Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
sneeuwpop schreef:En wat dacht je van merkkleding en vakanties?
Wordt snel geroepen dat het niet betaald kan worden, máár dan zie je vaak dat het niet willen is IPV niet kunnen.
bruintje123 schreef:Ik kreeg geen zak of kleedgeld.
Paardrijden bekostigde ik door klusjes te doen op de manege.
Vandaar dat ik snel val over de mentaliteit die geen klusjes hoeft te doen maar dan zelfs een uur van te voren af appen omdat de zon schijnt.
sneeuwpop schreef:Kan idd een hoop geld zijn, wanneer je zelf niet veel hebt of krijgt.
Maar duur of goedkoop hangt af van wat je er voor terug krijgt in vergelijking met wat de marktwaarde daarvan is.
Over het algemeen is 60,- bij paarden zo op...
Jorine_xx schreef:sneeuwpop schreef:Kan idd een hoop geld zijn, wanneer je zelf niet veel hebt of krijgt.
Maar duur of goedkoop hangt af van wat je er voor terug krijgt in vergelijking met wat de marktwaarde daarvan is.
Over het algemeen is 60,- bij paarden zo op...
Dat klopt ik moet het zelf betalen en dat red ik dan niet. Het was voor een wat kleinere pony ik begrijp dat sommige ouders wel zouden Willen betalen maar mijn ouders krijg ik niet zover
maatje987 schreef:mag ik mij hier ook weer melden ?
ik ben er een jaar tussen uit geweest om hard aan mezelf te werken en mezelf weer echt terug te vinden.
nu wil ik heel graag de paarden weer op pakken en wil ik hier ook weer mee lezen
wat ik zoek is eigenlijk heel simpel een leuk paardje of pony waar ik lekker mee kan tutten wandelen , longeren en eventueel als de eigenaar of eigenaresse dat goedkeurd ook vreiheidsdressuur.
ik hoef en wil niet rijden omdat dit momenteel niet verantwoord is met mijn gewicht en ik kan ook niet rijden en vind het veel leuker om naast het paard bezig te zijn
klusjes zijn voor mij ook absoluut geen probleem dat hoort erbij , ik ben trouwens 18 jaar
Lienek schreef:Dat is gewoon heel erg balen. Ik snap dat paardeneigenaren wel een soort van vergoeding/tegemoetkoming vragen. Ik doe dit bijvoorbeeld niet maar als ik zie wat ik uitgeef aan mijn paard per maand.
Zo rijdt mijn bijrijdster 2 dagen in de week. En afgelopen vrijdag op haar dag meld ze zich af smiddags omdat ze ziek is. In principe kan ik die dag zelf maar ik was op school gebleven omdat ik wist dat zij zou gaan. Dus ik baalde wel heel erg. Als deze bijrijdster stopt komt er ook geen nieuwe meer.
Ik wil mijn bijrijdster ook niet laten betalen want dan vinden ze dat ze rechten hebben... jep dat gebeurt. Maar ik denk dat veel bijrijdsters zich niet realiseren wat een paard nou kost. En ja dat is best wel veel.
En helaas zijn er ook weinig bijrijdsters die echt gevorderd rijden waardoor je paard uit eindelijk ook niet vooruit geholpen wordt. En die er zal zijn staan de eigenaren in de rij voor haha
Horsies7 schreef:Hii, kan ik me melden hier?
Ik rijd op een manege en heb het er opzich naar m'n zin. Ik krijg daar prima les, geen ruk en pluk werk en je leer echt op je zit te rijden. Ik rijd twee keer in de week maar het wordt een beetje saai...
Ik ben opzoek gegaan naar een Verzorgpony, helaas zijn er veel meer mensen opzoek naar een verzorgpony dan dat er aangeboden worden... Uiteindelijk heb ik nu wel een verzorgshetlander maar dat is een dik half uur fietsen. Ik vind het leuk hoor, dat ik een shetlander heb die ik kan verzorgen, maar ik vind ruim een half uur heen en terug gewoon erg veel voor een shetlander. Ik moet z'n weiland uitmesten en verder kan ik hem poetsen en gaan wandelen. Longeren, losgooien en vrijspringen gaat niet want de bakbodem is veel te zwaar... En zeker als ik flink tegenwind heb is een half uur fietsen voor een pony waar ik weinig mee kan erg vervelend.
Ik zit nu echt in een dilemma, ik zou kunnen stoppen met de manege en dan een verzorgpony/ -paard zoeken waar ik een bijdrage voor kan betalen (max rond de €60 p/m). Het probleem is dat ik op school zo goed als geen vrienden heb, en op de manege wel. Als ik op de manege stop heb ik dus geen vriendinnen meer die ik regelmatig zie...
Misschien heeft iemand hier advies?