Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:50

runasays schreef:
Ah, ik zie het al, niveau staat er niet bij. Heb de advertentie even aangepast!

dat bedoelde ik inderdaad.. alleen zie ik in de bokt advertentie niets aangepast :o (ik dacht ik wijs je er maar even op haha) .. of ik lees er over heen ? :o?

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:00

RGBrink schreef:
runasays schreef:
Ah, ik zie het al, niveau staat er niet bij. Heb de advertentie even aangepast!

dat bedoelde ik inderdaad.. alleen zie ik in de bokt advertentie niets aangepast :o (ik dacht ik wijs je er maar even op haha) .. of ik lees er over heen ? :o?

in zo'n beetje de eerste zin heb ik M/Z niveau tussen haakjes gezet. :)

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:09

Kenyada schreef:
Ik meld me hier ook even, ik ben ook al tijden op zoek naar een zelfstandige verzorger voor mijn 5 jaar oude nog niet volledig ingereden New forest pony. zoek gewoon iemand die ik er zelfstandig mee aan de gang kan laten gaan. maar ik kan er tot nu toe niemand voor vinden :(

Waar in gelderland woon je? wat een beauty van een fjord heb jij zeg!!!!

Medie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:11

Ik ben én paardzoekende.. en zoek dan misschien ook nog iemand voor mijn huidig rijpaard.. haha.. dubbele zoektocht 8)7

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:29

horzlover schreef:
geeft niet snap dat je enthousisast bent ik hoop dat het wat is laat je het even weten?

Ja tuurlijk!
Sorry voor de late reactie, ik zag hem wel maar ik dacht ; wachten tot zondag.
Maar alle dagen gingen echt als slakken voorbij dus nu is mijn geduld op dus;
Natuurlijk ga ik wat posten, ik ben heel erg benieuwd (de info;
Sjors-1.07-16 jaar-pittig-ruintje en meer weet ik niet!
Maar ik ben heel erg benieuwd!
Ik kan echt niet wachten!

mavosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:36

Ik zoek eigenlijk ook nog een leuke verzorgpony, maar het valt ook niet mee hoor om een goede verzorgpony te vinden..
meeste eigenaren hebben ook weer eisen, van (bijv. zo lang, zwaar, zolang rijervaring)
ik snap de eisen ook wel weer maar zo word het ook weer heel moeilijk :P

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:57

Yeeeeeee, heb n bijrijdpony!
5jr, ingereden en vanaf kerst niets meer mee gedaan. Echt n schatje. Hij hinnikt al naar me! We beginnen met 3x per week. Heb m pas 1x gelongeerd. Maar ging al beter, de eerste rondjes erg hard maar later al lekker ontspannen en kauwen! Dinsdag ga ik weer, kijken of het dan weer goed gaat.
Heb zo lang gezocht, eindelijk! :D

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:32

gefelicitaart ik hoop dat je nog veel plezier met hem hebt!

mavosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:44

Wauw!
wat leuk voor je! :)
Veel plezier ermee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:49

Ik vrees dat het hier wat te makkelijk ging en het inderdaad nog niet zo simpel gaat worden om een geschikte bijrijder te vinden. Ligt niet zozeer aan de bijrijders, maar aan mijn ponygeval :+

Heb nog wel een verzorgster hoor, maar ik heb toch (al) twijfels.
Pas op, het is een ontzettend lief kind, echt geen kwaad woord erover, maar dat is ook meteen het probleem: ze is té lief en [***] speelt enorm met haar voeten. Hij doet niks hoor, hij doet echt letterlijk niks .. en het is wel de bedoeling dat hij iets doet :+ Ze is dan ook een beetje bangig aangelegd dus als hij eens naar haar toe draait of met z'n neus op haar gaat staan durft ze niks meer te doen uit schrik dat hij dan op haar springt ofzo. [***] weet het zo goed ...

