Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:22

Veel goed nieuws hierboven, jullie zoektocht ten einde? Hier echt nul reacties, helemaal niets. Ik snap het niet, is mijn advertentie te duidelijk in wat we zoeken en wat wel en wat niet gaat? Het feit dat er niet vaak of intensief gereden kan worden? Dat het een tinker is of lijkt zijn karakter te moeilijk en lastig? Zouden jullie eens kunnen kijken en kritisch commentaar geven?

http://www.bokt.nl/markt/ad/126144/erva ... tinkerruin

kiki1976

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:30

@Karuna,
Duidelijke advertentie hoor.
Maar voor veel mensen is het toch wel belangrijk dat ze mogen rijden, helaas maar waar.
En ik heb het idee dat z'n karakter ook uitmaakt.
Ik heb een kruising tinker die ook niet snel vreemde vertrouwd, doet ze dat wel dan gaat ze ook voor je door het vuur. En ik kreeg verder ook geen enkele reactie.
Nu heb ik het geluk dat een vriendin haar wel wilde bijrijden. Maar die heeft zelf ook 10 pony's (shets) waarmee ze met een deel aan het mennen is.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:17

Hele duidelijke advertentie hoor karuna niets aan veranderen! Helaas krijg ik ook geen enkele reactie en ik ben bang dat dat ook komt omdat er bij mij ook voorlopig niet tot nauwelijks gereden kan worden....meiden willen maar een ding en dat is rijden, ze weten niet wat ze missen er zijn zo veel andere leuke dingen wat je met een paard kan doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:54

Gefeliciteerd Zoek! *\o/*

Ik heb gisteren wat gedaan ... Ik ben met [***] buiten gaan stappen en daarna in de piste nog even gedraafd en er stonden een paar heel uitnodigende sprongen.. dus die heb ik genomen, helemaal zelf! (de hoogste, zo'n 50 cm, ging hij de eerste keer wel langs, maar dat was mijn schuld want ik kreeg op het laatste moment de bibbers :+ Maar daarna nog 2x gewoon gesprongen ). Dus ja, eigenlijk kan ik het zelf ook wel met hem opbouwen, met begeleiding .. Hij heeft toch nog niet de conditie om echt zwaar & hoog werk aan te kunnen, dus we kunnen samen groeien .. En ergens heb ik toch het idee, heel erg penny O:) , dat hij voor mij toch een tikje meer zijn best doet .. Vorige keer toen hij met dat meisje gesprongen had wilde hij daarna geen snoepje van mij aannemen, gisteren nam hij alles aan wat ik voor zijn neus hield :+

Dus ja, ik weet het weer niet meer .. Elke keer als ik denk "nu heb ik het gevonden" of "nu heb ik de persoon gevonden" dan werkt [***] de keer daarna zo super mee met mij dat ik iets heb van "ik wil hem helemaal niet delen!" ^) :')

Heb gisteren trouwens nog te horen gekregen van de uitbaatster van stal dat er een ex-pensionklant was langsgeweest met zijn paard, ze hadden even staan praten en die vroeg ineens "is dat [***] die daar in de weide staat?". Blijkt nu dat die een vriend heeft die een paar straten verder woont en die heeft op de manège altijd op [***] gereden, zelfs toen die blind was heeft hij er nog een paar keer op gereden, maar toen hebben ze hem dan vrij snel weg gedaan en die vriend heeft daarna nooit meer op een paard gezeten :(:) Ex-pensionklant was ook heel erg verbaasd dat [***] er zo rustig en relaxed bij stond, want zo kenden ze hem helemaal niet ... Moet je nagaan :+

En ik vrees inderdaad dat het rijden het toch wel doet .. als je ziet dat zelfs mensen die zowat een sportpaard aanbieden niks vinden dan is het heel somber voor de rest, en degene waar (nog) niet (meteen) gereden dan worden.. tja, die moeten al héél veel geluk hebben :=

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:27

Dank je wel [***], wel leuk om te lezen dat het zo goed ging met Cobe maar dit wordt dan toch ook wel weer een hele lastige keuze hihihi wel of geen bijrijder/verzorgster erbij....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:32

