bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Ezra

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:28

In de meeste gevallen die ik ken zoekt iemand een verzorger omdat hij te oud is of te weinig tijd heeft. Dit betekent dat ze niet iemand zoeken om diegene een plezier te doen, maar omdat ze de hulp van die persoon simpelweg nodig hebben, maakt niet eens zoveel uit wat de kwaliteiten van die persoon zijn. Een handige verzorger weet dat en gaat dus zeker niet betalen. Mochten er mensen zijn die hun paard aanbieden als verzorgpaard om iemand een plezier te doen dan vind ik dat erg nobel, en snap ik dat ze er in dat geval iets voor terug willen.
Het argument dat je iemand laat betalen omdat er een risico is dat diegene het paard verknoeit is al helemaal onzin, als je het beste met je paard voor hebt zoek je iemand waarvan je zeker weet dat hij het goed doet, niet iemand die uiteindelijk zoveel bijdraagt dat je een ander paard kan kopen.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:13

Ik vind 100 euro ook erg veel geld. Ik denk dat als je er zo weinig tijd voor hebt dat je minimaal 4 dagen iemand anders er op wil laten rijden en daar ook behoorlijk wat voor vraagt dat je misschien beter kan nadenken of je je paard dan wel kan/moet houden..
Ik zou er ook niet voor willen betalen.

niet banketstaaf bedoeld overigens ik weet hoe moeilijk het is ;) Heb de verkoop van mijn paard zelf proberen uit te stellen dmv bijrijdsters die mee betaalden (dan vroeg ik ook 50/60 euro p.m voor ong. 3 keer per week) maar uiteindelijk had ik er zelf niet meer de tijd en de financiële mogelijkheid voor dus is het niet eerlijk om het dan bij een ander neer te leggen vind ik.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:36

Zonder eigenaren, die om wat voor een reden dan ook een bijrijder/verzorgster zoeken...zijn er ook geen verzorg-/bijrijpaarden meer.

Denk daar maar eens over na als niet-eigenaar en niet op een manege jouw hobby willen uitoefenen.

Als elke eigenaar alleen de dieren houdt waar hij zelf elke dag tijd voor heeft...bestaan er geen versies meer over verzorgers en bijrijders.
Dan hebben deze pech en kunnen alleen nog maar betaald hun hobby doen op een manege. Vaak vanwege budget maar 1 x/week.

Denk daar maar eens over na....

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:40

Anke schreef:
Zonder eigenaren, die om wat voor een reden dan ook een bijrijder/verzorgster zoeken...zijn er ook geen verzorg-/bijrijpaarden meer.

Denk daar maar eens over na als niet-eigenaar en niet op een manege jouw hobby willen uitoefenen.

Als elke eigenaar alleen de dieren houdt waar hij zelf elke dag tijd voor heeft...bestaan er geen versies meer over verzorgers en bijrijders.
Dan hebben deze pech en kunnen alleen nog maar betaald hun hobby doen op een manege. Vaak vanwege budget maar 1 x/week.

Wanneer er geen mensen zouden zijn met huizen die geschilderd moeten worden zouden schilders ook niet kunnen schilderen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:34

Anke schreef:

Lekkere drogredenatie weer...
Eigenaren mogen ook blij zijn dat er mensen zijn die al dan niet moeten betalen om jou zorg en aandacht uit handen te nemen.
In jouw redenatie zijn eigenaren maar zo goed om hun paard te delen. Maar er zijn eigenaren zat die de hulp van een bijrijder gewoonweg nodig hebben om hun paard voldoende aandacht/beweging/voerbeurten/etc te geven. Die zouden dan, jouw redenatie volgend, ook geen eigen paard kunnen houden als er geen mensen bestonden die die taken van ze willen overnemen.
Ik als eigenaar daarentegen ben heel blij dat er bijrijders zijn die de verantwoordelijkheid willen nemen om mij wat zorg uit handen te nemen. Als ik geen bijrijder had, zou het voor mij lastiger zijn om mijn paarden op alle dagen van de week voldoende aandacht te geven, en in het geval van mijn senior voldoende voermomenten.