Dus ik weet niet zo goed of het wel een geschikte match is, bedoeling was dat zij zelfstandig met [***] kon werken, maar tot nu toe lijkt dat er helemaal niet in te zitten, en zelfs als ik erbij sta en dingen uitleg & voordoe lukt het nog niet. Ik verwijt haar op dat gebied niks, ik denk dat de karakters gewoon niet zo passen .. Jammer vind ik wel dat ik in het begin ook zo was, en dat het mij wel is gelukt, maar ik heb wel mezelf daarvoor moeten veranderen (in de zin van veel duidelijker zijn en dingen te eisen en niet zo braaf & lief & afwachtend) en ik denk niet dat ik dat kan verwachten van een 12-jarige ... Mijn opties om haar te helpen zijn beetje op, ik weet niet meer hoe ik het nog kan aanpakken zodat het wel gaat lukken .. En het zou toch echt moeten gaan lukken want op deze manier was het ook niet mijn bedoeling :Y)

Maar langs de andere kant is het een ontzettend leuk kind, komt mooi haar afspraken na, komt ook bij slecht weer (tenzij het echt heel slecht is en ik zelf afbel, maar zij zou wel nog gekomen zijn :+ ) etc. etc. Dus ik heb echt niet te klagen, maar het lukt niet zoals ik zou willen dat het lukt. De kans dat het wel zal lukken zal er wel zijn, maar ik denk dat we het dan over een tijd hebben waarvan ik niet weet of ik die eraan wil geven .. [***] moet toch wel echt aan het werk, want dat vet verdwijnt niet vanzelf .. Ik heb hem de laatste keer ook overgenomen om er toch even echt mee te werken, vind ik ook niet fijn voor haar maar ik zag op dat moment echt geen andere optie ...

Wat kan ik nog proberen?
Misschien dat een lesje van mijn vroegere instructrice helpt? Al twijfel ik of zij nog de tijd heeft |(

Ook moeilijk dit hoor ...

mavosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:56

Ja, ik snap wel, aan de ene kant is ze heel erg lief en wil zee het beste voor het paard,
maar misschien moet je haar uitleggen dat het de bedoeling was dat ze zelfstandig kon werken en dat ze af en toe nog wel langs mag komen maar dat je liever voor vast iemand hebt die cobe echt aan kan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:01

Maar geef ik niet te snel op dan? Misschien verwacht ik gewoon te snel resultaten .. Wie zegt dat een andere het wel kan in deze tijdsspanne?

Of misschien toch maar weer gewoon alles zelf doen, het is toch altijd moeilijk om iemand anders met je paard bezig te zien, ookal doen ze nog zo hun best :+

mavosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:21

Jaa, dat snap ik,
ik denk dat het goed als je nog even kijkt hoe het gaat over een aantal dagen
Misschien komt er wel verbetering, en als het meisje dan iets goeds doet, moet je dat echt laten merken! :)
Ik denk dat julli er best uit kunnen komen samen :D

mavosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:23

Misschien kun je gewoon dagen afspreken, wanneer het meisje mag komen en wanneer jij graag heen wil/kan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:31

Hoe bedoel je dat? Want het komen is helemaal het probleem niet .. We spreken gewoon dagen en uren af en dat is altijd allemaal prima in orde. Het gaat om het werken zelf met de pony .. [***] moet beweging krijgen want hij is veel te vet, en ik had verwacht dat het in het begin niet meteen zou lukken maar na een aantal keer had ik toch meer verwacht dan wat er nu gebeurd denk ik, en ik vrees dus een beetje dat het een lange weg zal zijn en ik weet op dit moment niet of ik die wil afleggen .. Ligt niet aan haar, ligt niet aan mij, ligt gewoon aan de combinatie van alles .. en aan [***] :+

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:42

Kun je dat niet tegen haar zeggen dan? Wss heeft ze het zelf niet door en dan zeggen dat ze niet meer mag komen zo der dat ze weet wat ze fout heeft gedaan vind ik ook weer sneu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:44

