Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beccz

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:09

Nou ik ga vrijdag ook bij een paard kijken, hij is zz licht geweest.
De eigenaresse kan wegens gezondheidsredenen helemaal niet rijden op het moment.
Ze vraagt 190 euro in de maand voor 5 dagen in de week,maar staat wel op een stal met alle faciliteiten.
Ik vind 190 euro wel te veel, maar het is wel bespreekbaar, eerst maar eens kennis maken en kijken of het klikt.
Ik heb nog een paardje aangeboden gekregen een nrps merrie die is M geweest, ik ga bij beide kijken en dan kijken wat me t beste lijkt.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:12

Beccz schreef:
De eigenaresse kan wegens gezondheidsredenen helemaal niet rijden op het moment.
Ze vraagt 190 euro in de maand voor 5 dagen in de week,maar staat wel op een stal met alle faciliteiten.
Ik vind 190 euro wel te veel, maar het is wel bespreekbaar, eerst maar eens kennis maken en kijken of het klikt.
Ik heb nog een paardje aangeboden gekregen een nrps merrie die is M geweest, ik ga bij beide kijken en dan kijken wat me t beste lijkt.

Jaloezie, alleen jammer van al dat geld ;)

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:14

Beccz schreef:

190 euro vind ik ook een aardig hoog bedrag (aangezien het nog steeds niet jouw paard is).
Mag je er dan ook echt alles mee en als zij weer beter is mag je dan nog steeds zoveel dagen of opeens veel minder?
Als het alleen tot zij weer beter is zou ik er geen 190 euro voor overhebben, maar het is natuurlijk maar net wat jij er voor over hebt.

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:34

Natasja22 schreef:
Beccz schreef:

190 euro vind ik ook een aardig hoog bedrag (aangezien het nog steeds niet jouw paard is).
Mag je er dan ook echt alles mee en als zij weer beter is mag je dan nog steeds zoveel dagen of opeens veel minder?
Als het alleen tot zij weer beter is zou ik er geen 190 euro voor overhebben, maar het is natuurlijk maar net wat jij er voor over hebt.

Tja, als je er ALLES mee mag. Van naar buiten tot aan een westrijdje op z'n tijd als het goed gaat. Zou ik er misschien over na gaan denken. Maar anders...

Maarja ik heb makkelijk praten met alles mogen en niks betalen

savira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:12

loisbr96 schreef:
nou ik ga misschien naar een verzorgpaard dat ook wel een eindje is en ik heb het er zeer voor over.
Het enige jammere is, als je pony om de hoek hebt, dan kan je sneller even langs. met mijn vreselijke school gaat dat gewoon niet.:(

Hee jij ook hier :D maar jah jij hebt het geluk dat ik je kom ophalen af en toe :D
Maar het valt wel mee hoor met de fiets heb je het al gereden ?
Verheug me op zaterdag, gaan we lekker tutten met de paardjes.

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:26

Ik vind 190 zelf ook teveel.
Maar ik zou mogen springen, en ook op wedstrijd, ook zijn er uitrijdmogelijkheden...
Als ze weer gaat rijden ja dat weet ik niet heb gemaild met die vaag is inderdaad zeker niet onbelangrijk.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:44

Pff ik vind 190 euro echt belachelijk veel! Ik vind toch dat je de eigenaar een gunst verleent en ik zal dat er dan ook nooit voor uit geven. Een klein bedrag of eventueel sommige kosten (denk aan hoefsmid e.d.) wil ik best betalen, maar 190 euro gaat me echt te ver!

Maar goed, als jij er tevreden mee bent en als je er verder alles mee mag, tja...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:57

190?! wajoo!
Tuurlijk, je rijd op eigendom van iemand en bent er (waarschijnlijk) ook deels verantwoordelijk voor.
Maar, de eigenaar heeft er zelf voor gekozen om een verzorgster te zoeken, en ze kunnen best een goede verzorgster vinden, maar dat zijn soms wel degene zonder geld maar met een hart <3

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:12

AGarcia schreef:
190?! wajoo!
Tuurlijk, je rijd op eigendom van iemand en bent er (waarschijnlijk) ook deels verantwoordelijk voor.
Maar, de eigenaar heeft er zelf voor gekozen om een verzorgster te zoeken, en ze kunnen best een goede verzorgster vinden, maar dat zijn soms wel degene zonder geld maar met een hart <3

Een bijrijder, dat is dus iemand die jou helpt met rijden wanneer jij dit niet kan. Je hebt het wel erg goed voor elkaar als je iemand anders de vervelende klusjes laat doen en je er nog 190 euro per maand aan verdiend ook,, ofnietsoms? :+ :+

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:23

savira schreef:
loisbr96 schreef:
nou ik ga misschien naar een verzorgpaard dat ook wel een eindje is en ik heb het er zeer voor over.
Het enige jammere is, als je pony om de hoek hebt, dan kan je sneller even langs. met mijn vreselijke school gaat dat gewoon niet.:(

Hee jij ook hier :D maar jah jij hebt het geluk dat ik je kom ophalen af en toe :D
Maar het valt wel mee hoor met de fiets heb je het al gereden ?
Verheug me op zaterdag, gaan we lekker tutten met de paardjes.

