Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:11

superwoman schreef:
Sees schreef:
Excusez-le mot maar dit is echt de grootst mogelijke onzin die ik ooit gehoord heb. De wet schrijft niets voor inzake bijrijden hoor :D.

jawel hoor. Kan wel degelijk zo zijn, dat je niet goed verzekerd bent ivm dat geld. :j
Zo heb ik het iig jaren geleden begrepen van "mijn" verzekering.

De verzekeraar zit niet met je aan tafel ihgv een rechtzaak, dat is de rechter ;). De ene verzekering zegt dit, de ander dat. Je moet ook niet jouw verzekering vragen hoe het zit maar de verzekering van je bijrijder :)* .

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:18

Het zijn niet heel de stal doen, het is niet het voeren.. maar de kleine "extra dingetjes" :p

Als ik ga rijden en er liggen drollen in de stal, dan haal ik die er ook uit. Gewoon omdat het netter is, fijner is. Na het rijden even de gang vegen, gewoon de kleine "logische" dingen die tegenwoordig niet eens meer logisch zijn.

Ik weet niet hoor, maar dat vind ik er gewoon bijhoren ook al is het "volpension". De wei wordt bijgehouden, maar toch vind ik het niet vervelend om er af en toe nog een kruiwagen uit te halen. Ik vind dat die dingen er ook gewoon bijhoren.

Mijn paard gaat elke avond naar binnen, nou heb liever dat ze hem op een mooie avond nog een keer buitenzetten zodat ie extra buiten staat. Doet mijn stalhouder ook niet. Het is meer dan alleen rijden, is mijn mening.

Water zou ook bijgevuld moeten zijn :') maar heb hier al een paar keer gehad dat de waterbak toch echt leeg was (n) (commentaar ook opgegeven) dus nu controleer ik standaard als ik de wei in loop of er nog water is... (Mijn tik?)

Het gaat mij vooral om het feit dat mensen dingen niet zien en hoe ze dingen achterlaten... Dan kun je wel heel fijn een bijdrage vragen, maar ik zeg heel eerlijk, ik heb liever iemand die de kleine dingen ziet.

Voor de mensen nu, ja spijt dat ik geen bijdrage heb gevraagd. Ze komen rijden, gaan weer. Kunnen ze niet rijden, komen ze niet. Als het bij een bijrijder puur om het rijden gaat ok... Maar ik heb liever dat ze 15 minuutjes per keer meer aan de verzorging van mijn paard besteden, dan een bijdrage. Gewoon even controleren op wondjes op de benen ipv geen zand zien, dus het zal wel schoon zijn. Iemand die tijdens het poetsen ook meteen even voelt er wondjes zitten etc. Niet iemand die het deken afgooit, er een borstel overheen haalt en opzadelt...

Als ik zo iemand heb/kan vinden, dan ben ik blij ja. Dan hoef ik al geen bijdrage meer. Maar dat is gewoon mijn visie op hoe ik vind dat het "hoort" te gaan. En ik ben gewoon al heel blij als ik zo iemand vind... Dan vind ik een bijdrage volkomen nutteloos :s Weegt niet op tegen de verzorging van mijn pony.

Het kan ook allebei hoor :D bijdrage en goed voor de paarden... maar ik ben nu weer op zoek en ik zeg eerlijk dat ik inmiddels zo wanhopig ben dat ik al blij ben met iemand die het gewoon fatsoenlijk doet op de manier die ik ook heb :')

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:20

Sees schreef:
En Serendip waarom zou je óf iemand hebben die betaalt óf iemand hebben die goed is voor je paard?

Ik heb twee volwassen meiden, beiden met een hands on metaliteit, beiden 'zien' ze dingen, beiden rijden ze niet onverdienstelijk, beiden zijn het superleuke en gezellige meiden, beiden zijn ze ontezettend goed (en streng) voor mijn paarden én beiden betalen *\o/* .