Gefeliciteerd Zoek! :cheer:
Ik ben helaas nog steeds op zoek, zonder succes..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:41

Dank je Deetjeeuh, jammer dat je zover weg woont...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:46

Haha, ik vind het inderdaad ook heel erg jammer! En je hebt een nette advertentie, lijkt me juist heerlijk om dat te doen! Maar wel een vraagje, is het zo dat je helemaal niet mag rijden? Of maar af en toe. Want dat vind ik niet helemaal duidelijk? :))

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:54

En ik kan weer op zoek. Helaas. Bijrijder vond dat ze geen klik met m'n paard had.
Ik hoop toch echt dat er eens iemand is die gewoon serieus is en blijft. Dit is namelijk nr. 5 sinds november 2012. En dat ligt niet aan mij. Weekenden in overleg, door de week ben ik er in principe niet bij en ben je dus feitelijk gewoon vrij.
Maar ik verhuis m'n paard niet, er zit wel even werk aan voordat je er weer mee op wedstrijd kunt, ze staat niet op een drukke pensionstal dus je moet jezelf alleen redden. Ze is wat flegmatiek af en toe. Dit zijn dus de punten waarom mensen er mee willen stoppen (2 keer omdat ik niet wilde verhuizen, 1 keer omdat je er niet week later mee op wedstrijd kunt en andere keren omdat ze geen klik hadden).

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:56

Germie, ben zo blij dat ik niet de enige ben ;) Maar herken je situatie helaas wel... Ooit komen we een lief en serieus iemand tegen... Ooit eens :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:02

Jammer germie...idd ooit komen we de juiste tegen!

@Deetjeeuh, voorlopig doen we eerst grondwerken en gaat alles goed en je hebt het grondwerken onder de knie dan gaan we steeds een stapje verder om te gaan rijden. En af en toe even op mijn merrie hobbelen zit er echt wel in hoor maar mensen moeten niet verwachten dat het meteen al kan. Eerst een band opbouwen vanaf de grond en laten zien wie de leider is en dan verder. Zal eens kijken of ik het er duidelijker in kan zetten ook al denk ik niet dat dat helpt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:05

Pff, wat een domme mensen! Ik zou allang geageerd hebben :')
Ik hoop voor je dat het werkt! Het is vast heerlijk! :D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:15

@Zoek gefeliciteerd!!

Hier ook nog niks gevonden hoor, had nu met dat lekkere weer al wel een paar reactie's verwacht ;)
Ik heb er zelf gisteren weer even op gezeten, echt heerlijk weer!
Ze was ook super braaf maar wel heel vlug moe, nou scheelt het dat we aan elkaar gewaagd zijn wat dat betreft maar een eventuele bijrijdster zou daar wel rekening mee moeten houden......
Schrikt ook weer af..... :Y)

Edit, @Lianne, heb geen reactie gehad hoor, alleen van dat meisje van 14...
Misschien is mijn advertentie bij voorbaat al te veeleisend?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:44

Ik pb je nog wel even... ;) Het is hier in de buurt gewoon rampzalig...

En gefeliciteerd Zoek! *traag* :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:41

Zo, nieuwe advertentie geplaatst. Niet helemaal mijn manier van schrijven, maar ik ben de verzoeken om verhuizen van het paard of het geklaag dat het wel erg rustig is op stal zat. Dat moet je van te voren bedenken. Ik hou juist van deze rust.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:02

Het is gewoon wat, bijrijders hebben gewoon te veel eisen... Had er ook 1 die wilde het paard op een manege gaan stallen (waar heel de dag dus kindjes op en neer rennen, lessen zijn, paarden 2 uur buitenkomen (als je ze zelf buitenzet :')) en waar je gewoon nooit relax iets kan doen... Maarja.. "Mijn vriendinnetjes staan er ook, gezellig!" Ja.. dan moet je daar een paard gaan leasen... Het gesprek ging via whatsapp... Had al ingetypt "Kun je hem dan niet meteen beter meteen een kogel door zijn hoofd doen? Dan lijdt ie niet" :') Hij moet lekker naar buiten kunnen, lekker rust etc.. Dan merk ik aan hem dat hij vrolijker is... Hij moet niet 22/7 op stal staan en dan heel de dag mensen om hem heen hebben...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:31