Ik heb zelf nooit betaald om paarden van anderen te rijden en mijn bijrijdster hoeft mij ook niet te betalen.
Zij kan lekker rijden, mijn paarden krijgen extra aandacht. Top geregeld.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:53

Maar als je er in eerste instantie erg veel tijd en energie in moet steken? Ik ben zwanger, en zal toch een periode uit de running zijn. Het rijden maakt niet uit, dat doet meer kwaad dan goed als het niet correct gebeurt. Maar het verzorgen/controleren is toch wel erg fijn.

Ik heb dus op mp rondgekeken, en twee dochters zochten een verzorgpony. Heb dus contact met de moeder gehad, en dit was precies wat ze zoeken. (leren over de verzorging, wat er naast het rijden bij komt kijken. Rijden doen ze op de manege). Het klikt goed, maar ik ben er toch veel energie aan kwijt. Ik zie het als investering, die zich straks terug betaalt. Ze hebben ook ieders een les gehad, waar ze dus ineens veel informatie krijgen, die ze op een manege nooit hadden gekregen. De 1 onder het zadel, de ander een longeerles. Deze les werk ik dan ook nog uit op papier, zodat ze dit later nog kunnen nalezen.

De moeder heeft gelukkig ook aangeboden om mee te betalen (aan de begeleiding), maar ik probeer het nog even zo. Ik ben ook blij met hun nl, maar het moet niet teveel ten koste gaan van mezelf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:05

Anke schreef:

Ben es benieuwd hoeveel eigenaren er nog zouden overblijven als er geen verzorgers en bijrijders meer zouden zijn. Denk dáár maar eens over na. Dat zou nl ook best kunnen tegen vallen. :(:)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:30

Oh vast nog een leuk aantal. Echter niet meer veel die hun paard delen.

Ben die attitude van velen zat mbt "ik kom jouw paard verzorgen, moet je dankbaar voor zijn"
Zijn er zelfs die er geld voor durven vragen.

Ik zou nog liever alles verkopen en dan eentje lekker voor mezelf houden.
Lekker een egoïstische eigenaar zijn, puur het eigen genot en plezier.
Geen rekening houden met verzorgsters, geen tijd erin hoeven te stoppen. Geen gratis privélessen geven.
Ja zulke reacties zetten me de laatste tijd aan het denken hoor. Waarom nog zo doorgaan als ik al 20 jaar doe. Hobby delen, anderen mogelijkheden bieden die ze anders nooit zouden hebben. Hmm...kan ik mijn overgebleven paardje een zadel op maat laten maken. Duurste pensionstal uitzoeken en alleen nog maar lusten.
Wat een idioot ben ik eigenlijk dat ik dat niet doe.
Ach wie weet hoeveel zetjes nog...en bij vele andere eigenaren ook en dan stoppen ze met anderen een kans te bieden. Het zou zomaar kunnen...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:50

_Ezra schreef:
Wanneer er geen mensen zouden zijn met huizen die geschilderd moeten worden zouden schilders ook niet kunnen schilderen.

Een beroep met een hobby vergelijken is een beetje krom :)

Het is geen dienst, het is uitoefenen van je hobby. (voor beide partijen)
Sommige vragen geld, andere doen het gratis.

Maar zet nooit een attitude op, dan jaag je personen alleen maar weg.
Eigenaren hebben het laatste woord, of je bespreekt het of je zoekt wat anders
(wederom beide kanten)

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:13

minikatje schreef:
Een beroep met een hobby vergelijken is een beetje krom :)

Het is geen dienst, het is uitoefenen van je hobby. (voor beide partijen)
Sommige vragen geld, andere doen het gratis.

