Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:39

Bedankt beiden :) Lastig zal het zeker wel zijn, maarja, we zien wel.
Momenteel probeer ik te doen wat ik kan en ik kan er ook echt van genieten maar wil ook wel wat met de andere uitbouwen en dan is het toch moeilijk combineren. Zou fijn zijn als er iemand zou zijn die er op dezelfde manier van kan genieten, dan kunnen we misschien ook samen gaan wandelen enzo :) Maarja, iets met speld en hooiberg enzo, besef ik wel.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:48

Succes met iemand vinden. Met rijden is vaak best lastig maar wie weet tref je de juiste persoon Waarder niet belangrijk voor is. Het scheelt ook veel gedoe want iemand hoeft niet perse goed te rijden.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 06:41

Boke staat hier redelijk in de buurt.

Als er geen klusjes bij zitten, vind je vast wel iemand ervoor.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:29

Oh echt? Leuk :)
En ben benieuwd, hier moeten ze compleet niks doen, alleen pony aandacht geven en mee tuttelen. Maarja, als je dat goed en uitgebreid wil doen kruipt daar ook wel tijd in ... Misschien wil ik ook gewoon teveel doen, haha, maar vind het zo sneu als hij er maar even uit komt voor een snelle borstelbeurt ofzo... (uit de paddock bedoel ik dan). Ik wil dan uitgebreid gaan laten grazen of laten rollen en wat grondwerk of noem maar op, en dan ben ik zo een uur of langer zoet :+

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:38

Hopelijk vindt je iemand. Maar blijft altijd moeilijk wat je ook zoekt. Een speld in een hooiberg.

Ik heb ook 2 oudjes waar ik voor zorg maar heb niet zoveel tijd voor en soms denk ik wel dat het leuk zou zijn als iemand ook eens wat met ze doet maar dan bedenk ik me weer dat ik er waarschijnlijk meer frustraties door heb dan gemak. Zeker voor de ene zou het goed zijn als hij regelmatig een stap ritje zou maken. De eigenaar zou dat ook wel prima vinden maar ik maak het mezelf alleen maar lastiger ben ik bang. En het is niet fair om dan weer iemand weg te sturen omdat ik het niet handig vindt en er wel zelf over begonnen ben.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:46

Hier hetzelfde probleem. Langs de ene kant zou ik het super vinden als er iemand plezier heeft met aandacht geven aan 1 van beiden, zodat ik mij (meer) kan concentreren op de andere en mij niet zo schuldig moet voelen als het erbij inschiet om met de ene ook nog wat te doen. Maar langs de andere kant heb ik schrik voor wat ik mezelf op de hals haal en de energie die ik er misschien weer ga instoppen voor niks. Maar het kan ook meevallen en dan is iedereen (inclusief pony's) blij dus ja .. vandaar toch maar de advertentie.

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:51

[***] schreef:
Oh echt? Leuk :)
En ben benieuwd, hier moeten ze compleet niks doen, alleen pony aandacht geven en mee tuttelen. Maarja, als je dat goed en uitgebreid wil doen kruipt daar ook wel tijd in ... Misschien wil ik ook gewoon teveel doen, haha, maar vind het zo sneu als hij er maar even uit komt voor een snelle borstelbeurt ofzo... (uit de paddock bedoel ik dan). Ik wil dan uitgebreid gaan laten grazen of laten rollen en wat grondwerk of noem maar op, en dan ben ik zo een uur of langer zoet :+


Duim dat je iemand kan vinden, niet mogen rijden maakt het vaak wel echt lastiger, maar geen klusjes vaak weer makkelijker en je hebt maar 1 eimand nodig die het leuk vind toch?

Ik ben helemaal blij de bijrijdster van Hepsie (die heft er 2 :D :D :+ ) vorige week op Toobs laten lessen, ging best goed, die is wel stuk moeilijker dan Heps, maar vond dat ze het voor 1e x heel nejtes deed.
En niet buiten rijden wat velen niet willen met hun paard, is voor mij de reden rete streng te zijn in mijn selectie van bijrijders, je MOET hier naar buiten om in de bak te komen over de sluiproute van de snelweg.....

Reden vorige week samen naar de vereniging, ik op Heps zij op Toobs, hoorde achter ons al van die pruttel motoren, dus zeg nog tegen haar, Toobs is ook echt verkeersmak. Rijden ze ons vol gas voorbij op de wegversmalling!!! Daargaans zijn motoren zo netjes om gas terug te nemen als ze je passeren. vanochtend stuk of wat harleys ook keurig langs gekomen, die namen gewoon gas terug. (Heps gaat dan wel dansen, maar blijft wel bij je :D )

Zou er nog wel graag een verzorger bij hebben die niet wil rijden, maar wel poetst en knuffelt en wandelt etc. Maar vrees dat dat utopie is.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:52

Jij wil wel veel hé :P Je hebt er al 2, hahaha.
Heb inderdaad maar 1 iemand nodig :j Maarja, moet die ook nog eens in de buurt wonen...

