Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fluffyfox

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:59

Jammer dat meeste mensen nog niemand hebben.
Hier hetzelfde. Krijg wel aardig wat reacties. Maar niks concreets wat matcht.
Of ze hebben echte wedstrijdambities of ze zijn 11 en rijden nog maar 2 jaar of ze wonen te ver weg.
Had er ook 1 die lichamelijk van alles had dus geen onverwachtse bewegingen kon hebben.
Nou dat durf ik zelf echt niet aan, het blijft toch een dier en soms zijn die onvoorspelbaar....

Ach, kijk rustig verder.
Komt vanzelf wel iemand die in Diemen een onwijs lieve ruin van 153cm wil vertroetelen die direct in het bos staat ;)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:10

Ik had gister voor de derde keer een afspraak gemaakt met iemand. De eerste 2 keer kwam ze niet opdagen wegens school. Dit liet ze me iedere keer achteraf weten. Gister is ze weer niet geweest, maar ook niets laten weten. Ik ga dus wel op zoek naar iemand anders!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:18

Zelfs ik ben harder :')

Ik had het na de eerste keer al niet meer gepikt, dan is het gevoel dat je op iemand aan kan al weg :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:18

Kris schreef:
Ik had gister voor de derde keer een afspraak gemaakt met iemand. De eerste 2 keer kwam ze niet opdagen wegens school. Dit liet ze me iedere keer achteraf weten. Gister is ze weer niet geweest, maar ook niets laten weten. Ik ga dus wel op zoek naar iemand anders!

Nou die kan je dan beter kwijt dan rijk wezen hoor. Als je er met de 1e afspraak al niet van op aan kan, dan heb ik persoonlijk helemaal geen vertrouwen meer in. Je moet wel iemand kunnen vertrouwen en op kunnen rekenen.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:52

Kris schreef:

Ja, zeker doen, hier heb je niks aan!
Stel dat jij een keer echt niet komt, en zij zou komen, heeft je paard hele dag niks gehad..

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:18

Wow. Dat is aso!!
Had zo iemand na 2 keer misgaan echt al geen kans meer gegeven!!

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:18

pff, vandaag zou een meisje voor de 2e keer komen. Zou ze me in de ochtend smsen hoelaat ze komt. Gewoon niks gehoord. Dus ik sms er maar net, zegt ze het te druk te hebben op der werk en het niet gaat redden.

Zit nu heel erg te twijfelen of ik haar volgende week dan nog maar een keer moet laten komen. Want de eerste keer kwam ze ook al te laat vanwege der werk. Dus dan vraag ik me af of ze wel tijd heeft...

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:19

Ik heb het 3 keer geprobeerd iig ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:35

Ik had alleen toen de eerste keer afspreken toen was ik veel te vroeg en heb ik een jaar staan wachten op haar haha :') En daarna mocht ik gewoon komen wanneer ik wilde, ik sms'te altijd en op een gegeven moment zei ze, dat ik niet meer hoefde te smsen omdat het altijd goed was als ik kwam :)
Maar 3x afspreken voor alleen de eerste keer komen kijken, is zeker geen goede eerste indruk :n

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:36

Zo laat afzeggen hou ik ook niet van. Als ik nog meer opties had van potentiele kandidaten zou ik zeggen jammer dan, maar nu niet serieus en straks wel? Als je geen andere kandidaat hebt zou je het aan kunnen zien.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:54

Ik zou het na de tweede keer al laten zitten, als ze al geen tijd heeft voor een ontmoeting, waarom zou ze dan wel tijd hebben om wekelijks te komen rijden, maar jammer dat het toch niet gelukt is. Ik heb jullie 'tips' opgevolgd en met de eigenaresse overlegd. Ze heeft mijn verzorgpony verkocht maar ik mag de 4 andere in het weitje ook nog verzorgen. Ook kwam ze zelf met het voorstel of ik ook een van die paarden eens in de week wou bijrijden als ruil voor de hulp die ik gaf. Super dus, helemaal goed geregeld gelukkig.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:21