Maar zet nooit een attitude op, dan jaag je personen alleen maar weg.
Eigenaren hebben het laatste woord, of je bespreekt het of je zoekt wat anders
(wederom beide kanten)

Hobby en beroep hebben meer met elkaar gemeen dan je zou verwachten, mits je maar naar het grotere plaatje kijkt. Je kunt van iemand die van zijn hobby zijn beroep maakt tenslotte ook niet verwachten dat hij het gratis doet. Mijn reactie was trouwens meer bedoeld om te laten zien hoe krom de redenering erboven is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:16

Schilderen is voor sommige mensen een hobby, en paardrijden is voor sommige mensen hun beroep. Zo gek vind ik de vergelijking dus niet.

Misschien kun je het dan beter met de hond uitlaten vergelijken. Is ook een hobby waar sommige mensen hun geld mee verdienen (uitlaatservice).

Ik ken dan weer geen mensen die geld betalen om andermans (dure ras- of sport)hond uit te mogen laten. Zelfs als ze de hond op dat moment 'als eigen mogen beschouwen' is niemand zo gek.
Laatst bijgewerkt door sallandval op 07-03-16 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:16

Werk is een dienst waar je geld voor krijgt. Daar heb je geen groter plaatje bij nodig.
Zolang je van de paarden niet je (bij)baan maakt is het geen werk :)
Hobby naar beroep is ook hobby naar werk, dus geen hobby meer ;)

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:36

minikatje schreef:
Werk is een dienst waar je geld voor krijgt. Daar heb je geen groter plaatje bij nodig.
Zolang je van de paarden niet je (bij)baan maakt is het geen werk :)
Hobby naar beroep is ook hobby naar werk, dus geen hobby meer ;)

Niet helemaal.
Wanneer ben jij bereid iets te doen? Als het gene wat er tegenover staat de moeite waard is. Dit moet je heel breed zien. Bij beroepen is het gene wat er tegenover staat normaal gesproken geld, bij een hobby is het vaak het plezier dat je hebt in datgene wat je doet. Het kan ook een combinatie zijn. Een schilder die plezier heeft in zijn werk is eerder bereid voor een laag loon te werken dan een schilder die een grote hekel aan zijn werk heeft. Je kunt het als het ware zo neerzetten:
moeite < plezier + beloning
Om het nu even 'logisch' neer te zetten.
Stel, je moet een moeite doen van 2 (jaja, ik weet dat het nergens op slaat, het gaat om de redenatie er achter)
Wanneer doe je het wel, en wanneer niet?
Laten we het eerst toepassen op een beroep, bijvoorbeeld een schilder die plezier in zijn werk heeft. Hierbij geef je plezier een 1 en beloning een 2.
2 < 1 + 2 klopt, dus de schilder zal het doen.
Een schilder met laag loon die geen plezier in zijn werk heeft. beloning een 1, plezier 0.
2 < 0 + 1 klopt niet, dus de schilder zal het niet doen. (zoekt ander werk, wat dan ook)
een schilder met laag loon die heel veel plezier in zijn werk heeft. Plezier een 2, beloning een 1.
2 < 2 + 1 klopt, de schilder doet het.
Dezelfde schilder met veel plezier in zijn werk, maar nu zonder loon. Plezier een 2, beloning 0.
2 < 2 + 0 klopt niet, de schilder zal het niet doen, ondanks het plezier dat hij heeft in zijn werk.

Nu hetzelfde toegepast op een hobby.
Een bijrijder die een moeite van 2 moet doen, heel veel plezier heeft, en niks hoeft te betalen. Plezier 3, beloning 0.
2 < 3 + 0 klopt, dus de bijrijder doet het.
Nu dezelfde bijrijder die moet betalen. (beloning -1)
2 < 3 -1 klopt niet, bijrijder doet het dus niet. De bijrijder zou het wel doen als de moeite bijvoorbeeld minder is.
Nu een bijrijder met héél veel plezier (4) die héél veel moeite (3) moet doen, maar niks hoeft te betalen.
3 < 4 + 0 klopt, bijrijder doet het. Wanneer deze bijrijder echter zou moeten betalen (beloning -1),
3 < 4 -1 klopt niet, bijrijder doet het dus niet, ondanks al het plezier. De moeite weegt simpelweg niet op tegen de rest.
Dat zijn wel genoeg voorbeelden voor nu.

