Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:32

Hier ook die ervaring :j Staat niet altijd zo in de tekst, soms kan je het wel van de foto's afleiden maar ik mail dan toch altijd wel eens. Alleen hebben ze, zoals verwacht, nooit interesse in een dikke pony :+ (wel een stoere, dikke pony hoor :Y) :)) ).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:38

Dat merkte ik idd ook dat sommige mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Ze horen kruising tinker en denken al gelijk van nee....
Terwijl ze niet eens echt op een tinker lijkt hahha http://i190.photobucket.com/albums/z20/ ... 0_2401.jpg (al wel een oudere foto)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:57

Denk dat het ook de vooroordelen zijn... Recreatiepony wordt meteen gedacht aan een "koudbloed"ras en dan meteen lekker de vooroordelen "kan niets anders dan rondhobbelen"... Op die van mij zitten gewoon de knopjes tot M-dressuur... En hij kan ook nog springen (Ja, want dat kunnen koudbloeden ook niet volgens de stereotypen :P) (Die van mij is kruising Arabier/nog iets... en dan moet je geen snelle felle pony verwachten, maar gewoon een relax recreatiepaardje :p)

Mijn pony heeft voordat ie van mij was gewoon altijd bij de ponyclub gelopen, wedstrijden gereden, tot zijn eigenaresse 18 was.. Maar ik heb die ambitie niet.. Wedstrijden is ie nog 1x geweest, met een meisje wat er 5x op gereden had toen; want hij moest mee als "gezelschap, dus kon ie net zo goed meedoen" :') En ik ga voor geen goud een ring in ;) Dus ging er een verzorgstertje op...

Maarja, ik wil niet dat iemand wedstrijden gaat rijden, steeds de trailer op/trailer af... Hij heeft een ongeluk gehad en kan niet goed vaststaan... Dus trailer is voor hem rampzalig.. Hij komt er standaard bezweet vanaf en alles.. Dat wil ik hem gewoon niet elke week aan gaan doen... + Risico...

Ben er wel achter dat stal weinig uitmaakt, maar een binnenbak in de winter toch wel voor sommige ;) in de zomer is die eis opeens weg bij de mensen die zoeken ;) want dan is een binnenbak warm en stoffig... Heb met een stal zonder binnenbak iig meer reacties tot nu toe gehad (alleen vaak van ongeschikte mensen :')) maar iig meer reacties dan toen alles aanwezig was :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:05

Mooi paardje is dat, Kiki!

Hier gaat mijn afspraak van morgen om kennis te maken met bijrijdster niet door, ik heb zelf de griep. Jammer, maar is even niet anders. Hoop wel heel erg dat zij het word, ben het zoeken zat en het wordt alweer mooier weer (dus pony moet aan de slag) :)

Wat die binnenbak betreft heb ik die in de winter zelf eigenlijk ook wel graag. Maar ik ben niet van plan er 100 euro extra voor te gaan betalen per maand, plus de garantie dat je dingen uit handen moet geven qua voeren en zo.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:15

Ik vond de stal gewoon vreselijk waar een binnenbak was... Iig de mensen.. Paard laten schrikken als bijrijder reed... en de paarden kwamen in de winter nauwelijsk buiten.. Dat was voor mij de hoofdzaak om weg te gaan. En andere stallen met binnenbak zijn er niet in de buurt waarvan ik zeg "wow, goede fijne stal" ;) Dus heb mijn paard liever ergens waar ik de mensen vertrouw, waarvan ik weet dat ze op dezelfde manier voeren als ik wil en op 1 lijn zitten met paardenhouden ;)

Maarja, moet eerlijk zeggen, ik heb nog geen 10x op mijn paard in een binnenbak gereden, heb hem nu bijna 4 jaar... En heb ruim 3/4 jaar op een stal gestaan met binnenbak, op de andere stal was een binnenbak te huur op afstand van 5 minuten en op weer een andere stal kon je in de winter bij de buren in de binnenbak rijden... dus mjah.. Ik vind het gewoon niet fijn rijden, sowieso vind ik in de bak rijden al matig, laat staan als er nog tig mensen zitten te kijken vanuit een kantine :') (En als het heel hard regent en alles, dan denk ik ook wel eens "goh.. het was handig" ;))