*ligt weer even helemaal dubbel*

Telefoontje gekregen van iemand die nog een pony zocht om bij te rijden... Blijkt dat ze hem al een hele tijd gereden heeft in de tijd dat ik in Best stond en mijn stalgenootje iemand zou regelen maar die loog dus over vanalles en nog wat.. Dus dat meisje heeft altijd gedacht dat het zijn pony was :') Ben je aan het praten "Heb jij daar en daar gestaan dan?" "Ja?" "En reden jullie soms daar en daar in de binnenbak?" "Ja?" "Ow stond jij dan bij x" "Ja!" Bleek dat die gewoon gezegd had dat het zijn pony was :') En het enge is dat ik het meisje dus 1x gezien heb en daarna nooit meer... Want ze kwam op de dagen dat ik laat klaar was met werken en geen verlichting --> al niet meer kon rijden 's avonds... dus reed zij hem lekker overdag... Wist wel dat er iemand reed, maar volgens hem was het zijn "ex" :S Had achteraf kunnen weten dat het allemaal gelogen was omdat 90% wat ie zei gelogen was...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:03

Die is wel grappig Lianne.

Ik kreeg laatst ook een berichtje van iemand: mag ik het paard ook verhuizen naar een stal in XXXX want ik woon daar en daar en dan is het maar 3km van m'n huis. Tevens wil ik dan lesnemen van YYYY.

Bleek ze dus in hetzelfde dorp als ik te wonen en les te willen nemen van dezelfde instructeur als waar ik les van gehad heb (dat was goed hoor, maar voor mij niet meer te doen vanwege verhuizen paard), en het paard te willen stallen waar m'n paard al gestaan heeft. Maar dat gaat dus niet door. Ik heb niet voor niets m'n paard nu 30km van m'n huis staan. En niet de tijd om zelf uit te mesten door de week en m'n paard binnen en buiten te zetten (dat was reden van verhuizen namelijk). Nu kan een bijrijder wel zeggen van ik doe het dan wel, maar ja, zijn ze er zat van zit ik met een probleem. en m'n paard staat nu gewoon leuk.
In dit geval dus geen leugens en als ze in de buurt van waar m'n paard zou staan zou wonen was ze zeker welkom geweest voor een gesprekje. :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:07

Hier is het gewoon rampzalig... ze kent het meisje wat eigenlijk komt, maakt der zwart en ik heb geen idee meer wat ik moet geloven "Ja, maar als je moet kiezen tussen iemand die je paard kent en niet kent" blabla :') Morgen kijk ik wel wat mijn gevoel zegt ;) Ik twijfel te erg... tis heel stom, maar rare verhalen kan ik even niet tegen. :S

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:13

Ik trek alleen maar rare mensen aan... Ga er morgen een afbellen want ik denk dat ik anders een gigantische ruzie ga hebben ;)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:20

En ik heb vandaag een heel leuk persoon ontmoet! Hoewel ze eerst (door haar interpunctie en spelling) niet zo goed overkwam, ben ik blij dat ik haar ontmoet heb. Ze pakte mijn pony fijn aan, durfde te rijden, was gezellig en dacht hetzelfde over bepaalde paardendingen.

Ik heb het vermoeden dat ik eindelijk een bijrijdster gevonden heb :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:31

Fijn voor jou Safiera!!!

Ik weet nog niet hoe ik de ene ga af zeggen zonder te zeggen dat er van heel haar verhaal niets klopt... IRL is dat toch fijner dan over de app :')En ze heeft hem ooit gereden en mag hem best een keer zien, maar gevoelsmatig wil ik haar niet als verzorgster... Het klopt niet wat ze zegt, ze maakt het andere meisje totaal zwart en heeft zelfs gezegd dat mijn slome luie pony pittig is en dat het andere meisje die toch niet aan kan... Want zij doet in Deurne een of andere opleiding (wat serieus helemaal niets zegt, zitten er daar maar weinig die goed rijden :') (niet stom bedoeld, maar heb er genoeg zien langskomen voor de sportpaarden op stal, en ik ken menig manege ruiter die netter rijden ;))

