Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:06

Ja ik zou daar zeker behoefte aan hebben.
Ik merk nu dat veel bijrijders alleen maar komen om te rijden. En kan rijden niet komen ze niet eens.

Ja extra beweging is wat ik zoek, maar dat kan ook door te wandelen, met een lange lijn of longeren.
En daar wil ik best tijd in stoppen omdat aan te leren.
Niveau hoeft bij mijn brave paard ook niet, maar dan vind ik dat wel fijn om van te voren te weten.
De bijrijder die hier wel fijn was, maar ging verhuizen, was een bijrijder die angstig was en ook niet erg hoog van niveau. Maar ze ging zo leuk met mijn paard om. En ze was ook al snel niet meer angstig.
Kwam ook altijd haar afspraken na. Maar helaas, die woont nu te ver weg.

Daarnaast heb ik er nog 3 staan die niet gereden kunnen worden, maar wel graag geborsteld worden.
Maar daar zet ik maar nooit een advertentie voor, ik heb het idee dat niemand dat wil.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:12

Jahoor, zou ik helemaal prima vinden!
Als mijn paard maar de aandacht krijgt die ze verdient, of dat nou alleen knuffels zijn, werken aan de hand of onder het zadel zou in mijn geval niks uitmaken :)

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:30

Je zou hier zo aan de slag kunnen!
Blij dat er eindelijk iemand is die een paard eerst wil leren kennen voordat er gelijk maar gereden wordt.
En die rijden niet met stip op 1 zet, en dan een hele tijd niets.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:37

Wandelaar, poetser, aaier, knufferlaar, aandachtgevers ook hier meer dan welkom (wel ook met kennismaking aangezien het wel 2 strekenpakhuizen zijn, op leuke manier, maar toch)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:54

Zo een persoon is bij mij meer dan welkom en ik weet een stalgenootje waar dat ook voor geldt.
Juist die aandacht voor het paard is fijn en met een wandeling buiten of longeren qua beweging is ook niks mis.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:36

Ik denk zeker dat mensen dat wel willen maar denk dat daarvan ook een deel is die niet actief op zoek is en dus geen advertentie plaats. Via, via kun je ook aan leuke plekjes komen maar ook door zelf een advertentie erop te zetten. Ik ben niet opzoek maar ik kijk zo nu en dan wel eens je weet natuurlijk nooit wat je tegen komt. Wie weet komt er een keer een advertentie voorbij waarbij je een goed gevoel hebt en dat zo iemand perfect bij jouw situatie past.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 06:45

Inderdaad, bij mij zou iemand die in eerste instantie komt om het paard aandacht te geven en te leren kennen ook zeker welkom zijn. Juist omdat ik een oudje heb die niet intensief gereden kan worden, vind ik aandacht veel belangrijker dan rijden.
Beweging kan ook dmv spelen in de paddock, werken aan de hand of een eind wandelen.
Maar niets kan voor hem tippen aan een lekkere uitgebreide poetsbeurt en wat knuffels.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:23

Ik heb een mini shetlander waar ik mee men. Ontzettend lastig om daar iemand voor te vinden. Kinderen die erop kunnen rijden zijn niet oud genoeg om alleen te gaan en de rest hoeft hem niet want je kan er niet op rijden.

Wil sowieso niet dat iemand met hem gaat mennen als ik er niet bij ben ook. Hij kan een draak zijn, heb geen geschikte bak dus zit altijd gelijk aan buiten mennen vast.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:34

Heb ook zo'n verzorgster gehad die alleen kwam helpen, poetsen en wandelen. Helaas voor ons heeft ze een hondje gekocht en heb ik haar al maanden niet meer gezien. Officieel heeft ze niet gezegd dat ze is gestopt maar in de praktijk komt het er wel op neer. De meisjes die ik daarna heb gevonden zijn te jong en klein (en onervaren) om met de paarden zelfstandig buiten te laten wandelen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:09

Ook hier zou je welkom zijn. Ik zie dat je uit Almere komt.