IMO heb ik het dus beter dan al die mensen met een onbetaalde bijrijder. Ik heb namelijk alles wat zij hebben én meer :D.

Dat zou ideaal zijn :D maar ik zeg heel eerlijk dat ik dat gevoelsmatig niet kan... Voor mijn gevoel zitten er dan heel veel rechten en plichten bij :s (en ik beslis uiteindelijk nog alles als eigenaar, maar dan vind ik nog meer overleg nodig ipv zelf besluiten kunnen nemen :D ik moet dat dus gewoon niet doen... )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:20

Sees schreef:
De verzekeraar zit niet met je aan tafel ihgv een rechtzaak, dat is de rechter ;). De ene verzekering zegt dit, de ander dat. Je moet ook niet jouw verzekering vragen hoe het zit maar de verzekering van je bijrijder :)* .

Wel eens gevraagd aan je verzekering?
Misschien toch wel verstandig.

Ik heb iig begrepen dat "door er geld voor te vragen", je geen particulier meer bent in de case voor de rechter.
Beide verzekeringen zijn van belang, aangezien de eigenaar ook aangesproken kan worden als de bijrijder wat overkomt. Hangt van de situatie af.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:52

Serendip90 schreef:
chanel1985 schreef:
Voila, dat is ook iets waar ik aan erger, heb dat al een paar keer geopperd maar telkens wordt er maar besproken dat men ook klusjes doet.
Bij moet mijn bijrijder niets van klusjes doen, alles wordt gedaan en daar betaal ik ook voor.

En dan... Dan zijn er nog genoeg kleine dingetjes... Paard 's avonds nog een keer extra buiten zetten, liggen er 's avonds drollen in de stal die er nog even uitschappen, een keertje wat invetten ofzo, keer dekje uitwassen... Water in de wei controleren of weet ik veel wat.. Als die kreupel is of wat dan ook, ook gewoon langskomen...

Hoe minder ze moeten doen, hoe minder er vaak gezien wordt. (zoals de helft van het hooi uit de stal lopen en na het rijden de staldeur dichttrekken en gaan :S)

De helft is idd voordeel voor stalhouder, maar voor het paardje is het wel fijn om in een goed schone stal te staan etc. Vooral als het een viespeuk is.

Al die dingen worden hier door de staleigenaar geregeld, en hier zou men het niet appreciëren dat men zelf maar beslist dat je je paard op de wei zet, daar zijn afspraken rond gemaakt. Dat je het hooi terug in de stal doe bezie als een "gunst" vind ik heel raar, en dat is nog zacht uitgedrukt.
Dekjes uitwassen, tuig invetten enz dat wordt allemaal door mij gedaan.
Als mijn bijrijder dat wilt doen, perfect maar dan nog moet ze 100 euro betalen.

Mijn bijrijder besteed ook genoeg aandacht aan de verzorging, ook al moet ze betalen, het is niet omdat ze moet betalen dat ze dingen niet doet als iemand die niets moet betalen en ze kan nog eens heel goed rijden.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:03

Serendip90 schreef:
Het zijn niet heel de stal doen, het is niet het voeren.. maar de kleine "extra dingetjes" :p

Als ik ga rijden en er liggen drollen in de stal, dan haal ik die er ook uit. Gewoon omdat het netter is, fijner is. Na het rijden even de gang vegen, gewoon de kleine "logische" dingen die tegenwoordig niet eens meer logisch zijn.

Ik weet niet hoor, maar dat vind ik er gewoon bijhoren ook al is het "volpension". De wei wordt bijgehouden, maar toch vind ik het niet vervelend om er af en toe nog een kruiwagen uit te halen. Ik vind dat die dingen er ook gewoon bijhoren.

Mijn paard gaat elke avond naar binnen, nou heb liever dat ze hem op een mooie avond nog een keer buitenzetten zodat ie extra buiten staat. Doet mijn stalhouder ook niet. Het is meer dan alleen rijden, is mijn mening.

