Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:21

Zondag scheren altijd leuk doen we lekker samen is gezellig en ook voor de contacten.

Ga vaak mee met wedstrijden of ga ff langs als ze les heeft. Zo hou je het ook gezellig poetsen doen ze zelfs.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:55

Serendip90 schreef:
Ja en? :) Als zij toch je paardje goed en netjes verzorgen.... En eventueel nog wat helpen als er klussen gedaan moeten worden.

Kijk jou zou ik dus nooit als verzorgster of bij rijdster willen hebben want jij gaat uit van de veronderstelling dat voor niets de zon op gaat en dat alleen jouw bij rijden zo geweldig is dat ik dankbaar met jou moet zijn. Het is een win win situatie en jij trekt het verzorgsysteem uit balans en dat voelt voor mij niet goed.
Mijn bij rijdster en ik zijn zeer blij met ELKAAR en zo wil ik het ook. Er is evenwicht. Zij mag voor 75,-- per maand mijn paard onbeperkt rijden en ik zorg dat hij altijd goed klaar staat voor haar en pas onze rooster op haar behoefte aan. Zij heeft een super fijn paard die braaf is en waar ze heel graag mee naar buiten gaat. Die goed is aangereden zonder stalgebreken. Van haar geld kan ik de ijzers betalen en het extra voer dat hij nodig heeft doordat er intensiever op gereden wordt. Hij is nog nooit ziek geweest maar mocht ze niet kunnen rijden dan wordt er natuurlijk ook niets betaald.
Mijn bij rijdster weet hoe duur een paard is want haar zusje heeft een eigen paard en daar kiest zij dus heel duidelijk niet voor. Een manege paard heeft niet dat fijn aangereden zijn als ons paard dus voor manege paard kiest ze ook niet. Inmiddels beleeft ze het paard wel als "haar" paard en beiden zijn erg gek op elkaar. dit is voor haar goedkoper als een keer per week op een manege paard rijden en geeft veel meer bevrediging. Als jij vindt dat dit geen geld waard is dan is dat jouw mening maar dan prijs jij je voor mij wel volledig uit de markt.

_Vienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:56

Ik blijf het bizar vinden... Ik denk dat je juist blij moet zijn wil iemand voor je paard zorgen. Het is toch een hele verantwoordelijkheid die je bij iemand anders neerlegt, zou het niet logischer zijn dat jij hen betaalt?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:57

Als bijrijders niet willen betalen gaan ze maar lekker GRATIS thuis op de bank zwijmelen bij de film Hidalgo. Of voor € 20,- p. les rondjes hobbelen op de manege ~~}> .

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:58

_Vienna, verantwoordelijkheid? Welke verantwoordelijkheid? En daar kiezen die bijrijders toch zèlf voor. Waarom blijven al die mensen die voor een duppie op de 1e rang willen zitten niet gewoon lekker op de manege rijden dan?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:07

pien_2010 schreef:
Serendip90 schreef:
Ja en? :) Als zij toch je paardje goed en netjes verzorgen.... En eventueel nog wat helpen als er klussen gedaan moeten worden.

Kijk jou zou ik dus nooit als verzorgster of bij rijdster willen hebben want jij gaat uit van de veronderstelling dat voor niets de zon op gaat en dat alleen jouw bij rijden zo geweldig is dat ik dankbaar met jou moet zijn. Het is een win win situatie en jij trekt het verzorgsysteem uit balans en dat voelt voor mij niet goed.
Mijn bij rijdster en ik zijn zeer blij met ELKAAR en zo wil ik het ook. Er is evenwicht. Zij mag voor 75,-- per maand mijn paard onbeperkt rijden en ik zorg dat hij altijd goed klaar staat voor haar en pas onze rooster op haar behoefte aan. Zij heeft een super fijn paard die braaf is en waar ze heel graag mee naar buiten gaat. Die goed is aangereden zonder stalgebreken. Van haar geld kan ik de ijzers betalen en het extra voer dat hij nodig heeft doordat er intensiever op gereden wordt. Hij is nog nooit ziek geweest maar mocht ze niet kunnen rijden dan wordt er natuurlijk ook niets betaald.
Mijn bij rijdster weet hoe duur een paard is want haar zusje heeft een eigen paard en daar kiest zij dus heel duidelijk niet voor. Een manege paard heeft niet dat fijn aangereden zijn als ons paard dus voor manege paard kiest ze ook niet. Inmiddels beleeft ze het paard wel als "haar" paard en beiden zijn erg gek op elkaar. dit is voor haar goedkoper als een keer per week op een manege paard rijden en geeft veel meer bevrediging. Als jij vindt dat dit geen geld waard is dan is dat jouw mening maar dan prijs jij je voor mij wel volledig uit de markt.