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:19

[***] schreef:
Lianne86 schreef:
Zijn wij misschien gewoon ergere/veeleisendere/vervelendere eigenaren geworden tegenwoordig?! Is dat het?! :P

:j :j :j

:P

Denk dat mensen op een netjes aangeveegde manège, met een paard in een mooie box (x aantal uur per dag) en een prachtige binnenbak sowieso al meer kans hebben om iemand te vinden dan iemand die de paarden 24u buiten heeft staan (hoeft volgens mij zelfs nog niet veel modder te zijn) met eventueel een kleine buitenbak ter beschikking.. Denk ik dan..

En degene die op die manège staan en niks vinden dat zijn gewoon vervelende mensen 8-)

(grapje hé :P ).

Ik sta ook vol-pension, met een mega grote binnenbak, een (goede!) buitenbak en een combi bak, voor losgooien oid, we hebben een longeercirkel, een stapmolen en verscheidene paddocks, en ik krijg ook geen reacties waarvan ik denk; hé dit zou m wel eens kunnen worden.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:21

Ik houd er ook niet zo van, binnenbakken op zich. Alleen durf ik niet buiten te rijden op mijn pony... En grootste probleem is de bodem van onze buitenbak. In de winter altijd bevroren of zo nat dat het glad is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:29

Waar ik stond met binnenbak, kon die zelfs bevriezen :D En het scheelt natuurlijk dat ik met die van mij naar buiten kan... Anders ben je gewoon heel erg beperkt.. Dat is gewoon rot (n) En het fijne voor jou zou iemand zijn die net iets meer durft, die het doet, zodat jij kan zien dat het gewoon "goed gaat" iemand die meegaat etc. Hoop dat je snel zo iemand kan vinden!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:37

Lianne86 schreef:
Waar ik stond met binnenbak, kon die zelfs bevriezen :D En het scheelt natuurlijk dat ik met die van mij naar buiten kan... Anders ben je gewoon heel erg beperkt.. Dat is gewoon rot (n) En het fijne voor jou zou iemand zijn die net iets meer durft, die het doet, zodat jij kan zien dat het gewoon "goed gaat" iemand die meegaat etc. Hoop dat je snel zo iemand kan vinden!

Ja precies, mijn grootste 'eis' aan de ruiter is genoeg rijervaring en wat lef. Maar zo veel keus aan ruiters heb ik nog niet gevonden :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:41

Hier gedraineerde buitenbak van 40x40 en gedraineerde roundpen .. een pony waar je mee kan rondhobbelen (dressuur rijden kan ik het niet noemen, hij kan wel netjes lopen maar we zijn daar nooit intensief mee bezig geweest dus echt dressuuroefeningen zitten er nog niet in ;) ), waar je mee kan springen (en hij springt goed! voor de dikke pony dat het is :Y) ) en waar je mee naar buiten kan (doet hij nog het liefst). Daarnaast kan je met hem grondwerken, longeren (ook dubbele longe), lange lijnen, vd-en en horse agility-oefeningen.

Ik weet echt niet wat ik nog meer kan aanbieden hoor :')
(maarja, mensen weten het vaak niet van die buitenbak & roundpen, want ze geraken niet eens tot hier en ik vind dat niet nodig om in een advertentie te zetten :+ ).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:44

Ik snap er ook niets meer van, nul reactie echt helemaal niets. Zelfs niet van jongere mensenIk had eerder al eens een reactie gegeven maar idd echt alleen een rijpaard gezocht. Kennelijk is er helemaal geen vraag meer naar paarden waarmee het rijden bijzaak is en geen hoofdzaak. :n zelfs gratis niet. Er hoeft niet eens een stal worden gemest. Hooguit een keer hooi geven of als het echt te veel wordt wat poepjes uit de wei halen.

Vroeger was er nog wel reactie nu dus niets meer, maar ik houd vol.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:49

Dank je wel safiera.