Water zou ook bijgevuld moeten zijn :') maar heb hier al een paar keer gehad dat de waterbak toch echt leeg was (n) (commentaar ook opgegeven) dus nu controleer ik standaard als ik de wei in loop of er nog water is... (Mijn tik?)

Het gaat mij vooral om het feit dat mensen dingen niet zien en hoe ze dingen achterlaten... Dan kun je wel heel fijn een bijdrage vragen, maar ik zeg heel eerlijk, ik heb liever iemand die de kleine dingen ziet.

Voor de mensen nu, ja spijt dat ik geen bijdrage heb gevraagd. Ze komen rijden, gaan weer. Kunnen ze niet rijden, komen ze niet. Als het bij een bijrijder puur om het rijden gaat ok... Maar ik heb liever dat ze 15 minuutjes per keer meer aan de verzorging van mijn paard besteden, dan een bijdrage. Gewoon even controleren op wondjes op de benen ipv geen zand zien, dus het zal wel schoon zijn. Iemand die tijdens het poetsen ook meteen even voelt er wondjes zitten etc. Niet iemand die het deken afgooit, er een borstel overheen haalt en opzadelt...

Als ik zo iemand heb/kan vinden, dan ben ik blij ja. Dan hoef ik al geen bijdrage meer. Maar dat is gewoon mijn visie op hoe ik vind dat het "hoort" te gaan. En ik ben gewoon al heel blij als ik zo iemand vind... Dan vind ik een bijdrage volkomen nutteloos :s Weegt niet op tegen de verzorging van mijn pony.

Het kan ook allebei hoor :D bijdrage en goed voor de paarden... maar ik ben nu weer op zoek en ik zeg eerlijk dat ik inmiddels zo wanhopig ben dat ik al blij ben met iemand die het gewoon fatsoenlijk doet op de manier die ik ook heb :')

Als ik betaal voor volpension dan ga ik niet de staleigenaar een plezier doen, dan verwacht ik gewoon dat het gebeurt.
Nu sta ik meer op een doe het zelf stal, en dan ben ik zeker niet te beroert om af en toe nog een extra klusje te doen naast het 'reguliere'.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:05

chanel1985 schreef:
Serendip90 schreef:

En dan... Dan zijn er nog genoeg kleine dingetjes... Paard 's avonds nog een keer extra buiten zetten, liggen er 's avonds drollen in de stal die er nog even uitschappen, een keertje wat invetten ofzo, keer dekje uitwassen... Water in de wei controleren of weet ik veel wat.. Als die kreupel is of wat dan ook, ook gewoon langskomen...

Hoe minder ze moeten doen, hoe minder er vaak gezien wordt. (zoals de helft van het hooi uit de stal lopen en na het rijden de staldeur dichttrekken en gaan :S)

De helft is idd voordeel voor stalhouder, maar voor het paardje is het wel fijn om in een goed schone stal te staan etc. Vooral als het een viespeuk is.

Al die dingen worden hier door de staleigenaar geregeld, en hier zou men het niet appreciëren dat men zelf maar beslist dat je je paard op de wei zet, daar zijn afspraken rond gemaakt. Dat je het hooi terug in de stal doe bezie als een "gunst" vind ik heel raar, en dat is nog zacht uitgedrukt.
Dekjes uitwassen, tuig invetten enz dat wordt allemaal door mij gedaan.
Als mijn bijrijder dat wilt doen, perfect maar dan nog moet ze 100 euro betalen.

Mijn bijrijder besteed ook genoeg aandacht aan de verzorging, ook al moet ze betalen, het is niet omdat ze moet betalen dat ze dingen niet doet als iemand die niets moet betalen en ze kan nog eens heel goed rijden.

