Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Emmaa_ schreef:Ik volg dit topic al een tijdje met heel veel interesse, vind het heel fijn om de kijk van eigenaren te lezen op bepaalde verzorger-situaties. Ben dus ook wel benieuwd wat jullie van mijn situatie vinden.
Ik wil op den duur namelijk weer gaan paardrijden, maar mis vooral het contact. Ik vind vanaf de grond werken heel erg leuk, longeren, maar vooral een lekker stuk wandelen en een uitgebreide poetsbeurt bijvoorbeeld. In de toekomst zou ik heel graag weer in het zadel klimmen, maar daarvoor wil ik eerst mijn doelgewicht bereikt hebben en daarnaast wil ik een paard graag 'kennen' voordat ik erop ga zitten. Ik ben er een paar keer slecht vanaf gedonderd en daarna helemaal gestopt met rijden, waardoor ik mijn zenuwen van destijds behouden heb.
Zouden jullie daar, als eigenaren, uberhaupt behoefte aan hebben? Ik heb niets te bieden aan een paard behalve knuffels en een wandelmaatje, ben absoluut geen kundige ruiter en wil er dus de eerste periode helemaal nog niet op klimmen (behalve misschien een rondje uitstappen of een staprondje door het bos, maar daar stopt het ook wel). Zoals ik hier lees is het toch vooral een kwestie van extra beweging en iemand die het paard iets kan bieden, en aangezien ik dat allebei niet heb...
Nou is het hier in de regio sowieso mega lastig om iets te vinden hoor, vaak wordt er een flinke bijdrage gevraagd en wordt er echt verwacht dat er 2/3 keer per week gereden wordt op minstens L niveau. Voor mij zou het dus puur werken vanaf de grond (en dan ook nog eens op basisniveau, kan prima longeren maar ben geen ervaren grondwerker ofzo) en wandelen zijn.
misterbob schreef:misterbob schreef:stille meelezer: ik begin de hoop om een bijrijder te vinden op te geven, sommige laten niet eens iets van zich horen nadat ze kennis hebben gemaakt. Je zou denken dat mensen staan te springen om te rijden, maar wellicht ligt dat aan de regio.
is er toevallig een bijrijder die rondom Deventer zoekt ?
gr_roos schreef:Ik meld me hier ook even.
Sinds december heb ik m'n paarden dichter naar huis gehaald. Doordat ik zelf ook verhuisd ben ken ik eigenlijk niemand in deze omgeving.
Ik zoek iemand die mij met m'n 3 paarden kan helpen. Ik vraag geen vergoeding, er hoeven geen klusjes te worden gedaan, ik heb 1 paard waar op gereden mag worden (niet springen). Ruiter mag met mij mee naar bos of strand. Als tegenprestatie wil ik graag dat de bijrijder mijn oude pony poetst en wat aandacht geeft.
Iemand die alleen wil tutten met m'n pony is ook welkom.
Ik heb wel een leeftijdseis, een maximaal gewicht (ik let ook op wat ik eet om niet te zwaar te zijn) en eigen vervoer is noodzakelijk.
Vooral vanwege het naar buiten gaan zoek ik een handig iemand die niet zomaar verschiet. Mijn paard is braaf, ik zal echter meegaan met een jong paard die nog wel eens ondeugend is en dan kan ik geen paniekvogel erbij gebruiken. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar iemand van minimaal 18 jaar. Paarden staan in Vrouwenakker/ de Hoef.
Ik betaal trouwens geen brandstofkosten. Dat is me ook al eens gevraagd. Toch is het best lastig om iemand te vinden, als het vertrouwen er is kan er veel, maar er is in het verleden wel veel misbruik van gemaakt en daardoor ben ik wel wat voorzichtiger geworden.
Gucci_ schreef:Ik heb sinds kort ook weer een bijrijdster gevonden. Ze komt vooral om het paard van m'n opa te rijden. Zondag is ze er voor het eerst geweest en ons paard was wel erg druk al met longeren, anders is ze veel rustiger.. vorig jaar juli is er voor het laatst op gereden. Ze heeft er zondag nog niet op gereden. Later heeft ze op mijn pony gereden, dat ging erg goed. Ik wil straks ook weer op het paard rijden, maar ik vraag mij af, als er iets gebeurd, ze valt en breekt iets, wie is er dan verantwoordelijk? Ik heb zelf wel een WA verzekering. En als ik een ongeluk zou krijgen, blijft mijn familie dan verantwoordelijk of gewoon m'n eigen zorgverzekering?
Bijdragen vragen doe ik eigenlijk nooit, ik denk zij hebben plezier, hoeven dan zelf geen paard te kopen of naar de manege en onze paarden krijgen ook weer beweging.
Zit wel in twijfel over het beleren van m'n D pony, als zij echt heel mak blijkt te zijn, wil ik haar houden, maar als ze te pittig is, zou ik haar misschien moeten verkopen. Dan zou ik diegene wel een bijdrage willen geven, je hebt de pony dan voor de handel/verkoop.