Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:11

Nee niet opgeven, ik heb na 1,5 jaar een verzorgpony zoeken, toch een toppertje gevonden (niet rijden o.i.d.) waar ik gewoon lekker mijn hobby kan uitoefenen en genieten van alles :)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:35

Hihi moeilijk om een bijrijder te vinden?? Kom maar gezellig bij mij in de buurt wonen :} hier in de buurt is een zwaaaaaaar overschot aan bijrijders. Iedereen zoekt een pony/paard en niemand bied wat aan xdd (onderandere ik:()

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:20

En hier overschot aan paarden volgens mij ;)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:26

Kun je er niet een aantal deze kant op sturen? :}:}

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:31

Hier ook een overschot aan paarden ;-)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:35

wat oneerlijk en ikke maar zoeken :}:} :(

hoe kan het dat hier een tekort is en 20 km verderop bij weerselo een overschot :(:( het leven is oneerlijk qqqq

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:41

Hier is ook een overschot aan verzorgers hoor! Ik zoek me echt helemaal dood naar een paardje.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:43

Ik ga ook voor hier overschot aan paarden :')

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:44

Zoekt iemand een bijrijder in de omgeving MEPPEL?
Niet voor mezelf maar voor een vriendin voor mij!
:?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:15

Hier is het denk ik gelijk haha.. Geen overschot aan bijrijders, en geen aanbod aan rijpaarden. Nja, nu die van mij dan, maar helaas bijna geen reacties..

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:27

Hihi het is jammer dat ie zo ver weg staat

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:31

Hier kan ik ook niets vinden......

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:28

Succes met zoeken verder mede-ik-ben-op-zoek-genootjes

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:11

Opgeven is geen optie voor mij ;)
Veel succes mede-ruiter en paardenzoekers

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:00

Misschien ga ik op de woensdag het paard van een vriendin van mij bijrijden, wat ik al eerder heb gedaan. *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:20

Nou, advertentie geplaatst. Wel reacties gehad, maar geen wedstrijdruiters (wel mensen die gewoon aangeven dat ze alleen beetje willen dressuren zonder uitbrengen, daarvoor stel ik geen springpaard die ook nog eens Z dressuur kan lopen ter beschikking), veel te jonge mensen (ik heb geen problemen met jonge kinderen, maar wil dan dat de ouders er achterstaan en alleen van ja, ik kom op de fiets en mijn ouders vinden het goed zegt mij te weinig, want dan is les e.d. echt niet mogelijk), mensen die echt te ver weg wonen (ik heb hier slechte ervaringen mee, het gaat 3 weken goed en dan denken ze van nou laat maar, het is vandaag slecht weer), mensen zonder auto (hoe wil je zonder auto op wedstrijd?), en mensen die direct vragen of het paard verplaatst mag worden (NEE ik verplaats m’n paard NIET, want anders had ik wel een ZZ-ruiter die haar wilde uitbrengen).
Kortom, nog niets gevonden. Kennelijk zijn de serieuze ruiters hier enorm schaars.
ZUCHT.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:32

germie schreef:
Nou, advertentie geplaatst. Wel reacties gehad, maar geen wedstrijdruiters (wel mensen die gewoon aangeven dat ze alleen beetje willen dressuren zonder uitbrengen, daarvoor stel ik geen springpaard die ook nog eens Z dressuur kan lopen ter beschikking), veel te jonge mensen (ik heb geen problemen met jonge kinderen, maar wil dan dat de ouders er achterstaan en alleen van ja, ik kom op de fiets en mijn ouders vinden het goed zegt mij te weinig, want dan is les e.d. echt niet mogelijk), mensen die echt te ver weg wonen (ik heb hier slechte ervaringen mee, het gaat 3 weken goed en dan denken ze van nou laat maar, het is vandaag slecht weer), mensen zonder auto (hoe wil je zonder auto op wedstrijd?), en mensen die direct vragen of het paard verplaatst mag worden (NEE ik verplaats m’n paard NIET, want anders had ik wel een ZZ-ruiter die haar wilde uitbrengen).
Kortom, nog niets gevonden. Kennelijk zijn de serieuze ruiters hier enorm schaars.
ZUCHT.

Ik zoek juist een recreatie-ruiter, maar krijg meisjes die graag verder willen komen met wedstrijden :')

Zonder auto kan ik me nog inkomen dat mensen reageren, je kan altijd wel een auto lenen van familie/vrienden of wat dan ook? (Denk ik dan...)