Ik heb het door studie en stage vaak druk. Nu heb ik wel twee bijrijders voor de paarden, maar die komen eigenlijk alleen om te rijden. Niet evht voor het tutten en extra uit de box halen zeg maar.

Misschien vind het het wel wat. Je kan me een PBtje sturen.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:21

Emmaa_ schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje met heel veel interesse, vind het heel fijn om de kijk van eigenaren te lezen op bepaalde verzorger-situaties. Ben dus ook wel benieuwd wat jullie van mijn situatie vinden.

Ik wil op den duur namelijk weer gaan paardrijden, maar mis vooral het contact. Ik vind vanaf de grond werken heel erg leuk, longeren, maar vooral een lekker stuk wandelen en een uitgebreide poetsbeurt bijvoorbeeld. In de toekomst zou ik heel graag weer in het zadel klimmen, maar daarvoor wil ik eerst mijn doelgewicht bereikt hebben en daarnaast wil ik een paard graag 'kennen' voordat ik erop ga zitten. Ik ben er een paar keer slecht vanaf gedonderd en daarna helemaal gestopt met rijden, waardoor ik mijn zenuwen van destijds behouden heb.

Zouden jullie daar, als eigenaren, uberhaupt behoefte aan hebben? Ik heb niets te bieden aan een paard behalve knuffels en een wandelmaatje, ben absoluut geen kundige ruiter en wil er dus de eerste periode helemaal nog niet op klimmen (behalve misschien een rondje uitstappen of een staprondje door het bos, maar daar stopt het ook wel). Zoals ik hier lees is het toch vooral een kwestie van extra beweging en iemand die het paard iets kan bieden, en aangezien ik dat allebei niet heb...
Nou is het hier in de regio sowieso mega lastig om iets te vinden hoor, vaak wordt er een flinke bijdrage gevraagd en wordt er echt verwacht dat er 2/3 keer per week gereden wordt op minstens L niveau. Voor mij zou het dus puur werken vanaf de grond (en dan ook nog eens op basisniveau, kan prima longeren maar ben geen ervaren grondwerker ofzo) en wandelen zijn.

Je zou bij mij juist welkom zijn. Heb liever iemand die lekker poetst en vanaf de grond werkt dan iemand waarbij het om het rijden gaat. Zou zelfs als de tijd daar is helpen/ begeleiden bij het rijden

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:54

Hier is iemand die enkel wil verzorgen ook zeker welkom.

Maar mijn paard is wel beetje een boefje, dus moet wel iemand zijn die consequent kan optreden. Volwassenen gehad (18+) die dat niet konden, en meiden van 15/16 die zo met hem weg liepen zonder problemen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:38

Same here. Het liefst doe ik het rijstuk zelf, omdat hij geen makkelijke is. Braaf, maar niet makkelijk. Heb al een paar keer gemerkt dat ik er last van heb als er iemand anders op heeft gezeten en dat vind ik echt vervelend. Zou dus inderdaad heel graag iemand willen die longeert, trut, wandelt en het eventueel leuk vindt om mee op wedstrijd te gaan (zou ik ook nog wel een bijdrage voor willen leveren voor de wedstrijddagen) maar vind het lastig om daar naar op zoek te gaan omdat ik zelf gewoon het allerliefste ook reed toen ik een verzorgpaard zocht ooit..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:42

Grappig, zit net op fb en de 1 na de andere advertentie komt voorbij over verzorgpony/bijrijdpaard gezocht..

Het is weer lekker buiten!

naomi_rabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:35

misterbob schreef:
misterbob schreef:
stille meelezer: ik begin de hoop om een bijrijder te vinden op te geven, sommige laten niet eens iets van zich horen nadat ze kennis hebben gemaakt. Je zou denken dat mensen staan te springen om te rijden, maar wellicht ligt dat aan de regio.

is er toevallig een bijrijder die rondom Deventer zoekt ?