Ik zeg toch nergens dat ik ga zeggen dat ze niet meer mag komen?
Maar wat moet ik dan zeggen tegen haar? Dat ze te lief is? Dat ze [***] echt wel eens mag aanpakken en zeggen "NU ga je van me weg"? Dat [***] echt niet op haar gaat springen en ze daar dus geen schrik voor moet hebben? Dat hij echt wel beweging nodig heeft omdat hij veel te dik is? Dat soort dingen zeg ik constant ... Ik weet echt niet wat ik nog meer kan zeggen, of laten zien, of doen .. :=

Ze doet trouwens ook niks fout, laat dat even duidelijk zijn ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:07

Lastig dit zeg. Maar ik zou het tóch nog even de tijd geven. Ik denk inderdaad dat ze te lief is, maar een pony werkt nu eenmaal niet omdat jij zo lief bent, die wil duidelijkheid. Zwart/ wit, niet grijs...

Kun je haar wat dingen voordoen? Wat er gebeurt als je niet duidelijk bent.. Cobe zal hier goed op inspelen schat ik zo, tenzij hij echt zo aan je gewend is dat ie bij jou niks doet.. Maar anders laten zien wat Cobe doet als jij niet een duidelijke aanwijzing geeft, hij zal vast een loopje met je nemen? En dan weer wat er gebeurt als je duidelijk bent (en dan overdreven desnoods..)

En dan.. Laat het haar even uitzoeken, geef haar de kans boos te worden wanneer dat nodig is (ik zie het voor me dat ze dit niet durft?) Niet dat ze moet gaan slaan natuurlijk, integendeel. Maar haar lichaamstaal moet wel duidelijk maken dat zíj het echt meent..

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:11

oh die pony (Sjors) was echt heel erg lief!
lekker rijden (ik moest nog even wennen maar toen ging het erg goed!).
en waarschijnlijk word het mijn verzorgpony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:24

@ Marocje : heb ik allemaal al geprobeerd := Heb ook zelf momenten gehad dat [***] niet zo goed als anders reageerde en ik dus wat harde moest inkomen, dat heeft ze allemaal gezien. Ook hoe het normaal kan gaan, dus dat hij wel meteen reageert. En heb haar al 100 keer gezegd dat ze echt eens kwaad mag worden, eens mag schreeuwen en hem ook eens raken met de stick/zweep, .... Heb ook al samen met haar geprobeerd, haar vanaf een afstandje bekeken, haar alleen gelaten (en dan van achterin gekeken). Het lijkt allemaal geen verschil te maken .. Mijn opties zijn even op := Het is inderdaad zo dat ze moet laten zien dat zíj het echt meent .. maar weet niet hoe ik daartoe moet komen :=

Bv. de laatste keer wilde hij niet gaan op een volte (dus longeren/circling game) dus heb ik hem na een tijdje in gang gezet, haar bij me geroepen en gezegd dat het enige wat ze moest doen was hem in gang houden (want het vertrek is moeilijk bij hem, als het niet moet wil hij liever niet ;) ). En dan ben ik er even bij blijven staan en toen 'buiten de volte' gaan staan en na een paar minuten was het alweer gedaan .. Stond hij weer stil met z'n neus naar haar toe, en zij kreeg hem niet meer weg .. Weet echt niet hoe ik dat kan oplossen, want hoe het moet in theorie heeft ze al meermaals gehoord en gezien, ze moet het alleen zelf nog DOEN, en dat lijkt niet te willen lukken...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:01

[***] schreef:
@ Marocje : heb ik allemaal al geprobeerd := Heb ook zelf momenten gehad dat Cobe niet zo goed als anders reageerde en ik dus wat harde moest inkomen, dat heeft ze allemaal gezien. Ook hoe het normaal kan gaan, dus dat hij wel meteen reageert. En heb haar al 100 keer gezegd dat ze echt eens kwaad mag worden, eens mag schreeuwen en hem ook eens raken met de stick/zweep, .... Heb ook al samen met haar geprobeerd, haar vanaf een afstandje bekeken, haar alleen gelaten (en dan van achterin gekeken). Het lijkt allemaal geen verschil te maken .. Mijn opties zijn even op := Het is inderdaad zo dat ze moet laten zien dat zíj het echt meent .. maar weet niet hoe ik daartoe moet komen :=