Geloof mij maar, zelfs dat is voor sommige moeilijk :s

Hier te veel gezien (mede doordat een vriend en ik de paarden samen hadden staan en er de nodige verzorgsters zijn gepasseerd), ik ben al blij met iemand die met die dingetjes helpt en dingen ziet. En dan ben ik misschien een zeikmens :$ maar als ik er ben en in zijn stal ligt een drol, dan moet die er ook meteen uit... (Dan loopt ie er tenminste niet doorheen, blijft zijn stalletje schoner)

Deels is het mijn "tik" hoor. Maar zo veel dingen die ik logisch vind, zijn kennelijk niet logisch... De manier waarop sommige borstelen alleen al :S (snel snel, schoon bij zadel, rijden maar)

Het andere deel komt voort uit de gedachte "mensen kans geven"/"mensen die het financieel minder hebben, maar super voor mijn pony zullen zijn knappen dan ook af" :S

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:08

judith370 schreef:
Als ik betaal voor volpension dan ga ik niet de staleigenaar een plezier doen, dan verwacht ik gewoon dat het gebeurt.
Nu sta ik meer op een doe het zelf stal, en dan ben ik zeker niet te beroert om af en toe nog een extra klusje te doen naast het 'reguliere'.

Ik verwacht het ook hoor (tenminste dat van het water).. Stallen worden elke dag gedaan, dus ik klaag daar echt niet over. Tis mijn tik dat ik elke drol die ik zie eruit wil hebben ;))

Maar ik heb aan huis gehad, dus het zit er bij mij ook heel erg "in" om dat soort dingen toch even te controleren. En dan kom je er dus achter dat je er niet altijd vanuit kunt gaan... Ben zelfs ooit eens bij een vriendinnetje geweest daar stonden de paarden gewoon een hele tijd buiten zonder water :S Want ze hadden geen zin om het water bij te vullen en ze konden op stal wel drinken :')

Het valt vies tegen wat "vanzelfsprekend" is :p

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:10

superwoman schreef:
Sees schreef:

Wel eens gevraagd aan je verzekering?
Misschien toch wel verstandig.

Ik heb iig begrepen dat "door er geld voor te vragen", je geen particulier meer bent in de case voor de rechter.
Beide verzekeringen zijn van belang, aangezien de eigenaar ook aangesproken kan worden als de bijrijder wat overkomt. Hangt van de situatie af.

Yep! Én aan de hoogste rechterlijke instantie in dit land ;).

Sees

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:12

Serendip, maar dan is de 'kwaliteit' van bijrijders in jouw omgeving ook wel bar en boos hoor :o...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:25

Ik had gereageerd op een paardje die nog een bijrijder zocht, ze had me gemaild, echter hoor ik niks meer :/ nu heb ik nog een mailtje dus ik ga even verder neuzen denk ik maar, ze zou me deze week bellen en is nu vrijdag.. dus ook de "service" van de paarden eigenaar is niet altijd top :P
Ik ga nu terugmailen naar een vrouwtje die me gemaild heeft, ik had t liefst recreatief gereden maar zij zoekt nog om een aantal paarden bij haar te beleren, dus misschien als de klik er is ik dat toch ga aannemen, zoiets vond ik altijd top en leuk !

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:26

Haha ja! (er zaten wel een paar goede bij hoor gelukkig, maar die kregen dan een eigen paard, verhuizing :')) Maar echt de meest rare dingen meegemaakt :S (dingen in haar eigen poetskist doen (waar een slot op zat, want die mochten wij niet gebruiken, vond ze ervelend :S (even ter verduidelijking, verzorgster van mijn stalgenootje, ik heb voor mijn paard zijn eigen spullen en daar komen geen andere "borstels" bij...)... Ik was dus nadat zij de manen/staart had geknipt, mijn schaartjes kwijt... Want die had ze uit mijn kast gepakt... (Had het nog gezien ook, maar had zoiets van "zal ze toch wel weer terugleggen".. Later hoog en laag beweren dat dat haar schaartjes waren en niet die van mij terwijl het lege hoesje van een van de scharen nog in mijn kast lag :') En dan met afspraken... altijd kwartier van te voren "ik ben later/kom niet" :S) Maarja, ze reed netjes dus ze mocht blijven... Hielp vrijwel nooit met de stallen (wat wel de afspraak was, want haar lessen werden betaald, als ze ook gewoon meehielp met de stallen :S)... Kwam er dus op neer, ze kwam rijden, haar les werd betaald en mevrouw ging weer...

