Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:19

Haha de mazzel die ik had was dat deze vrij breed was. Een andalusier kruising. Ach ideaal voor beenhulpen toch zulke benen :') Mijn benen tot de bovenkant van mijn heup zijn 110 cm dus ik heb inderdaad ook vaak mensen die zeggen nee hoor de beugels hoeven niet langer. Stap ik op zit ik met mijn knieën bijna in mijn neus :'). Heb nu een paard op proef en die is 1.78 en vrij breed maar als ik erop zit lijkt hij toch een stuk kleiner haha.

Wat ik maar wil zeggen is dat het heel erg verschild per paard de witte is dus 1.62 de zwarte is 1.86 toch komen mijn benen even ver.. maar goed de witte is dus heel breed en de zwarte ontzettend smal..

Nu je me op het paard van 1.86 ziet kun je je dan wel voorstellen dat ik maar 1 cm kleiner ben haha?

Afbeelding

Afbeelding

dynara

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:02

Ik rij niet eens op mijn eige paardje, waar ik een bijrijder voor heb omdat ik gewoon te zwaar ben :n
Op mijn paard van 1.84 rij ik wel eens... ik ben maar 1.65.

Maaarrr... ik ben al 5 kilo afgevallen in 1 maand tijd :o dus ben goed op weg voor dadelijk ook van mijn klein paardje te kunnen genieten :D

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:06

En ik zoek juist een langere bijrijder dan ik zelf ben.
Of indien iemand net zo lang is als ik ben dan wel iemand die zeer stevig in haar schoenen staat wegens hoogte en gedrag van mijn paard.
Tussen een vorige bijrijder en mij scheelde het 5 gaatjes bij de beugelriemen.
Zij is 1.84 en alleen bij die van mij kwam ze niet onder de buik uit met haar lange benen van 1.10
Ik kan ook niet op de meeste dressuurzadels, kom niet onder de zweetbladen uit.
Ben 1.67, maar heb korte pootjes en een lang bovenlijf.

Gewicht, tja ik reken tot een kilo of 75/80. Mijn gewicht zou geen haalbare leidraad zijn. Zijn maar weinig meiden van 18+ langer dan 1.70 die 55 kilo wegen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:02

Interessante discussie dames! Ik ben zelf rond de 70 kg met mijn 1,68, pas denk ik prima op mijn paard, heb dan ook korte ronde benen. Gelukkig is mijn zadel voor mij dan ook prima.

Afbeelding

Had een paar weken geleden een meisje waarvan de beugels 8 gaten langer moesten en dan nog te kort waren (mijn gaatjes waren op, zelfs na bij maken) Vond het voor het plaatje niet heel mooi en ze kwam totaal niet uit met mijn zadel doordat de wrongen haar benen heel raar duwden.

Tja gewicht...ik heb geen gewichtseis gehad op papier maar wel in mijn hoofd, ik vind persoonlijk mijn eigen gewicht ongeveer de max al is hij ruim 1.70, maar wel vrij slank gebouwd en nog jong. Rij hem ook lang niet elke dag.
Denk dat je voor de jonge meiden wel wat lichtgewichten kunt vinden maar de oudere dames hebben toch vaak wat meer spek.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:17

dynara, knap 5 kilo in een maand, maar ga niet te snel.

Danoesje, had zij dan zulke lange benen of zo? En heb niet piep bijrijder zonder spek en heb zelf volgens mij ook niet te veel spek en uche.. ben ook niet piep meer, dus die zijn er ook wel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:46

Geldt ook voor mij inderdaad :) Ze zijn er echt wel.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 01:00

@sjolvir... eerste kilo's zijn altijd makkelijk, maar meer kwijt raken en het eraf blijven is wel wat anders :=

Ik heb nu echt mijn knoop door gehakt en wil ook echt zelf gaan genieten van mijn paardje!!
Heb nu ook eindelijk aanstelte durven te maken om naar het ziekenhuis te gaan voor mijn darmen :o

Dus hoop ik zeker over een jaartje zelf van mijn topper te kunnen genieten, vooral als ik mijn bijrijder op hem plezier zie maken!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:59

Zij had extreem lange benen, om jaloers op te worden! En ik dus korte pootjes dus was wel twee uitersten. Momenteel met paardlief aardig in discussie dat ik wel een antwoord terug verwacht als ik wat vraag dus momenteel vreselijk blij dat ik het lekker zelf kan doen :D Geen bijrijder meer voor mij en die twee dagen dat ik er niet ben is ie lekker vrij :D

