Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sheran schreef:Misschien wil ze alleen mensen op haar paard die goed met de bewegingen mee kunnen gaan/niet te dik zijn? Maar dat ze dat niet zo grof wilde zeggen?
Sheran schreef:Ik stem idd af op mijn eigen gewicht. Ik ben van mening dat minder belasting beter is voor een paard. Dus over het algemeen zoek ik dan ook een bijrijder die niet te veel afwijkt van mezelf. Ik ben zelf 53 maar dat leek me niet haalbaar, vandaar 65.
Poekkie schreef:Is 65 kilo niet heel erg licht voor een paard van 1m70? Als je rekent op 600 kg en dan 15% neemt kom je toch op veel meer uit? Is het dan van belang om af te stemmen op het gewicht van de eigenaar?
(Niet aanvallend bedoeld trouwens, gewoon nieuwsgierig naar hoe jullie aan dit getal komen. Ik tik zelf de 50 nog belange niet aan, maar zou denken dat mijn verzorghafje van net geen 1m50 gemakkelijk iemand van 70/75 kg aan zou kunnen.)
Sjolvir schreef:Ha ha, ik zou op geen van jullie paarden Mogen rijden! Had trouwens voor bijrijders ook max gewicht van 65 kilo. (met als uitzondering dat als iemand heel goed kan rijden hier nog wel over te praten valt)
Pallatin schreef:Amen joyce! Ik ben 1.84 en heb een normaal/ slank postuur maar dan is 65 echt niet haalbaar, hoeft ook niet als je op het juiste paard zit. Een pony is echt een no go, maar een fries ging prima. Ellende voor mij was vooral dat ik hele lange benen heb en dat op kleintjes niet zo mooi vond, maar alle eigenaars voor wie ik heb gereden vonden het allemaal geen probleem en waren allang blij dat ik hun paard wilde rijden
Sjolvir schreef:Pallatin schreef:Amen joyce! Ik ben 1.84 en heb een normaal/ slank postuur maar dan is 65 echt niet haalbaar, hoeft ook niet als je op het juiste paard zit. Een pony is echt een no go, maar een fries ging prima. Ellende voor mij was vooral dat ik hele lange benen heb en dat op kleintjes niet zo mooi vond, maar alle eigenaars voor wie ik heb gereden vonden het allemaal geen probleem en waren allang blij dat ik hun paard wilde rijden
checked in met 1.87... dus tja.... ehhhhh....
CharxHebe schreef:Pallatin schreef:Sjolvir, ik volg je even niet? Zal wel door m'n blonde haar komen....![]()
Je bent een heeeull lang eind, maar weegt minder dan 65 kilo??
Sjolvir zal meer wegen dan 65 kg anders zou ze wel heel weinig wegen voor haar lengte