Ja!
Hoi! Is het oke als ik u even een privé berichtje stuur?
Ik ben sinds kort verhuist naar Deventer, en ik moest ´mijn´ paarden in Arnhem achterlaten helaas.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:12

Ik ben blij dat ik de ideale verzorgster heb voor mijn trouwe vriendje. Kon haar al langer en daarna verzorgde ze het paardje van een vriendin. Ik had zelf tijd zat voor mijn maatje dus niemand nodig. Daarna van baan gewisseld en toevallig kwam zij zonder verzorgpaard te zitten. Gelijk gevraagd of het haar leuk leek om mijn paardje te verzorgen. Ze is hem 2 dagen per week gaan verzorgen inclusief alle staltaken. Ik sta half pension dus veel moet zelf gedaan worden. En heb vaak genoeg gezien hoe haar verzorgpaarden tot in dé puntjes verzorgd werden. Geen poetsbeurt van 5 minuten en zadel erop... Nee, poetsen en tutten duurt minimaal een half uur. Dan rustig zadelen en lekker rijden. Daarna top afverzorging. Spullen worden altijd netjes achter gelaten.

Ze stuurt altijd een verslagje met eventueel wat selfie foto's van haar en mijn paard, over hoe het ging. Geniet net zo erg van wandelen met hem of wat longeren. Vorig jaar voor het eerst 9 dagen op vakantie geweest, sinds ik een eigen paardje heb. Heb hem echt met vol vertrouwen en gerust hart bij haar achtergelaten.

Nu ben ik inmiddels alweer 30 weken zwanger. Vanaf ik 17 weken ben is ze 3x per week komen rijden. Vanaf 24 weken ben ik zelf moeten stoppen. Nu geniet ik ervan hoe zij lol met hem heeft. Omdat ze zo goed voor hem is, mag ze ook aan allerlei activiteiten deelnemen. Zo hadden ze 2 weken geleden hun eerste wedstrijd samen, binnenkort een cross oefening voor de lol, voor beginners, en een leuke spellenrit staat op het programma.
Haar inzet mag beloond worden. Natuurlijk jeuken mijn handen om al die leuke dingen zelf mee te doen, maar krijg dadelijk een mooi dochter hiervoor terug.

Ik herken mijzelf heel erg in haar. Ik was ook altijd het meisje op stal zonder eigen paard, wat iedereen graag als verzorgster had. Omdat ik correct met paard en spullen omging en verantwoord. Niets mooiers als je zelf ook iemand die kans kunt bieden!

En zelf heb ik ook nooit voor een verzorgpaard hoeven betalen, dus mijn verzorgster ook niet!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:04

Voor mijn paard 2e bijrijder erbij gezocht en gevonden.
Meisje wat ik al langer op het oog had, maar eerst dacht dat ze jonger was en ik wil minimaal 18+
Reden voor 2e bijrijder is dat de 1e 2 dagen per week kan. Ikzelf krijg weer drukke weken op het werk en heb ook nog een 2-jarige staan waar ik mee aan de slag moet.
Nu ben ik ervan verzekerd dat ze zeker 5 dagen per week haar beweging krijgt wat met het weideseizoen heel fijn is aangezien mevrouw alleen al van het zien van gras aankomt.
Beide bijrijders kunnen het zo te zien goed met elkaar vinden, zijn beide geen dominante types en Nusca vind ze beide lief.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:51

Hallo allemaal! graag kom ik hier wat informatie halen ;)

Voor mijn 8 jarige PRE ruin ben ik op zoek naar een bijrijder voor 2 dagen per week. En als vaste verzorger voor mijn vakanties. Het is een leergierig en vriendelijk paard wat wordt getraind op M niveau.
staat gestald in Utrecht.
Ik vraag een bijdrage van 50 euro per maand. Is dit teveel? Of normaal?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:29

Het ligt ook maar net aan de eisen die jij hebt aan een bijrijder. Wil je iemand die minstens op Z niveau rijdt en hem gaat uitbrengen dan wordt het denk ik lastig om iemand te vinden. Maar vind je een manegemeisje ook prima dan wordt je zoektocht alweer makkelijker. Nu noem ik natuurlijk wel 2 uitersten, maar het ligt dus vooral aan wat voor bijrijder jij zoekt. Maar als je paard om M niveau loopt en de ruiter leert wat van hem dan vind ik 50 euro een prima bedrag.