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 06:48

Omdat ik even ergens niet uitkom zou ik graag wat meningen horen. Hoe denken jullie over inzicht/algemeen verantwoordelijkheidsgevoel bij kinderen in de leeftijd 14-16 jaar en in hoeverre valt dit nog aan te leren? Ik heb momenteel een leuke meid rondlopen die wel heel lief wil zijn voor het paard maar eigenlijk met enige regelmaat behoorlijk onhandige (lees voor haar, mijzelf, paard of alledrie best wel gevaarlijke) acties heeft. Meisje had alleen manege-ervaring dus ik snap dat ze eea moet leren en daarin wat om moet schakelen. Echter blijven er situaties ontstaan waar ik echt ter plekke een hartverzakking van krijg zeg maar. Nou is het paard waar zij mee bezig is wel echt een professor maar ik ben bang dat er een moment gaat komen dat ze zich zo in de nesten werkt dat hij haar ook niet meer kan redden. Is uiteraard al een aantal keer aan haar aangegeven maar het lijkt wel alsof ze gewoon 0,0 overzicht heeft over wat ze doet of totaal niet begrijp waarmee ze bezig is (en hoe mis het kan gaan met zo'n groot dier)...ik kan het gewoon totaal niet peilen en ernaar vragen heeft geen enkele zin want er komt geen zinnige reactie of uitleg uit. Ze mag alles vragen, ik wil alles uitleggen maar ik vind het wel te gek als ik vanaf het moment dat ze gaat poetsen totdat hij weer op stal staat er continu met mijn neus bovenop moet staan omdat ik bang ben dat ze anders ongelukken maakt. Ze zoekt bepaalde risico's imo gewoon op (herhaaldelijk!) en ik krijg niet duidelijk gemaakt dat ze meer verantwoordelijkheid moet nemen voor het paard waar ze op zit/naast staat. Dat zij verantwoordelijk is voor hem als ze ermee bezig is en niet andersom. Ik herken dit niet zo van eerdere bijrijders, zeker niet in de ze mate waarin het gebeurt en nog minder dat er zo weinig verbetering in zit. Is dat toch de leeftijd nog? Zijn er mogelijkheden die ik misschien over het hoofd heb gezien om iemand meer bewust te maken van de omgeving en hoe een paard daarin functioneert?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:29

Ik heb ook een jonge bijrijdster.
Ik snap wat je bedoelt. Voor mij hier na ook nooit meer.

Ik had vorige week zondag afgesproken om haar moeder te ontmoeten, ik wil graag weten wie ze is en lijkt me dat je dat andersom ook wil. Weten bij wie je dochter rijdt.

Ik heb die zondag vrij gehouden en de avond er voor de friese hengsten keuring afgezegd want ik wil wel fit zijn.
Krijg ik op zaterdag avond kwart over 8 bericht dat haar moeder niet kan want die moest naar Amsterdam.
Mijn bloed kookte. Ik hou er rekening mee en dan zo laat af zeggen.

Ze zou zondag haar moeder vragen wanneer we wel konden afspreken. Zondag niks meer gehoord dus maandag bericht gestuurd met 2 opties. Of ze is pas welkom als ze met haar moeder komt. Of ze zoekt een ander paard.

Ik heb geen bijrijdster om daardoor stress te krijgen. Ze dient dat juist weg te nemen.

Ze komt nu vanmiddag om half 1 met haar moeder. Ben benieuwd hoe het gaat want dit is de laatste kans.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:48

Dat is inderdaad een frustratie die ik vaker hoor en zelf ook wel heb meegemaakt, maar in dit geval helemaal niet van toepassing eigenlijk. Dit meisje is echt hartstikke betrouwbaar, netjes op tijd, word zelfs regelmatig gebracht of gehaald door de ouders dus in dat opzicht helemaal prima.