Ik zoek ook een serieus iemand ;) maar niet een die wedstrijden wil rijden (mag hoor.... maar dan gewoon leuk onderlinge wedstrijdjes bij stallen in de buurt, kom ik nog groomen en fanclub spelen ook :p)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:35

Hier ook nog geen reacties, denk dat het moeilijk wordt nu we weer naar de winter gaan...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:45

Ideaal juist :+ weet je meteen of het goedweer-ruiters zijn :p

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:46

De ene wil graag een recreatie ruiters en vind alleen wedstrijd ruiters en de ander weer anders om :') Moeilijke wereld, die van de verzorgpony's :P Maar meestal moet je even goed zoeken, dan kom je er vanzelf :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:47

Dat van die auto lenen is geen probleem, maar als daar al wazig over gedaan wordt, dan weet ik al hoe het zal gaan. Heb het al vaker meegemaakt. Net als recreatieruiters, die komen vaak alleen als het ze uitkomt en daar heb ik geen zin meer in. Dan ineens 2 of 3 weken niet, en is het mooi weer ineens elke dag. Daar kun je niet op bouwen. Het moet een serieus iemand zijn die graag de kans wil krijgen om zich te verbeteren, want het paard kan het allemaal al.
Lastig hoor. Enne, ik zal ook beslist wel eens meegaan naar wedstrijden hoor. Maar niet altijd, want dan heb ik geen bijrijder nodig. ;)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:51

Dat heet mooi-weerruiter :p recreatieruiters smelten niet van regen ;)

Maar een stabiel, verantwoordelijk iemand die afspraken nakomt, is lastig te vinden. Haha nee ok, die van mij moet gewoon doordeweeks wat meer aandacht/beweging... aan de andere kant, straks staat ie veel buiten, vermaakt ie zich ook wel.... Sta echt op het punt om gewoon te gaan zeggen "laat maar, hij maait gras en in het weekend gewoon relax een buitenritje" :s Maarja, mij is toen ook altijd een paardje gegund, dus als er iemand is die ook wil, mag dat... Maar ik ga zo veel "strenger" worden :S

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:52

germie schreef:
Dat van die auto lenen is geen probleem, maar als daar al wazig over gedaan wordt, dan weet ik al hoe het zal gaan. Heb het al vaker meegemaakt. Net als recreatieruiters, die komen vaak alleen als het ze uitkomt en daar heb ik geen zin meer in. Dan ineens 2 of 3 weken niet, en is het mooi weer ineens elke dag. Daar kun je niet op bouwen. Het moet een serieus iemand zijn die graag de kans wil krijgen om zich te verbeteren, want het paard kan het allemaal al.
Lastig hoor. Enne, ik zal ook beslist wel eens meegaan naar wedstrijden hoor. Maar niet altijd, want dan heb ik geen bijrijder nodig. ;)

zo lees ik het wel vaker, 2 weken niet, 1 week elke dag :') Maar ik geef wel toe, als het mooi weer is ga je wel liever daar naar toe, maar als het slecht weer is, zet ik me er ook altijd even doorheen, regenbroek aan, muziek in me oren en fietsen!

En trouwens: Ik vind wel dat een serieuze wedstrijd ruiter er even in moet komen en het paardje moet leren kennen, dus gaat het eerst niet, niet opgeven! Toen ik even voor 5 daagjes een vz had, reed ik hem in het begin ook heel licht, niet eens gegallopeerd, nouja :') toen hij schrok en ik er af viel wel, maar daardoor heb ik de dag daarna ook heel rustig gereden. De keer daarna heb ik wat meer geprobeerd, maar ik ben heel voorzichtig met pony's, dus als iets niet lukte stopte ik er gewoon mee, misschien wel daarom dat ze er zelf weer op ging rijden, omdat het misschien leek of ik helemaal niet serieus reed :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:04

tuurlijk kost het tijd om paard te leren kennen. En de mijne is nu echt wel stug omdat ik te weinig rij. Maar dat is niet erg, dat weet je. En die tijd moet je ook nemen. Stel je gaat nu beginnen als bijrijder, dan kost het je 3 maanden om zeg maar zo ver te zijn dat je met succes op pad kunt. Les of oefenparcoursje kan natuurlijk eerder. Maar het kost altijd tijd om een combinatie te vormen. Afhankelijk van je ervaring kan het soms wel heel snel (ik heb ooit eens een paard 6 weken gereden, startkaart aangevraagd en binnen een maand had ik 11 winstpunten in de L2 en startten we M1). Maar 3 maanden is gewoon een gemiddelde periode die je wel doormoet. En dus verwacht ik ook niet van een bijrijder dat er volgende maand Z gereden wordt, zeker niet als je niet versneld kunt promoveren .

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:09

Als je iemand wilt die wedstrijden gaat rijden is het waarschijnlijk nog lastiger ja. En de eerste keren gaat het nooit super (tenminste, mag je vanuit gaan) paard test, tis wennen, even kijken wat de reacties zijn etc.

Maar daar zit ook mijn probleem :$ ik kan niet zovaak afspreken en de eerste keren wil ik er per se bij zijn.