Binnenbak afhuren voor haar, geen probleem, ze wilde gaan buitenrijden op een dag dat ik sowieso moest werken... Maar ze mocht niet alleen. Een vriendin van haar zou dan op die van mij meegaan (vriendin had ik al zien rijden... maar dat was weer lekker via via geregeld en stalgenootje had gezegd dat het wel kon.. want dat had ie liever dan dat ze alleen op de merrie was gaan buitenrijden...) Snapte zijn punt ook wel; dus maar toegegeven... Kom je op stal aan, paarden geen water meer (warme dag in de zomer :')) en mijn paardje stond nog in de wei... Was mevrouw toch maar alleen gaan rijden want haar vriendinnetje kon niet :S

Daarna hebben we nog iemand gehad die elke dag mijn stalgenootje sms'te en stiekem op mijn pony ging rijden? :S (Niet op heterdaad betrapt helaas, maar ze had opeens foto's dat ze op mijn pony reed? :S) (Op hem had ze ook moeten proefrijden, andere was namelijk een jong paard, dus dat leek ons niet zo'n goed idee om daar op te gaan kijken hoe iemand kan rijden :')) Maar lief der ouders opgebeld dat ze NIET meer welkom was.

Daarna kwam er gelukkig een fatsoenlijk iemand... Toen meerdere paarden dus kwamen er weer meer mensen, maar afspraken maken leek al een ramp.... Paar paarden 2 zadels... Wil ik gaan rijden is mijn zadel weg... "Ja, want ik vind dat zadel fijner dan die op het paard ligt" :S Zo maar een ander zadel gaan gebruiken, dat doe je toch ook niet, of het ligt aan mij....

En als je dan een dag weg was en je vroeg een keer om hulp "nee dat is goed hoor, geen probleem doen we.." en op de dag zelf "nee, ik ga het toch niet redden." AARGH....

En dan hadden ze ook nooit van opruimen enzo gehoord....

Dus ja, ik ben blij met een eerlijk en lief iemand die aan mijn paardje denkt en niet komt om alleen te rijden... Bijdrages kunnen me in dat opzicht gewoon echt gestolen worden :S Zolang iemand maar gemotiveerd is...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:18

Serendip maar hoe oud waren al die bijrijders dan?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:40

tussen de 16 en de 30.... Dus leeftijd zegt ook niets....

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:46

Blijft een boeiende discussie. Even een voorbeeldje: ik ben bijrijder (rijd al bijna drie jaar een western gereden criollo bij) en doe hem drie dagen in de week (en betaal de eigenaresse iedere maand 70 euro). Soms een dagje meer als de eigenaresse omhoog zit, soms neemt de eigenaresse van mij een dag over als ik het druk heb. (ik ben geen bijrijder omdat de eigenaresse geen tijd heeft). Vandaag is mijn dag om de poown te doen, maar we zijn gevraagd om een les te volgen van Walter Bouwmeester. We zouden allebei een half uurtje lessen (Walter is een top reining ruiter) maar helaas kan ik niet. Jammer, maar de eigenaresse rijdt nu een uur. Betekend dat ik niet kon rijden. Omdat de poown een beetje aan het hoesten was, moet hij nu iedere ochtend (of zo vroeg mogelijk) 5 tabletten predniloson hebben. Dus ik ben vanmorgen naar stal geweest om te mesten, medicijnen te geven en heb even gewandeld en grasjes laten eten. Eigenaresse vroeg of ik dan morgen wilde rijden, omdat zij vandaag overneemt van mij.