Het zit hem echt in de manier van omgaan (en rijden) met het paard. Ze lijkt nergens gevaar in te zien en er altijd vanuit te gaan dat paard zichzelf maar moet redden. En haar erbij als het zo uitkomt. Tot bepaalde hoogte doet dit paard dat gelukkig ook nog wel (anders was het sowieso ook allang klaar geweest) maar ik ben geen fan van de 'meer geluk als wijsheid' aanpak zal ik maar zeggen. Dan is niet de vraag of het een keer misgaat, maar wanneer.....en ik wil geen ongelukken die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Dus ofwel moet ze gaan leren zien wat er wel en niet kan, of het houd een keer op. Want ik vergeef het mezelf nooit meer als het wel een keer goed misgaat en ik dat eigenlijk al maanden aan zag komen. Ik leg altijd uit waarom ik dingen op een bepaalde manier doe, wat de gedachte erachter is in de hoop dat ze meer vanuit het paard zijn oogpunt naar de omgeving leert kijken zeg maar. Ik zit alleen inmiddels echt op een punt dat ik gewoon niet weet hoe ik het duidelijker kan maken, het allemaal niet lijkt door te dringen en er wel echt iets moet veranderen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:00

Ik denk dat je net zoals ik haar opties moet geven of ze veranderd haar mentaliteit of ze zoekt een ander paard.
Je zegt het zelf al als je paard iets over komt vergeef je het je zelf nooit.

En het is wel de leeftijd die zien zulke dingen niet in denk.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:01

Ik ben als 14 jarige ook begonnen met paarden te verzorgen. Ik begon met een wat oudere d-pony. Omdat dat beest zo ontzettend braaf was heb ik ook wel eens de risico's opgezocht. Nu zou ik dat niet zo snel meer doen maar het is wel iets wat bij de leeftijd past. Bij mij heeft het toen geholpen dat ik een keer de gevaren onder ogen heb gezien (pony die door de trailers los op het terrein loopt en wondjes heeft opgelopen). Sinds toen denk ik veel beter na over dingen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:24

Lienek schreef:
Ik denk dat je net zoals ik haar opties moet geven of ze veranderd haar mentaliteit of ze zoekt een ander paard.

Als haar iets overkomt ook niet :(

Ik vind het gewoon echt heel lastig. Vind het een leuke meid en wil haar graag helpen maar wat ik ook zeg, het komt niet binnen. Als ik één specifieke situatie neem en zeg 'dat mag niet' dan zal ze dat ook niet meer doen. Alleen in de dagelijkse omgang zijn er zoveel dingen die niet iedere dag hetzelfde zijn dat het onmogelijk is van te voren alles uit te sluiten op die manier. Ze zal daarin echt een stukje verantwoordelijkheid moeten nemen. Heb haar inderdaad al uitgelegd dat het risico op deze manier niet aanvaardbaar is voor mij, ook al meerdere keren uitgelegd dat het niet de bedoeling is dat het paard op haar past, maar dat het paard veilig moet zijn bij haar. Eigenlijk al heel veel uitgelegd maar er gebeurt nog weinig. Ik heb dit, ook op deze leeftijd, nog nooit zo meegemaakt dus ben vooral benieuwd of dat dan iets is dat gewoon wel of niet in iemands karakter zit, of dat daar toch een langere tijd voor nodig is om het te leren bijvoorbeeld. Of als iemand bijvoorbeeld nog een fijn boek/video weet met uitleg over hoe een paard de wereld bekijkt, waarom een paard zelf meestal niet snapt dat hij zijn benen niet in een halster/kruiwagen/opstapkrukje moet planten als jij dat voor zijn neus laat staan/hem er overheen laat lopen etc.
Merk dat ik er best wel van baal, met name omdat ik ergens toch het idee heb dat ze best wel wil. En met een stukje onervarenheid kan en wil ik best wel omgaan maar het continu risico's opzoeken gaat mij toch wat ver.

hanneke32xx schreef:
Ik ben als 14 jarige ook begonnen met paarden te verzorgen. Ik begon met een wat oudere d-pony. Omdat dat beest zo ontzettend braaf was heb ik ook wel eens de risico's opgezocht. Nu zou ik dat niet zo snel meer doen maar het is wel iets wat bij de leeftijd past. Bij mij heeft het toen geholpen dat ik een keer de gevaren onder ogen heb gezien (pony die door de trailers los op het terrein loopt en wondjes heeft opgelopen). Sinds toen denk ik veel beter na over dingen.

Dank voor je eerlijke reactie! Ik moet bekennen dat ik ook weleens stiekem gedacht heb 'laat het dan maar eens mis gaan want misschien als hij wel een keer goed schrikt van wat ze doet en ze ligt ernaast, dat het kwartje valt' maar ik durf het daar niet op aan te laten komen. Je kunt 99x goed vallen en weer opstaan, zal je zien dat dit net die 100e keer is...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:37

Je kan er ook voor kiezen om het bewust een keer fout te laten gaan (mits het nog veilig genoeg blijft zeg maar) ik weet niet precies wat ze doet?

