Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sababber schreef:En toch zijn er mensen die dat verwachten als je zegt als "eigen pony" beschouwen.. wat versta je precies onder als eigen beschouwen?
Sababber schreef:_Jordy_ schreef:sorry, maar dit is een beetje overdreven. volgens mij kan je zelf ook wel indenken wat ermee bedoelt word of niet?
En toch zijn er mensen die dat verwachten als je zegt als "eigen pony" beschouwen.. wat versta je precies onder als eigen beschouwen?
_Jordy_ schreef:*, het is maar net wat je eronder verstaat.
in mijn inziens mag ze hem als eigen beschouwen, ze mag er bijna alles mee doen.
een soort lease pony, uiteraard is het niet de bedoeling dat ze de manen van de pony knipt, of de staart helemaal kort maakt.
*, de dingen die je in je post opnoemt hebben wij goed besproken.
Ze mag de staart, wanneer deze erg lang is, een stukje afknippen. ze mag met hem langs de weg lopen. vriendinnen mag ze meenemen ook gezellig voor haar, mits ze gewoon rustig zijn op stal en met de pony.
Hier hebben wij het dus allemaal over gehad, ze weet wat ze allemaal mag doen met de pony.
ik heb eigenlijk geen dingen waarvan ik zeg dat dit niet mag (behalve het knippen natuurlijk).
ik vind het juist goed dat ze om leert gaan met de pony en dat ze de verantwoordelijkheid kent (tot op zekere hoogte uiteraard voor de leeftijd).
manonfleur schreef:Aan beide kanten snap ik het wel.
Je wilt je pony niet verkopen maar je heb er geen geld/tijd/etc. Voor dus dan zoek je iemand maar anders betaal jij der 300 euro per maand (ofzo) voor terwijl jij er weinig mee doet!
Dus aan die kant snap ik het ook wel.
En bijrijders willen niet betalen omdat zij jou pony verzorgen, en dan dus voor geld!
En ja van die hoek begrijp ik het ook!
Dus het heeft 2 kanten!
manonfleur schreef:Aan beide kanten snap ik het wel.
Je wilt je pony niet verkopen maar je heb er geen geld/tijd/etc. Voor dus dan zoek je iemand maar anders betaal jij der 300 euro per maand (ofzo) voor terwijl jij er weinig mee doet!
Dus aan die kant snap ik het ook wel.
En bijrijders willen niet betalen omdat zij jou pony verzorgen, en dan dus voor geld!
En ja van die hoek begrijp ik het ook!
Dus het heeft 2 kanten!
Fleur_Bijl schreef:Ik heb even een vraagje, geen idee of ik hem hier mag stellen ?![]()
Ik ben gister wezen kijken, bij een ontsettende aardige vrouw, met super lieve paarden ! (3)
Het lijkt me super leuk om deze te verzorgen/bijrijden. maar ze vraagt er wel een bijdrage voor.
ik weet helaas nog niet hoeveel, maar ik zou graag willen weten wat een redelijk bedrag is ?
mesten wou ze graag zelf doen, (ik doe dit ook zonder problemen! maar dit wou ze volgensmij niet?) en verder kunnen de paarden springen, & dressuur. ze hebben een hele mooie ruime buitenbak, en een grote weide. ze staan in een apparte (3-delige) stal.
Ze heeft duidelijk verteld dat ze alle tijd voor haar paarden heeft.
Ik wacht nog op haar mailtje, met het bedrag.. maar ik kon het niet laten om een berichtje op bokt te plaatsen.
Kan iemand mij helpen ?![]()
Liefs
edit : ik dacht aan 2/3 x per week rijden, het licht wel op 45 minuten fietsen afstand.
Philadelphia schreef:Als een hoger geklasseerd persoon erop rijd heb jij ook je voordeel eraan.
Citaat:dus je hebt hulp nodig..dan ben je afhankelijk
Anke schreef:Iemand die geen verantwoordelijkheid wil, zoekt geen verzorgpaard.
Het is juist het verlangen naar meer, waarom men een verzorg- of bijrijdpaard zoekt.