Hier wel een kleine binnenbak, maar meer geschikt om los te gooien dan om in te rijden.
Maar wel een goede buitenbak. Deze is gedraineerd, grofzand en daar overheen polyvlokken. Eigenlijk bijna altijd wel te rijden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:56

Nouja, ik heb opeens weer reacties gekregen en ga met 1 iemand morgen dus afspreken :) Tot nu toe er wel een goed gevoel bij :p maar ik weet helaas hoe snel dat kan veranderen... (Dus nog geen vreugdedansjes ;) Na een maand ofzo een voorzichtig vreugdedansje ;))

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:00

ik heb ook waarschijnlijk iemand gevonden, komt van de week voor de 2e keer. Maar ik had veel reacties, ook veel terug gemaild en daarna nooit meer wat van gehoord.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:02

Scheelt heel erg waar je woont... Als ik kijk waar ik woon --> bijrijders aanbod ontzettend groot... kijk je waar mijn paard staat "aangeboden paarden" :') bijrijderstekort lijkt het wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:00

Pff.. Ik wou zo graag dat jullie allemaal hier woonde. En ik ben helemaal verliefd op je paardjes Sabine! Als ik bij jou had gewoond had ik zeker weten gereageerd! :D

Hebben jullie advertenties staan?

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:47

Gister is er een meisje wezen kijken voor Bando! Jonger dan eigenlijk mn bedoeling was (minimale was 16 jaar, dit meisje is 13). Via een meisje van stal, die geeft haar les op de stal ernaast. Haar moeder komt altijd mee, en ze kan leuk rijden voor haar leeftijd. Bando was echt zo super lief en braaf!! (Super trots <3 )
Het is in ieder geval niet zo'n 'penny' meisje. Ze was helemaal verliefd volgens mij, en ook gewoon serieus!

Ik ging er eerst op, en hij was lekker fris ('schrok' heel even en ging toen even aan de kletter, gaf een bok, verder doet hij niets bijzonders. En het is zeldzaam onder het zadel :') ). Dus ik dacht ohw straks durft ze niet meer.. Maar toen ik vroeg of ze er op wilde, begon ze te stralen 'ja hoor!!'. Geen bangerd dus! :D
Dus heb er een goed gevoel bij!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:49

Hoop dat ik morgen ook zo afsluit! Wel fijn Dahlia, en bij jongere kids is het zo belangrijk dat de ouders er ook achterstaan etc. :) Maar dat zit bij jou dus zeker wel goed...

Morgen moet ie van mij zich maar heel lief gedragen (zal wel weer niet, want hij staat te veel stil/is verwend :') maar komt hoop ik goed! *duimt*

We zien het morgen wel!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:58

Ik heb nog steeds niemand/geen reactie..
pff :(

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:46

Zijn er mensen die berijders in hhw zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:49

Deetjeeuh schreef:
Pff.. Ik wou zo graag dat jullie allemaal hier woonde. En ik ben helemaal verliefd op je paardjes [naam]! Als ik bij jou had gewoond had ik zeker weten gereageerd! :D

Hebben jullie advertenties staan?

:D Merci!

Ik heb momenteel geen advertentie staan, vandaag gaat iemand van op stal [***] eens rijden en wie weet als dat klikt dan heb ik een bijrijder (letterlijk dan :+ ). Wil eens kijken of ik [***] plezier kan doen met springen onder het zadel, aangezien hij wel graag springt, maar zelf ben ik daar een te grote schijterd voor .. Dus misschien is dit wel een oplossing.. Meisje kan een keer of 2/3 per week en dan kan ik me die dagen vol op [***] storten, en de andere dagen doe ik ze samen (gewoon wat kortere sessies), en kan ik nog altijd met [***] het bos in enzo (want hem helemaal afgeven kan ik toch niet :Y) :)) ).

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:23

Ik had eindelijk weer een keer een reactie, is het weer van een grietje van 14......
Staat heel duidelijk in de advertentie vanaf 18 jaar met eigen vervoer, ook de reden waarom staat er bij.
En dan toch weer een reactie van iemand van 14.........
Ik ga geen eens een reactie terug sturen, misschien niet netjes maar de groeten hoor.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:06

Waarom zou je dat niet doen? Waarom perse iemand van 18?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:20

JustDiesel, had nog tegen een reactie van mij gezegd dat jij ook nog zocht... (18+, eigen vervoer ;)) (Kreeg opeens een overdosis reacties)...

