miramii schreef:@Patricia volgens mij deel jij dezelfde mening als Tigra/Casta. Ze bedoelde volgens mij ook dat ze niet wilde betalen voor de hobby van haar bijrijder. Daarom de keuze om een bijdrage te vragen.
Overigens zijn er veel meer redenen om een bijrijder te vragen, dan je paard niet kunnen betalen. Persoonlijk vind ik het erg gevaarlijk om financieel afhankelijk te worden van je bijrijder (sommige eigenaren zelfs in bedragen van €250). Die kan zo weg zijn en dan sta jij met een probleem. Indien je de bijrijder nodig hebt om je paard de nodige beweging en aandacht te geven (en jij die anders niet kan geven) is de situatie alweer anders, in mijn opinie.
@Lienek ik begrijp je achterliggende redenen ontzettend goed en denk dat je voor een deel ook wel gelijk hebt. In het niet betaalde gedeelte, heb je goede en slechte ruiters. Toch ben ik zelf van mening dat in de groep van wel-betalende ruiters de verhoudingen hetzelfde zijn. Zat (veel te) rijke ouders die de hobby van hun dochter/zoonlief wel betalen. Die verwachten dan bij voorkeur zo min mogelijk werk, met zoveel mogelijk rijden. Of; ik betaal, dus ik bepaal (mee).
Overigens zit ik in een vrij rijke omgeving, wat dan ook maakt dat dit veel voorkomt.
Zeker waar vooral dat mee bepalen. Ik doel eigenlijk ook meer de wat oudere meiden die met hun baan daarvan betalen.
Ik zelf zit midden in het gooi dus ook een vrij rijke omgeving maar de veelal rijkere gezinnen kopen dan zelf wel een pony voor dochter lief. Wat je overhoudt zijn dan vaak de overige groepen.
Het blijft lastig hoor. Ik gun de juiste persoon het echt maar er is maar een kleine groep serieus en zelfstandig/verantwoordelijk genoeg en als die al iets zoeken mag je achteraan in de rij aansluiten!
Mijn merrie staat nu weer lekker op de zomerweide dus hoef nu gelukkig ook niet meer bij te voeren. De bijrijdster zou namelijk op haar dagen voeren en als ze dan ineens afzegt heb ik een probleem. Terwijl ze juist de dagen dat ik niet kan mijn probleem weg zou moeten nemen en in ruil daarvoor lekker mag gaan rijden.