NEE! Ik ben iemand die zelf een paard heeft, verzorgsters heeft gehad en geloof mij maar... ik ben er blij mee als ik 1 iemand vindt die super is voor mijn paardje... Ik heb zelf jaren lang een paard verzorgd wat al lang met pensioen is, dus het gaat absoluut niet om het rijden..

Je hoeft aan mij niet te vertellen hoe duur paarden zijn, ze aan huis gehad, ze op een pensionstal gehad. Dus dat weet ik wel.

Als ik een bijdrage ga vragen voor mijn paard, dan heb ik nog minder kans op een goed iemand. Dus dat doe ik niet! Ik betaal het gewoon allemaal zelf en ben echt al blij als ze helpen en dingen zien... Want zelfs dat schijnt niet normaal te zijn.

Heb toen ik samen met iemand een "stalletje" had (nouja, we waren de enige eigenaren van de paar paarden die er stonden) vanalles meegemaakt, mensen die niets deden, rijden, weer weg, mensen die zelfs kwamen rijden en dingen gewoon meenamen, mensen die stiekem kwamen rijden, die gingen buitenrijden terwijl dat alleen niet mocht... Van de een op de andere dag niet meer komen terwijl er een paar maanden wekelijks lessen zijn betaald...

Geloof mij maar, een fijne verzorgster vind ik een heel stuk belangrijker dan een bijdrage, iemand die ik kan vertrouwen en alles. En als je er samen uitkomt dat een bijdrage ok... Hier zijn lessen voor eigen kosten, willen ze wedstrijden rijden, ook goed, maar ook eigen kosten. Basis doe ik helemaal zelf (dus stalling, voer etc, hoefsmid ook...)

Ik vind een bijdrage vragen gewoon "zonde" omdat je soms de lieve, fijne ruiters die het financieel minder breed hebben zo laat "afknappen"... En ik heb ook iemand waarmee ik liever blij ben.

Willen ze extra dingen, tjah, dat ga ik niet betalen... Eerst kon dat nog wel eens voorkomen, de helft van de tijd van mijn les van mijn instructrice.... Maar daar ben ik wel van af gestapt..

Snap een bijdrage echt wel hoor, maar ik ben tegenwoordig al blij met iemand die gewoon ook een keer gaat wandelen, zuinig is met mijn spullen, netjes met mijn paard om gaat en alles... En dan liever een jong meisje die het super goed of iemand die het financieel minder goed heeft, maar die super is voor mijn paard dan iemand die kan betalen.

Vandaar ook die opmerking, had iets meer uitleg bij gemoeten :$ maar ik was al moe....

_Vienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:08

Tsja, daar leer je niet voor een paard te zórgen. Daar leer je rijden.
Zelf ben ik blij altijd de kans te hebben gehad om paarden te verzorgen, ik heb dan ook altijd de verantwoordelijkheid er voor gekregen. Niet de verantwoordelijkheid in de zin van, alles komt op mij neer. Maar meer dat als ik kwam ik er ook voor moest zorgen dat de stal er dan netjes bij lag, ze netjes gepoetst werd voordat ik ging rijden. Ik rekening hield met het paard, als ze nat van het zweet was niet terug in de wei kwakken maar er voor zórgen. Dat bedoel ik met verantwoordelijkheid. Tuurlijk kies je daarvoor als verzorger, maar aan de andere kant verlicht je ook de taak van de eigenaar lijkt me? Ook al is er natuurlijk iets voor te zeggen dat áls je een paard aanschaft je er ook voor moet zorgen, maar in mijn ogen maakt dat niet uit of je dat zelf doet of er hulp bij inroept. Als het paard ten alle tijden maar voorop staat wat dat betreft.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:08

_Vienna schreef:
Ik blijf het bizar vinden... Ik denk dat je juist blij moet zijn wil iemand voor je paard zorgen. Het is toch een hele verantwoordelijkheid die je bij iemand anders neerlegt, zou het niet logischer zijn dat jij hen betaalt?