Bv. de laatste keer wilde hij niet gaan op een volte (dus longeren/circling game) dus heb ik hem na een tijdje in gang gezet, haar bij me geroepen en gezegd dat het enige wat ze moest doen was hem in gang houden (want het vertrek is moeilijk bij hem, als het niet moet wil hij liever niet ;) ). En dan ben ik er even bij blijven staan en toen 'buiten de volte' gaan staan en na een paar minuten was het alweer gedaan .. Stond hij weer stil met z'n neus naar haar toe, en zij kreeg hem niet meer weg .. Weet echt niet hoe ik dat kan oplossen, want hoe het moet in theorie heeft ze al meermaals gehoord en gezien, ze moet het alleen zelf nog DOEN, en dat lijkt niet te willen lukken...

Als ik even heel kort door de bocht mag zijn :o
Gewoon zeggen dat het niet gaat werken en klaar :Y)
Ik heb hier ook lieve leuke meisjes gehad, maar als het niet werkt dan werkt het niet en dan kan de persoon nog zo leuk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:24

Dat vind ik sielugh :=

Neen, ik bedoel :+ ... Zij moet het ook leren toch, hoe moet ze het leren als ze de kans niet krijgt? Gewoon nu zo kort zeggen van: joh, het gaat niet werken, bedankt en tot nooit meer .. vind ik ook wel drastisch := Het is niet dat ze fouten maakt of afspraken niet nakomt ofzo ..

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:29

Ik denk dat je het haar uit moetleggen en nog even door bijten en dat ze een keer boos MOET worden en ze kan beter 1x te boos worden dat cobe schrikt dan dat ze te lief boos wordt.

Ik denk dat het helpt als je haar zeg maar steeds een beetje bozer laat worden en misschien er toch naar vragen waarom want in goed overleg kom je denk ik verder dan als het alleen van jouw kant komt.
Het is voor verzorgsters moeilijk in te schatten wat een eigenaar wilt moet je boos worden of laten misschien moet je duidelijk aan geven wat je wilt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:37

De laatste keer had ik het idee dat ik haar bijna aan het wenen had, zo duidelijk was ik :=
Ik weet echt niet hoe ik het nog duidelijker kan maken, ik heb haar gezegd dat ze mag slaan, dat ze mag schreeuwen, dat ze alles mag doen wat ze op dat moment kan bedenken maar [***] MOET weg en MOET lopen ... Heb haar dingen laten zien, heb zelf op [***] geslaan (nu niet denken dat ik mijn paard mishandel hé :+ ) om te laten zien dat het echt wel mag .... Ik heb al naast haar gestaan, handje vastgehouden, alleen gelaten (omdat ik dacht "dan durft ze misschien meer") maar het lijkt allemaal geen verschil te maken...

Ze is ook gewoon van zichzelf heel stil & verlegen, als we na het werk nog even in de cafetaria zitten te wachten tot haar moeder komt zit ze ook ineengedoken in een hoekje, en als iemand wat vraagt dan komt er heel stil een antwoord uit .. Ik wil haar best wel een kans geven, en ik weet ook als ze éénmaal over die drempel is dat ze nog veel plezier met [***] kan beleven, maar ik ben natuurlijk geen opvoedkundige ofzo :=

Dus ja, misschien verwacht ik gewoon teveel ... Maar haar nu al 'dumpen' vind ik ook zo sneu :(:)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:39

Misschien een leeftijds genoot je zoeken en dan samen dat die persoon haar laat zien van NEE is NEE en geen JA. Ja het is moeilijk uitteleggen ik was ook zo tot ik omvergelopen werd toen was ik zo kwaad dat dat paard niets meer bij mij probeerde misschien met cobe een onderonsje houden dat hij haar gewoon boos maakt