Mocht je het hele verhaal niet meer kunnen volgen, ik heb nu aan de hand van voorbeelden laten zien dat het evenwicht tussen moeite en beloning van toepassing is op zowel hobby's als beroepen, dus dat die wel degelijk met elkaar te vergelijken zijn. Misschien kun je je niet helemaal vinden in de voorbeelden, het gaat erom dat het achterliggende idee klopt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:56

Snap het wel, maar er zit nog een belangrijk stuk tussen: de kwaliteit. Is de schilder goed, zal ie vaker gevraagd worden, is men bereid hiervoor te betalen. Doet ie zijn werk matig, of zelf slechter dan jou maar scheelt het je wel tijd, dan betaal je hier niet voor maar zal er sprake zijn van bijv een vriendendienst of wederdienst.
Is de schilder nog lerende, dan kost het jou tijd en energie dat erin te steken. Dan verwacht je dat dit zich uiteindelijk terug betaald (in een goede schilder).

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:58

Ik heb met de eigenaar afgesproken dat ikde dekens, zadel, hoofdstellen,halsters,sjabrakjes enz. Betaal.
En als hij bezig gaat om de nieuwe stallen te maken, dat ik hem er bij help :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:02

@ ezra, leuke theorie en ik volg het prima.
Ik ben het er gewoon niet mee eens en vind het ook niet logisch ;)

Marocje geeft al 1 flaw aan en zo zijn er nog meer.
Let's agree to disagree :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:03

Anke in jouw geval vraag ik me inderdaad af waar je het voor doet, als het je blijkbaar zoveel frustratie oplevert.

En noem mij maar een egoïstische eigenaar, maar ik houd idd geen paard(en) voor een ander.
Ik houd ze voor mezelf. En omdat ik onregelmatige werktijden heb, ben ik enorm blij met mijn bijrijdster, die flexibel kan aanvullen waar nodig.
Zonder haar zou ik zelfs hogere kosten hebben, omdat ik dan vaker zorg zou moeten uitbesteden. Maar mijn bijrijdster heeft geen 'attitude' dat ze mijn redder op aarde is ofzo. Ze is gewoon blij dat ik iemand zocht zoals zij en zij zocht een paardje zoals die van mij, waar ze lekker mee het bos in kan.
Prima match dus, met gesloten beurzen, iedereen blij.
Maar als ik helemaal geen tijd/zin/mogelijkheid meer zou hebben om ze zelf voldoende aandacht en beweging te geven, zou ik ook niet vanwege haar mijn paarden aanhouden.

Ik heb zelf dus ook nooit betaald, maar altijd heel blije eigenaren gehad dat ik ze uit de brand hielp.
Stal afmesten, in/uit de wei halen en dat ook als ik die dagen niet op hun paard reed. Als ik wel mocht rijden was ik superblij. En de eigenaar ook, omdat die dan verzekerd was van beweging en de nodige aandacht voor hun paard.

Er zijn nu eenmaal verschillende situaties.
Niet elke bijrijder die niet wil betalen wil alleen maar lusten en geen lasten. Niet elke eigenaar leent/verhuurt een paard aan een bijrijder omdatdie bijrijder dat nou zo nodig graag wil.

Zowel eigenaren als bijrijders moet je gewoon niet over een kam scheren.

Voor elk standpunt is wat te zeggen. Het is alleen zoeken naar de juiste match.

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:20

Marocje schreef:
Snap het wel, maar er zit nog een belangrijk stuk tussen: de kwaliteit. Is de schilder goed, zal ie vaker gevraagd worden, is men bereid hiervoor te betalen. Doet ie zijn werk matig, of zelf slechter dan jou maar scheelt het je wel tijd, dan betaal je hier niet voor maar zal er sprake zijn van bijv een vriendendienst of wederdienst.
Is de schilder nog lerende, dan kost het jou tijd en energie dat erin te steken. Dan verwacht je dat dit zich uiteindelijk terug betaald (in een goede schilder).