Ik heb er ook heel veel zin in, en ik vind het wel te doen. Ik ga door weer en wind:)
Tot zaterdag!!!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:46

persoonlijk vind in 190 voor een z paard wat je in princiepe elke dag mag rijden niet veel!
betaal zelf de stalling eens op een wat luxere pensionstalling!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:59

Ik vind het echt heeel erg veel xd
Zou het niet doen,
Ehn dat het paard Z is geweest vind ik nou niet echt een argument om gelijk zoveel geld te vragen....

Eigenlijk bewijs je idd de eigenaar een dienst,
en dan vraagt ie er zoveel geld voor!
Maar je moet het zelf weten maar vind het echt heeel erg veel geld.
Bij osn in de buurt kun je je paard daar 3 maanden voor stallen voor dat geld xd
En dan hou je nog geld over xd

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:07

dan wil ik doorgraag in die buurt komen wonen :D

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:38

Ja oke het is erg duur, maar zij betaald (gok ik) rond de 300 euro aan stalling en dan heb je nog dure spullen, de hoefsmid, eventuele da kosten of verzekering.
Maar het was nog te bespreken dat bedrag...
Dus mischien kan het ook wel voor 150, maar goed dan moet je nog wel lessen en eventueel trailer huren, startkaart etc...

De andere vraagt 100 euro per maand voor 4 dagen id week, een heel verschil maar ik denk dat als je het kan missen dat je gewoon kijkt naar waar je je het lekkerst bij voelt.
Ik wou eerst graag een paard leasen, maar dat brengt ook veel kosten met zich mee.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:58

o0eefje0o schreef:

Fryslan boppe, we stean an de toppe!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:29

Valt me hier heel erg op dat bijrijders moeite hebben om een paard te vinden en eigenaren om een bijrijder te vinden, wonen we allemaal zo raar van elkaar af ofzo?xD

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:47

Dat lijkt wel inderdaad. Ik ben nu al lange tijd op zoek naar een bijrijdster, maar helaas geen reacties.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:49

als je het in je onderschirft hebt staan en een beetje een bekentheid maakt dan heb je wel meer kans op reacties. ik kijk snel even naar een onderschrift.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:27

kim345 schreef:
o0eefje0o schreef:

Fryslan boppe, we stean an de toppe!

Waar in fryslan? Ik woon er ook :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:29

is dit een argument om geld te vragen?
'ik ben werkloos dus laat iemand voor geld op mijn paard rijden'
Krijg je in elk geval nog inkomen :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:32

Drachten, haha niet dat ik fries kan of zo, dat is de enige zin die ik ken ;p

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:33

AGarcia schreef:
is dit een argument om geld te vragen?
'ik ben werkloos dus laat iemand voor geld op mijn paard rijden'
Krijg je in elk geval nog inkomen :)

Hmm, nee, je kunt beter je paard verkopen dan, want je blijft er altijd meer kosten aan betalen, dan dat je een goed inkomen hebt.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:04

Nou ik woon in Hoofddorp onder Amsterdam. Ik ben student en al een hele lange tijd op zoek naar een paardje dat ik voor langere tijd kan verzorgen. Maar voor de paarden die hier staan word zo 120 euro per maand gevraagd voor 3 dagen in de week. Ik als student kan dat serieus niet betalen. Ik krijg ook heel vaak de vraag: waarom moet jij betalen om het werk van iemand anders op te knappen? Daar heb ik dan geen antwoord op. Dus bij deze als iemand iets weet in de buurt van Hoofddorp? Mail me dan.

Ik denk ook inderdaad in welke provincie het is. Ik denk ook dat de stalling in de randstad duurder is dan ergens in het oosten.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:09

Ik had er 1 gevonden, maar die staat ineens aangeboden op marktplaats en ik hoor ook niks van de eigenaresse:S en een uur fietsen is iets te ver om te horen dat ze me niet meer nodig heeft..