Het zijn niet heel de stal doen, het is niet het voeren.. maar de kleine "extra dingetjes" :p
Als ik ga rijden en er liggen drollen in de stal, dan haal ik die er ook uit. Gewoon omdat het netter is, fijner is. Na het rijden even de gang vegen, gewoon de kleine "logische" dingen die tegenwoordig niet eens meer logisch zijn.
Ik weet niet hoor, maar dat vind ik er gewoon bijhoren ook al is het "volpension". De wei wordt bijgehouden, maar toch vind ik het niet vervelend om er af en toe nog een kruiwagen uit te halen. Ik vind dat die dingen er ook gewoon bijhoren.
Mijn paard gaat elke avond naar binnen, nou heb liever dat ze hem op een mooie avond nog een keer buitenzetten zodat ie extra buiten staat. Doet mijn stalhouder ook niet. Het is meer dan alleen rijden, is mijn mening.
Water zou ook bijgevuld moeten zijn

maar heb hier al een paar keer gehad dat de waterbak toch echt leeg was (n) (commentaar ook opgegeven) dus nu controleer ik standaard als ik de wei in loop of er nog water is... (Mijn tik?)
Het gaat mij vooral om het feit dat mensen dingen niet zien en hoe ze dingen achterlaten... Dan kun je wel heel fijn een bijdrage vragen, maar ik zeg heel eerlijk, ik heb liever iemand die de kleine dingen ziet.
Voor de mensen nu, ja spijt dat ik geen bijdrage heb gevraagd. Ze komen rijden, gaan weer. Kunnen ze niet rijden, komen ze niet. Als het bij een bijrijder puur om het rijden gaat ok... Maar ik heb liever dat ze 15 minuutjes per keer meer aan de verzorging van mijn paard besteden, dan een bijdrage. Gewoon even controleren op wondjes op de benen ipv geen zand zien, dus het zal wel schoon zijn. Iemand die tijdens het poetsen ook meteen even voelt er wondjes zitten etc. Niet iemand die het deken afgooit, er een borstel overheen haalt en opzadelt...
Als ik zo iemand heb/kan vinden, dan ben ik blij ja. Dan hoef ik al geen bijdrage meer. Maar dat is gewoon mijn visie op hoe ik vind dat het "hoort" te gaan. En ik ben gewoon al heel blij als ik zo iemand vind... Dan vind ik een bijdrage volkomen nutteloos :s Weegt niet op tegen de verzorging van mijn pony.
Het kan ook allebei hoor

bijdrage en goed voor de paarden... maar ik ben nu weer op zoek en ik zeg eerlijk dat ik inmiddels zo wanhopig ben dat ik al blij ben met iemand die het gewoon fatsoenlijk doet op de manier die ik ook heb