Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:46

En wat dacht je van merkkleding en vakanties?

Wordt snel geroepen dat het niet betaald kan worden, máár dan zie je vaak dat het niet willen is IPV niet kunnen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:49

sneeuwpop schreef:
En wat dacht je van merkkleding en vakanties?

Wordt snel geroepen dat het niet betaald kan worden, máár dan zie je vaak dat het niet willen is IPV niet kunnen.

Haha merkkleding of vakanties, die kon ik echt niet betalen hoor met die paar euro zakgeld per week.
Krantenwijk mocht ik niet, had mijn energie ook hard nodig voor school en mijn moeder wilde het gezeur niet.

Then again, ik kon altijd gratis rijden op mijn verzorgpaarden en kreeg manegelessen van mijn ouders.
Nu hoeven mijn verzorgers ook niet te betalen, zou niet weten waarom ze mijn droom zouden moeten bekostigen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:00

Ik kreeg het geld ook niet hoor. Kreeg 5 euro per week, en bijbaantje op 13 gaat bijna niet. Toen had ik een paardje waar ik behalve mesjes niks voor hoefde te betalen. Inmiddels heb ik een bijbaan, en betaal ik mijn paardje goed mee. Ik geef juist teveel geld aan dr uit hahaha

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:41

Ik schreef "vaak",dus niet "altijd".

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:54

Ik kreeg geen zak of kleedgeld.
Paardrijden bekostigde ik door klusjes te doen op de manege.
Vandaar dat ik snel val over de mentaliteit die geen klusjes hoeft te doen maar dan zelfs een uur van te voren af appen omdat de zon schijnt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:01

bruintje123 schreef:
Ik kreeg geen zak of kleedgeld.
Paardrijden bekostigde ik door klusjes te doen op de manege.
Vandaar dat ik snel val over de mentaliteit die geen klusjes hoeft te doen maar dan zelfs een uur van te voren af appen omdat de zon schijnt.

Dat kan ik ook echt niet hebben, Gelukkig heb ik nu iemand die uit zichzelf helpt wat mest scheppen en ook met ijzige kou komt.

De kosten heb ik toch wel daar hoeft ze niet aan mee te betalen ik vind het al lang gezellig en handig dat ze helpt.

jodovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:47

sneeuwpop schreef:
Kan idd een hoop geld zijn, wanneer je zelf niet veel hebt of krijgt.
Maar duur of goedkoop hangt af van wat je er voor terug krijgt in vergelijking met wat de marktwaarde daarvan is.
Over het algemeen is 60,- bij paarden zo op...

Dat klopt ik moet het zelf betalen en dat red ik dan niet. Het was voor een wat kleinere pony ik begrijp dat sommige ouders wel zouden Willen betalen maar mijn ouders krijg ik niet zover

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:27

mag ik mij hier ook weer melden ?

ik ben er een jaar tussen uit geweest om hard aan mezelf te werken en mezelf weer echt terug te vinden.
nu wil ik heel graag de paarden weer op pakken en wil ik hier ook weer mee lezen

wat ik zoek is eigenlijk heel simpel een leuk paardje of pony waar ik lekker mee kan tutten wandelen , longeren en eventueel als de eigenaar of eigenaresse dat goedkeurd ook vreiheidsdressuur.
ik hoef en wil niet rijden omdat dit momenteel niet verantwoord is met mijn gewicht en ik kan ook niet rijden en vind het veel leuker om naast het paard bezig te zijn

klusjes zijn voor mij ook absoluut geen probleem dat hoort erbij , ik ben trouwens 18 jaar

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:36

Jorine_xx schreef:
sneeuwpop schreef:
Kan idd een hoop geld zijn, wanneer je zelf niet veel hebt of krijgt.
Maar duur of goedkoop hangt af van wat je er voor terug krijgt in vergelijking met wat de marktwaarde daarvan is.
Over het algemeen is 60,- bij paarden zo op...

Dat klopt ik moet het zelf betalen en dat red ik dan niet. Het was voor een wat kleinere pony ik begrijp dat sommige ouders wel zouden Willen betalen maar mijn ouders krijg ik niet zover

Dat is gewoon heel erg balen. Ik snap dat paardeneigenaren wel een soort van vergoeding/tegemoetkoming vragen. Ik doe dit bijvoorbeeld niet maar als ik zie wat ik uitgeef aan mijn paard per maand.
Zo rijdt mijn bijrijdster 2 dagen in de week. En afgelopen vrijdag op haar dag meld ze zich af smiddags omdat ze ziek is. In principe kan ik die dag zelf maar ik was op school gebleven omdat ik wist dat zij zou gaan. Dus ik baalde wel heel erg. Als deze bijrijdster stopt komt er ook geen nieuwe meer.
Ik wil mijn bijrijdster ook niet laten betalen want dan vinden ze dat ze rechten hebben... jep dat gebeurt. Maar ik denk dat veel bijrijdsters zich niet realiseren wat een paard nou kost. En ja dat is best wel veel.
En helaas zijn er ook weinig bijrijdsters die echt gevorderd rijden waardoor je paard uit eindelijk ook niet vooruit geholpen wordt. En die er zal zijn staan de eigenaren in de rij voor haha