Vandaag dus iemand wezen rijden... Hij gedroeg zich ehm... Basachtig.. niet te erg misdragen gelukkig :') Maar kon hier en daar wat minder "aanstellerig" en iets werkwillender :D Er iig een goed gevoel aan overgehouden... Dus nu maar weer hopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:33

+:)+ Ik hoop met je mee ;)

Ik hoop hier ook goed nieuws te hebben .. persoon die [***] zou gaan rijden kon niet (toen ik aankwam was ze op een ander paard aan het rijden en ze is er best wel hard vanaf gevallen en zag het daarna niet meteen zitten om een nieuw paard te proberen, wat ik wel begrijp ;) ) maar de dochter van de uitbaatster heeft hem gereden (en eerst de uitbaatster zelf even, om even te kijken waar haar dochter op terecht zou komen :Y) :)) ) en ermee gesprongen en het ging gewoon echt super! Af en toe moest hij wel laten zien dat hij toch zijn eigen mening heeft maar het bleef leuk, en hij deed daarna ook weer braaf wat gevraagd werd. Dus ja, eigenlijk ging het echt heel super, en eerlijk gezegd beter dan ik had verwacht :o Meisje zei tegen me dat het echt een heel leuke pony was, en achteraf hoorde ik dat ze dat helemaal niet snel zegt over een paard, dus dat is toch wel fijn :) Ze gaat nu bekijken of ze het qua tijd red om hem een paar keer per week te rijden naast haar eigen paard, en ik hoop echt dat dat zo is :) Morgen ofzo zal ik het wel horen.

Zal hem goed doen, een paar keer per week wat dressuurmatig/springgericht rijden. Heb veel complimentjes over hem gehad, ze hadden zelf ook hele andere dingen verwacht (dochter wilde er niet meteen op omdat ze hem eens bij mij had bezig gezien tijdens zijn dolle 5 minuten die hij af en toe heeft :') maar dat was wel op de grond ;) ). Hij was heel erg soepel en werkte echt heel goed mee, reageerde goed op de beendruk enzo (dus om in te buigen rond het been) en hij wilde echt het gevraagde doen. Hij kon het allemaal nog niet lang volhouden maar dat is normaal, en daar hielden ze ook rekening mee, dus dat is wel fijn. Moet weer terug in conditie komen (heb maanden niks meer echt met hem gedaan buiten een beetje grondwerk) en moet natuurlijk de juiste spiertjes kweken enzo. Kort maar krachtig rijden, en het vooral leuk houden.. Toen ze ging springen werd het ineens een andere pony, hij werd best wel fanatiek, ook tussen de hindernissen. Meisje zei ook op een bepaald moment "kijk, nu loopt hij gewoon vanzelf!" (eerder bij het dressuur-rijden merkte je dat dat niet zo zijn ding was ;) ).

Dus ik ben benieuwd .. maar ik heb er wel een goed gevoel over :j
Ik vroeg ook nog wat ik dan tussenin met hem moest doen, of ik hem misschien eens moest longeren met dubbele longe ofzo, maar ik moest gewoon doen wat ik altijd doe, grondwerk want daar blijft hij lekker soepel van en krijgt hij ook nog eens wat (snoepjes zijn héél belangrijk :P ) en naar buiten met hem, veel stappen voor de conditie en om het gewoon leuk voor hem te houden. Het springen vindt hij natuurlijk ook leuk, maar is ook zwaar voor hem (toch nu in het begin) dus alles moet wat opgebouwd worden. Dus ik kan gewoon doen wat ik altijd doe en hij wordt een paar keer per week echt getraind...Ik zie het wel zitten :D Uitbaatster geloofde trouwens niet dat hij nog nooit echt gesprongen had (hier en daar eens een los hindernisje), ze dacht dat hij springpony was geweest :') Dus geeft wel aan hoe goed hij het doet, superknol :D