Helemaal geen probleem. Sowieso zijn er geen problemen. Ik mag alles doen met Fuego en ik start wedstrijden. Eén keer in de twee weken heb ik een half uur/45 min. privéles. De instructrice staat bij ons op stal en geeft de eigenaresse ook les. Ik doe de klusjes: zadel vetten, tuig netjes houden, landje mesten, kast schoon houden enz. enz. enz. Ik mag haar dan een gunst verlenen, maar les op een manege kost me 100 euro in de maand en dan rijd ik 1 keer een uurtje per week. Ik heb geen geld voor een eigen paard, dus dit is echt de beste oplossing. En dat ik per maand 70 euro moet betalen, tja.... Dat is voor zowel de eigenaresse als voor mij een "stok achter de deur". Niet dat ik niet zou gaan als ik het geld niet hoefde te betalen. En ja ik let ook op. Ik check zijn benen, voelde in augustus tijdens het rijden dat hij niet lekker liep (en ben direct naar de DA gegaan) en heb anderhalve maand geleden een hele dag op stal doorgebracht omdat poown koliek had en de eigenaresse op de veluwe was. Ik beschouw Fuego als mijn eigen paard en zo verzorg ik hem ook. Dat sommige bijrijders dat niet doen is een treurige zaak. Zij verpesten het voor de mensen die wel eerlijk zijn tegenover paard en eigenaar.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:54

En zo iemand kom ik dus niet tegen :')

En door geen bijdrage te vragen, blijf ik hopen dat mijn "keuze" groter is? De mensen die immers wel een bijdrage zouden willen betalen, reageren ook op een "gratis" pony toch? (Of is geen bijdrage weer een "afknapper?" :S

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:58

Als iemand hier met mijn paard vrijheidsdressuur zou doen dan hoeft die persoon niet te betalen.
Merk wel dat mensen niet echt door zetten,bij een regenbuitje haken ze al af en als ze niet mogen of kunnen rijden dan zijn ze ook weer zuur en is het ook niet goed.Bij jonge verzorgstertjes probeer ik wel dingen bij te brengen zoals longeren of tips met rijden maar ook al ben ik zelf Z-dressuur geweest die kleintje's (15jr) weten het beter terwijl de enigste wedstrijd die ze hebben gereden een onderlinge was!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:02

Ja Serendip, begrijp dat het zoeken is naar een naald in de hooiberg. Enige nadeel van "mijn type" bijrijder is dat die mensen vaak snel een eigen paard kopen :') Daar is de eigenaresse ook bang voor.

Maar ze zijn er wel hoor! Goed blijven zoeken... Jammer dat je in Zwijndrecht woont... Ik heb zometeen weerl álle tijd (aangezien ik straks weer "in between jobs" ben...)

En ik vind geen bijdrage geen afknapper hoor. Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit, ook zonder bijdrage ga ik gewoon heen. Ik doe het voor de poown. Kan hem toch niet in zijn stal laten staan zonder voer en een lekker schoon bed?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:05

Gimme_Spurs schreef:
Ja Serendip, begrijp dat het zoeken is naar een naald in de hooiberg. Enige nadeel van "mijn type" bijrijder is dat die mensen vaak snel een eigen paard kopen :') Daar is de eigenaresse ook bang voor.

Maar ze zijn er wel hoor! Goed blijven zoeken... Jammer dat je in Zwijndrecht woont... Ik heb zometeen weerl álle tijd (aangezien ik straks weer "in between jobs" ben...)

En ik vind geen bijdrage geen afknapper hoor. Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit, ook zonder bijdrage ga ik gewoon heen. Ik doe het voor de poown. Kan hem toch niet in zijn stal laten staan zonder voer en een lekker schoon bed?