Maar als je het een keer fout laat gaan, misschien dat ze dan wel inziet waarom je zo hamerd op veiligheid

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:07

Peelie schreef:
Je kan er ook voor kiezen om het bewust een keer fout te laten gaan (mits het nog veilig genoeg blijft zeg maar) ik weet niet precies wat ze doet?

Maar als je het een keer fout laat gaan, misschien dat ze dan wel inziet waarom je zo hamerd op veiligheid

Het is met name zich ontzettend niet bewust zijn van de omgeving. Paard volledig aan zijn lot overlaten als het ware, er van uitgaan dat hij zelf wel zorgt dat hij nergens in/over/tegen aan loopt. Onder andere dan.
Ik heb dat zelf ook zitten denken ja, probleem is vooral dat je geen garantie hebt dat het goed afloopt. Paard zou zich nog wel redelijk redden maar als zij eraf valt weet je niet hoe ze neerkomt natuurlijk.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:15

Lastig inderdaad. Het is wel een leeftijd waarin je nog wat minder risico ziet. En daarnaast door vriendjes/vriendinnetjes vaak wel beetje wordt opgestookt/uitgedaagd om dingen te proberen (die hoeven er niet eens ter plekke bij te zijn, maar kan ook al zijn voordat ze naar paard gaat). In deze leeftijd zijn ze vaak ook wat meer onzeker, en kan het ook zijn dat ze daarom misschien niet vraagt of dingen goed overkomen. Daarbij heb je dan ook nog verschillende leerstijlen, plus natuurlijk dat de een makkelijker leert dat de ander.

Heeft ze les? Is het een idee dat ze bijv eens paar grondwerk/loswerk/rij lesjes krijgt van iemand? Een instructeur is vaak op de hoogte van verschillende leermethodes en kan miss makkelijker tot haar doordringen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:38

darkadia schreef:
Lastig inderdaad. Het is wel een leeftijd waarin je nog wat minder risico ziet. En daarnaast door vriendjes/vriendinnetjes vaak wel beetje wordt opgestookt/uitgedaagd om dingen te proberen (die hoeven er niet eens ter plekke bij te zijn, maar kan ook al zijn voordat ze naar paard gaat). In deze leeftijd zijn ze vaak ook wat meer onzeker, en kan het ook zijn dat ze daarom misschien niet vraagt of dingen goed overkomen. Daarbij heb je dan ook nog verschillende leerstijlen, plus natuurlijk dat de een makkelijker leert dat de ander.

Heeft ze les? Is het een idee dat ze bijv eens paar grondwerk/loswerk/rij lesjes krijgt van iemand? Een instructeur is vaak op de hoogte van verschillende leermethodes en kan miss makkelijker tot haar doordringen.

Grondwerk les is misschien wel een leuk idee! Dan leren ze toch wat meer over het paard als persoonlijkheid denk ik. Zal eens kijken of ik iemand kan vinden en of ze dat eventueel ziet zitten. Het rijden begeleid ik vooral zelf en daarin loop ik tegen een soortgelijk probleem aan, het komt gewoon niet aan. Daar zit inmiddels wel iets van verbetering in gelukkig, maar was ook de omgang met het paard een groot deel van het probleem, lang niet zacht genoeg waar het kan en niet duidelijk genoeg waar nodig. Waarop paard zich ontzettend ging afsluiten want dat is wel iets waar hij slecht tegen kan. Maar op dit moment wil ik eigenlijk eerst dat het veilig is in het algemeen en is de rest ondergeschikt daaraan.
Ze is ook totaal niet brutaal of een durfal, dan was het misschien zelfs makkelijker geweest want dan liet ik ze dus wel bewust een keer net over die grens heengaan en dan trapt paard wel op de rem. Merk dat het moeilijk is om uit te leggen (ik ben er zelf ook nog steeds niet achter waar het nou precies uit voortkomt dus misschien niet zo gek...) De optie bestaat zelfs nog dat het gewoon complete laksheid is en ze het simpelweg niet eens is met hoe ik met de paarden omga/train en dus ook niks aan wil nemen...Dat is niet waar ik vanuit wil gaan hoor omdat ik denk dat ze dan de moeite niet zou nemen om te blijven komen ik haar zo ook niet helemaal vind overkomen. Maar goed, er moet wel iets gebeuren.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:43

