Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Anna79 schreef:Hallo allemaal, ik heb zomaar een vraag, zitten hier ook paardeneigenaren die een paard hebben dat graag springt maar het zelf niet willen/kunnen? Ik ben een hele serieuze ruiter die heel graag wil springen. Heb voordat mijn dochter geboren werd altijd dressuur gereden op paarden van anderen, aantal Friezen TM L2, en 2 warmbloeden tm M1. Ik was er 5 dagen in de week mee bezig, heerlijk!
Helaas valt het me nu niet mee om te blijven rijden vanwege werk en gezin. Ik wil ontzettend graag beter leren springen want dat heb ik nooit veel gedaan maar vind ik zó gaaf, heb 2 keer een springcursus gevolgd op een manege en neem nu af en toe springles met een manegepaard.
Wat ik eigenlijk zoek is een paard dat voldoende bereden wordt, waar ik 1x per week op mag rijden, naar springles/evt. oefenparcours.
Vraag me af of er eigenaren zijn die zo'n bijrijder zoeken? Ik woon in Friesland. Alvast bedankt voor het lezen
Ladyson schreef:Hoooow.. Ook ik meld me weer. Combinatie van een pittige pony waar geen grote volwassene (1,70+ m) op kan maakt t erg lastig. Hebben jullie nog tips? Ik heb nu een advertentie op bokt, marktplaats en diverse facebookgroepen staan. Overweeg zelfs een beetje of ik haar niet moet gaan verkopen, ik heb gewoonweg de tijd niet voor 5 a 6 dagen flink aan de bak, maar dat wil paardlief zelf wel graag.
blieb01 schreef:Ladyson schreef:Hoooow.. Ook ik meld me weer. Combinatie van een pittige pony waar geen grote volwassene (1,70+ m) op kan maakt t erg lastig. Hebben jullie nog tips? Ik heb nu een advertentie op bokt, marktplaats en diverse facebookgroepen staan. Overweeg zelfs een beetje of ik haar niet moet gaan verkopen, ik heb gewoonweg de tijd niet voor 5 a 6 dagen flink aan de bak, maar dat wil paardlief zelf wel graag.
Welke plaats? Ik ken ook nog wat mensen die op zoek zijn
Eapy schreef:Vreselijk moeilijk dit. Zoek zelf iemand die puur voor de verzorging (en "klusjes") komt, krijg ik allemaal ambitieuze wedstrijdruiters... Vraag er ook helemaal geen bijdrage voor. Is het echt zo moeilijk, of ligt het aan Amsterdam??
bruintje123 schreef:Ja alleen klusjes doen en verzorgen, daar zou ik ook niet warm voor lopen
Dat vind ik persoonlijk ook betaald werk.
Dat je daar überhaupt reacties op krijgt
Azmay schreef:Eapy schreef:Vreselijk moeilijk dit. Zoek zelf iemand die puur voor de verzorging (en "klusjes") komt, krijg ik allemaal ambitieuze wedstrijdruiters... Vraag er ook helemaal geen bijdrage voor. Is het echt zo moeilijk, of ligt het aan Amsterdam??
Zo iemand moet je hier voor betalen
Ik heb inmiddels ook weer 3 mensen gehad die zijn komen kijken en proberen maar het strand na 2 keer. Misschien dat de laatste nog wat gaat worden maar we zullen zien.
Eapy schreef:bruintje123 schreef:Ja alleen klusjes doen en verzorgen, daar zou ik ook niet warm voor lopen
Dat vind ik persoonlijk ook betaald werk.
Dat je daar überhaupt reacties op krijgt
Heb ook in de advertenties vermeld dat ik bereid ben om een bijdrage te leveren voor de hulp hoor. De ene kan op dit moment niet bereden worden en de ander is wat onberekenbaar en wil niemand in gevaar brengen. Heb toch een hele drukke baan en wil het beste voor ze... zijn toch wel wat mensen waarvoor rijden geen prioriteit is.
nuscaniels schreef:@skyefate,
Ik denk dat als je er zo instaat je beter op zoek kan naar iemand die je dan betaalt om die periode je paard te doen dan dat je een bijrijder zoekt.
Kan me van een bijrijder/verzorger goed voorstellen dat ze liever een paard zoeken voor de lange termijn en om daar iets mee op te bouwen.