Wat ik dus meegemaakt heb:

-diverse vragen voor verhuizen voordat we uberhaupt kennisgemaakt hebben
-Vragen voor verhuizen nadat je het paard een aantal keren gereden hebt
-De weg naar de stal te smerig vinden, het is een openbare weg, maar wel een onverharde weg zoals je vaker tegenkomt in Drenthe.
-Het is te rustig op stal. Tja, het is geen drukke pensionstal, en het grote voordeel is dat je dus geen bak hoeft te delen.
-Zonder overleg toch springen of les willen nemen op een moment waarop ik zelf graag wil rijden en hierbij telt mijn mening dan ineens niet.
-Het paard is niet genoeg in conditie, geen tijd willen besteden aan het weer in conditie en wedstrijdklaar krijgen. Er direct mee op wedstrijd willen.
-Het klikt gewoon niet met m'n paard. Tja, dit kan altijd gebeuren.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:32

germie schreef:
Zo, nieuwe advertentie geplaatst. Niet helemaal mijn manier van schrijven, maar ik ben de verzoeken om verhuizen van het paard of het geklaag dat het wel erg rustig is op stal zat. Dat moet je van te voren bedenken. Ik hou juist van deze rust.

Heb je advertentie even gelezen, vond hem super duidelijk!
Ik snap ook niet waarom je hier nog geen serieus reacties op hebt gekregen, je hebt super veel te bieden!
Oké, er is dan misschien nog wat werk voordat je op wedstrijd kan, maar veel mensen kunnen dat niet eens aanbieden.
Ik hoop dat je snel wat vind :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:15

Een rustige stal is juist heerlijk _/-\o_ En vragen of je je paard even wilt verhuizen voor ze.... hoe komen ze erop? -:(-

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:40

Nog even en ze vragen of ze je paard gratis mogen hebben :') (is me al een keer overkomen... Ze had er recht op vond ze met een heel betoog, want ik was een slechte eigenaar want ik had toch geen tijd voor mijn paard... Terwijl ik toen elke dag ging, maar aan rijden vaak niet toekwam/niet alleen het bos in wilde gaan...)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:43

Lianne, die is ook grappig.

Kijk en met geen klik heb ik geen moeite (was met de laatste bijrijder het geval), maar dat het paard verhuisd moet worden wel.
Maar goed, er zal vanzelf wel iemand komen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:46

Geen klik kan, andere ambities kan, maar verhuizen gaat wel heel ver. En ook al is de stal 10x zo goedkoop of 3x beter (dan is het het overwegen nog waard...) maar het gaat wel ver... Kijk, als het voor jou ook beter zou zijn (zij weet dat er nu op die ene stal waar je eigenlijk wilde staan nog plek is, ander verhaal ;)) maar ik neem aan, dat je op een goede stal staat waar jij je happy bij voelt en dat ze goed zijn voor je paard... Als er iets beters was in de buurt, was je al weg waarschijnlijk... Maar vaak is verhuizen puur eigen belang, maakt niet uit hoe het paard erbij komt te staan, maar zij kan dan rijden met vriendinnetjes, of heeft veel luxe zodat ze je paard met 1 borstel poetst, snel gaat rijden en dan heel de middag in de kantine hangt onder het motto "paardgereden" :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:06

Precies, zeker omdat het niet je eigen paard is, ben je er zat van hup, je kapt er mee en dan staat mijn paard op een plek waar ik me niet happy voel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:09

Nou geen haar op m'n hoofd dat ik m'n paard voor een bijrijder ga verhuizen.
Sta op een super plekkie voor haar, en daarbij ook nog eens een hele gezellige club stalgenoten.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:30

germie schreef:

Zeer jammer dat ik niet bij jou in de buurt woon..