Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miramii schreef:@pink als tip, zorg voor goede begeleiding, verplicht die indien nodig. Gezien je zelf nu niet in de situatie zit dat je dat kunt bieden, is het belangrijk dat dat op een andere manier er is. Op die manier worden paard en ruiter in de gaten gehouden en gecorrigeerd. Als mede-tinker ruiter, weet ik heel goed hoe eigenwijs ze kunnen zijn.
bruintje123 schreef:ZE is in de twintig. Geen 14.
En een jong paard rij ik voor de les niet los omdat de les dan te lang duurt.
En zoals ik het bericht las was dat ook niet de bedoeling.
En was het meekijken direct van het begin.
Waarom zou een bijrijder daar tegen zijn?
ZE had dan ook gelijk kunnen krijgen van ojee echt niet goed. Goed gevoeld van je.
Maar deze kans wilde de bijrijder niet proberen.
Alfi2010 schreef:Nadat ik op mijn vorige vraag veel nuttige tips heb gekregen meld ik mij weer even met een nieuwe vraag.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik geef op kleine schaal les aan de kinderen. In de lessen is het dragen van een bodyprotector verplicht (eerste paar keer kunnen ze die hier huren/lenen op basis van beschikbaarheid en dat ik er een in hun maat heb liggen). Maar meeste ouders vinden gelukkig zelf het dragen van een bodyprotector dusdanig belangrijk dat ze die aanschaffen bij de aanschaf van een rijbroek, laarzen en cap.
Nu ben ik op zoek gegaan naar een leaser voor een van mijn paarden (100,00 euro per maand, voor 2-3x per week, evt. vaker en incl. 1x per week priveles) en wil ik daar het rijden met bodyprotector ook verplicht stellen zeker voor kinderen tot 18 jaar. Nu heeft er iemand gereageerd van 12 jaar (leeftijdseis was 14 jaar, maar wil haar wel een kans geven) die geen bodyprotector heeft en min of meer de "eis" heeft dat ik dat maar ter beschikking moet stellen.
Dat voelt voor mij een beetje raar. Voor het paard heb en stel ik alles ter beschikking, maar ruiteruitrusting hoort in mijn ogen voor eigen kosten.
Hoe denken jullie hierover? Tips/adviezen?
PinkLove schreef:bruintje123 schreef:Dat ze ruiter het paard er niet doorheen zou willen slaan is haar volste recht. Maar dat was de vraag ook niet richting haar.
Het was gewoon even samen kijken. En dan denk ik dat de bijrijder met wat tips van de instructrice zelfs gewoon had kunnen rijden.
Nu heeft ze wat dat betreft ook echt haar eigen ruiten ingegooid. En laat ik daar geen medelijden mee hebben. Iemand die binnen 10 keer een paard beter denkt te kennen dan de eigenaresse kan ook maar beter weg blijven. En dan heb ik het niet over iemand die paarden traint en daar echt gevoel voor heeft. Dit is gewoon een eigenwijze penny.
Bedankt voor je reactie, dit vind ik fijn om te horen.
Ik wil ook niet zo'n eigenaresse zijn die perse haar gelijk wil hebben ofzo, maar ik verwacht wel bepaalde dingen en ik vroeg mij af of ik dan te opdringerig was of het meer tijd had moeten geven zodat ze er over na kon denken. Ik had wel heel veel vertrouwen in dit meisje, ze is in de 20 en volgt een goede opleiding, dus ik denk dat is geen pennymeisje meer.
Ze had die week daarvoor ook mijn paard haar staart veel te kort geknipt, ook zonder overleg, mijn stalgenootjes zeiden ik had de bijrijder toen al de deur gewezen.
[ [url=m/dytrii.jpg]Afbeelding[/url] ]
bruintje123 schreef:Dat kan niet anjali.
Als eigenaar van je paard blijf je aansprakelijk wat je ook opschrijft.
anjali schreef:bruintje123 schreef:Dat kan niet anjali.
Als eigenaar van je paard blijf je aansprakelijk wat je ook opschrijft.
Ik ging vroeger vaak naar de Dominicaanse Republiek vanwege de fijne Paso Fino paardjes die ze daar hebben. Maar voor je er op mocht moest je toch echt tekenen dat het je eigen verantwoordelijkheid was.....Wat je voor kleding aanhad dat was ook je eigen verantwoordelijkheid.
Poekkie schreef:Ok, als dit in het begin gezegd wordt, ben ik idd akkoord hoor! Dan vind ik het idd ook niet kunnen. hier was dus alleen gezegd 'behandeld hem maar zoals je eigen paard' en had ik de situatie verkeerd begrepen. Is ook maar 1 maal gebeurd en achteraf gezien zou ik zoeits eerst vragen en ook niet meer zomaar doen. Was gewoon een voorbeeld dat er ook dingen eerder uit onwetendheid / onduidelijkheid gebeuren dan uit slechte wil. Rare fratsen zijn er nooit meer gebeurd en ik en de eigenaresse komen al heel erg lang perfect overeen. Bedankt voor jullie reacties.