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:42

maatje987 schreef:
mag ik mij hier ook weer melden ?

ik ben er een jaar tussen uit geweest om hard aan mezelf te werken en mezelf weer echt terug te vinden.
nu wil ik heel graag de paarden weer op pakken en wil ik hier ook weer mee lezen

wat ik zoek is eigenlijk heel simpel een leuk paardje of pony waar ik lekker mee kan tutten wandelen , longeren en eventueel als de eigenaar of eigenaresse dat goedkeurd ook vreiheidsdressuur.
ik hoef en wil niet rijden omdat dit momenteel niet verantwoord is met mijn gewicht en ik kan ook niet rijden en vind het veel leuker om naast het paard bezig te zijn

klusjes zijn voor mij ook absoluut geen probleem dat hoort erbij , ik ben trouwens 18 jaar

Wat jammer dat je niet bij ons in de buurt woont... Hier wil iedereen alleen maar rijden -O-

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:06

jaa heel jammer ik vind rijden juist niet belangrijk maar de band wel en er zijn genoeg dingen te doen naast het paard

jodovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:27

Lienek schreef:
Dat is gewoon heel erg balen. Ik snap dat paardeneigenaren wel een soort van vergoeding/tegemoetkoming vragen. Ik doe dit bijvoorbeeld niet maar als ik zie wat ik uitgeef aan mijn paard per maand.
Zo rijdt mijn bijrijdster 2 dagen in de week. En afgelopen vrijdag op haar dag meld ze zich af smiddags omdat ze ziek is. In principe kan ik die dag zelf maar ik was op school gebleven omdat ik wist dat zij zou gaan. Dus ik baalde wel heel erg. Als deze bijrijdster stopt komt er ook geen nieuwe meer.
Ik wil mijn bijrijdster ook niet laten betalen want dan vinden ze dat ze rechten hebben... jep dat gebeurt. Maar ik denk dat veel bijrijdsters zich niet realiseren wat een paard nou kost. En ja dat is best wel veel.
En helaas zijn er ook weinig bijrijdsters die echt gevorderd rijden waardoor je paard uit eindelijk ook niet vooruit geholpen wordt. En die er zal zijn staan de eigenaren in de rij voor haha

Ik snap dat paarden heel duur zijn, helaas heb ik niet genoeg geld om een bijrijdpony te betalen.
Ben dan nu eigenlijk meer opzoek naar een ponytje waar ik mag meehelpen verzorgen...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:49

Gewoon een leuke verzorgplek zoeken.
Vaak als je laat zien dat je goed meehelpt en ze van je op aan kunnen, mag je ook (weleens) rijden.
Kost je verder niks. Alleen inzet en moeite.

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:54

Ik betaal een kleine bijdrage en kom 1 keer per week. Ik rijd ook - wat ik superleuk vind - maar ik zou totaal niet moeilijk doen als dat niet zou kunnen :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:52

Zie onderschrift...
Zoek iemand die ervan houdt om op wedstrijd te gaan ook :))

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:21

Wendy1978 schreef:
Zie onderschrift...

Er staat gereserveerd neem aan dat je iemand hebt gevonden?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:09

Wendy1978 schreef:
Zie onderschrift...

Ik zie niets in je inderschrift en via je profiel alleen hele oude advertenties..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:53

Er staat inderdaad gereserveerd. Dan zou ik niet meer reageren. Welk niveau ruiter zoek je en op welke manier is je paard "lastig"? Want zo komt je advertentie over... ik ben bijrijder die met andermans paarden wedstrijden rijd en heeft gereden. Daarnaast eigen paarden. Ik zou bij je doelgroep horen. Maar ik kan niet inschatten of ik voldoende ervaring heb om jou paard veilig en goed te rijden. Wat voor een recreatie ruiter met manege ervaring een moeilijk paard kan zijn kan voor een iets Meer ervaren L ruiter die met gevoel rijdt en om kan gaan met sensibele paarden, goed te doen zijn. Maar het kan ook zijn dat er een onbevreesde Z niveau spring/handelsstal ruiter voor nodig is omdat het paard rodeo's houdt of gaat staken en omhoog komt.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:44

Heb idd de ad op reserveren gezet
Dit om de "penny" reacties die je dan alsnog krijgt wel te voorkomen

Had heel (te) uitgebreid staan maar aangepast gister qua tekst
Want paard is niet moeilijk te rijden, maar ik zoek een ambitieuze wedstrijd ruiter die er juist uithaalt wat erin zit
Ze is nu op M/Z niveau getraind maar ik kan dat er bij lange na niet uitrijden
Ze is zo braaf dat ze geschikt was voor ook de para ruiter om te rijden
Alleen ben ik er gewoon erg stom vanaf gevallen
Waar je normaal een deuk in je ego hebt en weer opstapt had ik 7 gebroken ribben en nog wat dingen waardoor ik er niet meer op kon
Dat is ook het stuk wat ik niet mooier wil maken als dat het is
Ik ben eraf gevallen en ik ben het vertrouwen kwijt
Maar ik zie geen problemen verder qua opnieuw opbouwen, anders had er allang bord te koop op gestaan
Ik denk alleen dat ze een betere ruiter nodig heeft naast mij, die de uitdaging erin houdt voor ons beide :))

