[HK] Verzorgmiepjes.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:49

Ik denk dat als ze er zelf nog plezier in heeft en je merkt dat ze er nog gemakkelijk overheen gaat dat het nog best kan.. opzich vind ik 27 nog niet zo oud we hadde een pony op de manege en die was 40 en die deed nog beginners halfuurtjes

*Edit ; en die pony had er nog lol in ook, vond het heerlijk om met die kindjes rond te hobbelen topknol!! zal em nooit vergeten..

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:52

ik vindt het opzicht goed, maar soms hebben bokkers idd gelijk.
zoals een grondbalk is heel erg verstandig anders kan het zijn dat de pony het niet goed in kan schatten hoe hoog het is.
heb dat topic gelezen over dat springen dat er nu op staat bij haw. dat meisje probeert je te helpen, maar kan je nog niet goed springen of weet je er nog niet veel van af, spring dan ook niet zo vaak, en vraag of je wat vaker in de les mag springen om er meer over te leren enz. vindt 1 ding wel goed dat dat meisje er wel is dat je niet alleen gaat klungelen straks gaat het fout. als ik ga springen thuis dan spring ik niet hoger dan 1 meter als ik alleen ben, wil ik hoger dan zorg ik dat er iemand bij is. ja 1 meter is voor jullie dan hoog maar ben je alleen ga dan niet hoger dan 50 cm. ofzo gewoon veiligheid.
wat is vaak springen he, ik spring niet vaak 1 keer in de 2 week ongeveer, want dressuur is toch 10 keer belangrijker dressuur is de basis. is de dressuur slecht dan kan je nooit goed springen dus vandaar. je voelt zelf wel aan hoevaak je kan springen

Poeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:53

Oké ik ben dus eerste geworden, en dit is de allereerste keer dat ik er tevreden over ben..

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:54

goed zo poeltje!! maaruh ff een vraagje waarmee hahahaha sorry krijg het niet mee volgens mij
Laatst bijgewerkt door Ils_K op 14-11-05 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:55

Wow, vet goed Poeltje! gefeliciteerd!!

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:01

haha ze is van leeftijd oud maar van geest niet zo. al merk je dat ze het in de winter tog wel moeilijker heeft...
en er niet zo geweldig uitziet. maar in de zomer juist wel weer
hoger gaan vind mariska zelf ook leuk. zolang het maar niet te is.
als is van de 3 keer vrijspringen maar 1 keertje een hindernis wat hoger. zo is er ook met springen wat afwisseling.
het hoeft niet altijd hoog vind ik. maar eens wat hoger is ook wel leuk (zou ook bijv. eens wat breder kunnen, gewoon normaal laag(2 emmers) weer eens wat hoger(3 emmers? of nog ietsjes)

@ ladyzwien. uhu ik spring zoiezo nooit zonder iemand erbij in de les springen we niet vaak omdat een paar kinderen van de les dat niet leuk vinden vorig jaar mochten we zelf met zun alle een parcourtje opbouwen en zoude we dat in de les gaan springen..gaat er iemand huilen en gaat t niet door heb nu al een paar keer gevraagt om te springen en was iedereen het er mee eens..hadden allemaal pony die ze wouden mja,,eentje moet natuurlijk weer beginnen. (kwek kwek )
uhu morgen ga ik ook op die pony dressuur rijden zodat dat eerst beter is. dan gaan we als het goed is beginnen met balkjes draven en een klein sprongetje anders voor mijn houding. eerst dat en als mijn houding bij de lagere sprongen goed is en het goed gaat dan pas hoger (teminste dat is mijn bedoeling )

Poeltje, goedzow!!! gefeli

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:07

okay pattypaard nou het komt vanzelf, en ja daar kan je niks aan doen he in een manegeles best jammer

foto's staan er op. wel ff een berichtje achter laten he!

