hij reageerde bij haar netjes op been, ging lekker naar beneden lopen, ging gewoon echt lekker. (Af en toe ruzie met de regen, tegen de regen in lopen is nooit leuk) maar ze pakte het echt netjes op... Legde uit waarom ze dingen zo deed, reed netjes veel overgangen, grote figuren om hem goed los te krijgen, gewoon in het begin "contact" maar niet dwingen om naar beneden te gaan. En het mooie, ze gaat hem rijden :D

Het grappige... Gaat dat liegende meisje het lieve meisje nog appen "Ja, ze koos alleen voor jou omdat je een recreatieve ruiter bent, en ik wedstrijdniveau heb" :') Vraag me echt af of ze in Deurne dat leren, als het zo is... Dan weet ik dat ik nooit meer iemand uit Deurne op mijn paard hoef ;) Terwijl ze zo lekker stil was toen ik uit ging leggen waarom ik toch wel heel duidelijk voor het lieve meisje koos :') "Ja, maar zo leren we dat op school..." Kan me niet voorstellen dat ze daar niet een paar rondjes losstappen met een lang teugeltje!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:20

@Lianne; met zo eentje ben je ook mooi klaar :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:24

Moest der even op der plek zetten :$ kon het niet laten... Gewoon omdat ik er nog steeds ervan verdenk om ooit stiekem naar mijn paardje te zijn gegaan ;) (Kwam opeens nieuwe foto's op der hyves tegen, dus stalgenootje weer der paps en mams laten bellen :')

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:28

Wat een enge gedachte, zomaar iemand bij je paard :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:31

Ja, daarom... Vonden we ook geen leuk idee :D

Maar daarna ook nooit meer gezien/iets van gehoord of wat dan ook... Maarja... Denk dat ik nu nooit meer last van der heb :')

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:43

Alleen maar mooi toch.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:46

Ja! En nu hopen dat het lieve meisje blijft :D (Maarja, ga daar wel even vanuit, paps en mams staan er heel erg achter, tis voor haar nog geen 5 minuten op de fiets... ze rijdt al jaren fanatiek dus...)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:50

Als jij het voor haar leuk maakt, en haat duidelijk maakt dat ze alles kan/mag vragen, is het voor haar leuk en blijft ze wel.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:53

Toch jammer dat ik hier vlakbij Hoorn geen bijrijder kan vinden.. nou is mijn paardje dan wel moeilijk, maar toch nkan er bij mijn een hele hoop..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:55

Ja precies :) Gewoon netjes in overleg dingen doen... En gewoon helpen als het nodig is... Ben er ook niet te bang voor. Ze hebben zelf eerst pony's gehad, dus de ervaring is er, kennis ook... Tis alleen even de gebruiksaanwijzing en ze heeft straks gewoon een fijn beest voor derzelf :)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:56

Ja, geweldig toch?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:00

Ik heb al geroepen, ik doe over 2 maanden als het nog steeds goed gaat pas een vreugdedansje :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:04

Lianne: volgens mij heb je een goede keuze gemaakt door ze allebei te laten komen. Gefeliciteerd met je gevonden bijrijdster. Wens jullie nog veel plezier van en met elkaar :)

Ik ben ook echt erg blij met degene die ik gevonden heb. Kan haast niet wachten om nog een paar keer met haar mee te gaan. Blijf het wel een spannend idee vinden dat ze straks alleen gaat maar dat ligt meer aan mijn eigen angst om te rijden dan aan wat anders.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:04

Haha

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:05

Dat eigen angst is in het begin altijd even raar... als het een paar keer goed gaat, dan gaat dat wel weg hoor :D Maar weet nog goed de eerste keer dat iemand alleen ging en ik gezegd had "sms maar als je klaar bent" (nog in de smstijd ;)) en dan zit je maar te wachten op het sms'je :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:11

Oh dat zou mij zomaar kunnen gebeuren :+

Hebben jullie eigenlijk een lijst gemaakt met afspraken? Wat wel/niet mag en zo?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:21

Geen lijst, wel gewoon gezegd wat mag, wat absoluut niet mag... En ga uit van een dosis gezond verstand :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:24

Lianne86 schreef:
Geen lijst, wel gewoon gezegd wat mag, wat absoluut niet mag... En ga uit van een dosis gezond verstand :D

Ja denk dat ik het daar ook maar op houd. Vind het ineens lastig :o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:29

Ik wil je niet bang gaan maken, maar er zijn genoeg mensen die niet goed "luisteren" naar wat NIET mag... Dus er waren wel dingen waar ik op lette, en als ze alleen zou gaan, soms onverwacht er ook opeens zijn... (Heb het bij een stalgenoot toen gezien, paardje mocht niet alleen naar buiten, wat deed het meisje... alleen naar buiten met het beest, want er zou toch niemand zijn die middag...)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:24

Hmm dat ze alleen met hem weggaat ben ik niet zo bang voor, ze zei dat ze buitenrijden maar eng vond :P
Maar dat zou dus iets zijn wat ook absoluut niet mag. En verder... geen andere mensen meenemen zonder toestemming, niet voeren zonder overleg.

De rest lijkt me wel vanzelfsprekend. Alles netjes achterlaten en zo.
Dat ze les gaat nemen hebben we al afgesproken en over een kleine bijdrage hebben we het ook gehad. Vergeet ik belangrijke dingen? Sowieso ben ik van plan om af en toe te gaan kijken als ze er is. Is ook nog eens gezellig :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:28

Omgang met spullen... Zadels niet op de grond, dat soort dingetjes... Doorgeven als ze iets van wondjes of wat dan ook tegenkomt bij hem... Ehm... Schriftje neer leggen zodat ze kan schrijven waar ze tegen aan liep met bijvoorbeeld rijden ofzo, dat je de volgende keer kan helpen... en je weet wat ze gedaan heeft?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:39

Schriftje is wel een goede ja. Kan haar wel vragen kort op te schrijven wat ze gedaan heeft en hoe het ging. En mijn spullen... als dat niet goed gaat zeg ik er wat van, maar zo erg vind ik dat niet. Ben veel banger voor ongelukken met mijn pony, al zal het zo'n vaart niet lopen natuurlijk :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:41

Ow geloof me, als je je zadel opeens op een ander paard ziet liggen en dan de vraag krijgt "dat mag toch wel"... je de volgende keer een zadel dat helemaal onder het gras zit terug krijgt (voor die stal was wel gras, je eigen stal heeft een ophangdingetje) dan ga je je ook ergeren :+

De rest... Ehm... Geen idee... Hier gaat in het begin er altijd iemand mee, tot ik het idee heb dat het goed gaat...