In mijn "view" is het zo.. zij mogen jouw paard "lenen" en daar staat dan tegenover "de verzorging"..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:11

_Vienna schreef:

Jij mag dat gerust bizar vinden. Ik vind het helemaal niet bizar. Begrijp me goed, wij hebben geen bijrijder nodig! Ik gun een ander ook fijne ervaringen zoals mij dat vroeger ook gegund is (en heb daar ook altijd voor betaald). Kijk het paard wordt niet voor training of zo weggebracht aan een ruiter die de knopjes er op zet of heel erg goed rijdt.
De verantwoordelijkheid wordt niet weggelegd maar die wordt in alle vrijheid opgepakt. Paard wordt zorgvuldig overgedragen en meisje werd in het begin begeleid. Voor mijn paard heb ik al twee meisjes in de rij staan die hem zo graag zouden willen bij rijden als deze stopt. Al jaren vragen ze Pien, stopt ze nog niet, of denk je aan me? Maar ik ben al jaren goed gesteld dus af en toe mogen zij als mijn bij rijdster op vakantie is of druk met studie. Omdat het incidenteel is betalen ze dan natuurlijk niet. Nogmaals voor niets gaat de zon op en ik vind het bizar dat jij het normaal vindt dat zoiets fijns en groots als een paard te mogen bij rijden helemaal voor niets mag en moet gaan. Een paard is gewoon heel erg duur en daar mag ook wel iets voor mee bijgedragen worden in de kosten door iemand die er veel op rijdt.
Een bijdrage vragen zo is mijn ervaring doet absoluut niet af aan het krijgen van een goed iemand. Integendeel. Ik ben gratis begonnen met veel ellende en sinds ik dit bedrag vraag is alle narigheid voorbij en zijn de verhoudingen goed en in evenwicht en gaat het super. Dus de relatie van geld vragen en geen verzorgster krijgen ken ik juist helemaal niet bij ons is dat juist andersom.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:12

sallandval schreef:
minikatje schreef:
mensen klagen alleen als de `tegenstanders`een paar keer achter elkaar posten.
hoezo overnemen? volgensmij mogen beide partijen gewoon rustig hier met elkaar praten.

dat lijkt mij ook :j

Citaat:
ik vind gratis bijrijden ook een ontzettende gunfactor hebben, verzorgen moet imo gratis zijn.
maar nu zie ik hier ontzettend veel opmerkingen staan dat eigenaren afhankelijk zijn van de bijrijders en dat het een gunst is?

Ik denk dat als iemand ergens van afhankelijk is je inderdaad kunt spreken van een gunst, maar m.i. moet je niet aan paarden beginnen als je afhankelijk bent van een bijrijder.

Citaat:
is het geen gunst van de eigenaar dat je op het paard mag klimmen?
is het geen supergrote gunst als dat ook nog eens gratis mag?
is het niet heel normaal dat je als je de meest fantastische hobby ter wereld heb t uitgevoerd, je ook nog even zorgt dat het paard lekker schoon staat?
als je het niet voor jezelf of de eigenaar wilt doen, doe het dan voor het paard.

ik betaal ook gewoon weidehuur maar moet wel zelf uitmesten.
dat hoort er gewoon bij.

Als je geen paard ter beschikking hebt en een ander heeft dat wel dan verleent die persoon jou inderdaad een gunst als hij je op zijn paard laat rijden. Maar er blijft natuurlijk sprake van marktwerking en vraag/aanbod. Dus als er veel vraag is naar bijrijders en weinig aanbod, dan heb je kans dat je er geen vindt, of dat je er geen vindt die aan alle eisen voldoet. Aangezien er een paardenoverschot is denk ik dat er meer mensen met paarden zijn dan mensen die daar graag op zouden willen rijden. Gezien het aantal topics waar direct of indirect wordt geklaagd over het aantal bijrijders of het niveau er van denk ik dat dat een irritatiefactor is van veel eigenaren, aar je doet er niets aan.

Wat 'normaal' is is trouwens heel subjectief. Iemand kan iets normaal vinden maar dat betekent niet vanzelfsprekend dat hij andere mensen kan vinden die dat ook normaal vinden. Zo vind ik blijkbaar heel andere dingen normaal dan jij bijvoorbeeld. Mijn paard maakt het echt niet uit of ik of iemand anders de drollen uit de stal haalt of het tuig invet. Een 'verzorgster' zou dat dus niet doen voor mijn paard maar voor mij, maar ik doe het persoonlijk liever zelf. En als iemand mijn paard een keer per dag extra aandacht zou komen geven zou ik dát juist een 'supergrote gunst' vinden (ook al is het niet nódig). Dus ja; je komt er nooit uit want het is een kwestie van een ander referentiekader.