viewtopic.php?f=53&t=494611

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:10

ok k ga kijke en reagere

haha vind het eigenlijk echt jammer
mariska vind springen emt iemand erop niet leuk (heb zondag nog geprobeert zonder zadel wat ze ervan vond...oren naar achter niet echt plezier erin naja dan ga ik eraf en toen had ze echt weer zichtbaar meer lol erin
en nike mag niet.
oppe manege springen we dus bijna niet en als we springen maar iets van 2/3 keer over de sprong heen.
wou eens met de andere kinderen van de les gaan bespreken voor een echte springles..en als iedereen dat wil dan met de groep aan de lesgever vragen al zal er tog altijd iemand zijn die daar geen zin in heeft... (een meisje springt niet omdat ze iets aan haar hand heeft en nog herstellende is en daarom ook op een makkelijk paard rijd wat niet trekt aan de teugels maar die vind het geen probleem als wij wel springen)

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:11

k heb ook al zo lang niet gesprongen mja bij ons kan je alleen in de wei springen of in een hele kleine binnebak..dus dat gaat allebei niet zo lekker..

Bij ons op mn oude manege gingen we altijd om de week springen en wie niet wou moest niet zeure maar gewoon mee doen of in het midden stappen

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:14

haha zo zou t ook moete zijn
als anderen aan het springen zijn vind ik dan wel weer dat je bijv. wel zou mogen doorblijven dresuuren zolang je de andere niet in de weg rijd (zo is het bij mij teminste )

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:16

ja was bij ons ook zo spikkelfire, je moest de mensen die wel wouden springen de gelegenheid ook geven

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:17

ik is jaloers!

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:18

Ja idd, en door veel te springen verbeter je ook weer je dressuur heb ik gehoord we sprongen per springles zeker wel 20 minuten, was erg leuk!

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:19

haha
dressuur is de basis voor springen hoor ik altijd maar als je meer springt krijg je vaak ook meer vertrouwen. (heb ik teminste wel)
vind wel fijn aan me instructeur dat als we dan springen hij ook echt goed commentaar geeft en als je ook maar 1 ding een klein beetje beter doet krijg je al een goedzo dat was beter te horen...ook al kan er dan nog kritiek achteraan komen

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:22

ik vindt springen ook geweldig, maar dressuur vindt ik ook niet echt saai. afwisseling vindt ik daarom ook prettig.

daarom vandaag naar buiten geweest haha zie itp

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:25

haha
ik vind het allbei leuk,,maar doordat ik zo goed als nooit sprong vond ik springen tog leuker

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:35

als het goed gaat maakt het natuurlijk ook leuker.
stel de dressuur gaat elke keer k*t, dan begrijp ik dat je dressuur niks aan vindt. ik ga steeds vooruit met mars en daarom vindt ik het ook leuk om te doen, dat scheld voor springen en voor dressuur

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:37

haha geld bedoel je zker

uhu op de manege merk ik ook en trouwens ook met nike dat het steeds weer wat beter gaat krijg je echt wel een fijn gevoel van. dat maakt het ook weer leuk.
gaat het iedere keer niet echt zo goed heb je er ook minder zin in. of juist zin in iets als datgene niet zo goed gaat om dat gaan proberen te verbeteren

Boris4ever

Re: [HK] Verzorgmiepjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:38

hoi allemaal
ik heb me net aangemeld bij bokt.nl en het is nu al leuk.

ik heb een verzorgpony op stal vermeer en die heet boris dezelfde waar thunder4ever vandaan komt.

maar ja

xx Boris4ever

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:41

nou welkom op bokt boris4ever, je zal merken dat dit zeer verslavend is

pattypaard: hahaha ja dat bedoel ik ja huh mijn typfouten ook
maar dat is idd zo, denk dat iedereen dat heeft

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:49

hiih heb ik zovaak

welkom boris4ever bokt is erg verslavend!

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:36

Afbeelding net gemaakt

Marr_

Re: [HK] Verzorgmiepjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:39

Boris4ever schreef:
hoi allemaal
ik heb me net aangemeld bij bokt.nl en het is nu al leuk.

ik heb een verzorgpony op stal vermeer en die heet boris dezelfde waar thunder4ever vandaan komt.

maar ja

xx Boris4ever

He, pris! Welkom hier op bokt en nog veel plezier met Boortje he?
xx marlene

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:40

Ahhh pattypaard! wat een lieve Foto's!

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:45

haha