Het is een zeer vereenvoudigd systeem op de manier waarop ik het heb neergezet, maar het klopt wel. Het werkt zelfs vanuit een ander perspectief.
Bijvoorbeeld: je bent niet zo'n groot schildertalent, dus voor jou zou je huis verven een moeite van 3 hebben. Een schilder vraagt een loon van 2, voor jou is de overweging volgens de 'formule' moeite < beloning dus -3 (want minder moeite voor jou) < -2 (negatieve beloning dus betalen aan schilder) wat klopt, dus in zo'n geval zou je het werk uitbesteden aan de schilder. Het model kun je eindeloos uitbreiden, want wat is tenslotte beloning? Is dat alleen loon, of is het een optelsom van loon, plezier, waardering en ga zo maar door.

Dit begint echter veel te veel te lijken op economie (wat het ook eigenlijk is), dus laten we het maar ontopic houden.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:54

Ik heb het geluk dat ik de paarden van een vriendin gratis mag rijden, 1 keer in de week. Ik ben super blij met ze, mag er ook mee lessen, dus super fijn zoals het gaat. Als ze een bijdrage zou vragen, zou ik die er ook wel voor willen geven, mits het een normaal bedrag is natuurlijk. Want ik krijg er wel wat leuks voor terug. Maar hiervoor had ik ook vijf jaar een VERZORGpaard, waar ik na vijf jaar ook voor moest gaan betalen omdat hij op een duurdere stal kwam. Toen ben ik gestopt. Ik ga geen 50 euro per maand betalen om een paard te poetsen. Als ik moet betalen wil ik er iig wat voor terug krijgen. :')

Zo te horen bied je goede faciliteiten, een bijdrage zou ik dus wel te begrijpen, en je mag ook vier dagen in de week komen.

Alleen zou ik niet laten merken dat je tijdgebrek hebt. Ik denk dan altijd van ja, als ik er niet zou zijn zou je zelf je paard ook niet rijden. Dus ik belemmer jou niet, waarom zou ik dan betalen? Ik help jou toch? Dus wat dat betreft snap ik die gedachte wel. Als je dat niet expliciet in je advertentie zet krijg je denk ik al andere reacties.

Daarnaast zou ik even om je heen kijken naar andere bedragen die gevraagd worden voor bijrijdpaarden! De prijs verschilt namelijk echt per regio!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:53

Ik verbaas me soms over de arrogantie van mensen...

Waarom wil je bijrijder zijn? Omdat jij graag zelf paard wil rijden, met paarden wil omgaan, lekker bezig wil zijn op stal. Jij wil plezier beleven. Zodra je het doet om 'iemand te helpen', ben je niet goed bezig. Zoek dan een andere hobby! Je doet het toch voor jezelf? Jij wilt toch fijn kunnen rijden en genieten van de privileges van een eigen paard zonder de torenhoge kosten en verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken. Omdat je daar geen tijd voor, geld voor en/of zin in hebt. Het werkt twee kanten op en aangezien een eigen paard ontzettend duur is, is het niet meer dan billijk als je daar ook iets in bijdraagt in ruil voor ook het plezier ervan.

Als bijrijdster betaal je een schijntje van de kosten. Je hebt minder verantwoordelijkheden (wie belt de stalhouder laat in de avond als er iets met het paardje aan de hand is? Over het algemeen de eigenaar). Minder onverwachte kosten (dierenarts, etc.). En toch kun je genieten van wel veel dezelfde privileges van een eigen paard. Mag toch best van tegenover staan imo! En bevalt het toch niet. Kun je makkelijker ermee stoppen. Op zoek naar de volgende of toch maar naar de manege. Wees eens een beetje dankbaar!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:03

Tsja, alles heeft 2 kanten he Duke.
Ik verbaas me nl ook over de arrogantie van sommige eigenaren...