tuig invetten had ik het nog niet eens over gehad, dat lijkt me iets om met de eigenaar te bespreken voordat alles zo vet wordt dat je kunt frituren. :D
Ik vind het wel normaal om een paard netjes en verzorgd achter te laten en idd de tijd erin stopt om een band op te bouwen.
dus volgensmij vinden wij het dezelfde dingen redelijk normaal.

wat het eerste stuk betreft, de meeste bijrijders gaan er al van uit dat de eigenaar hen nodig heeft, en dat wordt constant besproken. terwijl er ook genoeg eigenaren zijn die het paard laten rijden omdat de bijrijder dat heeft gevraagd of iemand gunnen om erop te klimmen. en dan hoeft die eigenaar niet eens krap bij kas of krap in de tijd te zitten. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:15

minikatje schreef:
.
wat het eerste stuk betreft, de meeste bijrijders gaan er al van uit dat de eigenaar hen nodig heeft, en dat wordt constant besproken. terwijl er ook genoeg eigenaren zijn die het paard laten rijden omdat de bijrijder dat heeft gevraagd of iemand gunnen om erop te klimmen. en dan hoeft die eigenaar niet eens krap bij kas of krap in de tijd te zitten. :)

Juist! Zo zit dat bij ons ook. Ik ben opgevoed met het idee voort wat hoort wat en voor niets gaat de zon op. Ik heb onze bij rijdster helemaal niet nodig, maar ik hoef zo iets groots als een paard niet voor mezelf te houden. En ons oudste en braafste paard waar mijn man op rijdt heeft tijd over voor nog een ruiter. Voor hem goed, voor mijn man en voor de bij rijdster vooral erg leuk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:20

Voila, dat is ook iets waar ik aan erger, heb dat al een paar keer geopperd maar telkens wordt er maar besproken dat men ook klusjes doet.
Bij moet mijn bijrijder niets van klusjes doen, alles wordt gedaan en daar betaal ik ook voor.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:23

chanel1985 schreef:
Voila, dat is ook iets waar ik aan erger, heb dat al een paar keer geopperd maar telkens wordt er maar besproken dat men ook klusjes doet.
Bij moet mijn bijrijder niets van klusjes doen, alles wordt gedaan en daar betaal ik ook voor.

En dan... Dan zijn er nog genoeg kleine dingetjes... Paard 's avonds nog een keer extra buiten zetten, liggen er 's avonds drollen in de stal die er nog even uitschappen, een keertje wat invetten ofzo, keer dekje uitwassen... Water in de wei controleren of weet ik veel wat.. Als die kreupel is of wat dan ook, ook gewoon langskomen...

Hoe minder ze moeten doen, hoe minder er vaak gezien wordt. (zoals de helft van het hooi uit de stal lopen en na het rijden de staldeur dichttrekken en gaan :S)

De helft is idd voordeel voor stalhouder, maar voor het paardje is het wel fijn om in een goed schone stal te staan etc. Vooral als het een viespeuk is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:24

minikatje schreef:
Als je geen paard ter beschikking hebt en een ander heeft dat wel dan verleent die persoon jou inderdaad een gunst als hij je op zijn paard laat rijden. Maar er blijft natuurlijk sprake van marktwerking en vraag/aanbod. Dus als er veel vraag is naar bijrijders en weinig aanbod, dan heb je kans dat je er geen vindt, of dat je er geen vindt die aan alle eisen voldoet. Aangezien er een paardenoverschot is denk ik dat er meer mensen met paarden zijn dan mensen die daar graag op zouden willen rijden. Gezien het aantal topics waar direct of indirect wordt geklaagd over het aantal bijrijders of het niveau er van denk ik dat dat een irritatiefactor is van veel eigenaren, aar je doet er niets aan.

Wat 'normaal' is is trouwens heel subjectief. Iemand kan iets normaal vinden maar dat betekent niet vanzelfsprekend dat hij andere mensen kan vinden die dat ook normaal vinden. Zo vind ik blijkbaar heel andere dingen normaal dan jij bijvoorbeeld. Mijn paard maakt het echt niet uit of ik of iemand anders de drollen uit de stal haalt of het tuig invet. Een 'verzorgster' zou dat dus niet doen voor mijn paard maar voor mij, maar ik doe het persoonlijk liever zelf. En als iemand mijn paard een keer per dag extra aandacht zou komen geven zou ik dát juist een 'supergrote gunst' vinden (ook al is het niet nódig). Dus ja; je komt er nooit uit want het is een kwestie van een ander referentiekader.