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:53

Je kan het zeker gewoon proberen. Maar ik ben niet zo geschikt voor. Zeker omdat het moeilijk is om echt een fijne te vinden. En uiteindelijk is het niet mijn keus maar die van de eigenaar. En als er dan eenmaal iemand is vindt ik dat het niet aan mij is om iemand weer te laten vertrekken omdat diegene mij niet zou bevallen. Met een eigen paard ben je zelf wel degene die beslist. Maar in mijn situatie is dat niet zo dus ik kijk wel uit voor ik me iets op de hals haal.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:56

Dat is waar. Ik zou er als eigenaar ook niet zo blij mee zijn als de verzorger beslist dat er iemand bij moet komen en die gaat uitzoeken. Als ze het bij mij aankaarten wil ik wel kijken voor een oplossing, maar niks op eigen houtje met mijn paarden, daar ben ik wel moeilijk in :P

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:14

[***] schreef:
Jij wil wel veel hé :P Je hebt er al 2, hahaha.
Heb inderdaad maar 1 iemand nodig :j Maarja, moet die ook nog eens in de buurt wonen...


Jup heel hebberig, zijn mijn wedstrijd paarden :Y) die niet of nauwelijks getraind worden. MIjn zwarte (Toobs) rij ik 2 x per week half uurtje en dan kan je me oprapen en ik probeer Z te rijden met die gek <3 . (laat hem ook 1 x per week door mijn instructrice rijden) Beige komt er nog slechter van af, rij ik nog minder. Heb wel 1 groot geluk, ondnaks het bijna niet rijden doen ze het super <3 <3 . Maar staan ze dus ook heel veel te nietsen. Poetsen doe ik niet of nauwelijks want dan hoef ik niet meer te gaan rijden, keuzes..... 1 wegdoen is ook zo wat... Het zijn dikke vrienden.... en zo heb je ook geen geziek over wie of met wat in de paddock kan of mag of in de wei, ze gaan gewoon samen.
heb vorig jaar 1 nacht Toobs te koop gehad, meteen weer terug getrokken, ben niet zo goed in het verkopen van mijn vrienden. 8-) :')

Ooit liepen ze ook voor de wagen..... ooit...en ooit gaan we dat hopelijk weer eens doen.

Oveirgens heb ik de paarden nog nooit horen klagen ove rniets doen.... Heb ik liever dan dat ze verpest worden . Beter niet gereden dan slecht gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:20

Ach, jij rijdt tenminste nog, ik rij niet ... heb er sinds november 3x denk ik opgezeten (en dan zeg ik letterlijk opgezeten, want rijden kan je het niet noemen _O- ). Heb 1 pony die totaal niet van poetsen houdt dus daar doe ik alleen het hoogstnodige mee ... En nog geen tijd hebben 8-) Maar dat krijg je als je besloten hebt om het rijden om te zetten in wandelingen en je ooit een wandeltrektocht wil gaan doen, moet wel voor geoefend worden... en daar kruipt nogal tijd in, hahaha.

Verkopen is sowieso geen optie, denk niet dat iemand 1 van beiden wil hebben, zit iets teveel gebruiksaanwijzing en ziektehandleiding bij :')


Wat ik dus niet weet, en waar ik mij dan steeds over zit op te vreten, is of ze het echt niet erg vinden om niks te doen. Maar dat zal hier ook liggen aan de manier van houden .. ze kunnen namelijk niet samen, en niet op de weide (beiden dus vanwege die gebruiksaanwijzing & ziektehandleiding) dus hebben ze elk hun eigen paddockje met stal naast elkaar.. en dat lijkt me zo enorm saai :o

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:59

[***] schreef:
Ach, jij rijdt tenminste nog, ik rij niet ... heb er sinds november 3x denk ik opgezeten (en dan zeg ik letterlijk opgezeten, want rijden kan je het niet noemen _O- ). Heb 1 pony die totaal niet van poetsen houdt dus daar doe ik alleen het hoogstnodige mee ... En nog geen tijd hebben 8-) Maar dat krijg je als je besloten hebt om het rijden om te zetten in wandelingen en je ooit een wandeltrektocht wil gaan doen, moet wel voor geoefend worden... en daar kruipt nogal tijd in, hahaha.