De zoektocht hier loopt nog steeds, het is niet makkelijk om iemand te vinden die én niet bang is (en dat na een paar keer rijden nog steeds niet is), en ver genoeg is met rijden én die op mijn pony (1.39) past. Hij is echt goed opgevoed, maar dat wil ik natuurlijk graag zo houden en als je niet consequent bent dan maakt hij misbruik van je. En het zit in zijn karakter dat hij altijd nog wel probeert om ergens onderuit te komen als hij daar geen zin in heeft, dat maakt hem juist zo leuk en minder standaard. Maar het maakt het ook lastig om voor hem een bijrijder te vinden :+

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:08

gr_roos schreef:
Ik meld me hier ook even.
Sinds december heb ik m'n paarden dichter naar huis gehaald. Doordat ik zelf ook verhuisd ben ken ik eigenlijk niemand in deze omgeving.
Ik zoek iemand die mij met m'n 3 paarden kan helpen. Ik vraag geen vergoeding, er hoeven geen klusjes te worden gedaan, ik heb 1 paard waar op gereden mag worden (niet springen). Ruiter mag met mij mee naar bos of strand. Als tegenprestatie wil ik graag dat de bijrijder mijn oude pony poetst en wat aandacht geeft.
Iemand die alleen wil tutten met m'n pony is ook welkom.
Ik heb wel een leeftijdseis, een maximaal gewicht (ik let ook op wat ik eet om niet te zwaar te zijn) en eigen vervoer is noodzakelijk.
Vooral vanwege het naar buiten gaan zoek ik een handig iemand die niet zomaar verschiet. Mijn paard is braaf, ik zal echter meegaan met een jong paard die nog wel eens ondeugend is en dan kan ik geen paniekvogel erbij gebruiken. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar iemand van minimaal 18 jaar. Paarden staan in Vrouwenakker/ de Hoef.

Ik betaal trouwens geen brandstofkosten. Dat is me ook al eens gevraagd. Toch is het best lastig om iemand te vinden, als het vertrouwen er is kan er veel, maar er is in het verleden wel veel misbruik van gemaakt en daardoor ben ik wel wat voorzichtiger geworden.

Ik heb nu een geweldige plek gevonden waar ik mijn ei kwijt kan in de paarden wereld. Maar waarom vond ik dit soort dingen niet dichterbij en op het juiste moment.

Je biedt echt iets geweldigs aan! Ik zou geen twee keer hoeven denken. :j :o

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:20

Hier heeft een fijne potentiële via via bijrijder proefgereden. Dat klikte goed. Nu is het de agenda's naast elkaar leggen om te zien wat ik graag zou willen ook haalbaar is.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:18

Ik heb sinds kort ook weer een bijrijdster gevonden. Ze komt vooral om het paard van m'n opa te rijden. Zondag is ze er voor het eerst geweest en ons paard was wel erg druk al met longeren, anders is ze veel rustiger.. vorig jaar juli is er voor het laatst op gereden. Ze heeft er zondag nog niet op gereden. Later heeft ze op mijn pony gereden, dat ging erg goed. Ik wil straks ook weer op het paard rijden, maar ik vraag mij af, als er iets gebeurd, ze valt en breekt iets, wie is er dan verantwoordelijk? Ik heb zelf wel een WA verzekering. En als ik een ongeluk zou krijgen, blijft mijn familie dan verantwoordelijk of gewoon m'n eigen zorgverzekering?