Aan de ene kant wil ik haar gewoon heel goed op haar punt zetten, ook over het feit dat ze echt gelogen heeft aan de telefoon toen ik verder dingen door ging vragen... Ik weet dat mijn stalgenootje 90% van de tijd loog, maar haar verhaal klopt ook van geen kant! + Ik kan der eindelijk een keer confronteren met het feit dat ze volgens mij stiekem is gaan rijden; want daarom is mijn stalgenootje naar haar vader gegaan :S (Tenminste, dat zegt hij...) Ik heb haar daarna nooit meer gezien, andere mensen op stal ook niet! (5 mensen in totaal) dus het is niet mogelijk dat ze hem lang heeft gereden?!

Volgens mij heeft ze een beetje een te levendige fantasie... Want ik betrap der op meer dingen die elkaar tegenspreken :S Afzeggen gewoon met een stomme smoes? Want heel de discussie aangaan over "wellus nietus" heeft geen zin, of morgen gewoon even om duidelijkheid vragen?

Aan de ene kant, als mijn verzorgpaard ooit weg was gegaan en ik kwam hem weer tegen, zou ik hem ook wel graag willen zien. Maar hoe meer ik over haar hoor, hoe meer mijn nekharen overeind gaan staan... En help...

Wat ga ik doen? :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:27

Ik zou gewoon zeggen dat je gevoel zegt dat het niet gaat werken? Zou het niet zo simpel kunnen zijn? :Y)

Heb dit ook eens gehad .. meisje was lief genoeg, beetje jong maar wel een lief kind, moest alleen elke keer haar handje vasthouden en in het begin vind ik dat prima maar na x aantal keer mogen ze wel wat basisdingetjes zelf gaan doen :Y) Nuja, naast dat was er ook 1 ding waar ik moeite mee had .. Ze kende de pony van vroeger op de manège en op zich had ik daar geen problemen mee, alleen maar leuk voor haar.. Maar dan meteen tegen iedereen op de manège zeggen dat ze hem verzorgde en foto's op facebook zetten enzo (zonder te vragen). Allemaal geen ramp, maar ik vind dat soort dingen niet leuk .. Kwam ik eens op de manège (is een leuke stopplaats tijdens buitenritten) en kreeg ik meteen vragen van "en verzorgt ze hem nog en doet ze het goed" en roddels enzo.. Had ik geen zin in :+ Dus toen heb ik me voorgenomen om niemand meer te nemen die op die manège rijdt .. beperkt meteen ook de keuze enorm aangezien zowat iedereen hier in de buurt op die manège rijdt :Y) :))

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:50

Een raar verhaal vind ik het, Lianne86! Rare verhalen en leugens moet je niet hebben, al is het misschien ook zinvol om haar verhaal te horen. Maar ik geloof niet dat ik het helemaal snap. Jij liet iemand anders een ruiter regelen die jij niet kent en die op jouw paard reed?

Maar als je er geen goed gevoel bij hebt, gewoon zeggen. "Het voelt voor mij niet goed als je komt verzorgen door alle verhalen die de ronde gaan" of zoiets. Hou het bij jezelf en ga inderdaad geen welles nietes discussie aan. Het blijft jouw paard en jij beslist.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:55

Hier nog geen reacties.

Safiera, je hebt dus geluk, mooi zo. Nu lekker genieten :D

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:51

Ik sn het niet er is een heel topic voor bijrijders gezoht en voor verzorgers maar toch loopt iedereen elkaar mis haha

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:11

Hihi is vaker zo haha

volgens mij moet ik eens gaan verhuizen... Ik zie allemaal mensjes op internet die een bijrijder zoeken rond nh zh en zeelland maar niemand zoekt een rijdertjr aan deze kant van het land :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:44

Ik had een pb'tje gekregen van iemand of ik haar PRE wou verzorgen! :D
Helaas, het is te ver weg. Ruim 20 kilometer.. Balen!

Maar misschien iets voor iemand anders :+

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:07

Ligt eraan waar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:08

Renkum :Q