En dan ben ik nu zelf eigenaar en heb een bijrijdster. En die betaalt niks, want ik ben hartstikke geholpen met de aandacht en beweging en voerbeurt en uitmesten wat ze doet.
En ík ben de eigenaar, ík ben verantwoordelijk voor het paard, dus ook logisch dat mijn stalbaas mij belt als er iets met míjn dier is! Zou mooi worden als die de bijrijdster gaat bellen zeg :n

Maar goed, ik heb dus gekozen om eigenaar te worden en ben dus ook verantwoordelijk voor de kosten. Ik ga geen kosten voor mijn bijrijder maken, ik zou dus bv niet met haar op stap gaan voor les op een andere locatie.
Zij vindt mijn teugels niet fijn, tsja, das jammer, dan koopt ze voor eigen gebruik maar een ander setje.
Maar de basisdingen als zadel/hoofdstel/beenbeschermers/borstels zijn gewoon aanwezig, die heb ik immers zelf ook nodig.

Dus nee, ik zie werkelijk niet in waarom ik als eigenaar mijn bijrijdster om geld zou moeten vragen omdat zij op mijn paard mag rijden.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:09

Dan begrijp je mij niet goed. Juist logisch dat de eigenaar wordt gebeld, daarmee bedoel ik dat de eigenaar veel meer werk, zorgen en verantwoordelijkheden heeft. De bijrijder heeft die niet. En dan zou die wel dus de lusten, maar niet de lasten mogen hebben. Als je alleen de lusten hebt, kun je ook bijdragen in de lasten.

Ik mag eigenlijk niet eens meepraten want mijn bijrijdster betaalt ook niks, maar ik verwacht daarvoor wel een stukje verantwoordelijkheid en hulp met de paarden. Omdat we op een doe het zelf stal staan, moet zij wel meehelpen met voeren, binnenzetten, mesten, etc. Ik heb daarom heel weinig stalkosten. Hoewel paarden houden altijd duur is.

Maar zou ik op een stal staan waar wij minder hoeven te doen en ik meer stalgeld zou moeten betalen, zou de bijrijdster gewoon een bijdrage moeten betalen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:14

Dan zou ik het nog niet doen.
Ik sta nu ook gedeeltelijk doe-het-zelf.
Maar als ik ervoor kies om op een stalling met meer luxe te gaan staan, is dat mijn keus, mijn verantwoordelijkheid en ben ik degene die voor die kosten opdraait.
Ik ben dan nog steeds heel blij met een bijrijdster die op de dagen dat ik weinig tijd heb ivm mijn werk, de zorg en aandacht en het geven van beweging van mijn pony voor me overneemt.

Die bijrijdster kan er toch niets aan doen op welke stalling ik mijn paarden heb neergezet?
Ik zou ze ook nooit voor een bijrijder op een stalling zetten die niet mijn keus is.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:23

Dat is gewoon een verschil van mening. Ik kijk er heel anders naar. ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:24

Duke schreef:
Dat is gewoon een verschil van mening. Ik kijk er heel anders naar. ;)

Ik ben het met jou eens :j

ik heb jaren bijrijdsters gehad die mij een bijdrage betaalden en zij vonden dat heel normaal, gelukkig zijn zulke vrouwen[ waren allebei 30+ ]er ook en ze waren helemaal niet vies van mesten dat wilden ze juist graag!!
ze wilden een beetje het gevoel hebben van een eigen paard omdat ze hetzelf niet konden betalen en dit een fijne oplossing vonden
1 heb ik 4 jaar gehad, toen ze zwanger was van haar 2de en toen 2 kindjes had lukte het haar niet meer
gratis op mijn paard begin ik niet aan!

nu heb ik geen bijrijdster meer dit paard was niet geschikt voor meer personen en het is een paard wat veel blessures gehad heeft