Bijdragen vragen doe ik eigenlijk nooit, ik denk zij hebben plezier, hoeven dan zelf geen paard te kopen of naar de manege en onze paarden krijgen ook weer beweging.
Zit wel in twijfel over het beleren van m'n D pony, als zij echt heel mak blijkt te zijn, wil ik haar houden, maar als ze te pittig is, zou ik haar misschien moeten verkopen. Dan zou ik diegene wel een bijdrage willen geven, je hebt de pony dan voor de handel/verkoop.

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:47

Iemand nog een bijrijder/verzorger nodig in Hilversum/Bussum/'sGraveland of omgeving? :D

Ik heb nu een half jaar een leuke pony verzorgd waar ik mee mocht stappen in het bos en voor de rest poetsen enz. Aangezien hij een peesblessure had. :(

Maar hij is verhuisd, dus al zijn verzorgers zijn (terecht) gestopt met de klusjes. -O-

Nu heeft de rest op stal een probleem aangezien ze wel elke dag voer moeten hebben. Het is een kleine stal dus iedereen kent elkaar wel goed. Maar de 2 pony's die er nu staan hebben beide geen bijrijder nodig. En wie wil er nou komen om alleen hooi te geven en de wei uit te mesten... :')

justme_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:28

Ik (14) en mijn zusje (12) zoeken een verzorg pony in omgeving Hardenberg;-) als iemand nog een leuke pony heeft/ kent die extra verzorging nodig heeft mag diegene het ons gerust laten weten. We zijn dan wel niet 18+ maar doen zeker ons best. Wij houden heel erg van paarden/pony's! Bijde rijden 5 jaar paard, knuffelen, verzorgen, wat klusjes doen, rijden, longeren, een klein sprongetje of beetje dressuur vinden we allemaal prima en zeker leuk! We willen het rustig aan doen en niet meteen veel gaan rijden. Het is een voordeel dat we met z'n tweeën zijn want als de ik niet kan kan mijn zusje misschien wel rijden. Ook zijn we natuurlijk voorzichtig met spullen... mijn zusje is: jorine_xx en dit is de link van onze 'advertentie' http://www.bokt.nl/markt/ad/441419/verz ... aangeboden
Laatst bijgewerkt door justme_R op 25-04-17 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:33

Gucci_ schreef:
Ik heb sinds kort ook weer een bijrijdster gevonden. Ze komt vooral om het paard van m'n opa te rijden. Zondag is ze er voor het eerst geweest en ons paard was wel erg druk al met longeren, anders is ze veel rustiger.. vorig jaar juli is er voor het laatst op gereden. Ze heeft er zondag nog niet op gereden. Later heeft ze op mijn pony gereden, dat ging erg goed. Ik wil straks ook weer op het paard rijden, maar ik vraag mij af, als er iets gebeurd, ze valt en breekt iets, wie is er dan verantwoordelijk? Ik heb zelf wel een WA verzekering. En als ik een ongeluk zou krijgen, blijft mijn familie dan verantwoordelijk of gewoon m'n eigen zorgverzekering?

Bijdragen vragen doe ik eigenlijk nooit, ik denk zij hebben plezier, hoeven dan zelf geen paard te kopen of naar de manege en onze paarden krijgen ook weer beweging.
Zit wel in twijfel over het beleren van m'n D pony, als zij echt heel mak blijkt te zijn, wil ik haar houden, maar als ze te pittig is, zou ik haar misschien moeten verkopen. Dan zou ik diegene wel een bijdrage willen geven, je hebt de pony dan voor de handel/verkoop.

Voor zover ik weet ligt de verantwoordelijkheid altijd bij de eigenaar als er iets gebeurt, omdat die eigenaar van het paard is. Vaak moeten bijrijdsters een contract tekenen waarin ze die verantwoordelijkheid zelf op zich nemen, maar dat is niet rechtsgeldig en dus ook niet bindend.