0000 schreef:
darkadia schreef:

Grondwerk les is misschien wel een leuk idee! Dan leren ze toch wat meer over het paard als persoonlijkheid denk ik. Zal eens kijken of ik iemand kan vinden en of ze dat eventueel ziet zitten. Het rijden begeleid ik vooral zelf en daarin loop ik tegen een soortgelijk probleem aan, het komt gewoon niet aan. Daar zit inmiddels wel iets van verbetering in gelukkig, maar was ook de omgang met het paard een groot deel van het probleem, lang niet zacht genoeg waar het kan en niet duidelijk genoeg waar nodig. Waarop paard zich ontzettend ging afsluiten want dat is wel iets waar hij slecht tegen kan. Maar op dit moment wil ik eigenlijk eerst dat het veilig is in het algemeen en is de rest ondergeschikt daaraan.
Ze is ook totaal niet brutaal of een durfal, dan was het misschien zelfs makkelijker geweest want dan liet ik ze dus wel bewust een keer net over die grens heengaan en dan trapt paard wel op de rem. Merk dat het moeilijk is om uit te leggen (ik ben er zelf ook nog steeds niet achter waar het nou precies uit voortkomt dus misschien niet zo gek...) De optie bestaat zelfs nog dat het gewoon complete laksheid is en ze het simpelweg niet eens is met hoe ik met de paarden omga/train en dus ook niks aan wil nemen...Dat is niet waar ik vanuit wil gaan hoor omdat ik denk dat ze dan de moeite niet zou nemen om te blijven komen ik haar zo ook niet helemaal vind overkomen. Maar goed, er moet wel iets gebeuren.

Betreft de grondwerk lessen. Ik volg zelf de opleiding nu bij Emiel voest, en ken ook verspreid door land dus wel instructeurs en instructeurs in opleiding, mocht je hulp nodig hebben met iemand vinden, stuur gerust PB!

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 10:23

0000 schreef:
Lienek schreef:

Als haar iets overkomt ook niet :(

Ik vind het gewoon echt heel lastig. Vind het een leuke meid en wil haar graag helpen maar wat ik ook zeg, het komt niet binnen. Als ik één specifieke situatie neem en zeg 'dat mag niet' dan zal ze dat ook niet meer doen. Alleen in de dagelijkse omgang zijn er zoveel dingen die niet iedere dag hetzelfde zijn dat het onmogelijk is van te voren alles uit te sluiten op die manier. Ze zal daarin echt een stukje verantwoordelijkheid moeten nemen. Heb haar inderdaad al uitgelegd dat het risico op deze manier niet aanvaardbaar is voor mij, ook al meerdere keren uitgelegd dat het niet de bedoeling is dat het paard op haar past, maar dat het paard veilig moet zijn bij haar. Eigenlijk al heel veel uitgelegd maar er gebeurt nog weinig. Ik heb dit, ook op deze leeftijd, nog nooit zo meegemaakt dus ben vooral benieuwd of dat dan iets is dat gewoon wel of niet in iemands karakter zit, of dat daar toch een langere tijd voor nodig is om het te leren bijvoorbeeld. Of als iemand bijvoorbeeld nog een fijn boek/video weet met uitleg over hoe een paard de wereld bekijkt, waarom een paard zelf meestal niet snapt dat hij zijn benen niet in een halster/kruiwagen/opstapkrukje moet planten als jij dat voor zijn neus laat staan/hem er overheen laat lopen etc.
Merk dat ik er best wel van baal, met name omdat ik ergens toch het idee heb dat ze best wel wil. En met een stukje onervarenheid kan en wil ik best wel omgaan maar het continu risico's opzoeken gaat mij toch wat ver.

hanneke32xx schreef:

Dank voor je eerlijke reactie! Ik moet bekennen dat ik ook weleens stiekem gedacht heb 'laat het dan maar eens mis gaan want misschien als hij wel een keer goed schrikt van wat ze doet en ze ligt ernaast, dat het kwartje valt' maar ik durf het daar niet op aan te laten komen. Je kunt 99x goed vallen en weer opstaan, zal je zien dat dit net die 100e keer is...

