Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
0000 schreef:darkadia schreef:Lastig inderdaad. Het is wel een leeftijd waarin je nog wat minder risico ziet. En daarnaast door vriendjes/vriendinnetjes vaak wel beetje wordt opgestookt/uitgedaagd om dingen te proberen (die hoeven er niet eens ter plekke bij te zijn, maar kan ook al zijn voordat ze naar paard gaat). In deze leeftijd zijn ze vaak ook wat meer onzeker, en kan het ook zijn dat ze daarom misschien niet vraagt of dingen goed overkomen. Daarbij heb je dan ook nog verschillende leerstijlen, plus natuurlijk dat de een makkelijker leert dat de ander.
Heeft ze les? Is het een idee dat ze bijv eens paar grondwerk/loswerk/rij lesjes krijgt van iemand? Een instructeur is vaak op de hoogte van verschillende leermethodes en kan miss makkelijker tot haar doordringen.
Grondwerk les is misschien wel een leuk idee! Dan leren ze toch wat meer over het paard als persoonlijkheid denk ik. Zal eens kijken of ik iemand kan vinden en of ze dat eventueel ziet zitten. Het rijden begeleid ik vooral zelf en daarin loop ik tegen een soortgelijk probleem aan, het komt gewoon niet aan. Daar zit inmiddels wel iets van verbetering in gelukkig, maar was ook de omgang met het paard een groot deel van het probleem, lang niet zacht genoeg waar het kan en niet duidelijk genoeg waar nodig. Waarop paard zich ontzettend ging afsluiten want dat is wel iets waar hij slecht tegen kan. Maar op dit moment wil ik eigenlijk eerst dat het veilig is in het algemeen en is de rest ondergeschikt daaraan.
Ze is ook totaal niet brutaal of een durfal, dan was het misschien zelfs makkelijker geweest want dan liet ik ze dus wel bewust een keer net over die grens heengaan en dan trapt paard wel op de rem. Merk dat het moeilijk is om uit te leggen (ik ben er zelf ook nog steeds niet achter waar het nou precies uit voortkomt dus misschien niet zo gek...) De optie bestaat zelfs nog dat het gewoon complete laksheid is en ze het simpelweg niet eens is met hoe ik met de paarden omga/train en dus ook niks aan wil nemen...Dat is niet waar ik vanuit wil gaan hoor omdat ik denk dat ze dan de moeite niet zou nemen om te blijven komen ik haar zo ook niet helemaal vind overkomen. Maar goed, er moet wel iets gebeuren.
Sheran schreef:Vertel eens over die sluitingen?
Verder wel erg herkenbaar
Alfi2010 schreef:Dankjulliewel voor de snelle reacties.
Zelf had ik ook niet het idee dat ik iets onmogelijks vroeg, maar in haar ogen dus wel. Vandaar dat ik even wilde checken.
Dat is dus exit bijrijdster. Helaas van korte duur, maar als het nu al zoveel problemen geeft.....zoek juist een bijrijdster omdat ik tijd te kort heb, op deze manier kost het alleen maar meer tijd, maar vooral ergernis. Heb echt geen zin om haar elke keer achter de broek aan te zitten. Eerlijk gezegd irriteerde het me al dat ze na de kennismaking niets meer had laten horen tot dus afgelopen zondag avond.
@AnnaB: precies dat! Thanks.
En wat betreft jouw vraag: mensen mee nemen de eerste keer zou bij mij al not-done zijn. Behalve dan bij een minderjarige bijrijdster met de kennismaking en evt de eerste keren, maar dan wel een van de ouders en geen vriendinnen. Als de graag met vriendinnen willen rijden gaan ze maar naar de manege. Ik wil dat ze voor mijn paard komen en niet omdat ze kunnen showen bij vriendinnen.
Alfi2010 schreef:Dankjulliewel voor de snelle reacties.
Zelf had ik ook niet het idee dat ik iets onmogelijks vroeg, maar in haar ogen dus wel. Vandaar dat ik even wilde checken.
Dat is dus exit bijrijdster. Helaas van korte duur, maar als het nu al zoveel problemen geeft.....zoek juist een bijrijdster omdat ik tijd te kort heb, op deze manier kost het alleen maar meer tijd, maar vooral ergernis. Heb echt geen zin om haar elke keer achter de broek aan te zitten. Eerlijk gezegd irriteerde het me al dat ze na de kennismaking niets meer had laten horen tot dus afgelopen zondag avond.