Als het goed is komt het nu goed (a) maar weer even afwachten... En dan nog kijken hoelang ze het volhouden etc :')

(Paardje staat bij Eindhoven :p)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:07

Tja, als een van mijn bijrijders een eigen paard kopen zou ik uiteraard balen want het zijn topmeiden!! Maar ik zou het ze ook absoluut gunnen, het plezier van een eigen paard. Mocht ik ooit een van mijn jongens moeten verkopen, zijn zij ook de eersten die ik bel.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:07

DeBuurvrouw schreef:
Als iemand hier met mijn paard vrijheidsdressuur zou doen dan hoeft die persoon niet te betalen.
Merk wel dat mensen niet echt door zetten,bij een regenbuitje haken ze al af en als ze niet mogen of kunnen rijden dan zijn ze ook weer zuur en is het ook niet goed.Bij jonge verzorgstertjes probeer ik wel dingen bij te brengen zoals longeren of tips met rijden maar ook al ben ik zelf Z-dressuur geweest die kleintje's (15jr) weten het beter terwijl de enigste wedstrijd die ze hebben gereden een onderlinge was!

Ik vind het ongelooflijk dat er zo'n instelling is bij sommige mensen! Het gaat toch om het paard? Als die stilstaat omdat hij kreupel is, is het logisch dat er niet op gereden kan worden. En slecht weer... ik ga met meters sneeuw en -20 nog naar stal... Alles bevroren, poownie die zijn waterbak omgooit in zijn stal (of ik zelf, waardoor mijn broek zeiknat is en bevriest := ) Ik doe dat in het belang van het paard. (naja die waterbak omgooien niet dus... _O- )

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:08

Sees schreef:
Tja, als een van mijn bijrijders een eigen paard kopen zou ik uiteraard balen want het zijn topmeiden!! Maar ik zou het ze ook absoluut gunnen, het plezier van een eigen paard. Mocht ik ooit een van mijn jongens moeten verkopen, zijn zij ook de eersten die ik bel.

+:)+

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:12

Gimme,ik zal je een hele verhaal van míjn verzorger maar besparen maar tutje kon niet rijden want het paard was kreupel,dag later komt een vriendin langs met haar paard en tutje had dat gezien maar dacht dat ik het was op HAAR verzorgpaard,ze werd jaloers en heeft mij zwart gemaakt en is nooit meer geweest.Stom hè want het was een heel ander paard wat in de bak bij mij liep.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:15

DeBuurvrouw schreef:
Gimme,ik zal je een hele verhaal van míjn verzorger maar besparen maar tutje kon niet rijden want het paard was kreupel,dag later komt een vriendin langs met haar paard en tutje had dat gezien maar dacht dat ik het was op HAAR verzorgpaard,ze werd jaloers en heeft mij zwart gemaakt en is nooit meer geweest.Stom hè want het was een heel ander paard wat in de bak bij mij liep.

Sjonge... Wat een brekrompen persoon. Ik zou dan zeggen: "get out of my face, turn around and walk away" die mensen zijn het niet waard om uberhaupt maar op stal te komen. Lekker laten praten, daar moet je boven staan. Ze maakt het voor zichzelf alleen maar moeilijk.

Maar wel vervelend dat dat is gebeurt! -O-

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:18

Erg vervelend inderdaad,het houd je wel tegen om weer onbevangen iemand een kans te geven. Nu is mijn paard geblesseerd en zelf heb ik weinig verstand van vrijheiddressuur maar als iemand daar zin in heeft om dat te leren mag die gerust met het boek op schoot bij mij in de bak zitten en het paard wat bezig houden. Beetje geestelijke variatie voor het paard,maar ben bang dat als ze erniet op kunnen rijden ze ook niet willen komen. Ergens ook niet erg,het zou een toegevoegde waarde/afwisseling zijn en niet een noodzaak