tuig invetten had ik het nog niet eens over gehad, dat lijkt me iets om met de eigenaar te bespreken voordat alles zo vet wordt dat je kunt frituren. :D
Ik vind het wel normaal om een paard netjes en verzorgd achter te laten en idd de tijd erin stopt om een band op te bouwen.

wat het eerste stuk betreft, de meeste bijrijders gaan er al van uit dat de eigenaar hen nodig heeft, en dat wordt constant besproken. terwijl er ook genoeg eigenaren zijn die het paard laten rijden omdat de bijrijder dat heeft gevraagd of iemand gunnen om erop te klimmen. en dan hoeft die eigenaar niet eens krap bij kas of krap in de tijd te zitten. :)[/quote]

Dat denk ik dus ook, het ligt er maar net aan wie het initiatief nam om iemand te vinden. Ik denk overigens niet dat iemand die betaalt per sé het idee heeft dat hij/zij vaker moet komen. Op een school waar ik eerder werkte gaven we cursussen (tegen faalangst bijvoorbeeld) men dacht dat als scholieren een kleine bijdrage moesten betalen ze wel vaker zouden komen (de uitval was best hoog)... wat bleek? Er kwamen juist mnder mensen opdagen, ze hadden het idee; ik betaal er voor dus ik kan dan zelf bepalen wat ik voor dat geld doe en of ik zin heb of niet.

Bovendien ben ik ook van mening dat iemand die krap bij kas zit de waarde van zoiets als een paard en spullen zeker niet minder weet te waarderen dan iemand die (vaak door de bijdrage van mama en paps) geld zat heeft en niet zijn eigen boterham bijelkaar hoeft te verdienen.

Overigens vraag ik me af hoe veel mensen die een bijdrage vragen dit wel eerlijk aangeven bij de belasting en hun verzekeraar? Als je geld vraagt ben je namelijk wettelijk gezien iets heel anders aan het doen dan iemand laten bijrijden... daar moet je dan ook passende verzekering voor betalen en belasting afdragen... volgens mij ben je als je het netjes doen zonder bijdrage uiteindelijk goedkoper af.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:26

Bijdrage zegt niets over verantwoordelijkheid, vaak komen, afspraken nakomen of wat dan ook. 10x liever iemand die gemotiveerd is en waarbij het paard op 1 staat, dan het "paard hebben/rijden" wat dan ook dan een paar euro :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:34

minikatje schreef:

[...]

Dat denk ik dus ook, het ligt er maar net aan wie het initiatief nam om iemand te vinden. Ik denk overigens niet dat iemand die betaalt per sé het idee heeft dat hij/zij vaker moet komen. Op een school waar ik eerder werkte gaven we cursussen (tegen faalangst bijvoorbeeld) men dacht dat als scholieren een kleine bijdrage moesten betalen ze wel vaker zouden komen (de uitval was best hoog)... wat bleek? Er kwamen juist mnder mensen opdagen, ze hadden het idee; ik betaal er voor dus ik kan dan zelf bepalen wat ik voor dat geld doe en of ik zin heb of niet.

Bovendien ben ik ook van mening dat iemand die krap bij kas zit de waarde van zoiets als een paard en spullen zeker niet minder weet te waarderen dan iemand die (vaak door de bijdrage van mama en paps) geld zat heeft en niet zijn eigen boterham bijelkaar hoeft te verdienen.

Overigens vraag ik me af hoe veel mensen die een bijdrage vragen dit wel eerlijk aangeven bij de belasting en hun verzekeraar? Als je geld vraagt ben je namelijk wettelijk gezien iets heel anders aan het doen dan iemand laten bijrijden... daar moet je dan ook passende verzekering voor betalen en belasting afdragen... volgens mij ben je als je het netjes doen zonder bijdrage uiteindelijk goedkoper af.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:58

_Vienna schreef:

Ik vind die redenatie weer bizar.
Jij wil toch graag paardrijden??? Een paard kost geld.
Ongeacht de reden waarom een eigenaar een bijrijder "zoekt", gaat het jou toch om het rijden?
Je doet het echt niet om de eigenaar een gunst te bewijzen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:59

Serendip90 schreef:
Bijdrage zegt niets over verantwoordelijkheid, vaak komen, afspraken nakomen of wat dan ook. 10x liever iemand die gemotiveerd is en waarbij het paard op 1 staat, dan het "paard hebben/rijden" wat dan ook dan een paar euro :)

Maar dat kan ook samen gaan (juist is mijn ervaring)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:00

superwoman schreef:
Serendip90 schreef:

Maar dat kan ook samen gaan (juist is mijn ervaring)

Kan ook, maar ik ben al lang blij dat iemand goed is voor mij paard... Liever geen bijdrage dan hoor :) En dan iemand die in overleg een keer een zak wortels haalt of wat dan ook... of een keer aanbiedt deze keer doe ik de hoefsmid of wat dan ook...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:01

superwoman schreef:
_Vienna schreef:

Ik vind die redenatie weer bizar.
Jij wil toch graag paardrijden??? Een paard kost geld.
Ongeacht de reden waarom een eigenaar een bijrijder "zoekt", gaat het jou toch om het rijden?
Je doet het echt niet om de eigenaar een gunst te bewijzen.

En als het je niet om het rijden gaat? :) Ik ga 10x zo lief een keer wandelen of wat dan ook... Lekker tutten... Dit is dus ook niet lang bij iedereen het geval.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:04

Serendip90 schreef:
.

En als het je niet om het rijden gaat? :) Ik ga 10x zo lief een keer wandelen of wat dan ook... Lekker tutten... Dit is dus ook niet lang bij iedereen het geval.

Dat getut wil ik dus juist niet want daar worden mijn paarden alleen maar vervelend, dominant en verwend van. Maar er zijn genoeg eigenaren die dat wel willen en dat is dus gewoon goed.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:05

sallandval schreef:

Via de verzekering, is idd niet te betalen. "in natura" is het weer geen probleem (voer of hoefsmid etc)
Wie het initiatief is imo niet altijd de juiste richtlijn. Zo heb ik ook wel eens een advertentie geplaatst, maar niet omdat ik een verzorgster nódig had.
Ik had er ruimte voor omdat ik zelf niet-weinig reed. Zelf ook paarden verzorgt en was daar heel dankbaar voor, dat gun je een ander ook.
Vind het alleen wel een kado als dat gratis mag en is imo geld vragen zeker niet gek.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:06

Serendip90 schreef:
En dan... Dan zijn er nog genoeg kleine dingetjes... Paard 's avonds nog een keer extra buiten zetten, liggen er 's avonds drollen in de stal die er nog even uitschappen, een keertje wat invetten ofzo, keer dekje uitwassen... Water in de wei controleren of weet ik veel wat.. Als die kreupel is of wat dan ook, ook gewoon langskomen...

Serendip er is door verschillende mensen al meerdere malen gezegd dat er bij hen geen klusjes gedaan hoeven te worden maar jij (en sommige anderen) haalt het toch steeds weer aan :o.

Paarden extra buitenzetten wordt op veel pensionstallen (iig daar waar ze in de wei staan) niet gewaardeerd hoor. Daar hoor je je gewoon te houden aan de weidegang uren die daar bepaald zijn. Mijn paarden staan sowieso 24/7 buiten dus die vlieger gaat niet op.

Water in de wei controleren? Sorry hoor maar ik betaal genoeg geld per maand aan de stalhouder, dat behoort toch echt tot zijn taken ;).

Als je volpension staat, zal je paard niet in een vieze stal staan dus wat voor klusjes moeten er dan nog gedaan worden?

Nogmaals, bij mij helemaal NIKS ;).

sallandval schreef:

Ik wil uitsluitend volwassenen en die verdienen hopelijk toch hun eigen geld ;).

sallandval schreef:

Excusez-le mot maar dit is echt de grootst mogelijke onzin die ik ooit gehoord heb. De wet schrijft niets voor inzake bijrijden hoor :D.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:08

Sees schreef:
Excusez-le mot maar dit is echt de grootst mogelijke onzin die ik ooit gehoord heb. De wet schrijft niets voor inzake bijrijden hoor :D.

jawel hoor. Kan wel degelijk zo zijn, dat je niet goed verzekerd bent ivm dat geld. :j
Zo heb ik het iig jaren geleden begrepen van "mijn" verzekering.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:09

En Serendip waarom zou je óf iemand hebben die betaalt óf iemand hebben die goed is voor je paard?

Ik heb twee volwassen meiden, beiden met een hands on metaliteit, beiden 'zien' ze dingen, beiden rijden ze niet onverdienstelijk, beiden zijn het superleuke en gezellige meiden, beiden zijn ze ontezettend goed (en streng) voor mijn paarden én beiden betalen *\o/* .

IMO heb ik het dus beter dan al die mensen met een onbetaalde bijrijder. Ik heb namelijk alles wat zij hebben én meer :D.