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:13

Ik zou dat een leuke kans vinden. Heb op die manier ook meerdere pony's en paarden(van zadelmak/Z dressuur/springen geklasseerd in het verleden, dus zowel zelf doorrijden als leerpaarden) voor anderen gereden en een deel uitgebracht op wedstrijden. Ik heb er nooit voor hoeven betalen maar betaalde wel mijn eigen les en wedstrijden. Daar gaat veel geld in zitten want ik rijd elke week privé les en de wedstrijden kosten ook aardig wat per keer aan start geld. Daarnaast natuurlijk lidmaatschap rijvereniging en de vervoerskosten. Bij ons in de regio zijn er ook fokkers/eigenaren die hun ruiters tegemoet komen in bepaalde kosten of hun betalen voor het rijden en uitbrengen. Meestal zijn die ruiters dan M of hoger geklasseerd.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:10

Hii, kan ik me melden hier?
Ik rijd op een manege en heb het er opzich naar m'n zin. Ik krijg daar prima les, geen ruk en pluk werk en je leer echt op je zit te rijden. Ik rijd twee keer in de week maar het wordt een beetje saai...
Ik ben opzoek gegaan naar een Verzorgpony, helaas zijn er veel meer mensen opzoek naar een verzorgpony dan dat er aangeboden worden... Uiteindelijk heb ik nu wel een verzorgshetlander maar dat is een dik half uur fietsen. Ik vind het leuk hoor, dat ik een shetlander heb die ik kan verzorgen, maar ik vind ruim een half uur heen en terug gewoon erg veel voor een shetlander. Ik moet z'n weiland uitmesten en verder kan ik hem poetsen en gaan wandelen. Longeren, losgooien en vrijspringen gaat niet want de bakbodem is veel te zwaar... En zeker als ik flink tegenwind heb is een half uur fietsen voor een pony waar ik weinig mee kan erg vervelend.

Ik zit nu echt in een dilemma, ik zou kunnen stoppen met de manege en dan een verzorgpony/ -paard zoeken waar ik een bijdrage voor kan betalen (max rond de €60 p/m). Het probleem is dat ik op school zo goed als geen vrienden heb, en op de manege wel. Als ik op de manege stop heb ik dus geen vriendinnen meer die ik regelmatig zie...
Misschien heeft iemand hier advies?

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:07

Horsies7 schreef:
Hii, kan ik me melden hier?
Ik rijd op een manege en heb het er opzich naar m'n zin. Ik krijg daar prima les, geen ruk en pluk werk en je leer echt op je zit te rijden. Ik rijd twee keer in de week maar het wordt een beetje saai...
Ik ben opzoek gegaan naar een Verzorgpony, helaas zijn er veel meer mensen opzoek naar een verzorgpony dan dat er aangeboden worden... Uiteindelijk heb ik nu wel een verzorgshetlander maar dat is een dik half uur fietsen. Ik vind het leuk hoor, dat ik een shetlander heb die ik kan verzorgen, maar ik vind ruim een half uur heen en terug gewoon erg veel voor een shetlander. Ik moet z'n weiland uitmesten en verder kan ik hem poetsen en gaan wandelen. Longeren, losgooien en vrijspringen gaat niet want de bakbodem is veel te zwaar... En zeker als ik flink tegenwind heb is een half uur fietsen voor een pony waar ik weinig mee kan erg vervelend.

Ik zit nu echt in een dilemma, ik zou kunnen stoppen met de manege en dan een verzorgpony/ -paard zoeken waar ik een bijdrage voor kan betalen (max rond de €60 p/m). Het probleem is dat ik op school zo goed als geen vrienden heb, en op de manege wel. Als ik op de manege stop heb ik dus geen vriendinnen meer die ik regelmatig zie...
Misschien heeft iemand hier advies?

Je kunt toch altijd op bijv. Een zaterdag nog naar de manege gaan? Meestal zijn er dan veel meiden die niet meerijden in de les die dag maar die wel helpen met opzadelen, paarden poetsen etc

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:16

Een half uurtje fietsen valt toch hartstikke mee???
Ik snap dat niet hoor.
Klinkt nogal verwend.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:20

Dat fietste ik ruim dagelijks naar school.
Dus ja zo'n instelling hoef ik al niet op het erf. 1 zuchtje wind, spatje regen of boven de 22 graden en ze zeggen af.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:52

Een half uur fietsen valt inderdaad erg mee, dit fiets ik ook standaard.
Maar het klinkt meer alsof ze er geen plezier in heeft en daardoor het fietsen tegen gaat staan, dat is iets anders dan dat het fietsen zelf in de eerste instantie tegenvalt.