Verkopen is sowieso geen optie, denk niet dat iemand 1 van beiden wil hebben, zit iets teveel gebruiksaanwijzing en ziektehandleiding bij :')


Wat ik dus niet weet, en waar ik mij dan steeds over zit op te vreten, is of ze het echt niet erg vinden om niks te doen. Maar dat zal hier ook liggen aan de manier van houden .. ze kunnen namelijk niet samen, en niet op de weide (beiden dus vanwege die gebruiksaanwijzing & ziektehandleiding) dus hebben ze elk hun eigen paddockje met stal naast elkaar.. en dat lijkt me zo enorm saai :o


Echt die van mij vermaken zich prima zonder mij, met elkaar, maar worden dan wel moet er wel wat aan de slanke lijn gedaan worden. Anders groeien ze dicht.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:13

Hmmja, dat probleem kan je ook hebben inderdaad.

Zat net even rond te kijken op Marktplaats, moet je daar een account hebben om op advertenties te reageren? Of kan het ook op een andere manier? Ben niet zo ervaren, zit in een ander land :P

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:15

Weet ik eigenlijk niet of je lid moet zijn.


Ik laat zondag weer een meisje komen. Ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:21

Denk het wel, je kan wel een bericht doen maar dan moet je je aanmelden .. vind geen andere optie.

Succes ermee! Je vindt ze precies wel snel, niet?



Edit; never mind, ik heb blijkbaar een account op marktplaats, was het alleen even vergeten :')

hiphorse

Berichten: 1037
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:00

het lijkt mij ook erg moeilijk om iemand te vinden die geen intresse heeft in rijden, al zag ik laatst wel zo iemand op bokt voorbij komen.

ik ben nog steeds blij met mijn verzorgster :D
ze moet nog veel leren (alleen manege ervaring). gelukkig wil ze graag veel leren en graag lessen.
volgende week zaterdag hebben we ook een les in werken aan de hand :o

darkadia

Berichten: 5272
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:48

Hier was ik sinds december op zoek, en was erg lastig maar merkte nu tegen t voorjaar dat er weer meer mensen zochten en hele fijne meid erbij gevonden :) dus ik ben helemaal happy!

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:36

Man man man, ik kom me ook even melden. Sinds dec opzoek nadat een stalgenootje mijn merrie een tijdje bijreed, er mee gestopt was.
In totaal 4 meiden gehad die het allemaal super leuk en geweldig vonden. Maar elke keer werd er na een maand afgehaakt. Opeens was de bijdrage (die ik vanaf moment 1 duidelijk had genoemd) te veel, de ander wilde toch liever met vriendinnen afspreken ipv 1 x per week mijn merrie te rijden en de laatste die haakte ook toch maar af omdat ze opeens zo veel werk had.
Ben er wel echt ff klaar mee zeg bah bah.

Vooral omdat ik er zelf zoveel moeite en soort van vertrouwen in die meiden steek, en er dan niks voor terug krijg, ja, stront.

Hopelijk vind ik ook nog een leuke meid voor 2/3 dagen in de week maar mn hoop is goed gezakt :n

Zo, dat was het, moest even mn ei kwijt na al dat bijrijders gezeik. :')

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:42

Linnnde herkenbaar hoor.

Voor mij lijkt het er dan toch op dat ik een bijrijder gevonden heb! Dus ik maak voorzichtig een dansje.

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:49

Peelie schreef:
Linnnde herkenbaar hoor.

Voor mij lijkt het er dan toch op dat ik een bijrijder gevonden heb! Dus ik maak voorzichtig een dansje.


Ja dat dacht ik dus ook 3 keer :') De laatste is zelfs bijna 2 maanden geweest, en was een meisje wat ik al 2 jaar kende, dus had echt goede goede hoop. Maargoed.

Ik hoop voor jou dat ze blijft!!

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:16

Ik ga het meemaken.

Ze wilt heel graag leren. Wilt graag op wedstrijd. Ze is nuchter, met beide voeten aan de grond. Heel recht door zee. Niet zoals alle andere meiden die ik eerder langs heb gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:17

Klinkt goed Peelie! Hopelijk een blijvertje :j


Jammer van de ervaring linnnde. Ga je wel blijven zoeken? Of kijk je gewoon of je toevallig iets tegenkomt?


Hier nog niks, maar dat zou ook wel heel makkelijk geweest zijn :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-18 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:29

Klinkt idd goed Peelie!

Nou toevallig wist een ander stalgenootje iemand, dus die komt vrijdag kijken, [***].

Gaat allemaal erg snel maar ben wel weer een stuk vrolijker. :-)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:20

Eentje vinden. ..er iets aan hebben. En dan ook nog een blijvertje.

3 dingen die tegenwoordig lastig te vinden/combineren zijn.

Ik maak me er niet meer druk om.
Ga halveren in aantal en lekker genieten. Met of zonder verzorgsters.

Vanavond lekker buiten gereden
Afbeelding