Alsjeblieft ;) ik zou het er idd ook niet op aan laten komen dat het een keer echt fout gaat maar op bijv. Youtube staan genoeg filmpjes over de dagelijkse dingen bij paarden die fout gaan. Misschien kun je die eens laten zien?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:13

Lastige situatie. Denk dat het een stukje leeftijd maar zeker ook karakter is.
Bij mij op stal lopen er 2 jonge meiden (12 en 13) die meer verantwoordelijkheid laten zien dan sommige van 19 of volwassenen.
Op mijn werk veel te maken met jongeren tussen de 15 en 20.
Sommige zien dingen snel, pikken snel wat op en denken verder. Anderen hebben na een jaar nog geen inzicht of zeer minimaal.

Ik zou dan toch heel duidelijk grenzen gaan stellen en daar consequenties aan gaan verbinden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:46

nuscaniels schreef:
Lastige situatie. Denk dat het een stukje leeftijd maar zeker ook karakter is.
Bij mij op stal lopen er 2 jonge meiden (12 en 13) die meer verantwoordelijkheid laten zien dan sommige van 19 of volwassenen.
Op mijn werk veel te maken met jongeren tussen de 15 en 20.
Sommige zien dingen snel, pikken snel wat op en denken verder. Anderen hebben na een jaar nog geen inzicht of zeer minimaal.

Ik zou dan toch heel duidelijk grenzen gaan stellen en daar consequenties aan gaan verbinden.

Precies dit.

Er zijn een heleboel meiden van die leeftijd die echt wel verantwoordelijk zijn.
En die dat na herhaaldelijk aangeven nog steeds niet zijn daarvan twijfel ik of die het in zich hebben.
Vergeet niet dat er ook genoeg volwassenen onverantwoord zijn.
Niet alleen met paarden maar ook hoe ze soms met hun eigen kinderen , met geld enz.
Dat je ook echt denkt van huh? Denk jij geen minuut verder?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:04

Met bovenstaande eens. Is echt een stukje karakter. Ik was op mijn 12e bezig met hengsten, en dan geen shetlanders maar gewone KWPNers. Met zulke paarden kun je het je helemaal niet verantwoorden om 1 steek te laten vallen.
Maar ik zie inderdaad volwassenen soms bezig zijn dat ik denk... uhhhh.. echt handig is dat niet.
Vergeet ook niet dat áls er iets mis gaat jij ten alle tijden verantwoordelijk bent voor eventuele schade, dat was voor mij een rede om niet zomaar alles toe te laten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:34

Ladygiroc schreef:
Met bovenstaande eens. Is echt een stukje karakter. Ik was op mijn 12e bezig met hengsten, en dan geen shetlanders maar gewone KWPNers. Met zulke paarden kun je het je helemaal niet verantwoorden om 1 steek te laten vallen.
Maar ik zie inderdaad volwassenen soms bezig zijn dat ik denk... uhhhh.. echt handig is dat niet.
Vergeet ook niet dat áls er iets mis gaat jij ten alle tijden verantwoordelijk bent voor eventuele schade, dat was voor mij een rede om niet zomaar alles toe te laten.

Klopt. Ga geenrisico's aan want je wordt nog verantwoordelijk gesteld ook.Als het meisje je niet bevalt kun je dat beter zeggen en als ze niet gaat luisteren een andere zoeken.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:59

Lienek schreef:
Ik heb ook een jonge bijrijdster.
Ik snap wat je bedoelt. Voor mij hier na ook nooit meer.

Ik had vorige week zondag afgesproken om haar moeder te ontmoeten, ik wil graag weten wie ze is en lijkt me dat je dat andersom ook wil. Weten bij wie je dochter rijdt.

Ik heb die zondag vrij gehouden en de avond er voor de friese hengsten keuring afgezegd want ik wil wel fit zijn.
Krijg ik op zaterdag avond kwart over 8 bericht dat haar moeder niet kan want die moest naar Amsterdam.
Mijn bloed kookte. Ik hou er rekening mee en dan zo laat af zeggen.

Ze zou zondag haar moeder vragen wanneer we wel konden afspreken. Zondag niks meer gehoord dus maandag bericht gestuurd met 2 opties. Of ze is pas welkom als ze met haar moeder komt. Of ze zoekt een ander paard.

Ik heb geen bijrijdster om daardoor stress te krijgen. Ze dient dat juist weg te nemen.

Ze komt nu vanmiddag om half 1 met haar moeder. Ben benieuwd hoe het gaat want dit is de laatste kans.

Hoe is het gegaan vandaag.