Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fleur_paard schreef:Hallo!
Ik probeer vanaf nu dit topic een beetje te volgen maar er wordt veel in gezegd![]()
Ik vind persoonlijk dat je niet zomaar iets kan zeggen door iemands leeftijd. Ik bedoel het kan zomaar zijn dat u iemand van 12 (ik noem maar een leeftijd) heeft gehad met weinig verantwoordelijkheidsgevoel maar dat betekent nog niet dat iedereen zo is met de leeftijd van 12.....
Ik ben 13 en snap dat mensen kijken naar leeftijd zodat ze zeker zijn van verantwoordelijkheid omdat het zijn/haar pony/paard is maar ik vind het jammer dat ik (nog) door niemand de kans heb gekregen om te laten zien dat ik die verantwoordelijkheid wel heb.....
Sorry als dit opeens super boos klinkt dat is totaal niet de bedoeling.![]()
Fleur_paard schreef:Hallo!
Ik probeer vanaf nu dit topic een beetje te volgen maar er wordt veel in gezegd![]()
Ik vind persoonlijk dat je niet zomaar iets kan zeggen door iemands leeftijd. Ik bedoel het kan zomaar zijn dat u iemand van 12 (ik noem maar een leeftijd) heeft gehad met weinig verantwoordelijkheidsgevoel maar dat betekent nog niet dat iedereen zo is met de leeftijd van 12.....
Ik ben 13 en snap dat mensen kijken naar leeftijd zodat ze zeker zijn van verantwoordelijkheid omdat het zijn/haar pony/paard is maar ik vind het jammer dat ik (nog) door niemand de kans heb gekregen om te laten zien dat ik die verantwoordelijkheid wel heb.....
Sorry als dit opeens super boos klinkt dat is totaal niet de bedoeling.![]()
bruintje123 schreef:Ja precies, het toezicht is een heel verschil.
Wij wonen erg afgelegen, op dat ze hier in de winter al niet veilig kunnen fietsen, is er hier ook geen hond die ziet als er iets gebeurt. Ik wil dat gewoon niet hebben.
Zou mijn huidige paard op pension staan zou een 13 jarige best kunnen. Wel eentje die een beetje stevig in de schoenen staat want anders gaat hij er denk ik wel mee aan de wandel.
Maar met rijden is hij super en super braaf. En hij vergeeft ook wel een foutje en raakt ook niet daarvan in paniek.
Maar hier is dat gewoon geen optie.
Daarnaast is de tijd anders.
Vroeger als je van het paard stuiterde was dat zo. Brak je je arm ging je naar de dokter en de kous was ermee af.
Nu moet je opletten of je wordt aansprakelijk gesteld. Moeders over de flos want prinsesje zat op een wild paard. Nou ja dat allemaal.
Dan maar liever 18 plus. Nog steeds verantwoordelijk maar wel bij een volwassen persoon.
Anke schreef:Leeftijd zegt niet veel.
Inzicht en een stukje ervaring.
Verantwoordelijkheidsgevoel.
Top gedaan!
AnnaB schreef:Ik heb mij onlangs ook erg vergist in de leeftijd en bijbehorende verantwoordelijkheid. Dacht met een 14-jarige wel goed te zitten, maar helaas was er maar weinig sprake van verantwoordelijkheid. Het 11-jarige meisje dat af en toe met mij mee komt heeft duidelijk meer verantwoordelijkheidsgevoel. Het is echt per persoon verschillend, maar erg jammer dat sommige meiden het verpesten voor de rest van hun leeftijdgenootjes.